Άρθρο της Σεβαστής Στρογγυλού / Σημειολογική "αναγνωσιμότητα" ή πολιτικός Δονκιχωτισμός; - LamiaNow.gr - Ειδήσεις από τη Λαμία
Connect with us

ΑΠΟΨΕΙΣ

Άρθρο της Σεβαστής Στρογγυλού / Σημειολογική “αναγνωσιμότητα” ή πολιτικός Δονκιχωτισμός;

Published

on

Ο νεκρός δεδικαίωται ή γίνεται μία ιδιότυπη μορφή βεβήλωσης με στόχο την απομυθοποίηση ή την υπερεξιδανίκευση ενός όψιμου δονκιχωτισμού; Ίδωμεν!

Ορμώμενη εκ της ξενοφώντειας σημειολογίας (παραχάραξη του ονόματος του Ξενοφώντα για δήλωση του κυκλώνα),  επιδίδομαι σε μία ονοματολογική περιπλάνηση.

[Ο Ξενοφών (όπως και ο Ζορμπάς) επιλέχθηκε για την ονομασία ενός τυφώνα, μέσω μιας απλουστευμένης εκδοχής που εκλαμβάνει μία ιδιότητα του Ξενοφώντα (αυτήν του στρατηγού: Κύρου Ανάβασις- Κάθοδος των Μυρίων)  ως κυρίαρχη, αγνοώντας την βασική ιδιότητα του, ως μεγάλου ιστορικού της Αρχαιότητας].

Αν οι αρχαίοι ήξεραν με ποιο τρόπο θα χρησιμοποιούνταν το όνομά τους πιθανά να μην ήθελαν  να είναι και τόσο αναγνωρίσιμοι (μία λέξη του καιρού μας που θεωρείται βασικό συστατικό κοινωνικής ανέλιξης).

Της Σεβαστής Στρογγυλού / Φιλόλογου – Ιστορικού

Έτσι ο μεγάλος ποιητής μας, ο Όμηρος, δε νομίζω να ευαρεστείτο, όταν το όνομα του ταυτίζεται με τουςομηρικούς, πολλές φορές συζυγικούς , καυγάδες, προκειμένου να δηλωθεί μία διαφωνία που κρατάει  χρόνια… Αυτό οφείλεται στη ρήξη ανάμεσα στους ομηριστές και τους αντιπάλους τους γύρω από την ταυτότητα των ομηρικών επών, ως δημιουργημάτων ενός  ή πολλών προσώπων. Η Αφροδίτη, επίσης θα χαιρόταν ιδιαίτερα για τα αφροδισιακά της ελιξίρια, θα μεμφόταν όμως τη διάθεση του νονού των αφροδισιακών νοσημάτων. Ο Ερμής επίσης θα περηφανευόταν για την επιβίωση του στα ταχυδρομεία της Ελλάδας, θα αποδοκίμαζε όμως την τάση μας να γινόμαστε έρμαια των παθών και των δυνατών. Όσο για το Διόνυσο, όχι κι ότι έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης και στην Αρχαιότητα, δεν θα του άρεσε όμως το όνομά του να ταυτίζεται με τον διονυσιασμό-αλκοολισμό, λες και,για να αφήσει κάποιος ελεύθερα τα ένστικτά του, χρειάζεται να είναι πάντα υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

Ο τόσο προσφιλής για την αρχιτεκτονική Δαίδαλος με  τις χωροταξικές του επιλύσεις, δεν ξέρω αν ένιωθε χαρά για τις δαιδαλώδεις  περιπλανήσεις, ούτε η Σίβυλλα για τις σιβυλλικές απαντήσεις, ο Οδυσσέας όμως πολύ θα περηφανευόταν για τη σύνδεση του ονόματος του με τα ατέρμονα-οδυσσειακά- ταξίδια και τις περιπέτειες παρά το γεγονός ότι για παραπλάνηση του Πολύφημου χρησιμοποίησε το όνομα Ούτις=ο Κανένας. Ίαση πάντα θα προσέφερε ο Ιπποκράτης ες αεί και οΙππόδαμος θα μνημονεύεται πάντα ως ο εγκέφαλος της  πολεοδομίας του Πειραιά, έστω κι αν τον έχωσαν σε μία αγορά (γιουσουρούμ).

