Ο τοίχος μπροστά μας- «Αναπληρωτές: θύτες και θύματα» | Lamianow: Ειδήσεις, Νέα και Επικαιρότητα από τη Λαμία, την Στερεά Ελλάδα και όχι μόνο
Connect with us

ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο τοίχος μπροστά μας- «Αναπληρωτές: θύτες και θύματα»

Published

on

Γράφει η Παπαδοπούλου Μερσίνα

Εικαστικός εκπαιδευτικός, Μέλος της Δημιουργίας ξανά.

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον το τελευταίο χρονικό διάστημα τους διαπληκτισμούς ανάμεσα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σχετικά με τον ιδανικό τρόπο μοριοδότησης και τα κριτήρια διορισμού τους. Αφορμή, οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας, κ.Γαβρόγλου, για πρόσληψη 15.000 εκπαιδευτικών σε μόνιμη θέση, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως και στην ειδική αγωγή.

Τί σημαίνει Αναπληρωτής εκπαιδευτικός;

Τι έλεγε η εγκύκλιος το 2010;

«Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης είναι περισσότερες από τέσσερις και λιγότερες από δεκαέξι και δεν δικαιολογούν το διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού, προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με μειωμένο ωράριο διδασκαλίας.»

Όμως σύμφωνα με την έκθεση του Αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Νεκτάριου Κορδή, το 2016:

«Ο συνολικός αριθμός των αναπληρωτών ( σε όλες τις δομές) ξεπερνά τι 22000.

Η αναλογία αναπληρωτών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας κυμαίνεται στο 9%. Στην ειδική Εκπαίδευση η αναλογία των αναπληρωτών ανεβαίνει στο 245%!

Το πλήθος των αιτούντων αναπληρωτών με προϋπηρεσία είναι 19206 και το αντίστοιχο πλήθος των αιτούντων χωρίς προϋπηρεσία είναι 41151.»

Πρώτη παρανομία : Η πλειοψηφία των ανωτέρω υπηρετούντων αναπληρωτών καλύπτει πλήρες ωράριο εργασίας, κάποιοι δε εξ αυτών εργάζονται σε αυτές τις συνθήκες σχεδόν 15 χρόνια.

Διορισμός μέσω ΑΣΕΠ. Τί προβλέπει ο νόμος.

«Η επετηρίδα καταργείται,για πρώτη φορά,το 1997 με τον Ν2525/97(νόμος Αρσένη) και καθιερώνεται ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ ως το μοναδικό σύστημα πρόσληψης.

Δίνεται μεταβατικό στάδιο 5 ετών για την πλήρη κατάργηση της επετηρίδας.

Με τον Ν3027/02(νόμος Ευθυμίου) τροποποιείται εν μέρει ο νόμος Αρσένη και προβλέπεται μικτό σύστημα διορισμών με 75%από το ΑΣΕΠ και 25% από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών,με βάση την προϋπηρεσία.

Προβλέπεται ,μάλιστα,ότι αν δεν υπάρχουν επιτυχόντες του ΑΣΕΠ ο αριθμός συμπληρώνεται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.

Με τον Ν3255/2004(νόμος Γιαννάκου) τροποποιείται ο νόμος Ευθυμίου και τα ποσοστά διαμορφώνονται 60%ΑΣΕΠ 40% Ενιαίος πίνακας αναπληρωτών.

Με τον Ν3687/2008(νόμος Στυλιανίδη) προηγείται το 30μηνο στις προσλήψεις,ακολουθεί το 24μηνο και μια επιτυχία στον ΑΣΕΠ ,ύστερα το 40% και τελευταίο το 60% του ΑΣΕΠ.

Με τον Ν3848/10(νόμος Διαμαντοπούλου) επανέρχεται το 100% ΑΣΕΠ ,τίθεται όριο στην προϋπηρεσία κι αναγνωρίζονται και ακαδημαϊκά προσόντα για την πρόσληψη(μεταπτ. διδακτορικά).Ο νόμος προβλέπει εφαρμογή από τον πρώτο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που θα γίνει και μέχρι τότε διατηρεί το μεταβατικό στάδιο 60%-40% του νόμου Γιαννάκου. Με το 60%-40% έγιναν κι οι ελάχιστες προσλήψεις του 2011,12,13,14.»

Δεύτερη παρανομία: Ο νόμος Διαμαντοπούλου δεν εφαρμόστηκε ποτέ καθότι από το 2010 που ψηφίστηκε μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ποτέ διαγωνισμός του ΑΣΕΠ.

Όμως ούτε όλοι οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ των προηγούμενων ετών έχουν διοριστεί.

Τα κριτήρια προσλήψεων αναπληρωτών μεσω ΕΣΠΑ ( άλλη αμαρτωλή ιστορία, αφού η βασική εκπαίδευση μόνο αναπτυξιακό πρόγραμμα δεν είναι ) είναι κοινωνικά ( οικογενειακές συνθήκες, έγγαμος, πολύτεκνος, ποσοστό αναπηρίας ή συγγένεια, ηλικία κλπ) μορφωτικά ( βαθμός πτυχίου, μεταπτυχιακά, διδακτορικά κλπ) και προϋπηρεσίας( στον δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα, δυσπρόσιτες περιοχές κλπ).

