Λήγει η προθεσμία που θα επιτρέπονται οι παλιές ταυτότητες στα ταξίδια
Σε εξέλιξη είναι η διαδικασία αντικατάστασης των παλιών ταυτοτήτων με νέες, ψηφιακά αναβαθμισμένες και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ταυτότητες κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026.
Αυτό σημαίνει ότι οι παραδοσιακές «μπλε» αστυνομικές ταυτότητες δεν θα γίνονται πλέον αποδεκτές ως έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα, καθιστώντας απαραίτητη την έκδοση της νέας ταυτότητας ή τη χρήση διαβατηρίου για μετακινήσεις στο εξωτερικό.
Η απόφαση για την αντικατάσταση των παλαιών ταυτοτήτων συνδέεται άμεσα με την ανάγκη βελτίωσης των μέτρων ασφαλείας. Οι έως τώρα ταυτότητες, που κυκλοφορούν για δεκαετίες, δεν διαθέτουν σύγχρονα χαρακτηριστικά προστασίας, γεγονός που τις καθιστά ευάλωτες σε παραχαράξεις και κακόβουλη χρήση.
Πόσο θα πληρώσει ο κάθε πολίτης
Για την έκδοση νέας ταυτότητας απαιτείται:
Ηλεκτρονικό παράβολο 10 ευρώ (Τύπος Παραβόλου (4485) για το σώμα του δελτίου, τα έξοδα εκτύπωσης και προσωποποίησης, καθώς και τη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς.
Για πολύτεκνους (με αποδεικτικό, π.χ. βιβλιάριο πολυτέκνων), το παράβολο μειώνεται στα 5 ευρώ (Τύπος Παραβόλου (4486).
Ένσημο ΕΛΑΣ 0,50 ευρώ (Τύπος Παραβόλου 2043) που επικολλάται στην αίτηση
Τα e-παράβολα πρέπει να έχουν πληρωθεί πριν ο πολίτης επισκεφθεί το αστυνομικό τμήμα.
Πώς μπορείτε να κλείσετε ραντεβού
Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού για τις νέες ταυτότητες:
Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).
Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.
Ειδικές περιπτώσεις και χρόνος παράδοσης
Για όσους εκδίδουν ταυτότητα για πρώτη φορά, απαιτείται παρουσία μάρτυρα που βεβαιώνει τα στοιχεία ταυτότητας. Στις περιπτώσεις ανηλίκων, ο ρόλος αυτός μπορεί να αναληφθεί από γονέα ή νόμιμο κηδεμόνα, με την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων. Η παραγωγή των νέων ταυτοτήτων γίνεται σε κεντρικές εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αστυνομίας, με χρόνο παράδοσης περίπου επτά εργάσιμες ημέρες.
Τα στοιχεία της νέας ταυτότητας ενημερώνονται αυτόματα σε όλα τα διασυνδεδεμένα δημόσια πληροφοριακά συστήματα, διευκολύνοντας τη χρήση της σε υπηρεσίες και ψηφιακές εφαρμογές.
Η αυξημένη ζήτηση έχει προκαλέσει καθυστερήσεις, ιδιαίτερα σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, όπου τα διαθέσιμα ραντεβού εξαντλούνται γρήγορα. Οι πολίτες συνιστάται να ελέγχουν τακτικά την πλατφόρμα κρατήσεων για νέες ημερομηνίες ή να απευθύνονται σε αστυνομικά τμήματα μικρότερων πόλεων.
Σε έκτακτες περιπτώσεις όπως επείγον ταξίδι, απώλεια ή κλοπή ταυτότητας ή σημαντικές εκπαιδευτικές ανάγκες, υπάρχει η δυνατότητα άμεσης εξυπηρέτησης χωρίς ραντεβού, υπό την προϋπόθεση προσκόμισης των απαραίτητων δικαιολογητικών.


































Θα μας κόψει τα δανεικά η Κούλα αν δεν βγάλουμε;;;
Ούστ Ρεντικολα.
Αχ πρόστιμο πάλι???
Κάποια στιγμή πρέπει να αλλάξουν είναι από την εποχή του 50
Δλδ όλο αυτό γίνεται μόνο για τα ταξίδια στο εξωτερικό…εδω στο εσωτερικό δεν πάμε…
Δεν με πιάνει η ηλικία.
Γέρασα και θα πεθάνω με την ταυτότητα που έχω βγάλει πριν 15 χρόνια…
τι εξωτερικό ρε φίλε, εδω ο έλληνας δεν εχει χρήμα να πάει στη διπλανή γωνία… χαχαχαχααα
Όξω ρε
Για τα προσωπικά δεδομένα δεν μας λέει τίποτα γιατί μας κρύβει την αλήθεια ο ανώνυμος συντάκτης;
Μπε
Να πάτε να τις βγάλετε, αλλιώς θα πάτε να τις βγάλετε όταν θα πρέπει να πληρώσετε και πρόστιμο, το iq σας φτάνει μέχρι τον πατέρα κλεομένη που σας λέει ότι εάν τις βγάλετε θα πάτε στην κόλαση με τα καζάνια
Οι ταυτότητες δεν είναι γάλα για να έχουν ημερομηνία λήξης.
Όποιος θέλει να βγάλει τη σατανική ταυτότητα ας τρέξει να τη βγάλει. Εδώ έγιναν πειραματόζωα στις ταυτότητες θα σταματήσουν;;;;;
Εγώ έχω ταυτότητα δε βγάζω άλλη.
όχι δε θα βγάλω… Και υποδείξεις στον εαυτό σου όχι σε μενα… Και μην παραπληροφορείς γιατί πριν μια Βδομάδα εκανα επικαιροποίηση και δεν ζήτησαν τίποτα. Και όταν γίνει αυτό που λες αν γίνει θα αποσύρω όλα μου τα χρήματα απ τον γκισέ σε μετρητά και θα παρουν τα @@ μου Βρωμοτράπεζες. Εντάξει Πονηρίδη και υπάκουο προβατο του Μαξίμου;;;;;
Λέτε να μην μας αφήσουν να ψηφίσουμε 😂😂😂
Έρχεται οι εκλογές το 2027!
Έρχεται πολιτικό κόστος!
Σκέφτηκε το 5 φορές πριν είναι αργά!
Εαν το κάνουν εκβιασμός στο Ελληνικος Λαος τα πρόστιμα!
Χωρίς νέα ταυτότητα δύσκολα θα μπορέσεις να φύγεις από την μπανανία
ουστ νεοταξήτες σιωνιστές
Δεν είναι μόνο για ταξίδια στο εξωτερικό. Οι τράπεζες ζητούν επικυροποιηση στοιχείων,αν δεν κάνεις με νέα ταυτότητα τότε ούτε στο ATM ούτε από το e-banking μπορείς να κάνεις καμιά συναλλαγή
Τίποτα …
Τίποτα δεν θα γίνει
Γιατί όλες αυτές οι αιτήσεις από τους πολίτες κσι τα παράβολα … δεν φτάνει που το 70% στα καύσιμα και στο ρεύμα είναι καθαροί φόροι;
ΟΥΣΤ
ΑΡΕ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΕ,,,,ΚΑΛΑ……………….
Έχω διαβατήριο, φιλάκια 😘
Εγώ την έβγαλα πριν 1 μήνα. Από τότε δεν είμαι καλά. Μπερδεύεται μάλλον το σήμα από το τσιπακι της ταυτότητας με αυτό από τα εμβόλια και δεν πιάνει σήμα το κινητό μου. Άσε που τελευταία τυχερό μου νούμερο είναι το 666. 🤣🤣🤣🤣🤣
Μην αναγκάζουν το κόσμο και να μην απειλούν με προστίματα.. γιατί άμα την πάρουμεβθα πάρουνε την αμαρτία αυτοί που μας αναγκάζουνε να το κάνουμε με το ζώρη….της απηλες να της πάρουν μαζί τους στην άλλη ζωή όχι στο κόσμο
Μας έχετε ζαλίσει με την ταυτότητα κοροϊδεύουν το κόσμο δημοσιογράφοι και πολιτική έχουν καταστρέψει την Ελλάδα χρόνια τώρα για αυτό πάμε κατά διαόλου τρομοκρατούν το κόσμο έτσι έκαναν και με την δήθεν πανδημία και το υποχρεωτικό εμβολιασμό τώρα που κάθε μέρα έχουμε ξαφνικους θανάτους δε μιλά κάνεις από τους Σωτήρες τις πανδημίας και τα πουλημένα παπαγαλάκια το ΜΜΕ!!!
Total control
Ισχύει ότι θα μας κλάσουν μια μάντρα
Δώσε μου το σπίτι σου να το πληρώνω εγώ και πήγαινε σε σπηλιά εσύ ελεύθερε- επαναστάτη.