Σημαντική και ουσιαστική εξέλιξη για τη Στερεά Ελλάδα του μεγάλου έργου ολοκληρωμένης διαχείρισης αποβλήτων σε Λαμία και Χαλκίδα. Η έγκριση δόθηκε πριν λίγο καιρό σε συνεδρίαση υπό την προεδρία του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, με τη συμμετοχή κορυφαίων κυβερνητικών στελεχών, επιβεβαιώνοντας τη βαρύτητα του έργου σε εθνικό επίπεδο. Πλέον μπαίνουμε στην διαδικασία της δημοπράτησης.
Το έργο καλύπτει χρονικό ορίζοντα έως 28 έτη, εκ των οποίων 3 έτη αφορούν την κατασκευή και 25 έτη τη λειτουργία, διασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στον ρόλο του πρώην προέδρου του ΦΟΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας και δημάρχου Λαμιέων Πανουργιά Παπαϊωάννου, υπό τις ενέργειες του οποίου, σε στενή συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟΔΣΑ και τα στελέχη του φορέα, ωρίμασε και προωθήθηκε το έργο μέχρι το σημερινό καθοριστικό στάδιο.
Υπενθυμίζουμε πως στο πλαίσιο της αγαστής συνεργασίας που υπάρχει στο εσωτερικό του φορέα, ο δήμαρχος Λαμιέων, στο πλαίσιο της θεσμικής συνεννόησης που έχει αναπτυχθεί, παρέδωσε και επισήμως από την 1η Ιανουαρίου 2026 τη σκυτάλη στη δήμαρχο Χαλκίδας Έλενα Βάκα, διασφαλίζοντας τη συνέχεια και τη σταθερότητα στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός έργου-ορόσημου για ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα.
Η επένδυση αυτή ευθυγραμμίζεται πλήρως με την εθνική και ευρωπαϊκή περιβαλλοντική πολιτική, στοχεύοντας στη μείωση των αποβλήτων που οδηγούνται σε ταφή, στην αξιοποίηση των βιοαποβλήτων, καθώς και στην παραγωγή χρήσιμων υλικών ή ενέργειας. Ταυτόχρονα, ενισχύει την τοπική οικονομία, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
H σχετικη ενημερωση
Σε δημοπράτηση, με συνολικό προϋπολογισμό 197 εκ €, βγήκε ο διαγωνισμός του έργου «Μονάδες Ανάκτησης & Ανακύκλωσης (Μ.Α.Α.) Χαλκίδας & Λαμίας», που περιλαμβάνει και το Σταθμό Μεταφόρτωσης της Άμφισσας και θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας, που λειτουργώντας με βάση τη συντονισμένη βούληση και τις αποφάσεις των οργάνων Διοίκησης του Φορέα, προχωρά γρήγορα και αποτελεσματικά στις διαδικασίες που φέρνουν τη Στερεά Ελλάδα πιο κοντά «στο αύριο» της ανακύκλωσης και της ανάκτησης και στη διασφάλιση μιας βιώσιμης, ορθολογικής και περιβαλλοντικής πρακτικής με σημαντικά οφέλη για όλους τους Δήμους της Περιφέρειας.
Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 23 Ιουνίου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και αντικείμενο την οριστική μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία των εγκαταστάσεων με σκοπό την πλήρωση των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί από την εθνική νομοθεσία και τις κοινοτικές οδηγίες σχετικά με τη διαχείριση αστικών στερεών αποβλήτων.