Υπάρχουν οι αναπληρωτές που εδώ και χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι, χρηματοδοτούν την επιβίωση τους, για να αποκτήσουν μόρια προϋπηρεσίας, με στόχο τον διορισμό. Υπάρχουν εκείνοι που πλήρωσαν μεταπτυχιακά, πιστοποιητικά γλώσσας, γνώσεις νοηματικής κλπ, για έξτρα μοριοδότηση, με στόχο τον διορισμό. Άλλοι, που αποφάσισαν να μείνουν στον τόπο τους, να φτιάξουν ή να μεγαλώσουν την οικογένειά τους, εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα ή περιμένοντας τον διορισμό ως επιτυχόντες, μεσω ΑΣΕΠ. Υπάρχουν και οι χιλιάδες νέοι, που διαμαρτύρονται συνειδητοποιώντας οτι θα χρειαστούν άλλα 10 χρόνια για να διοριστούν, αφού δεν έχουν κανένα μόριο.

Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια διορισμού που θα μπορούσαν να τους ικανοποιήσουν όλους;

Οχι. Και πώς να υπάρχουν όταν μέσα σε 20 χρόνια τα κριτήρια διορισμού των εκπαιδευτικών έχουν αλλάξει 6 φορες και πάμε για 7η; Όταν το ίδιο το κράτος παρανομεί; Όταν τα κριτήρια εισαγωγής στα ΑΕΙ, η ύλη μαθημάτων, η κατεύθυνση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, το πρόγραμμα σπουδών, αλλάζουν με την αλλαγή του Υπουργού Παιδείας;

Έχει ευθύνη η εκπαιδευτική κοινότητα; Βεβαίως. Όταν πρωτοστατεί με τα συνδικαλιστικά-κομματικά της όργανα, αγωνιζόμενη να καταργήσει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση για οφελιμιστικούς κομματικούς ή συντεχνιακούς λόγους, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που θα έχουν αυτοί οι αγώνες της στην παιδεία και στην κοινωνία, προτάσσοντας ως επείγουσες τις προνομιακές, επιδοματικές, μισθολογικές ή συνταξιοδοτικές απαιτήσεις.

Έτσι καταλήγουμε να ζούμε όμηροι των επιλογών μας.

Όμηροι ενός κράτους-πατερούλη, εγκλωβισμένοι να παρέχουμε κακές, πανάκριβες υπηρεσίες, χωρίς καμμία ουσιαστική ή οικονομική αναγνώριση, χωρίς αυτοεκτίμηση, χωρίς όραμα και μέλλον.

Μπλεκόμαστε σε διαβουλεύσεις, αντιδικίες, ξανά μανά επιτροπές, εκθέσεις και μελέτες, ενώ θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε πετυχημένα παραδείγματα ξένων χωρών.

Για να εκπαιδεύσουμε νέους ανάλογων προσδοκιών.

Ένα αδιέξοδο. Χτίζουμε μόνοι μας τον τοίχο μπροστά μας.

Advertisement
2 Σχόλια

2 Comments

  1. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡ.

    07/01/2019 14:12 at 14:12

    Σωστη η Ρανια. Ποσοι δασκαλοι και καθηγητες στεκονται στο πλευρο των μαθητων/τριων,ειδικα τα τελευταια 8-10 χρονια,που τα προβληματα ειναι παρα πολλα. Εγω ξερω πολυ λιγους. Αν καποιος/α εχει ανιθετη αποψη ευχαριστως να ανταλλαξουμε αποψεις.

  2. Ρανια

    07/01/2019 12:14 at 12:14

    Όλοι γιούργια στον κρατικό κορβανα.Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που τιμούν το λειτούργημα του καθηγητή,μιλάμε για κατσαπλιάδες,που θεωρούν ότι επειδή τελείωσαν μια σχολή,θα πρέπει να πληρώνονται βρέξει χιονίσει,σε βάρος του Ελληνικού λαού και Δημοσίου.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Advertisement



konstantinos_kolovos

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΛΛΑΔΑ1 λεπτό ago

Με πλυντήρια και απορρυπαντικά… από το σπίτι τους βάζουν μπουγάδα στο Κέντρο Υγείας Πρέβεζας!

Ελλείψει χρημάτων οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να πλένουν τον ιματισμό του Κέντρου Υγείας Πρέβεζας με παλιά πλυντήρια και απορρυπαντικά που φέρνουν...

Κόσμος15 λεπτά ago

Σαουδική Αραβία: Οι γυναίκες μπορούν να βγαίνουν από τη χώρα χωρίς την άδεια του άντρα κηδεμόνα τους

Οι αρχές της Σαουδικής Αραβίας ξεκίνησαν να εφαρμόζουν από χθες Τρίτη τη μεταρρύθμιση που ανακοινώθηκε στις αρχές Αυγούστου, βάσει της...

ΕΛΛΑΔΑ30 λεπτά ago

Αγωνία για 14χρονη που εξαφανίστηκε στην Καβάλα

Το κορίτσι εξαφανίστηκε στις 20 Αυγούστου, στις 12:05, από την περιοχή της Νέας Ηρακλείτσας Καβάλας. Σύμφωνα με το Amber Alert...

ΕΛΛΑΔΑ41 λεπτά ago

Σοβαρό τροχαίο στην παραλιακή! Πληροφορίες για νεκρό

Το τροχαίο έγινε πριν από λίγο, στην παραλιακή λεωφόρο, στη Βούλα, στο ύψος του Bo. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες...

Κόσμος60 λεπτά ago

Η κλιματική αλλαγή απειλεί τη Μεσόγειο – Στο «κόκκινο» οι προβλέψεις για τη Βενετία

Η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να προκαλέσει την άνοδο του ύψους των υδάτων της Μεσογείου έως και 20 εκατοστά έως το 2050 και μέχρι 57 εκ....

Αύγουστος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Διαβάζονται