Άρθρο του Βασίλη Κερμενιώτη / Παραιτηθείτε, κ. Γαβρόγλου! Δεν δικαιούστε να περιφρονείτε τον ορθόδοξο λαό - LamiaNow.gr - Ειδήσεις από τη Λαμία
Connect with us

ΑΠΟΨΕΙΣ

Άρθρο του Βασίλη Κερμενιώτη / Παραιτηθείτε, κ. Γαβρόγλου! Δεν δικαιούστε να περιφρονείτε τον ορθόδοξο λαό

Published

on

  1.  ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ.

Δίνοντας ρεσιτάλ αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής νοοτροπίας, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχώρησε αυτές τις μέρες σε τρεις απαράδεκτες ενέργειες. Με απύθμενο θράσος:

α.  Εξέδωσε ανακοίνωση1 στην οποία καταφέρεται κατά της «Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων» (στο εξής Π.Ε.Θ.) η οποία κάλεσε τους θεολόγους να μην εφαρμόσουν τα «Νέα Προγράμματα» του μαθήματος των θρησκευτικών2, επειδή αυτά, επί της ουσίας, έχουν κριθεί αντισυνταγματικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας (στο εξής Σ.τ.Ε.)3

Παράλληλα, το Υπουργείο απείλησε με πειθαρχικές διώξεις τους εκπαιδευτικούς που θα αρνηθούν να διδάξουν τα νέα «θρησκευτικά»4.

β.  Ο νέος Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Ηλίας Γεωργαντάς με έγγραφο που απέστειλε στους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, τούς ζήτησε «να διασφαλιστεί η απαρέγκλιτη τήρηση του προβλεπόμενου αναλυτικού προγράμματος καθώς και να διερευνηθούν τυχόν πειθαρχικές ευθύνες για τη μη τήρησή του σε μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».5

γ.  Τέλος, εσείς ο ίδιος δηλώσατε προκλητικά ότι «Στη δημοκρατία μας υπάρχουν κανόνες και νόμοι. Κανείς δεν είναι υπεράνω των νόμων. Στον ευαίσθητο χώρο την εκπαίδευσης πολύ περισσότερο δεν δικαιολογούνται αυθαιρεσίες και παρανομίες σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή σε βάρος των μαθητών. Τέτοιες ενέργειες αποτελούν αναχρονιστικές, σκοταδιστικές και παράνομες προτροπές. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών θα συνεχίσουν να επιτελούν το καθήκον τους, αρνούμενοι να ακολουθήσουν τις απαράδεκτες προτροπές να παρανομήσουν».6

Αν είναι δυνατόν! Διαστρέφετε την αλήθεια και εμφανίζετε το μαύρο ως άσπρο! Ποιος είναι αυτός, κ. Υπουργέ, που συμπεριφέρεται σαν να είναι «υπεράνω των νόμων» και δεν σέβεται τους «κανόνες και τους νόμους της Δημοκρατίας»; Δεν είστε εσείς ο ίδιος; Γνωρίζατε πολύ καλά ότι είναι αντισυνταγματικά τα νέα «Θρησκευτικά» που εισήγαγε στην εκπαίδευση ο αποπεμφθείς προκάτοχος σας, ο κ Φίλης, γι’ αυτό και κάνατε κάποιες ψευτοαλλαγές στις λέξεις7, αλλάξατε τον αριθμό του ΦΕΚ, βάλατε την υπογραφή σας και τώρα συμπεριφέρεστε …σαν να είναι άλλα τα προγράμματα των θρησκευτικών που ακύρωσε το ΣτΕ! Ωραίο τέχνασμα! Πως δεν το σκέφτηκαν να το κάνουν και άλλοι σε ανάλογες περιπτώσεις; Εγώ θα το έλεγα πολιτική απάτη· συμπεριφορά που δεν αρμόζει στον Υπουργό που προΐσταται του ευαίσθητου χώρου της Εκπαίδευσης.

Επίσης, εκτός από την Ελληνική Δικαιοσύνη περιφρονείτε και το Διεθνές Δίκαιο.  Το 2007, το «Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» εξέδωσε απόφαση με την οποία «καταδίκασε τη Νορβηγία διότι εισήγαγε στα δημόσια σχολεία ύλη μαθήματος θρησκευτικών, όμοια με αυτήν του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας»8, δηλαδή ύλη πανθρησκειακή. Το ΣτΕ έλαβε υπ’ όψη του αυτή την απόφαση9.

Αντί λοιπόν, κ. Υπουργέ, να συμμορφωθείτε με τις αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης και του Διεθνούς Δικαίου, εσείς βγήκατε στα κανάλια και …ειρωνευτήκατε το ΣτΕ!10 Πώς τολμάτε να ειρωνεύεστε το Ανώτατο δικαστήριο της χώρας που ελέγχει την συνταγματικότητα των νόμων του Κράτους; Σας ερωτώ: Είναι αυτή σοβαρή συμπεριφορά Υπουργού υπεύθυνης Κυβέρνησης;  Και μόνο γι’ αυτήν την απαράδεκτη δήλωση οφείλατε να παραιτηθείτε! Αυτή η καθεστωτική νοοτροπία ντροπιάζει την Ελλάδα και τη Δημοκρατία!

Τέλος, παραβιάζετε την «Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» που ορίζει, ρητά, ότι «κάθε κράτος οφείλει να παρέχει στους μαθητές του Παιδεία σύμφωνη με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των γονέων τους».11  Κι ενώ αναγκάζετε τα ορθόδοξα ελληνόπουλα να προσηλυτιστούν σε μια θρησκευτική εμπειρία εντελώς ξένη με την Ορθοδοξία, την ίδια στιγμή, επιτρέπετε στα παιδιά γονέων που ασπάζονται τη μουσουλμανική ή εβραϊκή θρησκεία, αλλά και στα παιδιά των Ρωμαιοκαθολικών της Ελλάδας να διδαχθούν τα θρησκευτικά αποκλειστικά σύμφωνα …με το δικό τους δόγμα!12 Αυτό είναι σκανδαλώδες! Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά; Τα παιδιά των ορθοδόξων είναι β΄ κατηγορίας; Οι μειοψηφίες έχουν δικαιώματα, ενώ η πλειοψηφία δεν έχει; Τί ρατσισμός και τί φασισμός είναι αυτός κ. Υπουργέ; Κραυγαλέα καταπάτηση του Συντάγματος, που ορίζει ότι όλοι οι Έλληνες πολίτες πρέπει να τύχουν ίσης μεταχείρισης. Και αυτήν την αντισυνταγματικότητα την έλαβε υπόψη του το ΣτΕ.13

  1.  ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΤΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΞΟΥΝ ΠΟΙΝΙΚΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ!

Πολύ πριν εκδοθούν οι ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ (660/2018 και   926/2018) δύο καταξιωμένοι επιστήμονες του Δικαίου αποφάνθηκαν με εμπεριστατωμένες γνωμοδοτήσεις τους14 ότι θα διαπράξουν ποινικό αδίκημα οι δάσκαλοι και οι θεολόγοι καθηγητές που θα εφαρμόσουν στα σχολεία τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών! Πρόκειται για το ποινικό αδίκημα του προσηλυτισμού15 που είναι ακόμη πιο επιβαρυντικό διότι τελείται στα σχολεία!16 Επίσης, διαπράττουν και Πειθαρχικό Παράπτωμα διότι, σύμφωνα με τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, εφαρμόζουν «προδήλως αντισυνταγματικές διαταγές».17  Δεν χρειάζεται να επισημάνουμε πόσο πιο βεβαρημένη είναι πλέον η θέση των εκπαιδευτικών τώρα που βγήκαν και οι αποφάσεις του ΣτΕ!

