ΘΕΜΑ: Οι... Θεσσαλοί "βούλιαξαν" από τουρισμό -και- τα Χριστούγεννα / Πώς τα κατάφεραν; [συνέντευξη] | Lamianow: Ειδήσεις, Νέα και Επικαιρότητα από τη Λαμία, την Στερεά Ελλάδα και όχι μόνο
Connect with us

Toπικά

ΘΕΜΑ: Οι… Θεσσαλοί “βούλιαξαν” από τουρισμό -και- τα Χριστούγεννα / Πώς τα κατάφεραν; [συνέντευξη]

Published

on

Βόλος, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, βούλιαξαν από επισκέπτες την περίοδο των γιορτών, εκτινάσσοντας τον τουρισμό τους στα ύψη.

Η Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα που δημιούργησαν αλλά και ο συνδυασμός του γιορτινού σκηνικού, με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της περιοχής, έφεραν τουρίστες όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και Βαλκάνιους επισκέπτες, καλύπτοντας μέχρι και… 100% τα δωμάτια των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα δωμάτια που διατέθηκαν μέσω airbnb τότε πραγματικά μπορούμε να μιλάμε για την απόλυτη επιτυχία των “γειτόνων” μας στον τουριστικό τομέα για τον μήνα των γιορτών.


Πως τα κατάφεραν;

Βόλος

Βόλος: H Εποχή των Παγετώνων και το βουνό των Κενταύρων ζέστανε την αγορά

Στην εκτόξευση του δίπολου «Βόλος-Πήλιο» την τελευταία τετραετία έχει παίξει κορυφαίο ρόλο ο απαράμιλλος στολισμός της πρωτεύουσας της Μαγνησίας που αποτέλεσε αντικείμενο θαυμασμού πανελλαδικά. Το πιο ψηλό δέντρο της Ελλάδας και η «Εποχή των Παγετώνων» μαζί με τις πάμπολλες εκδηλώσεις καθημερινά, και φυσικά το μοναδικό φυσικό περιβάλλον που αναδείχθηκε ποικιλότροπα, σε συνδυασμό με τα πολλά μουσεία, το χιονοδρομικό κέντρο στα Χάνια, το τρενάκι του Πηλίου, τον τομέα της γαστρονομίας με τα φημισμένα τσιπουράδικα και την έντονη νυχτερινή ζωή, μιας μεγαλούπολης όπως ο Βόλοςί, έφεραν εγχώριους αλλά και ξένους επισκέπτες στην περιοχή, καθιστώντας την έναν από τους πιο αγαπημένους χριστουγεννιάτικους προορισμούς. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργο Ζαφείρη, η μέση πληρότητα από τα τέλη Νοεμβρίου έως και τις αρχές του Ιανουαρίου ανέρχεται κατά μέσο όρο στο 85%, ενώ για τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αγγίζει το 100%. Εκτός από τους Έλληνες, στην περιοχή αναζήτησαν τη μαγεία των Χριστουγέννων και πολλοί Βαλκάνιοι (κυρίως Σέρβοι, Βούλγαροι και Ρουμάνοι που φέτος αυξήθηκαν πάνω από 40%), αλλά και Γερμανοί και Βρετανοί.


Λάρισα-Το πάρκο των ευχών

Το Πάρκο των Ευχών αναβάθμισε τουριστικά τη Λάρισα

Με το Πάρκο των Ευχών η Λάρισα κατάφερε να δημιουργήσει έναν ελκυστικό προορισμό και να προσελκύσει τουρίστες από όλη την Ελλάδα. Περισσότεροι από μισό εκατομμύριο επισκέπτες τόνωσαν τα εμπορικά καταστήματα και έφεραν πληρότητα στα καταλύματα της περιοχής. Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων νομού Λάρισας, Ειρήνη Παπαϊωάννου το «Πάρκο των Ευχών» στη Λάρισα μαζί με τον «Μύλο των Ξωτικών» στα Τρίκαλα, αλλά και συνολικά οι χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, δημιούργησαν μια πολύ καλή εικόνα στην περιοχή, με την πληρότητα στα ξενοδοχεία να αγγίζει το 100% τις ημέρες αιχμής. Από τη μεριά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας Χαράλαμπος Παπαδόπουλος χαρακτήρισε αυξημένη την κίνηση στα εμπορικά καταστήματα αυτές τις ημέρες, αφού το «Πάρκο των Ευχών»στη Λάρισα κατάφερε να δώσει ένα θετικό κλίμα στην αγορά, ενώ τόνισε ότι κάθε χρόνο γίνεται προσπάθεια για καλύτερη σύνδεση του πάρκου με το εμπορικό κέντρο.


Τρίκαλα-Μύλος των Ξωτικών

Τρίκαλα: No 1 Χριστουγεννιάτικος προορισμός για την Ελλάδα και όχι μόνο…

Ήταν 9 Δεκεμβρίου του 2011 όταν ο Άη Βασίλης μεταμόρφωσε τον Μύλο Ματσόπουλου, στα Τρίκαλα, στo μεγαλύτερο Χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο της Ελλάδας, τον «Μύλο των Ξωτικών». Τα παλιά φουγάρα πήραν μπροστά και από τότε δουλεύουν ασταμάτητα, με μοναδικό σκοπό να προσφέρουν χαρά σε μικρούς και μεγάλους. Φέτος ο Μύλος των Ξωτικών κατέγραψε νέα ρεκόρ.  1.168.081 επισκέψεις,  2.183 λεωφορεία, πάνω από 250.000 επιβατικά, 148 εκδηλώσεις, 4.542 κιλά ζαχαρωτών, 8.520 κιλά σοκολάτας, 1.000.000 likes,  3.000.000 προβολών των φωτογραφιών μας και το κυριότερο; Πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ που ζέσταναν τα ταμεία της τοπικής αγοράς.


Καρδίτσα-Παυσίλυπο

Καρδίτσα: Οι Νεράϊδες των Ευχών….έκαναν το θαύμα τους

Η φετινή “Παυσιλυπούπολη” ήταν ακόμα πιο γιορτινή. “Το Μαγεμένο Δάσος και οι Νεράιδες των Ευχών” με τις νεράιδες και τους ήρωες των παραμυθιών, τα καθημερινά εκπαιδευτικά και διαδραστικά παιχνίδια, indoor – outdoor δραστηριότητες και προγράμματα, και τόσα άλλα “παραμυθένια” δρώμενα, κέρδισαν επισκέπτες αφού μικροί μεγάλοι είχαν την ευκαιρία να μπουν… στον κόσμο της ονειροφαντασίας. Ο δήμαρχος Καρδίτσας, Φώτης Αλεξάκος κάνει λόγο για ένα μοναδικό θεματικό πάρκο, μέσα στο πανέμορφο άλσος του Παυσιλύπου. Ένας απολύτως δωρεάν ψυχαγωγικός χώρος, που κάθε χρόνο επισκέπτονται χιλιάδες παιδιά και οικογένειες χωρίς να απαιτείται να δαπανηθεί ποσό για τις εντός αυτής δραστηριότητες.
Ο συνδυασμός ενός παραμυθένιου σκηνικού στο κέντρο της πόλης, με τη λίμνη Πλαστήρα που βρίσκεται πολύ κοντά, καθιστούν την Καρδίτσα έναν ελκυστικό προορισμό τις ημέρες των γιορτών δίνοντας τόνωση στον τουρισμό της περιοχής.


Και στη Λαμία; Τι;

Η πόλη στολίστηκε, άναψαν δέντρα σε κάθε  περιοχή, έγιναν εκδηλώσεις. Έφεραν επισκέπτες; Τόνωσαν την αγορά και τον τουρισμό; Όσο και να θέλουμε να δούμε τα πράγματα από τη θετική τους πλευρά, σίγουρα δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι το σύνθημα “Πάμε Λαμία” έγινε πράξη.

Μπορεί η Λαμία να μην έχει ποτάμι όπως τα Τρίκαλα, να μην έχει λιμάνι όπως ο Βόλος, να μην έχει λίμνη όπως η περιοχή της Καρδίτσας (είναι οι συνηθισμένες δικαιολογίες πολλά χρόνια τώρα στη σύγκριση μεταξύ της πόλης μας και των γειτονικών Δήμων) έχει όμως το αναξιοποίητο άλσος Μιχαήλ και Γαβριήλ, το ξεχασμένο πλην υπέροχο Ισαδάκι του Αγίου Λουκά, την εγκαταλειμμένη έκταση της Π.Ε.Λ, και δίπλα της τον Γοργοπόταμο, τα Λουτρά Υπάτης, κτλ…

Τι φταίει λοιπόν, που αν και η πόλη μας διαθέτει ουκ ολίγα σημεία με πολλά “φυσικά προσόντα” αντί να τα εκμεταλλευτεί δημιουργώντας ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν, τα αφήνει να μαραζώνουν;

Σε μια πόλη που περιβάλλεται από την Οίτη και τους μύθους που τη συνοδεύουν, τις Θερμοπύλες και το Λεωνίδα παγκόσμιο σύμβολο της ιστορίας, τις ιαματικές πηγές και τη θάλασσα σε απόσταση αναπνοής, σε μια πόλη που διαθέτει, Κάστρο, Μουσεία, πράσινο… ο τουρισμός κινείται σε χαμηλά επίπεδα και σίγουρα δεν είναι καν συγκρίσιμος με τις γείτονες πόλεις.


