Μεικτό σύστημα θέλει το υπουργείο Παιδείας – Κώστας Γαβρόγλου στο protothema.gr: Θα παίζει ρόλο η προϋπηρεσία των αναπληρωτών αλλά θέλουμε να μπουν και νέοι καθηγητές στα σχολεία.
Μεικτό σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ αλλά και με με κριτήρια όπως η προυπηρεσία και το άνοιγμα των θέσεων σε νέους εκπαιδευτικούς προωθεί το υπουργείο Παιδείας.
Οπως λέει στο www.protothema.gr ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου «το νέο σύστημα θα έχει ως βασικό στόχο τον συνδυασμό να μπουν νέοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία αλλά και να σταματήσει η αδικία να μην λαμβάνεται υπόψιν η προϋπηρεσία των αναπληρωτών». Σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο κατάργησης του διαγωνισμού ο υπουργός Παιδείας λέει οτι δεν έχει ληφθεί η τελική απόφαση, αλλά έως τον Φεβρουάριο οι ενδιαφερόμενοι θα γνωρίζουν τα κριτήρια διεκδίκησης μίας θέσης στα δημόσια σχολεία.
Πληροφορίες πάντως κάνουν λόγο για θέσπιση κριτηρίων μέσω ΑΣΕΠ και θεσμοθέτηση νέου συστήματος, το οποίο θα πριμοδοτεί την προϋπηρεσία των αναπληρωτών, ενώ ταυτόχρονα θα «ανοίγει» την πόρτα και σε νέους εκπαιδευτικούς.
Σύμφωνα με το πρώτο «σενάριο» που συζητείται στο υπουργείο Παιδείας, μελετάται το ενδεχόμενο να μη γίνει διαγωνισμός, αλλά οι προσλήψεις να γίνουν μέσω ΑΣΕΠ. Παράλληλα αναμένεται να ισχύσουν και κάποια κοινωνικά κριτήρια, εισάγοντας στην ουσία ένα νέο είδος επετηρίδας.
Μοριοδότηση με προϋπηρεσία
Συζητήσεις γίνονται και για σύστημα μοριοδότησης που βασίζεται μόνο στην προϋπηρεσία, ή στην προϋπηρεσία και στα ιδιωτικά σχολεία, ακόμα και στην εντοπιότητα και διάφορα άλλα κριτήρια στα οποία μπορεί να βασισθεί μία πρόσληψη.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα ισχύουν τα κριτήρια της προϋπηρεσίας, των προσόντων και κοινωνικά κριτήρια, ενώ θα δοθεί προτεραιότητα στους επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού, που έγινε το 2008 ενώ ασκούνται πιέσεις να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία των αναπληρωτών. Τα κριτήρια που θα λαμβάνονται υπόψη αφορούν επίσης ακόμα μεταπτυχιακούς τίτλους η γνώση ξένων γλωσσών, ενώ σίγουρο θεωρείται σε κάποιους εκπαιδευτικούς κύκλους ότι θα υπάρχουν κοινωνικά κριτήρια και κριτήρια οικογενειακής κατάστασης.
Η «ομπρέλα» του ΑΣΕΠ πρέπει να υπάρχει σε κάθε περίπτωση, λένε όσοι γνωρίζουν καλά την εκπαιδευτική πραγματικότητα, λόγω σχετικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην οποία είχαν προσφύγει αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και στην ουσία η απόφαση του ΣτΕ θέτει θέμα νομιμοποίησης των προσλήψεων σε περίπτωση που δεν υπάρχει το ΑΣΕΠ.
Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ πάντως έχουν κάνει δηλώσεις για τη έως σήμερα λειτουργία του ΑΣΕΠ εκφράζοντας την αντίθεσή τους με τον τρόπο οργάνωσης της, ωστόσο το υπουργείο Παιδείας αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνει και διαγωνισμός παράλληλα με τη θέσπιση κριτηρίων.
Οσοι είναι υπέρ του περιορισμού του ρόλου του ΑΣΕΠ υποστηρίζουν οτι “ το ΑΣΕΠ αν δεν διενεργήσει εξετάσεις θα έχει ρόλο στους μόνιμους διορισμούς καθώς αυτοί θα γίνονται υπό την αιγίδα του”. Οι όποιες ενστάσεις γίνουν λένε οι ίδιες πληροφορίες θα παραμείνουν στην αρμοδιότητα του ΑΣΕΠ να τις ελέγξει και να καταρτίσει εκ νέου πίνακες μετά τη μελέτη των όποιων ενστάσεων.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, «με τον νέο χρόνο πάντως η κυβέρνηση δείχνει τη διάθεσή της να προχωρήσει στην κάλυψη χρόνιων κενών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Το υπουργείο θεωρεί οτι με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση απαντά στο πρόβλημα των μεγάλων ελλείψεων σε δασκάλους και καθηγητές, ελλείψεις που έχουν γίνει χρόνιες, αν συνυπολογιστεί ότι,όπως σημειώνει ο κ. Γαβρόγλου έχουν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση πολλά χρόνια.
Ο κ. Γαβρόγλου επισημαίνει τη «μεγάλη σημασία που δίνει η κυβέρνηση για την εκπαίδευση όλων των βαθμίδων είναι δεδομένη. Δεδομένη, επίσης είναι, και η νέα κατάσταση που αποτυπώθηκε στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, ότι, δηλαδή, οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για το 2017, στοχεύουν όχι στη διαχείριση της κρίσης, αλλά στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων που μας επιτρέπουν πια οι σαφείς ενδείξεις μιας έστω δειλής αλλά σταθερής αναπτυξιακής πορείας του τόπου μας».
Παραλλήλως, ο υπουργός Παιδείας, υπενθυμίζει ότι «από το 2009 μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κανένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση, όταν την ίδια χρονική περίοδο είχαμε πλέον των 30.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών σηματοδοτούν την αρχή μιας νέας πορείας,δύσκολης αλλά και ελπιδοφόρας. Οι διορισμοί δηλώνουν την αρχή του τέλους ενός απαράδεκτου καθεστώτος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που ολοένα και περισσότερο βασίζεται σε αναπληρωτές καθηγητές, των οποίων την προσφορά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε με τον πιο γενναιόδωρο τρόπο». Και τονίζει οτι «μετά το επιτυχημένο άνοιγμα των σχολείων τον προηγούμενο Σεπτέμβριο έρχονται τώρα οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών να επιβεβαιώσουν την επιστροφή στην κανονικότητα στην Παιδεία».
Σε ό,τι αφορά στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η ΔΟΕ έχει ως πάγια θέση “ να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές”
Η ΟΛΜΕ προτείνει σύστημα μοριοδότησης μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας. Και 1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία και 1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.
Πηγή: protothema.gr