Αντί, λοιπόν, κ. Γαβρόγλου να πράξετε το αυτονόητο, δηλαδή να ζητήσετε ένα μεγάλο συγνώμη και να αποσύρετε τους απαράδεκτους «Φακέλους των Θρησκευτικών» (που στοίχισαν εκατομμύρια ευρώ και τους οποίους πληρώνει, άδικα, ο ταλαίπωρος υπερφορολογούμενος λαός) και αντί να στείλετε επείγουσα εγκύκλιο σ’ όλα τα σχολεία διατάσσοντας τους δασκάλους και τους καθηγητές να μην εφαρμόζουν τα νέα «θρησκευτικά», εσείς κάνετε …το ακριβώς αντίθετο! Τί θράσος είναι αυτό; Είστε «κράτος εν κράτει»; Θεωρείτε τον εαυτό σας υπεράνω των Νόμων και του Συντάγματος; Δεν ντραπήκατε που δηλώσατε ότι «Κανείς δεν είναι υπεράνω των νόμων. Στον ευαίσθητο χώρο την εκπαίδευσης πολύ περισσότερο δεν δικαιολογούνται παρανομίες σε βάρος των μαθητών»; Αν είναι κάποιος που παρανομεί εις βάρος των μαθητών, αυτός είστε εσείς! Επιτέλους, δεν υπάρχει ένας δημοκράτης Εισαγγελέας να παρέμβει και να απαιτήσει την άμεση τήρηση των νόμων και του Συντάγματος;

Σε λίγες ημέρες πλησιάζει η επέτειος του Πολυτεχνείου. Την ημέρα εκείνη διοργανώνονται σχολικές εορτές που επιδιώκουν να μεταδώσουν στη νεολαία μήνυμα αντίστασης κατά όσων υπονομεύουν το Σύνταγμα και τους δημοκρατικούς θεσμούς. Τί θα πούνε φέτος στα παιδιά μας οι εκπαιδευτικοί; Ότι ο αρμόδιος Υπουργός περιφρονεί το Σύνταγμα και ειρωνεύεται τη Δικαιοσύνη;

Καταλαβαίνω τον εκνευρισμό σας, κ. Γαβρόγλου.  Φαίνεται ότι έχετε χάσει την ψυχραιμία σας λόγω των σφοδρών αντιδράσεων δεκάδων μητροπολιτών, πλήθους γονέων, καθώς και του θεολογικού κόσμου. Ίσως να έπαιξε ρόλο και η δικογραφία που, αυτές τις μέρες, διαβιβάστηκε στη Βουλή σε βάρος σας, ύστερα από μήνυση που κατέθεσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων σχολείου του Αγρινίου, ζητώντας ευθύνες για τα μεταλλαγμένα Θρησκευτικά που καθιερώσατε. Αλήθεια, κ. Υπουργέ, όταν συζητηθεί η υπόθεση στη Βουλή, θα τολμήσετε να ζητήσετε την άρση της ασυλίας σας ώστε να αντιμετωπίσετε την ελληνική Δικαιοσύνη όπως όλοι εμείς οι «κοινοί θνητοί»; Ιδού η Ρόδος!

Πάντως, σας ενημερώνω ότι από μέρους μου δεν πρόκειται να ανεχτώ να διδαχτούν και φέτος τα παιδιά μου αυτό το «έκτρωμα» που λέγεται νέα Θρησκευτικά. Προτίθεμαι να απευθυνθώ στην ελληνική Δικαιοσύνη και να  καταθέσω αγωγές ζητώντας οικονομικές αποζημιώσεις για την ηθική βλάβη των παιδιών μου, κατά παντός υπευθύνου που θα εμπλακεί σ’ αυτή τη διαδικασία· από τους θεολόγους των σχολείων τους, μέχρι τον Γενικό Γραμματέα και τον ίδιο τον Υπουργό Παιδείας.

 

  1. ΜΑΣΟΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΝ «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ». ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΣΟΝΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  Ή ΤΟ Ι.Ε.Π. κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ;

 

Κύριε Υπουργέ, η πλειοψηφία των μητροπολιτών, τόσο της Εκκλησίας της Ελλάδος όσο και της Εκκλησίας της Κρήτης, έχουν απορρίψει ως αντιχριστιανικά τα νέα «θρησκευτικά».18 Το ίδιο έπραξε και η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους.19 Τα νέα μεταλλαγμένα «θρησκευτικά» προσβάλλουν βάναυσα την Ορθόδοξη Πίστη γιατί την ισοπεδώνουν και την εξισώνουν τόσο με τις ετερόδοξες Ομολογίες, όσο και με τις άλλες Θρησκείες! Αυτή η θεώρηση είναι αίρεση και ονομάζεται «Οικουμενισμός»!  Όμως, κ. Γαβρόγλου, αυτό το πνεύμα του θρησκευτικού συγκρητισμού είναι-«καρμπόν» το πνεύμα της Μασονίας!20 Πρόκειται για την γνωστή, πανίσχυρη, ελιτίστικη μυστικιστική οργάνωση που έχει μέλη της ένα μεγάλο μέρος του πολιτικού κόσμου. Ο Οικουμενισμός είναι τέκνο της Μασονίας.21 Συνεπώς, τα νέα «θρησκευτικά», κ. Υπουργέ, δεν εμφορούνται από το πνεύμα της Εκκλησίας, αλλά από το πνεύμα της Μασονίας!

Και εδώ έχω ένα μεγάλο ερώτημα, κ. Γαβρόγλου: Έχω μία απορία και θα σας παρακαλέσω θερμά να μου τη λύσετε: Θα περίμενε κανείς από μία άθεη Κυβέρνηση να μετατρέψει το μάθημα των θρησκευτικών σε θρησκειολογία, δηλαδή σε ένα μάθημα που θα παρουσίαζε τις διάφορες θρησκείες στα παιδιά, με επιστημονικό και ουδέτερο τρόπο. Εσείς όμως κάνατε κάτι άλλο, ασύγκριτα χειρότερο: Μεταλλάξατε τα θρησκευτικά σε ένα μάθημα που το πνεύμα του ταυτίζεται με την αίρεση του Οικουμενισμού και με το πνεύμα το Μασονικό και μάλιστα επιμένετε φορτικά στην εφαρμογή του! Ερωτώ: Γιατί; Μήπως είστε Τέκτων κύριε Υπουργέ; Επεκτείνω το ερώτημα: Υπάρχουν Μασόνοι στο Υπουργείο Παιδείας και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (στο εξής: Ι.Ε.Π.);  Ως γονέας έχω δικαίωμα να ξέρω ποια είναι τα “πιστεύω” εκείνων που χαράσσουν την εκπαιδευτική πολιτική για τα παιδιά μου. (Το “Ι.Ε.Π.” είναι το πρώην “Παιδαγωγικό Ινστιτούτο”)

Μην σας σοκάρουν καθόλου τα ερωτήματα αυτά, κ. Γαβρόγλου. Ο γνωστός Πανεπιστημιακός Καθηγητής π. Γεώργιος Μεταλληνός κατήγγειλε, το 2009, ότι υπήρχαν  τουλάχιστον τέσσερα μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (τώρα «Ι.Ε.Π.») που ήταν Μασόνοι!22 Του το είπαν οι ίδιοι κατάμουτρα! Ο π. Γεώργιος ήταν ένας από τους συγγραφείς των τότε βιβλίων των θρησκευτικών. Τα σημερινά μεταλλαγμένα «Θρησκευτικά» προωθήθηκαν, σταθερά και αταλάντευτα, από το Ι.Ε.Π. από το 2011 και εντεύθεν και «δοκιμάστηκαν», πιλοτικά, σε κάποια σχολεία κατά τα έτη 2011-2014. Λογικά, αυτό σημαίνει ότι το «αυγό του φιδιού» επωάστηκε το διάστημα 2008-2010, δηλαδή ακριβώς στη χρονική περίοδο που ο π. Γεώργιος Μεταλληνός αποκάλυψε ότι έχουν εισχωρήσει Μασόνοι στο Ινστιτούτο που καθορίζει την εκπαιδευτική πολιτική της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας! Πρόκειται για σύμπτωση; Δεν ξέρω, γι’ αυτό και σας ρωτώ.

Πάντως, μπορεί, κ. Υπουργέ, στο χώρο της πολιτικής η Μασονία να κάνει θραύση, όμως στα ευρύτερα στρώματα του λαού τα ποσοστά της είναι μηδενικά. Αν, κ. Γαβρόγλου, θέλετε τόσο πολύ το μάθημα να γίνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο, να το διδάσκετε έτσι στα παιδιά των Συριζαίων και στα παιδιά των Μασόνων. Τα παιδιά τα δικά μας, τα παιδιά των Ορθοδόξων Χριστιανών ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ να διδάσκονται αυτό το αντιχριστιανικό συνονθύλευμα! Δεν ανέχεται η συνείδησή μας να γίνεται πλύση εγκεφάλου στα παιδιά μας! Με το στανιό προσπαθείτε να επιβάλλετε ένα νέο πνευματικό «παιδομάζωμα» που θυμίζει αλήστου μνήμης εποχές όπου οι εχθροί εισέβαλαν στα σπίτια και άρπαζαν τα παιδιά από τα χέρια των μανάδων τους! Είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε γονέα να διδάσκεται το παιδί του το μάθημα των θρησκευτικών σύμφωνα με τα θρησκευτικά του “πιστεύω”. Τολμώ να πω ότι θα ήταν χίλιες φορές προτιμότερο όχι μόνο να καταργούσατε τελείως το μάθημα και να το μετατρέπατε σε θρησκειολογία, αλλά και να το αντικαθιστούσατε με ένα άλλο μάθημα που θα προπαγάνδιζε ανοιχτά την αθεΐα, παρά αυτό που έχετε κάνει.

Συνεπώς, κ. Υπουργέ, «αναχρονιστική, σκοταδιστική και παράνομη» δεν είναι η προτροπή της Π.Ε.Θ. προς τους θεολόγους, αλλά η αδίστακτη πολιτική της Κυβέρνησής σας που δεν σεβάστηκε ούτε τα παιδιά του ελληνικού λαού.

 

  1. ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ! ΕΜΕΙΣ, ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΟΣΙΟΥΡΓΗΜΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ!

Κύριε Υπουργέ, αυτό που πράξατε με τα Θρησκευτικά στα δύο χρόνια της θητείας σας είναι το μεγαλύτερο πνευματικό «Έγκλημα» και η μεγαλύτερη Προδοσία στην ιστορία της Ελλάδας. Και επειδή για να συντελεστεί μία προδοσία χρειάζονται «Εφιάλτες», βρέθηκαν, δυστυχώς, πρόθυμοι Εφιάλτες στο χώρο της Ιεραρχίας, αλλά και στο θεολογικό κόσμο.

Αλλά, «βρήκατε και τα κάνετε» αυτά. Αν η Ιερά Σύνοδος είχε Πατερικό ανάστημα και αγωνιστικό φρόνημα θα κατακεραύνωνε την εκκλησιομάχο και εθνομηδενιστική Κυβέρνησή σας! Ψηφίζετε το ένα αντίχριστο νομοσχέδιο μετά το άλλο και …δεν κουνιέται φύλλο! Μάλιστα, στο πρόσωπο του Οικουμενιστή αρχιεπισκόπου βρήκατε τον ιδανικό συνεργάτη σας! Ο κ. Ιερώνυμος δήλωσε ότι πρέπει να συμβιβαστούμε στο θέμα θρησκευτικών!23 Όμως, σε θέματα Πίστεως δεν χωρά συμβιβασμός· αυτό λένε οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας.

Οι προηγούμενες κυβερνήσεις που έφεραν τα πρώτα Μνημόνια, κατέστρεψαν οικονομικά τη χώρα. Εσείς την καταστρέφετε και υλικά και πνευματικά! Βαλθήκατε να ξεριζώσετε και να εκθεμελιώσετε τα Ιερά και τα Όσια αυτού του Έθνους που οικοδομήθηκαν τα τελευταία 2.000 χρόνια με αίμα και θυσίες! Επιτέλους, ποιοί νομίζετε ότι είστε; Μέχρι πριν λίγα χρόνια το κόμμα σας πάλευε για να πιάσει το ποσοστό του 3% και να εισέλθει στη Βουλή!

Γυρίσατε τη χώρα 70 χρόνια πίσω, αναγκάζοντας χιλιάδες νέους να μεταναστεύσουν και να ξενιτευτούν στο εξωτερικό για να βρουν δουλειά!  Ρημάξατε με την υπερφορολόγηση ακόμη και τους ανέργους! 24 Καταστρέψατε τους ελεύθερους επαγγελματίες! Ξεπουλάτε τη ΔΕΗ, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα περιουσιακά στοιχεία της χώρας! Παραχωρείτε στους Δανειστές, μέσω του «Υπερταμείου», 10.119 ακίνητα!  Στη λίστα της ντροπής συμπεριλαμβάνονται όχι μόνο νοσοκομεία, εκκλησιές και σχολεία, αλλά και μνημεία της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς, όπως ο Λευκός Πύργος και η Κνωσός! 25 Μόνο την Ακρόπολη δεν βγάλατε στο σφυρί! Οδηγείτε την Ελλάδα στον χειρότερο εξευτελισμό και τη μεγαλύτερη Εθνική ταπείνωση της ιστορίας της! Και βέβαια, ξεπουλήσατε το όνομα και την ιστορία της Μακεδονίας μας! Ως εδώ! Στοπ! Τις ψυχές των παιδιών μας δεν τις έχουμε για πούλημα!

Κύριε Γαβρόγλου, μη γίνεστε νέος «Ιουλιανός παραβάτης». Δεν διαβάσατε Ιστορία; Όσοι τα έβαλαν με τον Χριστό συνετρίβησαν. Σταματήστε να προσβάλετε την Πίστη και την αξιοπρέπεια του ορθόδοξου ελληνικού λαού. Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να οδηγήσετε τα παιδιά μας σε προσηλυτισμό σε μία άλλη πίστη, αιρετική και αντίχριστη. Δεν έχετε το δικαίωμα να τα κάνετε να αλλαξοπιστήσουν. Αυτό το προσπάθησαν οι Τούρκοι κατακτητές, αλλά ο Ελληνισμός αντιστάθηκε και βάφτηκαν οι δρόμοι και τα καλντερίμια με το αίμα των Αγίων Νεομαρτύρων. Αυτό, λοιπόν, που δεν αποδεχτήκαμε στους τέσσερις αιώνες της φρικτής τουρκικής σκλαβιάς, θα το δεχτούμε και θα το υποστούμε τώρα σε καιρό ειρήνης; Ασφαλώς ΟΧΙ! Χίλιες φορές όχι!

Εμείς, οι ορθόδοξοι γονείς, δεν θα επιτρέψουμε να συνεχισθεί αυτό το ανοσιούργημα εις βάρος της νεολαίας! Δεν θα επιτρέψουμε μία χούφτα άθεοι να μαγαρίσουν τις αθώες ψυχές των παιδιών μας! Ο ελληνικός λαός έχει δώσει, διαχρονικά, πολλούς αγώνες κατά του φασισμού και νίκησε.  Αντιστάθηκε στον φασισμό της Ναζιστικής Κατοχής και του δικτατορικού καθεστώτος των συνταγματαρχών. Θα νικήσει κι αυτόν τον Φασισμό, τον «αριστερόστροφο», όπως τον αποκάλεσε ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης! Δεν θα περάσει ο φασισμός! θα νικήσει η Δημοκρατία, θα νικήσει η Ελλάδα, θα νικήσει ο Χριστός!

  1. ΕΠΙΛΟΓΟΣ. ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ, Κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ! ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

 

Κύριε Γαβρόγλου, αυτή καθ’ εαυτή η παρουσία σας στο Υπουργείο Παιδείας είναι αντίθετη με το πνεύμα του Συντάγματος. Το Σύνταγμα, στο άρθρο 16§2, καθορίζει τους κύριους σκοπούς της Παιδείας που είναι η «ανάπτυξη Εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης» των παιδιών, μέσω της ορθόδοξης Πίστης (απόφαση ΣτΕ 3356/1995).26  Εντούτοις, το κόμμα σας είναι εθνομηδενιστικό και άθεο. Αν, λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ σεβόταν το Σύνταγμα θα έπρεπε να τοποθετήσει στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρόσωπα που δεν θα ανήκαν στο δικό του χώρο.

Κύριε Υπουργέ, όπως και στην πρώτη επιστολή που σας έστειλα το  Μάιο27, σάς απευθύνω και αυτήν την επιστολή επικαλούμενος το ακροτελεύτιο άρθρο του Συντάγματος (120§4). Ως γονέας δύο παιδιών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά και ως Έλληνας πολίτης σάς παρακαλώ θερμά να υποβάλετε την παραίτησή σας για το καλό της χώρας και της  Εκπαίδευσης. Πιστεύω ότι είναι η μεγαλύτερη υπηρεσία που αυτή τη στιγμή μπορείτε να προσφέρετε στον τόπο.

Μετά της προσήκουσας τιμής,

Βασίλειος Π. Κερμενιώτης.

Πτολεμαΐδα, 8/10/2018

http://kermeniotis.blogspot.com

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η φωτογραφία στην αρχή της επιστολής είναι φωτομοντάζ. Συμβολίζει και καυτηριάζει την περιφρόνηση με την οποία αντιμετώπισε η Κυβέρνηση τις αποφάσεις του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:

  1.   Ανακοίνωση του ΥΠΠΕΘ της 2-10-2018: «Απαράδεκτη πρακτική από την “Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων” εις βάρος των εκπαιδευτικών»  https://www.minedu.gov.gr/news/37465-02-10-18-yppeth-aparadekti-praktiki-apo-tin-panellinia-enosi-theologon-eis-varos-ton-ekpaideftikon
  2.  «Προτάσεις της Π.Ε.Θ. προς τα μέλη της για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών» http://aktines.blogspot.com/2018/09/blog-post_613.html
  3.  Πρόκειται για τις υπ’ αριθ. 660/2018 και 926/2018 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ολόκληρες οι αποφάσεις του ΣτΕ υπάρχουν στις ιστοσελίδες: http://aktines.blogspot.gr/2018/03/6602018.html  και  http://thriskeftika.blogspot.com/2018/05/9262018.html   αντίστοιχα.
  4.  Στην προαναφερθείσα (βλ. παραπομπή 1) ανακοίνωσή του, το Υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι «δεν πρόκειται να ανεχθεί παράνομες ενέργειες που επισείουν πειθαρχικές ευθύνες»!
  5.  Βλ. παραπομπή 1.
  6.  Βλ. παραπομπή 1.
  7.  Βλ. τον συγκριτικό πίνακα των δύο ΦΕΚ: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxwZXRoZW9sb2dvbnxneDoxMDE4YTE5NWNlNjFjZmFh  καθώς και την «Συγκριτική μελέτη των Προγραμμάτων Σπουδών των Θρησκευτικών των κ.κ. Γαβρόγλου και Φίλη»:  http://aktines.blogspot.com/2018/09/blog-post_72.html
  8.  Υπόθεση Folgero κατά Νορβηγίας, Προσφυγή Νο 15472, δημοσιευμένη, σε ελληνική μετάφραση, στο νομικό περιοδικό «Επιθεώρησις Δημοσίου και Διοικητικού Δικαίου» έτος 2009, σελ. 257.
  9.  Αυτό το επικαλούνται, επανειλημμένα, και οι δυο αποφάσεις του ΣτΕ. Βλ. παραπομπή 3.
  10.  Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 ο κ. Γαβρόγλου σχολίασε τις διαδοχικές αποφάσεις του ΣτΕ για το μάθημα των θρησκευτικών, ως εξής: «Προφανώς το ΣτΕ το κάνει επίτηδες για να μην βαριόμαστε. Κάθε εβδομάδα από μία απόφαση!» https://www.youtube.com/watch?v=kW46ccplxng
  11.  Διάταξη του άρθρου 2 του “Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου” (ΠΠΠ) της «Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» (ΕΣΔΑ). Και αυτήν την διάταξη της ΕΣΔΑ επικαλούνται οι δύο αποφάσεις του ΣτΕ.
  12.  Λόγου χάρη, η απόφαση 660/2018 του ΣτΕ γράφει: «Για ετεροδόξους ή αλλοθρήσκους μαθητές ―ιδίως τους μαθητές του καθολικού δόγματος ή της εβραϊκής θρησκείας ή της μουσουλμανικής μειονότητος της Δυτικής Θράκης― ο νομοθέτης έχει ρητώς προβλέψει δυνατότητα διδασκαλίας του οικείου δόγματος ή θρησκείας από πρόσωπα προτεινόμενα από την οικεία θρησκευτική κοινότητα, προκειμένου δε περί της μουσουλμανικής μειονότητος από μουσουλμάνο θρησκευτικό λειτουργό (βλ. άρθρα 19 παρ. 1 του ν. 3379/1955, 85 παρ. 4 του ν. 1566/1985, 55 παρ. 5 του ν. 4386/2016 και 7 παρ. 1 του ν. 694/1977)».
  13.  Το άρθρο 4§1 του Συντάγματος λέει: «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου».

Η απόφαση 926/2018 του ΣτΕ γράφει: «σύμφωνα με την συνταγματική αρχή της ισότητος (άρθρο 4 παρ. 1 του Σ/τος) και τις διατάξεις των άρθρων 9 και 14 της ΕΣΔΑ και της παρ. 1 του ΠΠΠ αυτής, το Κράτος δεν μπορεί ρυθμίζοντας το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών, να στερήσει από τους μαθητάς που ασπάζονται ορισμένη θρησκεία το δικαίωμα, το οποίο αναγνωρίζει σε μαθητάς που ανήκουν σε άλλες θρησκείες, να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα της πίστεώς των (όχι δε και τα δόγματα άλλων θρησκειών)».

  1.  Βλ.γνωμοδότηση Αποστόλου Φ. Βλάχου, Επιτίμου Προέδρου Εφετών, Χαλάνδρι, 26/9/2016  http://thriskeftika.blogspot.gr/2016/09/blog-post_672.html , καθώς και  γνωμοδότηση Γεωργίου Η. Κρίππα, Δρ Συνταγματικού Δικαίου, Αθήνα 12/10/2016  https://thriskeftika.blogspot.gr/2016/10/blog-post_409.html
  2.  Άρθρο 4 του Αναγκαστικού νόμου 1363/38, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του α.ν. 1672/39  (Επίσης, το άρθρο 37 § 2 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας επιβάλλει στον δημόσιο υπάλληλο να αναφέρει στον Εισαγγελέα κάθε αξιόποινη πράξη, της οποίας έλαβε γνώση κατά την άσκηση των καθηκόντων του).
  3.  Σύμφωνα με το άρθρο 4 & 3 του Αναγκαστικού νόμου 1363/38.
  4.   Άρθρο 25 § 3 του Υπαλληλικού Κώδικα: «Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή».
  5. Οι περισσότεροι  μητροπολίτες είναι σφόδρα αντίθετοι με τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ανακοινώσεις ορισμένων εξ αυτών:  https://drive.google.com/open?id=1OwElUZCgKm07Z0FLhGZHjoPsZxCCOf-v
  6.  «’Όχι” από το Άγιο Όρος στα νέα Θρησκευτικά!» http://www.news247.gr/koinonia/ochi-apo-to-agio-oros-sta-nea-thriskeytika.6520793.html
  7.  Βλ. τα άρθρα: «Μασονία και θρησκευτικός συγκρητισμός» Α΄ έως Η΄  http://thriskeftika.blogspot.com/2012/02/blog-post_4172.html
  8. Θα μπορούσαμε να γράψουμε πάρα πολλά επ’ αυτού. Ενδεικτικά, μόνο, θα αναφέρουμε τα εξής αποκαλυπτικά άρθρα:  Μοναχού Σεραφείμ, «Στοιχεῖα ἐπιδράσεως τῆς Μασονίας στόν πρώιμο ἑλληνικό Οἰκουμενισμό» http://aktines.blogspot.com/2017/12/blog-post_943.html  καθώς και το άρθρο του ιδίου:

«Η μασονική προώθηση του Οικουμενισμού» https://www.impantokratoros.gr/741CE610.el.aspx

  1.  Το 2009, η εφημερίδα «Παρόν» έκανε μια αποκάλυψη: Όταν ένας από τους συγγραφείς των παλαιών βιβλίων των θρησκευτικών, ο γνωστός Πανεπιστημιακός Καθηγητής π. Γεώργιος Μεταλληνός, πήγε κάποια μέρα στο «Παιδαγωγικό Ινστιτούτο» (τώρα Ι.Ε.Π.) για να διαμαρτυρηθεί για ένα θέμα, άκουσε, έκπληκτος, τέσσερα (4) από τα μέλη του να ομολογούν ότι …είναι Μασόνοι!   https://www.pentapostagma.gr/2016/10/ἐμεῖς-εἴμαστε-μασόνοι-εἶπαν-τέσσ.html
  2.  «Ιερώνυμος για Θρησκευτικά: Όποια λύση και να βρούμε θα είναι συμβιβαστική» http://www.iefimerida.gr/news/374347/ieronymos-gia-thriskeytika-opoia-lysi-kai-na-vroyme-tha-einai-symvivastiki
  3. Αν κάποιος, μολονότι είναι άνεργος, έχει ένα σπίτι στο όνομά του που το κληρονόμησε από τους γονείς του, είναι αναγκασμένος να πληρώσει φόρο λόγω τεκμηρίου!  (χώρια ο ΕΝΦΙΑ!)
  4.  «Εθνική ταπείνωση: Η κυβέρνηση παραχωρεί στους δανειστές Κνωσό – Λευκό Πύργο και Ροτόντα – Δείτε τη λίστα της ντροπής» https://www.pronews.gr/koinonia/718489_sto-ypertameio-knosos-kai-leykos-pyrgos-analytika-i-lista-me-ta-akinita
  5.   Η απόφαση ΣτΕ 3356/1995 ξεκαθαρίζει ότι «Σκοπός της παρεχομένης στα σχολεία παιδείας είναι, μεταξύ των άλλων, και η “ανάπτυξη” της θρησκευτικής συνείδησης των ελληνοπαίδων, σύμφωνα με τις αρχές της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας» http://thriskeftika.blogspot.gr/2018/03/33561995-t.html
  6.  Δεν έχετε το δικαίωμα, κ. Γαβρόγλου, να αλλαξοπιστήσετε τα παιδιά μας! ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΟΣ ΓΟΝΕΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, http://kermeniotis.blogspot.com/2018/05/epistolh.html

***Από την Τετάρτη 19/09 το lamianow.gr δημιούργησε την κατηγορία “Απόψεις” προκειμένου να δίνει βήμα στους πολίτες της Λαμίας και όχι μόνο. Οι συντάκτες θα μπορούν να εκφράζουν την προσωπική τους γνώμη σε κόσμια πλαίσια και με δεοντολογικό τρόπο.

Ο κάθε συντάκτης έχει προσωπικά την ευθύνη των γραπτών του και όχι η ιστοσελίδα.

Advertisement
1 Comment

1 Comment

  1. θανος

    11/10/2018 14:53 at 14:53

    γραφικος παραγοντας που τρεχει πισω απο πολιτικους μπας και αποκτησει ρολο

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Toπικά

Άρθρο του Παναγιώτη Ιακωβή / Δύσκολοι καιροί για Επιστήμη

Published

on

Είναι δύσκολο να είσαι επιστήμονας στις μέρες μας. Βρίσκεις κάθε λογής εμπόδια. Θα συναντήσεις πολιτικούς που διαστρέφουν τις τεκμηριωμένες απόψεις της Επιστήμης σου, για να τις ταιριάξουν στους ,συχνά ιδιοτελείς, σκοπούς τους. Θα συναντήσεις τσαρλατάνους που θα διατείνονται ότι κατέχουν, από επιφοίτηση, αυτά που εσύ επί δεκαετίες μοχθείς να γνωρίσεις.

Θα βρεις στον δρόμο σου θεωρίες συνωμοσίας, που, με απίστευτη ευκολία, δημιουργούν βραχυκυκλώματα ψευτοεξηγήσεων σε φαινόμενα που η Επιστήμη συστηματικά και καρτερικά πασχίζει να διαφωτίσει.

Ακόμα και Πρόεδροι Υπερδυνάμεων, με ένα τους τιτίβισμα, θα επιχειρήσουν να μηδενίσουν τις επιστημονικά τεκμηριωμένες μελέτες, σχετικά με την κλιματική αλλαγή ή την δημιουργία της ζωής.

Και, φυσικά, θα συναντήσεις αγριάνθρωπους φονταμενταλιστές ,ανθεκτικούς σε κάθε είδος ορθολογικής εξήγησης, αλλά και συναδέλφους επιστήμονες επιρρεπείς στον χρηματισμό και στις μελέτες με προκαθορισμένα αποτελέσματα.

Η εξ’ ορισμού προσπάθεια της Επιστήμης να είναι κατά το δυνατόν αντικειμενική και διυποκειμενικά ελέγξιμη, την καθιστά άσπονδο εχθρό όσων θέλουν να παραπλανούν, να ασκούν προπαγάνδα και να χειραγωγούν τους συμπολίτες τους. Και οι ανθρώπινες αδυναμίες, ακόμα και των λαμπρότερων επιστημόνων, καθιστούν ευκολότερη αυτήν την ανίερη προσπάθεια. Ασχέτως, όμως, των προσωπικών μας αδυναμιών, η Επιστήμη καθ’ εαυτή αρνείται να συμπράξει με την τάδε ή δείνα Ιδεολογία και είναι ηθικά ουδέτερη. Τα συμπεράσματά της όμως και οι εφαρμογές της μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς όφελος κάποιου σκοπού.

Η Επιστήμη έχει σαφώς διαμορφωμένη άποψη σε θέματα όπως τα εμβόλια, οι ψεκασμοί, οι θεραπείες των νεοπλασιών, αλλά και σε εξωφρενικές, πλην διαδεδομένες, πλάνες, όπως το σχήμα του Πλανήτη μας ή η Αστρολογία.

Η Επιστήμη γνωρίζει καλά τα θέματα των ακτινοβολιών των κινητών τηλεφώνων και των φούρνων μικροκυμάτων. Και η διάδοση των επίσημων επιστημονικών απόψεων θα μπορούσε να απελευθερώσει πολλούς συμπολίτες μας από τα δεσμά ανορθολογικών και μεταφυσικών δοξασιών.

Καθόλου δεν είμαι βέβαιος ότι όλοι οι ταγοί της κοινωνίας μας επιθυμούν αυτή την απελευθέρωση των πολιτών από τον ανορθολογισμό και την βαθύτατα συντηρητική εξάρτηση από ξόρκια, ματζούνια, ξεματιάσματα και θεωρίες συνωμοσίας.

Με αυτή την έννοια, η διδασκαλία, η διάδοση και η υιοθέτηση της Επιστήμης στην καθημερινότητα του πολίτη, στους σημερινούς καιρούς σύγχυσης, αποτελεί μία επαναστατική πράξη. Και είναι καθήκον των επιστημονικών σωματείων να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, χωρίς ωφελιμιστικές υποχωρήσεις σε τσαρλατάνους και Ιδεολογίες.

Όσο η Επιστήμη εμπλέκεται με τις Ιδεολογικές εξαρτήσεις, τόσο χάνει το κύρος της και μετατρέπεται σε υπηρέτρια προαποφασισμένων απόψεων. Και αυτό το τελευταίο είναι έγκλημα καθοσιώσεως για έναν επιστήμονα, του οποίου η έρευνα δεν πρέπει να στηρίζει προειλημμένες αποφάσεις.

Η κατά τη γνώμη μου βασίλισσα των επιστημών, η Φυσική, οφείλει να διδάσκεται συστηματικά, πολλές ώρες και με πλήρη κρατική βοήθεια, από τις μικρές ηλικίες. Διότι η Φυσική μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία πολιτών που θα έχουν ανοσία στον ανορθολογισμό και την «μαγική» σκέψη.

Οι Επιστήμες Υγείας, τέλος, όταν διδάσκονται με συστηματικό τρόπο, μας προστατεύουν από τις μυριάδες πλάνες και τους τσαρλατάνους που τόσο ευδοκιμούν στις ταραγμένες εποχές μας.

Είμαστε σίγουροι ότι όλοι θέλουν κάτι τέτοιο;

***

Γράφει ο Παναγιώτης Ιακωβής (ΜD PhD) Επεμβατικός Καρδιολόγος,

Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
(Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας Επιστήμης ΕΚΠΑ)

Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γράφει ο Γαστρεντερολόγος Δρ. Χρήστος Ζαβός / Τι είναι το SIBO και πόσο αξιόπιστα είναι τα τεστ αναπνοής

Published

on

Το σύνδρομο βακτηριακής υπερανάπτυξης του λεπτού εντέρου (small intestinal bacterial overgrowth ή SIBO) βασίζεται στη θεωρία ότι η μικροβιακή χλωρίδα του παχέος εντέρου αναπτύσσεται προς τα άνω και αποικίζει το λεπτό έντερο. Το παχύ έντερο αποικίζεται από τρισεκατομμύρια φιλικά βακτήρια σταδιακά και αμέσως μετά τη γέννηση προκειμένου να αποτραπεί η ανάπτυξη παθογόνων βακτηρίων στο λεπτό έντερο. 

Το σύνδρομο βακτηριακής υπερανάπτυξης του λεπτού εντέρου (small intestinal bacterial overgrowth ή SIBO) αναφέρεται τα τελευταία χρόνια ότι παίζει ρόλο σε πολλές παθήσεις, σύμφωνα με θεωρίες. Έχει αναφερθεί συσχέτιση του SIBO με την κοιλιοκάκη, τη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου (νόσος του Crohn και ελκώδης κολίτιδα), καθώς και με το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Επίσης υπάρχει βιβλιογραφία που αναφέρει συσχέτιση του SIBO με δυσαπορρόφηση/δυσθρεψία, διαταραχές τη πήξης του αίματος, φλεβικό θρομβοεμβολισμό και εγκεφαλοπάθεια λόγω αύξησης των επιπέδων αμμωνίας στο αίμα.

Πώς φτάσαμε στη θεωρία του SIBO;

Κάθε προσπάθεια να ορισθεί το φάσμα του συνδρόμου βακτηριακής υπερανάπτυξης του λεπτού εντέρου (SIBO) ξεκινάει από τον ορισμό αυτής της οντότητας, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Στις πρώτες αναφορές πριν από αρκετές δεκαετίες, ο ορισμός αυτός ήταν απλός: το SIBO είναι ένα από τα αίτια δυσαπορρόφησης στους ασθενείς με διάρροια, απώλεια βάρους, στεατόρροια και διατροφικές διαταραχές. Το «κλασικό» SIBO οφειλόταν σε συνδυασμό διαταραχής της ανατομίας του γαστρεντερικού συστήματος, υποχλωρυδρίας και διαταραχής της κινητικότητας του εντέρου.


Γράφει ο Γαστρεντερολόγος Δρ. Χρήστος Ζαβός


Σύμφωνα με μελέτες σε ασθενείς που είχαν υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στο γαστρεντερικό σωλήνα, τα διαγνωστικά κριτήρια του SIBO καθορίστηκαν με βάση την καλλιέργεια υλικού από τη νήστιδα (το δεύτερο τμήμα του λεπτού εντέρου) και την ανάπτυξη βακτηριακών αποικιών >105 cfu/mL. Και όλοι ήταν ευχαριστημένοι! 

Μέχρι τη στιγμή που ανακαλύφθηκε το ενδοσκόπιο μαζί με την επίπονη και τεχνικά δύσκολη λήψη υλικού από τη νήστιδα. Εντούτοις, το συμβατικό γαστροσκόπιο μπορεί να προσεγγίσει το πολύ έως τη δεύτερη μοίρα του δωδεκαδακτύλου και έτσι η λήψη υλικού για καλλιέργεια γινόταν από τους γαστρεντερολόγους-ενδοσκόπους από το δωδεκαδάκτυλο και όχι από τη νήστιδα όπως είχε ορισθεί αρχικώς το SIBO. Επιπλέον, ακόμη και αυτή η αναρρόφηση υγρού από το δωδεκαδάκτυλο μέσω του γαστροσκοπίου υφίστατο επιμόλυνση με άλλα μικρόβια.

Αργότερα αναγνωρίσθηκε ότι το έντερο ήταν η μοναδική πηγή διαφόρων αερίων, μεταξύ των οποίων το υδρογόνο, ως παραπροϊόν του βακτηριακού μεταβολισμού μη απορροφήσιμων ή μερικώς απορροφήσιμων υδατανθράκων. Η χρήση τεστ αναπνοής μέτρησης του υδρογόνου για τον έλεγχο δυσαπορρόφησης των υδατανθράκων και τη μέτρηση του χρόνου διόδου από το στόμα στο τυφλό άνοιξε νέους ορίζοντες στα μη διαγνωστικά τεστ. Πολύ σύντομα τα τεστ αναπνοής (που συνήθως χρησιμοποιούν λακτουλόζη ως μη απορροφήσιμο υπόστρωμα υδατανθράκων) χρησιμοποιήθηκαν για να ελέγξουν το σύνδρομο βακτηριακής υπερανάπτυξης του λεπτού εντέρου SIBO.

Είναι αξιόπιστα τα τεστ αναπνοής στη διάγνωση του SIBO;

Τα τεστ αναπνοής έχουν τα εξής πλεονεκτήματα: είναι απλά στη διενέργεια και την ερμηνεία, είναι αποδεκτά από τον ασθενή, και είναι φθηνά. Με τα τεστ αναπνοής ελέγχεται όχι μόνο το SIBO αλλά και η δυσανεξία στους υδατάνθρακες. Από τα πολλά τεστ αναπνοής που υποτίθεται ότι διαγιγνώσκουν το SIBO, μόνο δύο χρησιμοποιούνται ευρέως: το τεστ αναπνοής έπειτα από κατάποση γλυκόζης και λακτουλόζης. Δηλαδή η εκπνοή ελέγχεται για παρουσία υδρογόνου και μεθανίου έπειτα από τη χορήγηση γλυκόζης ή λακτουλόζης από το στόμα.

Εντούτοις, με την ταυτόχρονη χρήση σπινθηρογραφήματος και τεστ αναπνοής, απεδείχθη ότι η κορυφή που καταγράφεται στα τεστ αναπνοής αντιστοιχεί στην είσοδο του υποστρώματος γλυκόζης ή λακτουλόζης στο παχύ έντερο και όχι στο SIBO. Άλλοι ερευνητές διεξήγαγαν καλλιέργειες υλικού από τη νήστιδα και τις αντιπαρέβαλαν με τεστ υδρογόνου αναπνοής στους ίδιους ασθενείς. Τα αποτελέσματα είχαν ως εξής: Πρώτον, η καλλιέργεια υποεκτιμούσε σε γενικές γραμμές τον αριθμό των βακτηρίων. Δεύτερον, τα τεστ υδρογόνου αναπνοής και ο αριθμός των βακτηρίων από τις καλλιέργειες δεν σχετίζονταν μεταξύ τους. Τρίτον, η βακτηριακή υπερανάπτυξη δεν παρήγαγε επίπεδα υδρογόνου αναπνοής που να αντιστοιχούν στα διαγνωστικά όρια που είχαν θέσει τα τεστ αναπνοής. Οι ερευνητές συμπέραναν ότι η δυσαπορρόφηση γλυκόζης και όχι το SIBO ευθύνεται για το θετικό τεστ υδρογόνου αναπνοής.

Οι υπάρχουσες μελέτες αναδεικνύουν ένα μεγάλο κενό στις γνώσεις μας σε ό,τι αφορά την εντερική χλωρίδα του λεπτού εντέρου. Παρά την ραγδαία αύξηση των γνώσεών μας για τη μικροβιακή χλωρίδα του παχέος εντέρου, οι γνώσεις μας για τα φιλικά βακτήρια που αποικίζουν το λεπτό έντερο παραμένουν πολύ περιορισμένες.

Οι μελέτες που έχουμε διαθέσιμες αφορούν τα μικρόβια του παχέος εντέρου βασισμένες σε δείγματα κοπράνων που δεν αντιστοιχούν σε καμία περίπτωση στα βακτήρια που αποικίζουν το λεπτό έντερο. Συνεπώς, ούτε η ανάλυση της μικροβιακής χλωρίδας των κοπράνων μπορεί να βοηθήσει στη διάγνωση του SIBO.

Συμπεράσματα

Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται σήμερα δεν είναι τόσο αξιόπιστη όσο νομίζαμε προηγουμένως και συνεπώς τα συμπεράσματα των μελετών που δείχνουν ότι το SIBO είναι η αιτία κάποιας πάθησης ή λειτουργικής διαταραχής είναι εσφαλμένα. Η τεχνολογία ασφαλώς και εξελίσσεται και στο μέλλον ίσως υπάρξει τρόπος μέτρησης του ακριβή αριθμού της φυσιολογικής βακτηριακής χλωρίδας του λεπτού εντέρου και όλων των μεταβολιτών της (πέρα από το υδρογόνο και το μεθάνιο που ήδη γνωρίζουμε). Πώς αλλιώς θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς οι ηλικιωμένοι, που θεωρείται ότι δεν διαθέτουν μεγάλη βιοποικιλότητα εντερικής χλωρίδας, είναι περισσότερο πιθανόν να αναπτύξουν SIBO. Τέλος, η βακτηριακή λειτουργία μπορεί να είναι πιο σημαντική από τους απόλυτους αριθμούς των βακτηρίων και έτσι στο μέλλον ίσως η μεταβολομική να υπερισχύσει της θεωρίας του SIBO.

Βιβλιογραφία

Quigley EMM. The Spectrum of Small Intestinal Bacterial Overgrowth (SIBO). Curr Gastroenterol Rep 2019;21:3.


**Από την Τετάρτη 19/09 το lamianow.gr δημιούργησε την κατηγορία “Απόψεις” προκειμένου να δίνει βήμα στους πολίτες της Λαμίας και όχι μόνο. Οι συντάκτες θα μπορούν να εκφράζουν την προσωπική τους γνώμη σε κόσμια πλαίσια και με δεοντολογικό τρόπο.
Ο κάθε συντάκτης έχει προσωπικά την ευθύνη των γραπτών του και όχι η ιστοσελίδα
Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Μύθοι και αλήθειες για την «προστασία» της πρώτης κατοικίας ( του Αργ.Αργυριάδη)

Published

on

Μύθοι και αλήθειες για την «προστασία» της πρώτης κατοικίας

Του Αργύρη Αργυριάδη

Μετά τα «παγωμένα χέρια της Έλλης», ο πρωθυπουργός γνώρισε το παγωμένο βλέμμα των τραπεζιτών. Κατόπιν ολιγόωρης σύσκεψης μαζί τους αναγκάστηκε να ανακρούσει πρύμναν. Το όριο προστασίας της πρώτης κατοικίας συρρικνώνεται από 1 Μαρτίου 2019 σε βαθμό … εξαφάνισης. Για ποιο λόγο;

  • Σύμφωνα με όσα παπαγαλίζουν διάφοροι «επαΐοντες» στα μέσα ενημέρωσης και επιβεβαιώνουν ασμένως ποικίλοι κυβερνητικοί τιτουλάριοι ο στόχος είναι ένας: να σωθεί το τραπεζικό σύστημα!

Ποια είναι, όμως, η αλήθεια;

Κινδυνεύει συστημικά ο τραπεζικός τομέας από το «ακαταδίωκτο» ενός και μόνον ακινήτου συμπολιτών μας που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια; Ή μήπως κάτω από το χαλάκι της παραφιλολογίας για την πρώτη κατοικία κρύβουμε συγκεκριμένες πράξεις και παραλείψεις εκείνων που εμπιστευτήκαμε στο «τιμόνι» όχι μόνον του τραπεζικού συστήματος αλλά και της χώρας;

Μύθος πρώτος: «Η πρώτη κατοικία χαρίζεται σε όσους οφείλουν αρκεί να έχει αξία μέχρι 240.000€». Η αλήθεια είναι ότι τίποτα απολύτως δεν χαρίζεται. Ο οφειλέτης καλείται στην ουσία να πληρώσει σε δόσεις – όπως αυτές θα οριστούν από το δικαστήριο – το σύνολο της τρέχουσας αξίας του ακινήτου. Δηλαδή ο οφειλέτης καλείται να αποπληρώσει ποσό που είναι ίσο με το ποσό που θα ελάμβαναν οι πιστωτές σε περίπτωση υποθετικής εκποίησης του ακινήτου με αναγκαστικό πλειστηριασμό.

  • Τι χάνει η τράπεζα στην περίπτωση αυτή; Απολύτως τίποτα. Απλά δεν ρευστοποιεί αναγκαστικά το ακίνητο και περιμένει με δόσεις να πάρει τα χρήματά της. Αυτός άλλωστε δεν είναι ο ρόλος μιας τράπεζας που χορηγεί δάνεια; Εκτός αν εντέλει μιλάμε για εισπρακτικές εταιρίες…

Μύθος δεύτερος: «Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο προστατεύει τους “στρατηγικούς κακοπληρωτές”».

  • Μπαρμπούτσαλα! Εκτός εάν θεωρούμε «στρατηγικό κακοπληρωτή» όποιον βγάζει σήμερα στην χώρα μας 912€ και κρίνεται από το δικαστήριο «συνεργάσιμος» δανειολήπτης.
  • Συνεργάσιμος και στρατηγικός κακοπληρωτής είναι έννοιες «στρατηγικά»… αντίθετες.
  • Να μην ξεχνάμε μάλιστα ότι για όσους αιτούνται σχετικής προστασίας δεν υπάρχει σήμερα κανένα τραπεζικό απόρρητο.

Υπενθυμίζεται, ότι προστασία της πρώτης κατοικίας μπορεί να πετύχουν (πληρώνοντάς την όπως προαναφέρθηκε) μόνον όσοι μπορεί να υπαχθούν στο Νόμο Κατσέλη (Ν. 3869/2010). Στο προστατευτικό πλέγμα του τελευταίου μπορούν κατ’ αρχήν να υπαχθούν μόνο φυσικά πρόσωπα, όπως άνεργοι, υπάλληλοι, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες (π.χ. γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι), μικρέμποροι, ακόμα και πρώην έμποροι, που διέκοψαν όμως την εμπορία χωρίς κατά το χρόνο διακοπής να έχουν παύσει τις πληρωμές τους.

  • Το μηνιαίο διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα των ανωτέρω πολιτών δεν πρέπει να υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης προσαυξημένες κατά 70%, ήτοι δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 912,90 ευρώ για έναν ενήλικα, το ποσό των 1.540,20 ευρώ για δύο ενήλικες – ζευγάρι και το επιπλέον ποσό των 375,70 ευρώ ή 353,60 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο ή εξαρτώμενο ενήλικα αντίστοιχα (όπως ισχύει σήμερα βάσει της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής)

Την ίδια στιγμή το ακίνητο που ζητείται να διασωθεί δεν πρέπει να έχει αντικειμενική αξία που υπερβαίνει τις 180.000 ευρώ για τον άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και κατά 20.000 ευρώ ανά τέκνο και μέχρι τρία (3) τέκνα.

Αλήθεια πρώτη: Το πρόβλημα των κόκκινων δανείων είναι υπαρκτό και σημαντική πτυχή του είναι τα επιχειρηματικά δάνεια και όχι τα στεγαστικά. Εξίσου αληθές είναι ότι το πρόβλημα πρέπει να λυθεί διότι δίχως τραπεζικό σύστημα δεν μπορεί να αναπτυχθεί η οικονομία της χώρας.

Αλήθεια δεύτερη: Οι πλειστηριασμοί δεν φαίνεται να γεμίζουν τα «ταμεία των τραπεζών». Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει ότι μόλις το 35% των πλειστηριασμών ολοκληρώνεται με επιτυχία και στο 90% των περιπτώσεων αγοραστής είναι μια τράπεζα. Δηλαδή αντί για λεφτά παίρνει ακίνητο που κάποια στιγμή θα κληθεί να το μεταπουλήσει.

Άραγε σε ποια αγορά εφόσον δεν υπάρχει σημαντική ζήτηση πλην των τουριστικών ακινήτων; Και με τι κόστος διακράτησης (ΕΝΦΙΑ, δαπάνες συντήρησης και φύλαξης); Και εντέλει αυτό είναι «ανακεφαλαιοποίηση»; Έτσι θα βρουν ρευστότητα να χρηματοδοτήσουν την οικονομία;

Αλήθεια τρίτη: Όλα τα «σχέδια» που αίφνης προτείνονται δεν φαίνεται να έχουν ιδιαίτερη σχέση με μια «ελεύθερη» οικονομία. Συνεπώς δεν προβλέπουν να αναλαμβάνουν το επιχειρηματικό ρίσκο οι υφιστάμενοι ιδιώτες μέτοχοι (κυρίως funds), οδηγούν σε αύξηση του δημόσιου χρέους και δεν θεσπίζουν κίνητρα επίλυσης του προβλήματος από τα ήδη εντεταλμένα τραπεζικά στελέχη. Πράγματι, τα τελευταία χρόνια εκατοντάδες τραπεζικά στελέχη έχουν επιστρατευτεί στον τομέα των αναδιαρθρώσεων δανείων.

  • Μάλιστα, η πολιτεία θεσμοθέτησε και ποινική ασυλία για τις αποφάσεις που λαμβάνουν στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
  • Ποιος, όμως, ελέγχει την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα των ενεργειών τους; Πέτυχαν τους στόχους που είχαν τεθεί και εάν όχι ποιες οι κυρώσεις;
  • Ποιες μορφές κοινωνικής λογοδοσίας, για τα διοικητικά στελέχη, θέσπισε η κυβέρνηση πριν σπεύσει να τους συνδράμει για άλλη μια φορά;
  • Ποιος ελέγχει την πληρότητα, θελκτικότητα και αποτελεσματικότητα των «τραπεζικών προϊόντων αναδιαρθρώσεων»;

Πράγματι, δίχως τραπεζικό σύστημα δεν μπορεί να υπάρξει καμία χώρα. Για αυτό το λόγο πρέπει να το προφυλάξουμε.

  • Και ο καλύτερος τρόπος είναι πριν ξεσπιτώσουμε τη μισή Ελλάδα και βάλουμε όλοι πάλι το χέρι στην τσέπη – στο πλαίσιο μιας νέας ανακεφαλαιοποίησης που ήδη έχει προαναγγελθεί από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης – να ελέγξουμε ποιοι έκαναν σωστά τη δουλειά τους και ποιοι όχι.

Αργύρης Αργυριάδης 
Δικηγόρος, Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής
& Διαχειριστής Αφερεγγυότητας​

Continue Reading
Advertisement



konstantinos_kolovos

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ5 λεπτά ago

Καλαμπάκα: Το δώρο που άλλαξε τη ζωή της – Η στροφή της κοπέλας στα χρόνια της κρίσης [pics]

Τα άλογα την κοιτούν με τόση αγάπη, που θαρρείς ότι της μιλούν με το βλέμμα τους. Ακούν τις εντολές της...

Super League9 λεπτά ago

Ισοπαλία με… χαμένο στην Τρίπολη!

Αστέρας Τρίπολης και Ατρόμητος έμειναν στην ισοπαλία με σκορ 1-1, στο παιχνίδι που έγινε σήμερα (23/02) το απόγευμα στο «Θεόδωρος...

Sterea Sports10 λεπτά ago

Η αποστολή της Λαμίας για ΑΕΛ…

Με μια προπόνηση στο γήπεδο της Νέας Άμπλιανης ολοκληρώθηκε το πρωί του Σαββάτου (23/02) η προετοιμασία της Λαμίας για τον...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ17 λεπτά ago

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς προκρίθηκε στον τελικό του Open Μασσαλίας

Επιβλήθηκε με 2-0 σετ του Ντέιβιντ Γκόφιν και προκρίθηκε στον τελικό του Open 13

ΕΛΛΑΔΑ20 λεπτά ago

Συγκλονίζει η μαρτυρία του παιδιού που κακοποίησε δημόσια ο πατέρας του

«Τον αγαπάω, όταν δεν είναι κακός», είπε το παιδί όταν ρωτήθηκε για τη σχέση του με τον πατέρα του

Φεβρουάριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιαν    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Διαβάζονται