Η διάρκεια του έργου έχει προσδιοριστεί για 28 χρόνια και ειδικότερα: σε τριετή (3 έτη) περίοδο μελετών, αδειοδοτήσεων, κατασκευής και δοκιμαστικής λειτουργίας των εγκαταστάσεων και σε είκοσι πέντε (25) έτη εμπορικής λειτουργίας αυτών. Ακριβέστερα δε, θα καθοριστεί στο πλαίσιο της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και στην πρόσκληση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Η υλοποίηση των υποδομών, σε συμφωνία με τον οικείο, υπό επικαιροποίηση – αναθεώρηση Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ), θα εξυπηρετεί την επεξεργασία των διακριτών ρευμάτων (σύμμεικτα, βιοαπόβλητα, ανακυκλώσιμα) όλων των Δήμων και συγκεκριμένα:
Η Μονάδα Ανάκτησης Ανακύκλωσης (Μ.Α.Α.) & Χ.Υ.Τ.Υ. Χαλκίδας (Ο.Ε.Δ.Α. Χαλκίδας) θα εξυπηρετεί τους Δήμους Χαλκιδέων, Διρφύων-Μεσσαπίων, Ερέτριας, Κύμης-Αλιβερίου, Καρύστου, Σκύρου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας για σύμμεικτα, προδιαλεγμένα βιοαπόβλητα και προδιαλεγμένα ανακυκλώσιμα και θα περιλαμβάνει γραμμές επεξεργασίας των ρευμάτων με λειτουργία σε διακριτή βάρδια, καθώς και Χ.Υ.Τ.Υ. υπολειμματικών προϊόντων της Μονάδας.
Η Μονάδα Ανάκτησης Ανακύκλωσης (Μ.Α.Α.) & Χ.Υ.Τ.Υ. Λαμίας (Ο.Ε.Δ.Α. Λαμίας) θα εξυπηρετεί τους Δήμους Λαμιέων, Στυλίδας, Καμένων Βούρλων, Αμφίκλειας-Ελάτειας, Ιστιαίας-Αιδηψού, Αγράφων, Καρπενησίου, Μακρακώμης, Δομοκού, Δελφών και Δωρίδας για σύμμεικτα και προδιαλεγμένα ανακυκλώσιμα και των Δήμων Λαμιέων, Στυλίδας, Καμένων Βούρλων, Αμφίκλειας-Ελάτειας, Ιστιαίας-Αιδηψού, Αγράφων, Καρπενησίου, Μακρακώμης, Δομοκού για τα προδιαλεγμένα βιοαπόβλητα. Θα περιλαμβάνει γραμμές επεξεργασίας των ρευμάτων με λειτουργία σε διακριτή βάρδια, καθώς και Χ.Υ.Τ.Υ. υπολειμματικών προϊόντων της Μονάδας.
Ο Σ.Μ.Α. (Σταθμός Μεταφόρτωσης Αποβλήτων) στον Δήμο Δελφών, για τη μεταφόρτωση των υπολειμματικών σύμμεικτων και των προδιαλεγμένων ανακυκλώσιμων αποβλήτων του Δήμου Δελφών.
Σύμφωνα με τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό του ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας, οι υποδομές ΣΔΙΤ ΜΑΑ Χαλκίδας & Λαμίας – ΣΜΑ Άμφισσας, καθώς και οι ήδη υφιστάμενες Μονάδες ΜΑΑ Θήβας (που ήδη εξυπηρετεί τους Δήμους Θηβαίων, Αλιάρτου – Θεσπιέων και Τανάγρας και κατόπιν αναβάθμισής της θα εξυπηρετεί πλήρως και τους Δήμους Λεβαδέων, Λοκρών, Ορχομενού και Διστόμου – Αράχωβας) και ΜΕΒΑ Άμφισσας (για την επεξεργασία των βιοαποβλήτων των Δήμων Δελφών και Δωρίδος) θα αποτελούν ένα πλήρως αποκεντρωμένο και λειτουργικό πλέγμα σύγχρονων υποδομών που εναρμονίζεται με τις επιταγές της ελληνικής και ενωσιακής νομοθεσίας.
Πλέον, ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας, έχοντας δρομολογήσει το σύνολο των σύγχρονων εγκαταστάσεων διαχείρισης αστικών αποβλήτων, διασφαλίζει μια νέα εποχή και μια αξιόπιστη και μακρόχρονη εφαρμογή του σχεδιασμού του.

































Ας αφήσουμε να γίνει η δημοπράτηση να δούμε ποιός θα την πάρει και μετά να ανοίξουν τα στόματα χαχαχα!!!