Η τάση της τέχνης να εξαπατά, να κρύβει και να έχει αδιευκρίνιστα μηνύματα είναι γνωστή εδώ και καιρό. Υπάρχουν παραδείγματα «κρυμμένων» χριστιανικών συμβόλων στην κατειλημμένη από τους Ρωμαίους Βρετανία όπου κρύβονται τα αρχικά «Χ» και «Ρ» στους πίνακες ως μοτίβα απλού πλαισίου. Τα κρυμμένα νοήματα έρχονται με την επιπρόσθετη ψυχική άσκηση για την εύρεση του λεγόμενου μηνύματος, που ξανά είναι ένας από τους στόχους της τέχνης. Δηλαδή, κάνει κάποιον να σκεφτεί γενικά.

Και αυτή η ψυχική άσκηση από την άλλη βοηθά κάποιον στο να γνωρίσει τον εαυτό του.

Ένα παραπάνω παράδειγμα αυτού θα μπορούσε να είναι το διάσημο «πάπια ή κουνέλι;» το οποίο ο Wittgenstein αργότερα χρησιμοποίησε για να σκιτσάρει τις διαφορές ανάμεσα «βλέποντας ως» και «βλέποντας αυτό».

Οπότε δεν είναι έκπληξη το ότι η τέχνη χρησιμοποιείται από ψυχολόγους για την μελέτη των προσωπικοτήτων.

Αυτή η συγκεκριμένη εικόνα είναι επίσης μια ψευδαίσθηση που έγινε διάσημη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λίγους μήνες πριν. Οι άνθρωποι που την αναδημοσίευσαν (ξανά και ξανά) ισχυρίστηκαν πως μόνο το 1% του πληθυσμού μπορούσε να βρει το ζώο της εικόνας μέσα σε 2 λεπτά.

Τώρα, φαινομενικά μιλώντας, η εικόνα μοιάζει με έναν γερό που φορά ένα σκωτσέζικο καπέλο και έχει μια θλιμμένη- ενοχλημένη έκφραση.

Αλλά είναι μόνο αυτό;  































Είναι ένα μικρό χαριτωμένο κουτάβι που μασάει ένα κόκκαλο ενώ κάθεται σε ένα χαλί που έχει διαγώνιες ρίγες.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

ΠΗΓΗ