ΤΑΙΠΕΔ: Κληρώνει για τους φιναλίστ των λιμανιών και της ΛΑΡΚΟ

LamiaNow News
By LamiaNow News Add a Comment
10 Min Read

Δύο «πακέτα» εμβληματικών αποκρατικοποιήσεων και στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της οικονομίας, στη μετά «Covid-19 εποχή» περνούν στην τελική φάση των διαγωνισμών που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ.

-Advertisement-

Πρόκειται για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και την υπό-παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας καθώς και για τους δύο διαγωνισμούς μίσθωσης των περιουσιακών στοιχείων της βιομηχανίας σιδηρονικελίου ΛΑΡΚΟ που έχουν προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ και ο ειδικός διαχειριστής, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός της εβδομάδας το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να ανακοινώσει τις λίστες των υποψηφίων επενδυτών για τα δύο λιμάνια που περνούν από το στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην φάση των δεσμευτικών προσφορών. Το ίδιο αναμένεται να πράξει, σε συντονισμό και με τον ειδικό διαχειριστή και για τη ΛΑΡΚΟ.

Η ΛΑΡΚΟ

- Advertisement -

Εντός της εβδομάδας νεότερα θα υπάρχουν και για τη λίστα των φιναλίστ της ΛΑΡΚΟ.

Τα υποψήφια επενδυτικά σχήματα είναι:

1.      COMMODITY & MINING INSIGHT IRELAND LIMITED

2.             GEK TERNA S.A. – AD HOLDINGS AG

3.             MYTILINEOS S.A.

4.             SOLWAY INVESTMENT GROUP LIMITED

5.             THARISA PLC

6.             TRAFIGURA GROUP Pte Ltd

  https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ αφορά στη μίσθωση του δημόσιου μεταλλείου Λάρυμνας, που περιλαμβάνει τα σχετικά μεταλλευτικά δικαιώματα, το μεταλλευτικό εργοστάσιο και τα ακίνητα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό του, τα οποία ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και επί του παρόντος μισθώνονται στην «Γενική Μεταλλευτική και Μεταλλουργική Ανώνυμη Εταιρεία ΛΑΡΚΟ» (ΛΑΡΚΟ) και

·       Στη μίσθωση του δημόσιου μεταλλείου στο Λούτσι, το οποίο περιλαμβάνει τα σχετικά μεταλλευτικά δικαιώματα με τα ακίνητα και τις εγκαταστάσεις του, τα οποία ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο.

Ο διαγωνισμός του Ειδικού Διαχειριστή αφορά στην παραχώρηση των μεταλλευτικών δικαιωμάτων επί των μεταλλείων της Εύβοιας, της Φθιώτιδας, της Βοιωτίας (περιοχή Άγιος Ιωάννης), της Καστοριάς κι άλλων περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ.

Τα λιμάνια

Ειδικότερα, στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες αξιολόγησης των δικαιολογητικών που έχουν προσκομίσει οι «μνηστήρες» και μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να καταλήξει ως προς το ποια επενδυτικά σχήματα πληρούν τις προϋποθέσεις για να περάσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και για την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα με τον αμερικανικό παράγοντα να θεωρεί ιδίως το ακριτικό λιμάνι στρατηγικής σημασίας για την αξιοποίηση του. Αξίζει να σημειωθεί ότι κοινό χαρακτηριστικό και των δύο λιμανιών είναι οι συνέργειες που αναπτύσσουν με μεγάλες ενεργειακές επενδύσεις. Αφενός στην Αλεξανδρούπολη με το FSRU (Πλωτός Σταθμός Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης  Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου – LNG) και αφετέρου στην Καβάλα με την αξιοποίηση του παλιού και εξαντλημένου υποθαλάσσιου κοιτάσματος φυσικού αερίου στη Ν. Καβάλα και τη μετατροπή του σε Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ).

Υπενθυμίζεται ότι τα σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης είναι:

1.   QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT

Είναι ιδιωτική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου και διαχείρισης εταιρειών με έδρα το Τέξας που επικεντρώνεται στους τομείς των ενεργειακών υποδομών, υποδομών δεδομένων και τεχνολογίας, βιομηχανικής  αγοράς και διαχείριση πόρων, συμπεριλαμβανομένων θαλάσσιων λιμένων και τερματικών, μεταφοράς και επεξεργασίας φυσικών πόρων

2.  Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS

Απαρτίζεται από τον όμιλο Κοπελούζου (Cameron) που ειδικεύεται στη σύλληψη, ανάπτυξη και υλοποίηση μεγάλων, βιομηχανικών, τεχνολογικών και άλλων έργων υποδομής. Οι βασικοί επιχειρηματικοί του τομείς είναι: ενεργειακά έργα (τόσο φυσικό αέριο όσο και ΑΠΕ), διαχείριση αεροδρομίων, ακίνητα καθώς και διαχείριση έργων, διαχείριση εγκαταστάσεων και διαφήμιση εκτός σπιτιού.

Συμμετέχει επίσης ο Όμιλος Bolloré, στον οποίον ανήκει η Bolloré Africa Logistics, είναι μία από τις 500 μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο. Ο όμιλος είναι εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Παρισίου και ελέγχεται από την αντίστοιχη οικογένεια.  Η θυγατρική της, Bolloré Africa Logistics, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας στην Αφρική, με παρουσία σε 42 λιμάνια και διαχειριστής 16 παραχωρήσεων τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, 7 τερματικών σταθμών RoRo και με περαιτέρω εξειδίκευση στον χειρισμό και αποθήκευση συμβατικών φορτιών

Το επενδυτικό σχήμα κλείνει με την Goldair από τους μεγαλύτερους Ελληνικούς ομίλους εταιρειών στους τομείς του τουρισμού και των μεταφορών. Οι δραστηριότητές της περιλαμβάνουν εκπροσώπηση αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα, διαχείριση εδάφους αεροσκαφών και επιβατών, υπηρεσίες μεταφοράς φορτίου, αποθήκευση, διαχείριση και διανομή, καθώς και εσωτερικές και διεθνείς τουριστικές υπηρεσίες, διεθνή συνέδρια, εκθέσεις και πολιτιστικές εκδηλώσεις

 3.   Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL  GROUP – EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η Black Summit Financial Group είναι αμερικάνικη επενδυτική εταιρεία που παρέχει ανεξάρτητες χρηματοοικονομικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες καθώς και υπηρεσίες διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων, με επίκεντρο τη διατήρηση και την ανάπτυξη της περιουσίας των πελατών της με βάση το προφίλ κινδύνου τους και τους επενδυτικούς τους στόχους, μέσα από κατάλληλες επενδυτικές στρατηγικές.

Η Euroports είναι μια διεθνής εταιρεία λιμενικών υποδομών, με έδρα το Βέλγιο, που αναπτύσσει, λειτουργεί και διαχειρίζεται παγκόσμιες λύσεις θαλάσσιας εφοδιαστικής αλυσίδας για διεθνείς στοχευμένους βιομηχανικούς πελάτες, μέσω των 26 τερματικών λιμενικών σταθμών, σε στρατηγικές τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη και την Ασία.

Η EFA GROUP αποτελεί όμιλο εταιρειών που κατασκευάζουν προϊόντα και συστήματα υψηλής τεχνολογίας, καθώς και υπηρεσίες διαχείρισης συμβάσεων/έργων στους τομείς της αεροδιαστημικής, της άμυνας, της εσωτερικής ασφάλειας και άλλων βιομηχανικών τομέων. Ο Όμιλος EFA διαθέτει ένα διεθνές δίκτυο συνεργαζόμενων εταιρειών και 6 γραφείων σε όλο τον κόσμο: Αθήνα, Zug, Αμπού Ντάμπι, Σιγκαπούρη, Kempen και Arlington.

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους στην Ελλάδα που δραστηριοποιείται στους τομείς των υποδομών, της παραγωγής, προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας από θερμικές πηγές και ΑΠΕ, των παραχωρήσεων, της διαχείρισης απορριμμάτων και της ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων. Οι  δραστηριότητές του εκτείνονται σε 16 χώρες (Ευρώπη, ΗΠΑ, Μέση Ανατολή), απασχολώντας συνολικά 4.400 εργαζομένους.

4.  ΟΛΘ Α.Ε.

ΟΛΘ είναι οργανισμός διαχείρισης λιμένων που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη βάσει συμφωνίας παραχώρησης με την Ελληνική Δημοκρατία. Ο ΟΛΘ είναι εταιρεία εισηγμένη στο ΧΑ και λειτουργεί υπό τη διοίκηση της κοινοπραξίας Deutsche Invest Equity Partners GmbH (DIEP) / Terminal Link / Belterra από το 2018.

Στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Αλεξανδρούπολης και του αλιευτικού καταφυγίου Μάκρης. Η εταιρεία έχει επίσης διοικητικές αρμοδιότητες επί του λιμένος Καμαριώτισσας Σαμοθράκης και του αλιευτικού καταφυγίου Θέρμων Σαμοθράκης.

Σχετικά με το λιμάνι της Καβάλας οι υποψήφιοι είναι:

1.       Κοινοπραξία  INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρίες BLACK SUMMIT FINANCIAL  GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Οι τρεις εταιρίες συμμετέχουν και στον διαγωνισμό της Αλεξανδρούπολης, με τη μόνη διαφορά ότι στο σχήμα για το ακριτικό λιμάνι περιλαμβάνεται και η βελγική Euroports. Υπενθυμίζεται ότι η Black Summit Financial Group είναι αμερικανικών συμφερόντων και φέρεται να έχει τις ευλογίες και της Ουάσιγκτον. Η ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ακολουθεί την κοινοπραξία διεκδικώντας στρατηγική θέση στην περιοχή έχοντας κατέβει και στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στην Ν. Καβάλα και προχωρώντας και την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή.

2.       QUINTANA INFRASTRUCTURE + DEVELOPMENT

Η Τεξανή εταιρία επενδύσεων σε τομείς ενεργειακών υποδομών και λιμανιών εκδήλωσε ενδιαφέρον και για την Αλεξανδρούπολη.

3.       ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ IMERYS AEGOLDAIR CARGO & I.M.G.

Η Goldair Cargo, επίσης κατέβηκε με άλλο επενδυτικό σχήμα, βέβαια, στο λιμάνι της Θράκης. Για την Καβάλα έχει εταίρους τη γαλλική IMERYS που είναι κορυφαία εταιρεία βιομηχανικών λύσεων βασισμένων στα ορυκτά, προσφέροντας εξειδικευμένες λύσεις, στους πελάτες του. Η IMERYS έχει αποκτήσει στην Ελλάδα την S&Ορυκτά και έχει υπό τον έλεγχο της και την ΕΛΜΙΝ Βωξίτες. Η I.M.G. είναι ελληνική εταιρία στη Ν. Καρβάλη Καβάλας και ειδικεύεται σε τομείς όπως τεχνουργήματα από πέτρα και γύψο, κεραμικά είδη και γυαλί.

4.       ΟΛΘ Α.Ε.

Πρόκειται για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης με τους μετόχους του να έχουν θέσει υποψηφιότητα, όπως προαναφέρθηκε, και για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

5.       PFIC LTD

Η εταιρεία με έδρα την Κύπρο, είναι εκ των επιχειρήσεων συμφερόντων Λαυρεντιάδη που διαχειρίζονται την ELFE (Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων) στην Καβάλα.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Λιμάνι Καβάλας

Σε ό,τι αφορά στο λιμάνι της Καβάλας, ο διαγωνισμός προβλέπει την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ του «Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» (ΟΛΚ Α.Ε.).

Η υπο-παραχώρηση περιλαμβάνει:

–         τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ.,

–         μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ.,

–         τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη

–         την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και

–         συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.

Η διάρκεια της υπο-παραχώρησης θα είναι για 40 έτη.

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *