Η ΕΡΤ αλλάζει και επιστρέφει με Χίσλοπ, Μαλλέα και Ρήγα – Αποστόλου

Νewsroom
By Νewsroom Tags: Add a Comment
8 Min Read

Νέα πρόσωπα, σύγχρονες εκπομπές και έντονη στροφή στην ελληνική μυθοπλασία συνιστούν τα βασικά χαρακτηριστικά της προσπάθειας της δημόσιας τηλεόρασης για την επόμενη τηλεοπτική σεζόν

-Advertisement-

Το βασικό πλεονέκτημα της ΕΡΤ είναι η δυνατότητά της να καλύψει ανάγκες του τηλεοπτικού κοινού που δεν μπορεί η ιδιωτική τηλεόραση. Αν και ελεύθερη από στοιχεία ανταγωνισμού, τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με εμπορικά και διαφημιστικά έσοδα, η δημόσια τηλεόραση χάνει εδώ και χρόνια την ευκαιρία να αδράξει την προοπτική δημιουργίας ενός προγράμματος αποδεσμευμένου από το άγχος των αριθμών.

Και όμως, αν και το έδαφος υπάρχει, οι εξαγγελίες για πρωτοποριακά προγράμματα πολλάκις αποδεικνύονται πολύ κατώτερα των προσδοκιών και η ΕΡΤ βυθίζεται όχι μόνο σε μονοψήφιες επιδόσεις, αλλά και σε απαξίωση.

Η ΕΡΤ δεν υπάρχει στο τηλεκοντρόλ. Οσοι τη θυμούνται, τη θυμούνται σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα και όταν γίνεται η Eurovision. Ολα τα υπόλοιπα περνούν σχεδόν απαρατήρητα, απαξιώνονται σε βάθος χρόνου και παρότι υπάρχουν και πλούσιο αρχειακό υλικό και πολλοί δημοσιογράφοι και τεχνολογικός εξοπλισμός και φυσικά και χρήματα, κυριαρχεί η αδράνεια.

- Advertisement -

Η ΕΡΤ αποπνέει εδώ και χρόνια αέρα δημοσιοϋπαλληλισμού και άγνοιας κινδύνου σε έντονο βαθμό. Δεν είναι υποκειμενική άποψη ούτε τυχαία εκτίμηση, αλλά γεγονός που επιβεβαιώνεται τόσο από το περιεχόμενο του προγράμματος όσο και από την αποδοχή του από το τηλεοπτικό κοινό. Υπάρχουν φυσικά και οι εξαιρέσεις, όπου αξιόλογοι δημιουργοί προσπαθούν και πλάθουν εκπομπές, αλλά όταν δεν υπάρχουν στη συνείδηση ή μάλλον στη συνήθεια του τηλεθεατή τα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης, τότε όλα είναι μάταια και απλά πέφτουν στο κενό.

Στροφή στον εκσυγχρονισμό

Εσχάτως η ΕΡΤ δείχνει σημαντικά σημάδια ανάκαμψης. Τουλάχιστον κάτι τέτοιο φανερώνουν οι προθέσεις και οι μεταγραφές. Αυτό που είναι ευδιάκριτο και παρήγορο είναι πως αν και γνωστά ονόματα από τον χώρο του lifestyle αλλά και του ευρύτερου καλλιτεχνικού χώρου καλούνται να αναλάβουν ρόλους στο νέο πρόγραμμα, δεν καλούνται να υπηρετήσουν στόχους και οράματα που παραπέμπουν σε κακέκτυπα ή εκ του πονηρού αντιγραφές των συνταγών των ιδιωτικών καναλιών.

Η στρατηγική ανάπτυξης του προγράμματος βασίζεται σε άξονες που μπορούν να συνδυάσουν την ανάγκη για προσέγγιση του πολιτισμού με τη διάθεση εκσυγχρονισμού της ψυχαγωγικής ματιάς. Δηλαδή, επιχειρείται να υπάρχει όριο στη σκαλέτα της θεματολογίας, της οποίας ο πυρήνας σέβεται τους σκοπούς μιας δημόσιας τηλεόρασης, μεταξύ των οποίων είναι ο πολιτισμός και οι κοινωνικές δράσεις.

Αυτό θα πρέπει να επιτευχθεί δίχως να καλύπτεται από τον μανδύα του ψευτοσυντηρητισμού που διέπει τον σχεδιασμό των τελευταίων ετών. Η αρχή έγινε ήδη με την είσοδο κάποιων εκπομπών, οι οποίες πρόκειται να συνεχιστούν και την επόμενη σεζόν.

Ο λόγος είναι για το βραδινό talk show «Αυτός και ο άλλος» με τους Θοδωρή Βαμβακάρη και Τάκη Γιαννούτσο, την εκπομπή «Ιστορίες μόδας» που παρουσιάζει η Κάτια Ζυγούλη και το τηλεπαιχνίδι «Δες και βρες» με τον Νίκο Κουρή.

Παράλληλα συνεχίζεται και η εκπομπή της Ελενας Κατρίτση «Προσωπικά» και, όπως όλα δείχνουν, παράταση θα πάρει και το «Σημείο Συνάντησης», το οποίο αποδεικνύεται πρωτοποριακό και πολύ φρέσκο ως ιδέα.

Το μεγάλο στοίχημα είναι το νέο απογευματινό μαγκαζίνο «ΦλΕΡΤ» με παρουσιάστρια τη Νάντια Κοντογεώργη και αρχισυντάκτη τον Νίκο Τιλκερίδη. Μαζί της θα είναι η Σάντυ Τσαντάκη και η Ράνια Αλευρά και η θεματολογία, τουλάχιστον έτσι όπως περιγράφεται από ένα δελτίο Τύπου, το οποίο δυστυχώς είναι κατώτερο των περιστάσεων και παραπέμπει σε έγγραφο Δημοσίου και όχι σε εκσυγχρονισμένη επικοινωνιακή απόπειρα, κάνει λόγο για βόλτες, τέχνη, πολιτισμό, σινεμά, μόδα, design, τεχνολογία και υγεία.

new2-043_ddp_DV251450

media-new3

Φουλ των σειρών

Αίτημα χρόνων που ποτέ δεν εισακούστηκε. Παράπονο των Ελλήνων δημιουργών που βίωσαν απόλυτη απαξίωση από τα στελέχη του Ραδιομεγάρου και μόνιμη απορία του κοινού: Γιατί η ΕΡΤ γυρίζει την πλάτη στα ελληνικά σίριαλ; Λογικά δεν υπήρχε σοβαρό επιχείρημα. Δυστυχώς, η τελευταία απόπειρα με τη μεταφορά της «Ζωής εν τάφω» του Στράτη Μυριβήλη δεν ήταν επιτυχημένη, αφού μόνο το ακριβό υλικό δεν είναι αρκετό – χρειάζεται και η κατάλληλη ανάδειξη και αξιοποίησή του.

Η σειρά ήταν αργή και άνευρη, οι τηλεθεατές ξεκίνησαν να την παρακολουθούν από περιέργεια και πολύ γρήγορα την εγκατέλειψαν, καθώς, εκτός από όλα τα παραπάνω, έπρεπε να παίξουν και κρυφτό μαζί της, λόγω της συνεχούς μετακίνησής της σε επίπεδο ημέρας, ώρας και καναλιού! Μόνο στην ΕΡΤ γίνονται αυτά…

Φέτος τα πλάνα αλλάζουν. Εχουν δρομολογηθεί ήδη κάποια σίριαλ και οι συμφωνίες κλείνουν η μία μετά την άλλη. Θα υπάρξει μία καθημερινή σειρά σε παραγωγή του Γιάννη Καραγιάννη με προσωρινό τίτλο «Το τυχερό μας», το οποίο θα μετονομαστεί στην πορεία, οπότε και θα αρχίσουν να κλείνουν οι συνεργασίες με ηθοποιούς και τους υπόλοιπους συντελεστές.

Ενα από τα μεγαλύτερα πρότζεκτ είναι «Τα καλύτερά μας χρόνια» σε σενάριο Νίκου Απειρανθίτη και Κατερίνας Μπέη και σκηνοθεσία Ολγας Μαλέα. Η σειρά θα προβάλλεται δύο φορές την εβδομάδα. Το πρωταγωνιστικό δίδυμο είναι Μελέτης Ηλίας, Κατερίνα Παπουτσάκη, ενώ η πρόσφατη άφιξη είναι αυτή της Υβόννης Μαλτέζου.

Σε τροχιά συνεργασίας με την ΕΡΤ βρίσκεται και το γνωστό συγγραφικό δίδυμο Αλέξανδρος Ρήγας – Δημήτρης Αποστόλου με τη νέα σειρά τους «Η τούρτα της μαμάς». Προς το παρόν το συγκεκριμένο πρότζεκτ δεν έχει εγκριθεί από το Δ.Σ., όμως όλα δείχνουν ότι είναι θέμα χρόνου. Για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους βολιδοσκοπούνται πολλοί ηθοποιοί και τα ονόματα που ακούγονται, μεταξύ άλλων, είναι αυτά του Κώστα Κόκλα και της Καίτης Κωνσταντίνου.

Στην τελική ευθεία για έγκριση είναι και η συνεργασία με τη συγγραφέα Βικτόρια Χίσλοπ και τη μεταφορά του μυθιστορήματός της «Καρτ Ποστάλ». Αυτό θα προγραμματιστεί για τέλη του έτους ή αρχές του επόμενου και θα προβάλλεται μία φορά την εβδομάδα, καθώς πρόκειται για αυτοτελείς ιστορίες και πολύ απαιτητικά γυρίσματα.

1,7 εκατ. στο ΕRTFLIX

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη που μπορεί να μην έχει άμεση σχέση με την αλλαγή του περιεχομένου του προγράμματος, αλλά με την αλλαγή νοοτροπίας και διαδραστικής σχέσης των καναλιών της δημόσιας τηλεόρασης με το τηλεοπτικό κοινό.

Βάσει των επίσημων συγκεντρωτικών στοιχείων, από τις 22 Απριλίου που ανακοινώθηκε η αναβάθμιση της υβριδικής πλατφόρμας της ΕΡΤ, περισσότεροι από 1,7 εκατομμύρια τηλεθεατές έχουν πατήσει το κόκκινο κουμπί στο τηλεκοντρόλ τους για να δουν ταινίες, σειρές, ντοκιμαντέρ και όλο το ψυχαγωγικό, ενημερωτικό και παιδικό πρόγραμμα της δημόσιας τηλεόρασης.

Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο μπήκαν στο ERTFLIX 864.244 τηλεθεατές και τον Μάιο 915.704, νούμερα τα οποία θεωρούνται πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς από το 2017 που δημιουργήθηκε η συγκεκριμένη πλατφόρμα της ΕΡΤ, ο αριθμός αυτός ποτέ δεν είχε ξεπεράσει τις 200.000-220.000 επισκέψεις ανά μήνα.

Το ακόμη πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι το ΕRTFLIX σπάει όλα τα ρεκόρ και στην ιντερνετική του εκδοχή. Μόνο το τελευταίο δίμηνο, το webtv.ert.gr δέχτηκε περισσότερες από 5.500.000 επισκέψεις, έχοντας κάνει πλέον πολύ πιο εύκολη την πρόσβαση στο περιεχόμενό της από υπολογιστές, ταμπλέτες ή ακόμη και από κινητά τηλέφωνα.

πηγή: Protothema.gr

TAGGED:
Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *