Κυκλοφορούν περισσότερα από 20 έτη και κάνουν τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα το μήνα. Έχουν διανύσει 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα χωρίς συντήρηση λόγω έλλειψης χρημάτων, αναφέρει η ΠΟΕΔΗΝ.
Δεν έχουν τέλος οι βλάβες των οχημάτων του ΕΚΑΒ ούτε και η ταλαιπωρία των ασθενών που χρειάζονται ασθενοφόρο για να διακομιστούν σε νοσοκομείο – ταλαιπωρία που μπορεί να λάβει επικίνδυνες ή και μοιραίες διαστάσεις για τους ασθενείς.
Το πιο πρόσφατο περιστατικό που φέρνει στη δημοσιότητα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) διαδραματίστηκε στην περιοχή της Θεσσαλίας πριν από λίγα 24ωρα. Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ Λάρισας χρειάστηκε… «διακομιδή» καθώς εμφάνισε βλάβη στη διάρκεια διαδρομής του προς τα Φάρσαλα από όπου είχε κληθεί να παραλάβει έκτακτο περιστατικό. Το χαλασμένο ασθενοφόρο φορτώθηκε σε όχημα οδικής βοήθειας για να επιστραφεί στο ΕΚΑΒ Λάρισας. Οι διασώστες μετέφεραν τον ασθενή με το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Φαρσάλων που ήταν παρκαρισμένο λόγω έλλειψης προσωπικού.
«Υπάρχει σταθμός ΕΚΑΒ χωρίς όμως να διαθέτει επαρκή αριθμό διασωστών. Τουλάχιστον 15 νυκτερινές βάρδιες είναι ακάλυπτες τον τρέχοντα μήνα, και σημειωτέον η απόσταση είναι 47 χιλιόμετρα από τη Λάρισα» αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΠΟΕΔΗΝ.
Μονόδρομος οι βλάβες των οχημάτων του ΕΚΑΒ
«Και πώς να μην πάθουν βλάβες τα ασθενοφόρα; Κυκλοφορούν περισσότερα από 20 έτη και κάνουν τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα το μήνα. Έχουν διανύσει 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα χωρίς συντήρηση λόγω έλλειψης χρημάτων. Εάν πάθαινε τη βλάβη στο δρόμο αφού είχε παραλάβει τον ασθενή ή δεν υπήρχε διαθέσιμο Ασθενοφόρο στο σταθμό του ΕΚΑΒ Φαρσάλων, τι θα γινόταν με την υγεία του Ασθενούς;» θέτει τα ερωτήματα η ΠΟΕΔΗΝ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η Ομοσπονδία, οι ανάγκες σε διακομιδές εκτάκτων περιστατικών από το ΕΚΑΒ τα τελευταία 3 χρόνια αυξήθηκαν έως και 30%, γεγονός που δείχνει την κατάρρευση των Δημοσίων Νοσοκομείων, σε προσωπικό, υλικά, υποδομές και ιατρικά μηχανήματα.
Οι περιπτώσεις που καταγγέλλει η ΠΟΕΔΗΝ είναι χαρακτηριστικές. Στο ΕΚΑΒ 3ης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας οι διακομιδές είναι μια δύσκολη ρουτίνα. Από το νοσοκομείο Ζακύνθου (όπου είναι κλειστά τα χειρουργεία από τον περασμένο Δεκέμβριο) γίνονται καθημερινά προς τα νοσοκομεία Πάτρας κατά μέσο όρο 2 διακομιδές έκτακτων περιστατικών.
Από τα νοσοκομεία Ηλείας (Πύργος – Αμαλιάδα) οι ημερήσιες διακομιδές προς τα νοσοκομεία της Πάτρας είναι κατά μέσο όρο 3 και αφορούν έκτακτα περιστατικά. Από το Αγρίνιο ο αριθμός των διακομιδών μεγαλώνει: γίνονται κατά μέσο όρο 4 διακομιδές εκτάκτων περιστατικών καθημερινά προς την Πάτρα. Αλλά και από το νοσοκομείο Κεφαλονιάς γίνονται διακομιδές κατά μέσο όρο 4 εκτάκτων περιστατικών την εβδομάδα προς νοσοκομεία εκτός νησιού.
Το ΕΚΑΒ 3ης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας διαθέτει στην κίνηση καθημερινά 19 – 22 Ασθενοφόρα. Καλύπτει πέντε νομούς (Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς). Διαθέτει 48 ασθενοφόρα τα οποία δόθηκαν στην κυκλοφορία πριν από 20 έτη και έχουν διανύσει 700.000 έως 1.000.000 χιλιόμετρα. Για να καλυφθούν οι ανάγκες της Περιφέρειας χρειάζονται να είναι στην κίνηση και τα 48 Ασθενοφόρα που διαθέτει, σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, ωστόσο τα μισά είναι χαλασμένα.
Η πραγματική κάλυψη από το ΕΚΑΒ της Δυτικής Ελλάδας
«Η κάλυψη με ασθενοφόρα των περιοχών ευθύνης της 3ης Περιφέρειας του ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδος είναι η εξής: Για τη Ζάκυνθο, τη Κεφαλονιά, την Ηλεία λειτουργεί ένα ασθενοφόρο τη βάρδια για ολόκληρο το νησί. Η βορειοδυτική Αιτωλοακαρνανία είναι τελείως ακάλυπτη από ασθενοφόρο (Βόνιτσα, Αστακός, Μύτικας κ.α.). Υπάρχει ένα ασθενοφόρο στο Μύτικα που δεν ανήκει στο ΕΚΑΒ, αλλά είναι μόνιμα χαλασμένο» καταγγέλλει η ΠΟΕΔΗΝ.
Οριακή είναι η κατάσταση και στον δήμο Καλαβρύτων, όπου βρίσκονται 45 χωριά δύσβατα και αποκλεισμένα πολλές φορές λόγω κακοκαιρίας. Οι αποστάσεις από το νοσοκομείο σε φυσιολογικές καιρικές συνθήκες είναι άνω της μίας ώρας και λειτουργεί ένα ασθενοφόρο στη βάρδια στο Κέντρο Υγείας Κλειτορίας, με την προϋπόθεση ότι… υπάρχουν διασώστες.
«Ο Δήμαρχος Καλαβρύτων προμηθεύτηκε από δωρεά ένα Ασθενοφόρο που δεν λειτουργεί λόγω έλλειψης διασωστών. Για την κάλυψη των αναγκών του Χιονοδρομικού Κέντρου αναγκάστηκε να συνάψει σύμβαση με Ιδιωτική Εταιρεία Ασθενοφόρων» αναφέρει η ΠΟΕΔΗΝ.
«Ίδια κατάσταση σε όλη τη χώρα. Καρπενήσι, Νησιά, Ιωάννινα, Αρκαδία κ.α. Ορεινές απομακρυσμένες περιοχές όλης της χώρας σπανίως καλύπτονται με Ασθενοφόρα. Ας είναι καλά οι καρότσες των Αγροτικών, τα Ι.Χ., τα μεταφορικά μέσα περασμένου αιώνα» καταλήγει η ΠΟΕΔΗΝ.
πηγη-protothema.gr