Και επειδή δεν διεκδικούμε τον τίτλο του “φωτεινού παντογνώστη” ζητήσαμε την άποψη ενός ειδικού στον τομέα του τουρισμού. Ο Πέτρος Κατσίμπρας είναι Γραμματέας Σωματείου τουρ/κών Λεωφορείων και μέλος hatta(Σύνδεσμος εν Ελλάδι τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων) & ιδιοκτήτης του Τουριστικού γραφείου Travel Plus

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΤΣΙΜΠΡΑΣ


LN: Υπάρχει τουρισμός στη Λαμία; Ή υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός τουριστών στη Λαμία και αν όχι γιατί;
Π.Κ: 
Οι επισκέπτες της πόλης μας είναι κυρίως εμπορικοί αντιπρόσωποι. Ο τουρισμός επομένως είναι κατά βάση επαγγελματικός και είναι αυξημένος τις καθημερινές και όχι σε ημέρες αργιών και γιορτές. Σε μικρότερο βαθμό, υπάρχουν επισκέπτες για κοινωνικές εκδηλώσεις ( γάμους, βαπτίσεις, κλπ) ή πολιτιστικές εκδηλώσεις και τέλος υπάρχουν ελάχιστοι επισκέπτες για τα αξιοθέατα της πόλης μας οι οποίοι κατά βάση είναι περαστικοί για αλλού και οι οποίοι ίσως ξεμείνουν και απλά με την ευκαιρία αποφασίσουν να δουν τις Θερμοπύλες ή το κάστρο.


LN: Τι έχει να επιδείξει η Λαμία στους επισκέπτες της; Είναι μια πόλη που θα μπορούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον ταξιδιωτών;
Π.Κ: Με την προϋπόθεση ότι με σοβαρότητα και σωστή οργάνωση  θα διατεθούν χρήματα για την ανάδειξή τους αλλά και την προώθησή τους, έχει να επιδείξει πλούσιο ιαματικό ,ιστορικό, φυσιολατρικό και  θρησκευτικό τουρισμό.Ενδεικτικά η Φθιώτιδα διαθέτει περίπου το 30% των ιαματικών πηγών της Ελλάδας αλλά είναι όλες αναξιοποίητες σήμερα όταν παλιά ήταν σε μεγάλη άνθιση. Με ένα παράδειγμα και πάλι θα σας αποδείξω την τεράστια παρακμή του ιαματικού τουρισμού. Ο πρώην δικτάτορας της Λιβύης Καντάφι, πήρε την εξουσία από τον βασιλιά της Λιβύης το 1969 με πραξικόπημα, όταν αυτός παραθέριζε για ιαματικά λουτρά στα Καμένα Βούρλα!

  • Οι Θερμοπύλες, είναι το δεύτερό πιο σημαντικό και ξακουστό στον κόσμο ιστορικό μνημείο μετά τον Παρθενώνα…
  • Ορεινά χωριά όπως η Παύλιανη, η Υπάτη αλλά και άλλα, όπως ο Γοργοπόταμος, έχουν να δείξουν υπέροχη φυσική ομορφιά, αλλά και κάποια από αυτά και πλούσια ιστορία.
  • Τα μοναστήρια του Δήμου θα μπορούσαν να είναι πόλος έλξης προσκυνητών.
  • Επίσης η τοπική παραδοσιακή γαστρονομία της περιοχής μας θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης των τουριστών.

LN: Τι θα πρέπει να κάνει η Λαμία για να γίνει μια ελκυστική τουριστικά πόλη;
Π.Κ: ΠΟΛΛΑ!! Να αλλάξει νοοτροπία ο Λαμιώτης και κυρίως οι τοπικοί άρχοντες είναι ένα από τα βασικά. Το να μας ρωτάει κάποιος τί μπορεί να δει στην πόλη και εμείς να του απαντάμε ΤΙΠΟΤΑ, είναι δυσφήμιση! Εν συνεχεία χρειάζεται από τις τοπικές αρχές να διαθέσουν χρήματα! Να φτιαχτούν-αναδείξουν (π.χ καθαρισμός περιοχής, σήμανση)  όλα τα τουριστικά μέρη και ακόμα και να δημιουργηθούν νέα. ( Η πηγή του Αχιλλέα που είναι στο 16 προς Δομοκό, έχει μετακομίσει σε άλλες περιοχές της Ελλάδας οι οποίες την οικειοποιούνται και την πουλάνε. Εμείς την έχουμε μόνο στο όνομα!) Και όταν λέμε ότι χρειάζονται χρήματα το εννοούμε! Υπάρχουν προϋπολογισμοί πανηγυριών ύψους 400.000 Ευρώ  περίπου σε ένα τρίμηνό και κουβεντιάζουμε αν φτάνουν 55000 ετήσιος προϋπολογισμός για τον τουρισμό…είναι αστείο!

Εικόνα από Λαμία στο άναμα του δέντρου

Και βασικότερο όλων είναι να δοθούν τα χρήματα για τον σχεδιασμό σε επαγγελματίες του τουρισμού που γνωρίζουν. Όταν με πονάει το δόντι μου πάω στον οδοντίατρο. Άρα και ο Δήμος για να οργανώσει την τουριστική προβολή θα πρέπει να απευθυνθεί σε ΕΙΔΙΚΟΥΣ, σε  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ της πόλης του αρχικά, και αν δεν μπορούν, σε κάποιους εκτός. Σε καμία όμως περίπτωση να μην αναλαμβάνει ο κάθε είδους επαγγελματίας που δεν έχει σχέση με το ανάλογο αντικείμενο   και που έχει πάρει κάποιο αξίωμα σε Δήμο ή Περιφέρεια. Δεν είναι η ειδικότητά του και είναι λογικό να μην ξέρει. Και για να μην θεωρηθεί ότι το λέω επικριτικά, ΔΕΝ είναι ντροπή να πεις ΔΕΝ ΞΕΡΩ, ή ΔΕΝ μπορώ. Ζητάς βοήθεια από ειδικούς .

Δεν πειραματίζεσαι μέχρι να μάθεις. Έχει δείξει η ιστορία της Λαμίας ότι αυτοί οι πειραματισμοί από ανθρώπους που νομίζουν ότι ξέρουν της στοιχίζουν ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ και πάντα με όχι μηδενικό αλλά αρνητικό αποτέλεσμα. Βλέπε Ελατοχώρα  ,Κερνάμε Ελλάδα κλπ.


LN: Μιας και κάνατε αναφορά στις εκδηλώσεις του Δήμου. Πιστεύετε ότι οι εκδηλώσεις αυτές συμβάλουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην πόλη; Και αν όχι γιατί;
Π.Κ:
Με τον τρόπο που γίνονται, ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΟΧΙ! Ένας λόγος είναι γιατί δεν υπάρχει συνεργασία μεταξύ των διοργανωτών ή αν θέλετε πιο συγκεκριμένα το Τμήμα πολιτισμού με το τμήμα τουρισμού του Δήμου και τους επαγγελματίες του τουρισμού. Ποτέ μέχρι σήμερα, και δεν είναι προς τιμήν τους ΔΕΝ έχουν προσκαλέσει Ξενοδόχους, τουριστικά γραφεία της περιοχής και κυρίως την Περιφερειακή Διεύθυνση Τουρισμού (ΠΥΤ) να ακούσουνε την άποψη και τις προτάσεις τους. Να σημειώσουμε ότι έχουμε την πολυτέλεια ακόμη να υπάρχει στην πόλη μας η περιφερειακή διεύθυνση τουρισμού (ΠΥΤ) η οποία έχει αναλάβει με επιτυχία την προβολή της Φωκίδας, Βοιωτίας και Ευρυτανίας. Επιπλέον οφείλεται στο ότι στήνονται από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν, και με μεγάλη προχειρότητα. Για παράδειγμα αυτή την περίοδο θα έπρεπε να δουλεύουμε τις εορταστικές εκδηλώσεις του 2019-20 αντί να τρέχουμε τελευταία στιγμή κοιτώντας τις γύρω πόλεις ή νομούς για να κακό αντιγράψουμε.


LN: Λεωνίδας-Θερμοπύλες/Ιαματικός τουρισμός. Χρόνια τώρα ακούμε από όλους τους υποψήφιους ότι θα αναδειχθούν και θα αποτελέσουν μοχλό ανάκαμψης του τουρισμού. Εσείς, σαν άνθρωπος που υπηρετείται τον τουρισμό και έχετε μια πιο αναλυτική ματιά, που αποδίδεται την απαξίωση τους από τις τοπικές εξουσίες;

Π.Κ: Το ακούμε από τους υποψήφιους  και όταν πλέον εκλεγούν το ξεχνάμε μέχρι τις επόμενες εκλογές που θα το Ξανακούσουμε . Δίνουν προτεραιότητα   στο πως θα αυξήσουν την δημοτικότητα τους . Όσοι ασχολούνται πρέπει πρώτα να αγαπάνε την πόλη τους  και μετά την καριέρα τους. Τα  τελευταία 25 χρόνια εσείς έχετε διαπιστώσει όσοι πέρασαν από την αυτοδιοίκηση να έχουν δώσει έμφαση στον τουρισμό και την αύξηση της επισκεψιμότητας της περιοχής; Παράδειγμα το hotspot στις Θερμοπύλες. Έφερε ένα καλό έσοδο στην Περιφέρεια υποβάθμισε την περιοχή όμως.

Τι έχουμε σαν αποτέλεσμα;;;

  • Ο πολιτικός συνεχίζει με επιτυχία την καριέρα του  και σε εμάς έμεινε μια πληγή.
  • Και κάποιοι εύκολα θα απαντήσουν μα ανήκουν στο ΤΑΥΠΕΔ και ΔΕΝ έχει λόγο σε αυτά η τοπική εξουσία. Παρόλα αυτά, αυτός είναι και ο ρόλος της τοπικής εξουσίας να πιέσει και να απαιτήσει πράγματα με σκοπό το καλό του τόπου, και νομίζω ότι αν το κάνει σωστά θα μπορέσει.

LN: Συγκρίνοντας τη Λαμία με τις υπόλοιπες πόλεις της Κ Ελλάδας,Βόλο, Τρίκαλα, Καρδίτσα, τι διαπιστώνουμε;
Π.Κ:
Δεν θα πω κάτι για το Βόλο γιατί λόγω θαλασσών, λιμανιού, αλλά τα τελευταία χρόνια και του αεροδρομίου, έχει κάθε λόγο να είναι προορισμός και να συναγωνίζεται την μεγαλύτερη από αυτόν Λάρισα σαν «η Ισχυρότερη» πόλη στην Θεσσαλία. Τα Τρίκαλα και οι Καρδίτσα όμως, οι παλαιότεροι τα θυμούνται σαν χωριά συγκριτικά με την Λαμία. Τα χωριά προοδεύουν γίνονται πόλεις, και η πόλη μας όχι μόνο είναι στάσιμη, αλλά κάνει και βήματα προς τα πίσω. Πάει να γίνει αυτή χωριό. Όχι τώρα! Τα τελευταία 25 χρόνια! Χάνονται πράγματα αντί να ανοίγουν νέα και αναφέρω το πανεπιστήμιο, τα στρατόπεδα, την Συνεταιριστική τράπεζα, την Πανελλήνια έκθεση Λαμίας .

Επομένως διαπιστώνουμε ότι οι άλλοι επιλέγουν ανθρώπους με όραμα, και στόχους!

Και όπως μου  είπαν συνάδελφοι μου από Βόλο για το θέμα του αεροδρομίου: Ξέρουμε ότι μπορούμε να φέρουμε αποτέλεσμα. Δεν είμαστε εργαλείο να μοιράσουμε λεφτά ή καρέκλες .Το αναφέρω ως παράδειγμα να δείξω την βούληση και την οργανωτικότητα  τους.


LN: Πόσοι Λαμιώτες περίπου επισκέπτονται τις ημέρες των γιορτών τα Τρίκαλα και το Βόλο και αντίστοιχα πόσοι Βολιώτες, ή Τρικαλινοί επισκέπτονται τη δική μας περιοχή;
Π.Κ: Φέτος και χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότεροι, καθώς πολλά σχολεία της πόλης, έχουν ενσωματώσει Τρίκαλα και Μύλο Ξωτικών στις μονοήμερες εκπαιδευτικές εκδρομές τις καθημερινές. Συμπληρώνουν τον  αριθμό  τα τουριστικά γραφεία της περιοχής και πολιτιστικοί σύλλογοι που διοργανώνουν εκδρομές εκεί με σκοπό την παρουσίασή της δουλειάς τους.

  • Η περιοχή μας δυστυχώς θα είναι πέρασμα ή μια σύντομη στάση όπως  πάντα στα περιφερειακά Travel stop και όχι μέσα στην πόλη.
  • Όσοι την επισκεφθούν θα είναι μεμονωμένοι   που θα επισκεφθούν συγγενής τους .
  • Μαζικά όπως φεύγουμε εμείς δεν θα υπάρξει επισκεψιμότητα

Εικόνες από το “‘αναμα” του δέντρου στην Λαμία

LN: Πως κατάφεραν οι γείτονες μας να κάνουν τις πόλεις τους προορισμό όλο το χρόνο, αλλά και να σπάνε κυριολεκτικά τα κοντέρ στις γιορτές και γιατί αν υπάρχει “συνταγή” δεν την αντιγράφουμε και εμείς;

Π.Κ: Τα Τρίκαλα έχουν κοντά τους τα Μετέωρα και φυσικά το χιονοδρομικό κέντρο στο Περτούλι αλλά  και όμορφη φύση στα γύρω βουνά. Η Καρδίτσα πάλι αν μπορούμε να θεωρήσουμε αξιοθέατο την Λίμνη Πλαστήρα… και ξανά τις όμορφες ορεινές περιοχές που σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα υπάρχουν. Άρα δεν βλέπω κάτι τόσο ιδιαίτερο που θα μπορούσε να δουλεύει στον αυτόματο. Έχουν απλά προσπαθήσει να το αναδείξουν και το έχουν κάνει σωστά. Ο Δήμος δεν έχει βαλθεί να διοργανώσει τις εκδηλώσεις αλλά να τις φιλοξενήσει. Έχει αναθέσει την διοργάνωσή τους σε επαγγελματίες ιδιώτες του τουρισμού οι οποίοι ξέρουν και μπορούν να διοργανώσουν κάτι πραγματικά επιτυχημένο. Και φυσικά να μην ξεχάσουμε και το κίνητρο κέρδος για μια ιδιωτική επιχείρηση. Δεν είναι κακό! Κάθε επαγγελματίας που σέβεται τον εαυτό του θέλει να κερδίσει, είναι λογικό και απόλυτα φυσιολογικό και γι’ αυτό το λόγο θα προσπαθήσει να κάνει το καλύτερο δυνατό  προκειμένου να κερδίσει ακόμα περισσότερα, αυτό όμως δουλεύει ανταποδοτικά για όλους καθώς έχει καταφέρει να κάνει την διοργάνωση τουριστική  attraction και έτσι η επισκέπτες στην πόλη γεμίζουν ξενοδοχεία, καφετέριες, εστιατόρια, καταστήματα, και δουλεύουν όλοι και κερδίζουν όλοι! Όχι μόνο αυτός! Και όσο πιο πετυχημένη είναι η διοργάνωσή του, τόσο μεγαλύτερο το κέρδος όλων! Όχι μόνο το δικό του!! Γιατί δεν αντιγράφουμε και εμείς μια πετυχημένη συνταγή; Αν ήθελα να σκεφτώ θετικά είναι ίσως για θέμα εγωϊσμού, για να μην παραδεχτούμε ότι κάποιος άλλος ξέρει να το κάνει καλύτερα από εμάς και μας πάρει τη δόξα! Δεν το αναθέτουμε επομένως στον ειδικό που ξέρει, αλλά αναλαμβάνει ένας εκπαιδευτικός, ένας δικηγόρος, ένας συνταξιούχος κλπ, παλαιότερα ένας συνδικαλιστής ή κάποιο κομματικό στέλεχος με ελάχιστες έως καθόλου γνώσεις , ο οποίος μπορεί να έχει καλή πρόθεση να βοηθήσει όμως δεν αρκεί  και ξοδεύει άσκοπα χρήματα χωρίς αποτέλεσμα! Την γνώμη μου πάνω σε αυτό την είχα πει και πριν. ΔΕΝ είναι ντροπή να πούμε ΔΕΝ ξέρω .


LN: Τουριστικές εκθέσεις. Ο κόσμος λέει πως γίνονται για να πηγαίνουν κάποιοι πληρωμένες διακοπές και ταξίδια αφού ποτέ δεν είδαμε κανένα σοβαρό όφελος από αυτές. Έχει μερίδιο αλήθειας αυτή η διαπίστωση? Πιάνουν τόπο τα χρήματα που δαπανώνται;

Π.Κ: Θα προσπαθήσω να  πω ότι ΔΕΝ γίνεται επίτηδες! Το ότι ΔΕΝ έχει υπάρξει αποτέλεσμα είναι δεδομένο, αλλά ας υποθέσουμε ότι δεν γίνεται για τις ΔΩΡΕΑΝ διακοπές, απλά και πάλι γίνεται με λάθος τρόπο, ή χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις. Θέλοντας να βοηθήσω λοιπόν εγώ πιστεύω ότι τα χρήματα θα έπιαναν περισσότερο τόπο εάν διατίθενται σε FAM (familiarization) trips. Δηλαδή, πληρώνουμε για να κάνουν ΔΩΡΕΑΝ διακοπές στην περιοχή μας άτομα τα οποία στην συνέχεια θα μας φέρουν κόσμο. ( Tour Operators, τουριστικοί πράκτορες, δημοσιογράφοι ταξιδιωτικών οδηγών, κλπ.). Σαν συνέχεια του παραπάνω σχεδίου, βρίσκω πιο σωστό να επιδοτηθούν οι διοργανωτές αυτών των εκδρομών στην συνέχεια ώστε να μειωθεί το κόστος συμμετοχής και να προστεθεί ένα ακόμα δέλεαρ για μεγαλύτερη συμμετοχή κόσμου στα προγράμματα και αύξηση των επισκεπτών.

Advertisement
10 Σχόλια

10 Comments

  1. Γιώργος Τθ.

    12/01/2019 13:39 at 13:39

    Βάλαμε κυκλάμινα κάτω απ’ τις νερατζιές. Τί σημασία έχει ότι μαράθηκαν απ’ το πρώτο κρύο επειδή ήταν θερμοκηπίου; Εμείς για χειμωνιάτικα τα πληρώσαμε. Βάλαμε και λαμπάκια σε πενήντα νερατζιές. Τί άλλο θέλετε βρε αχάριστοι; Φέραμε και τούμπανα και καραμούζες, λίγα είναι αυτά;

  2. Νικόλας

    11/01/2019 09:12 at 09:12

    Πάρτε τώρα hot spots και ρωμά και μην παραπονιέστε.
    Το παλικάρι έχει απόλυτο δίκιο και ξέρει πολλά, αλλά ξέχασε να πει και για τους δεκάδες τοπικούς πολιτικούς βουλευτές και υπουργούς που όλα αυτά τα χρόνια μόνο τους μισθούς τους εισέπρατταν και τίποτα δεν προσέφεραν στο χωριό τους.
    Να μην ξεχνάμε όμως το….
    “μην ρωτάς τι έκανε το χωριό σου για εσένα,κοίτα τι έκανες εσύ για το χωριό σου…”

  3. fsociety

    10/01/2019 12:40 at 12:40

    Εξαιρετική τοποθέτηση

  4. !!!!!!!!

    10/01/2019 11:20 at 11:20

    Είμαστε γούρνα και πίσω από τον ήλιο πάει και τελείωσε!Οταν έχεις για δήμαρχο αυτόν τον ανεπαγγελτο και αντιδήμαρχο πολιτισμού αυτό το έκτρωμα τι περιμένουμε?Πάνε και αγοράζουν από διάφορα μαγαζιά δύο τρία Χριστούγεννιατικα δέντρα για να τους ψηφίσουν???Καταλαβαίνετε τώρα τι βλαχοπολιτικη κάνει αυτό το ρημαδιο που εμπιστευτηκαμε την πόλη μας!!Εγω απορώ εξει στην οικονομικη επιτροπη ποια σαΐνια ειναι απο την αντιπολιτευση?Να παραιτηθούν άμεσα γιατί κοιμούνται όρθιοι!Αν δεν κάνω είναι και μια πρώην που κατεβαίνει με τον γιγαντουλη τωρα γιατί δεν κανανε προϊστάμενο τον άντρα της…ε ρε πόση ξεφτίλα πόση Θεέ μου!!

  5. ΠΑΝ-ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    10/01/2019 01:25 at 01:25

    Ερώτηση : Από την στιγμή που η Λαμία ήταν είναι και θα παραμένει ΧΩΡΙΟ ,
    γιατί δεν κοιτάμε να συνεργαστούμε όλοι μαζί και να την κάνουμε ωραίο ΧΩΡΙΟ απο ΓΥΦΤΟΒΛΑΧΟΧΩΡΙ;;;;

    Στις πόλεις εφαρμόζεται η ” ΕΠΙΣΤΉΜΗ ” στην καθημερινή ζωή των κατοίκων και ο μεσος ΛΑΜΙΩΤ’ΣΣΣ δεν ξέρει καν τι σημαίνει η λέξη .

  6. Αρχιτεκτων

    09/01/2019 19:03 at 19:03

    Διαβάζοντας τη συνέντευξη,ψάχνω να βρω ένα σημείο που ο κάθε καλοπροαιρεετος άνθρωπος,μπορεί να διαφωνήσει μαζί του.Εαν ψάξετε στους γειτονικούς δήμους τα επαγγέλματα αυτών που συγκροτούν τα δημοτικά συμβούλια και κατέχουν τα αξιώματα δημάρχων και αντιδημάρχων ,θα καταλάβεται πολλα.Απο την μια επιστήμονες,μηχανικοι,γιατροί,οικονομολόγοι,και απο την άλλοι τσάπαδοροι,ξυλουργοί,χασάπηδες ,υδραυλικοι,δημόσιοι υπάλληλοι.Αυτους έχουμε και αυτή είναι η Λαμια μας.

  7. Καταστηματάρχης

    09/01/2019 18:16 at 18:16

    Όταν διαβάζεις ότι ο Δήμος Τρικάλων,επενδύσετε τα κέρδη απο τον μύλο των ξωτικών,αγοράζοντας 200 κιτ ρομποτικής σε παιδάκια της πολης,και ύστερα διαβάζεις ότι η Λαμια έδωσε 400.000 για σπληναντερα,κοκορέτσια και ω πο.πο.πο.πο.πο,μην απορείτε για την επιτυχία των άλλων.Αυτη την κουλτούρα διαθέτουν οι διοικούντες και αυτή αποτυπώνεται στην πόλη.Και συμφωνώ,ότι εκδήλωση γίνεται στην πόλη ,αυτό που προέχει είναι μέσω απευθείας αναθέσεων να βολευτούν οιετονυχηδες και οι φίλοι και συγγενείς.

  8. Δημήτρης

    09/01/2019 17:08 at 17:08

    Η Λαμία δεν έχει καλή και ποιοτική αγορά. Αντίθετα η Λάρισα έχει. Λαμιώτες για μαζικές αγορές επισκέπτονται την Λάρισα.
    Ο Βόλος το ίδιο. Με ένα υπέροχο λιμάνι να περπατήσεις.
    Εδώ το πλησιέστερο σημείο είναι η εγκαταλειμμένη Αγία Μαρίνα.
    Πια Παύλιανη ; Ούτε να παρκάρεις δεν υπάρχει μέρος.
    Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη …
    Έχετε δει το κομφούζιο σε μια χιονισμένη Κυριακή ;
    ΠΕΛ ? Αφήστε να γίνει ένα Mall και ένα σύγχρονο Λούνα Παρκ.

    ΥΓ. Όπως και την άλλη φορά το σχόλιο μου δεν θα δημοσιευθεί. Διότι οι τοπικοί έμποροι της Λαμίας θα μας βγάλουν τα μάτια στο άκουσμα Mall …

  9. Καιτη

    09/01/2019 16:23 at 16:23

    Και ςενα άνθρωπε μου που έχεις προτάσεις και γνώσεις στα θέματα τουρισμού,σε συμβουλευτηκε κάποιος απο τον Δημο??Αλλα εδώ κάνουν κουμάντο οι μπαρμπάδες απο τα γύρω χωρια.Που περισσότερο τους νοιάζει να βολέψουν συγγενείς και φιλους παρά το καλό της πολης και η υστεροφημία τους.Που είναι οι παλιοί Λαμιωτες στις θέσεις των αντιδημάρχων????Ενα πάρκινγκ αποτυχημένων επαγγελματιών και πρώην πολιτικών δίχως αύριο,έχει γίνει ο Δήμος μας,που μέσω των μισθών τους βγάζουν τα προς το ζέον.Και δεν αναφέρομαι στην παρούσα δημοτική αρχή μόνο,αλλά και στους προηγούμενους.

  10. Αρχιτεκτων

    09/01/2019 16:11 at 16:11

    Εάν το νούμερο αληθευει,400.000!!!για πανηγύρια!!τοτε πρέπει να πάνε σπίτια τους,όλοι οι διοικούντες τον Δήμο.Σημερα κιόλας.Με αυτό το ποσό θα μπορούσε να είναι κούκλα το κέντρο της πολης,η να έχει γίνει μια όμορφη ανάπλαση στα στενά της πολης.Συγχαρητηρια για το θέμα που αναδείξατε,γιατί πλέον ο κατήφορος σταματημό δεν έχει.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Advertisement



konstantinos_kolovos

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Toπικά55 λεπτά ago

Ανακοινώθηκαν οι υποψήφιοι της ΝΔ στην Φθιώτιδα και την Στερεά!

Τους υποψηφίους της σε όλη τη χώρα ανακοίνωσε μόλις η ΝΔ.Έξι στους δέκα υποψηφίους είναι νέα πρόσωπα που δεν έχουν...

ΕΚΛΟΓΕΣ 20192 ώρες ago

H ντόμπρα και καθαρή απάντηση του Τόλη Παπαποστόλου για την μη συμμετοχή του στο ψηφοδέλτιο της Ν.Δ Φθιώτιδας!

Διακρίνεται για το ήθος, τις αξίες και την ευγένεια του. Ο Τόλης Παπαποστόλου, αν και το όνομα του έπαιξε έντονα...

Toπικά2 ώρες ago

Ευρυτανία: Τούμπαρε φορτηγό με “μπάλες” τριφύλλι / Τυχερός ο οδηγός…

Εκτροπή φορτηγού είχαμε τις απογευματινές ώρες κοντά στο χωριό Βίνιανη και πιο συγκεκριμένα στην τοποθεσία Μπαγασάκι. Από άγνωστη αιτία, πιθανότατα...

ΕΛΛΑΔΑ2 ώρες ago

Απίστευτες εικόνες! Κεραυνός ισοπέδωσε αποθήκη βενζινάδικου στα Ίσθμια!

Ο κεραυνός ”χτύπησε” τον αποθηκευτικό χώρο δίπλα στο βενζινάδικο στην περιοχή των Ισθμίων, το απόγευμα της Τρίτης.

Toπικά2 ώρες ago

Λαμία: Δημοπρατείται η ανάπλαση της Πλατείας Πάρκου / Πως θα γίνει… [εικόνες]

Πριν λίγους μήνες ο Νίκος Σταυρογιάννης (αρχές Ιανουαρίου για την ακρίβεια) είχε γνωστοποιήσει μέσω της παρακάτω μακέτας στα μέσα κοινωνικής...

Ιούνιος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαΐ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Διαβάζονται