Ο Αρίσταρχος θα νιώθει πάντα αδικημένος καθώς τη δόξα του ηλιοκεντρικού συστήματος του την έκλεψε ο Κοπέρνικος και ο Πυθαγόρας θα καυχιόταν τόσο για το θεώρημά του, όσο και για το πανεπιστημιακό του άσυλο στη Σάμο. Το γινόμενο θα αποκτά πάντα άλλη διάσταση με τον επιθετικό προσδιορισμό καρτεσιανό, ενώ ο Ευκλείδης έχει παγιώσει τη σχέση του με τη γεωμετρία. Η δόξα του Κολόμβου θα περιορίζεται στην Κολομβία, ενώ ο Βεσπούκι, πατώντας στου Κολόμβου την ανακάλυψη θα δώσει το μικρό του όνομα στην Αμερική (Αμέρικο).

Ο Δράκων θα εκθείαζε την επιβίωση των δρακόντειων –σκληρών- μέτρων του στους νομοθέτες του σήμερα και ο Σωκράτης, αν και ταπεινός, θα έπαιρνε τη μικρή του εκδίκηση από τη γυναίκα του Ξανθίππη, καθώς θα αναβίωνε τα σωκρατικά  του=διαλεκτικά επιχειρήματα, έναντι του κόπανου της γυναίκας του ωςμέσου πειθούς. Σίγουρα θα έπαιρνε θάρρος  από το γεγονός ότι το όνομα του συνδέεται με φιλοσοφικό μεταίχμιο (προσωκρατικοί και μετασωκρατικοί φιλόσοφοι). Ο Πλάτων δεν ξέρω αν συμβιβαζόταν με το γεγονός της ταύτισης του ονόματός του με τον Πλατωνικό έρωτα, εκτός αν σκεφτόταν να κλειστεί σε μοναστήρι, θα προβληματιζόταν δε για τους νεοπλατωνικούς, καθώς υποκρύπτεται μίας μορφής αμφισβήτηση στη   θεωρία του και υπόνοια μομφής στη συντηρητικότητα του. Όσο για τον Αριστοτέλη, μάλλον θα δυσαρεστούνταν για τη συσχέτιση του με την αυθεντία  κατά το μεσαίωνα και την αριστοτελική εξειδίκευση.

Ο Σολομών θα έγραφε νέα ιστορία με τις σολομώντειες λύσεις του, ενώ καθόλου δε θα του άρεσε ησολομωνική, καθώς θα τον ταύτιζε με την ακατάσχετη φλυαρία. Η ψυχή του Μαθουσάλα θα αναγάλλιαζε, καθώς εκτός της μακροβιότητα θα κέρδιζε και την αιωνιότητα, ενώ ο Μαικήνας δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι θα έδινε το όνομα του στους απανταχού χορηγούς και προστάτες του πολιτισμού.  Όσο για το φίλο μας τον Λούκουλλο, δεν θα μπορούσε ποτέ να διανοηθεί ότι γενιές φτωχών θα οραματίζονταν λουκούλλεια γεύματα προς ευαρέσκεια των διαιτολόγων κάθε εποχής.

Οι θρησκευτικοί μας ταγοί, θα διατυμπάνιζαν την διαχρονική τους  επιβίωση. Παπισμός, Καλβινισμός, Λουθηρανισμός, Μωαμεθανισμός, Κομφουκιανισμός. Όπου γης και ένα τάγμα δογματικό ή αιρετικό, με κυρίαρχη τη μεσσιανική αντίληψη και τη δόξα του αρχηγού-ιδρυτή.

Κάνοντας ένα άλμα χωροχρονικό, θα ήθελα να δω τον Παλαμά να κομπάζει καθώς οι σύγχρονοι και οι επίγονοί του προσπαθούσαν να συγκαταλέξουν τα έργα σε παλαμικά και μη, ενώ τον Σολωμό να οριοθετεί την πριν και τη μετά απ’ αυτόν ποίηση (προσολωμική και μετασολωμική). Όσο για τον καινοτόμο Καβάφη, πιθανόν  να μην είναι και τόσο ευχαριστημένος για τη σύνδεση του ονόματος του με την ειρωνεία (καβαφική) και την αποκάλυψη των ψυχόρμητων του αντιδράσεων.

Σε ηγετικό πλαίσιο, ο Μακιαβέλι θα αναδομούσε ξανά τον ηγεμονισμό-μακιαβελισμό, ο Νίτσε θα ανάπλαθε τον νιτσεϊκό υπεράνθρωπο, δίνοντας τη δυνατότητα στον  παρανοϊκό Χίτλερ να παραλλάξει την θεωρία του, προσαρμόζοντας την στη θεωρία της ανωτερότητας της φυλής του. Σίγουρα, ο Αδόλφος θα είχε ένα κίνητρο να επιστρέψει στην επάνω ζωή βλέποντας  να πολλαπλασιάζονται οι χιτλερικές τακτικές στον πλανήτη, ενεργοποιώντας τις γκαιμπελικές-προπαγανδιστικές ενέργειες του συνεργάτη του Γκαίμπελς.

Ο Μακάρθι θα συνέχιζε τις κατασκοπευτικές ενέργειες και τις διώξεις σε αντιφρονούντες (μακαρθισμός). Ο Στάλιν, από την άλλη  θα ανασταίνονταν από σκληροπυρηνικές- σταλινικέςσυμπεριφορές , ο Τρότσκι θα αναθαρρούσε από την ύπαρξη τροτσκικών κομμάτων και ο Μάο θα χαιρόταν για την επιβίωση των μαοϊκού τύπου τακτικών στην κυριαρχία της Κίνας. Ο Μαρξ επίσης θα έβρισκε πάντα τον τρόπο να διεισδύσει στις αντιλήψεις μας και στη  μεθοδολογία της επιστήμης ως πρότυπο –μαρξιστικό– και ο Λένιν στις λενινιστικές  πολιτικές πρακτικές και θεωρίες. Ο Χίτσκοκ, κινηματογραφικά, θα  χαιρόταν για την ατμοσφαιρική διάσταση  και την επικράτηση του προσωνύμιουχιτσκοκική σε κάθε ταινία τρόμου.

Ο Φρόϋντ, θα ξαφνιαζόταν από την ψυχαναλυτική του δύναμη και χρονική εμβέλεια καθώς  και τη μετωνυμία ψυχολογικό=φροϋδικό και θα έχαιρε ιδιαίτερα ως μάναντζερ του Οιδίποδα καθώς θα τον συνέδεε με το ομώνυμο σύνδρομο(οιδιπόδειο).

Από την άλλη, ο Φρόυντ και οι επίγονοί του, θα είχε αρκετή δουλειά σήμερα για να ανεύρει τους λόγους για τους οποίους οι σημερινοί πολιτικοί, και όχι μόνο, αναζητούν πρόσωπα του παρελθόντος για να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους.

Ο νεκρός δεδικαίωται ή γίνεται  μία ιδιότυπη μορφή βεβήλωσης με στόχο την απομυθοποίηση ή την υπερεξιδανίκευση ενός όψιμου δονκιχωτισμού; Ίδωμεν!

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΑΠΟΨΕΙΣ

Του Πάνου Κατσώνη / Αυταρχισμός, καταστολή και πρακτικές απολυταρχικών καθεστώτων δεν έχουν θέση στη Λαμία! / Ποιος ευθύνεται για όσα έγιναν στο ΔΑΚ; [εικόνες-video]

Published

on

Σκηνές που δεν έχουμε ξαναζήσει στην σύντομη ποδοσφαιρική ιστορία του ΠΑΣ Λαμία, στην Σούπερ Λίγκα, ζήσαμε το βράδυ της Δευτέρας στο ΔΑΚ Λαμίας. Τόσο εντός όσο και εκτός γηπέδου η κατάσταση από το… 86:56(!) και μετά ήταν “έκρυθμη”. Κροτίδα (ή μήπως κρότου λάμψης;) πέφτει λίγο πριν το φινάλε του παιχνιδιού και ένας νεαρός χάνει προς στιγμήν τις αισθήσεις του. Θα χρειαστεί η παρέμβαση του γιατρού και οι πρώτες βοήθειες για να συνέλθει. (Ευτυχώς το παλικάρι δεν είχε κάτι χειρότερο).


Από που… ήρθε η κροτίδα(;), έπεσε από φίλαθλο(;) την έριξε οπαδός του ΠΑΟΚ (;) από την Ασκληπιού -το διαβάσαμε και αυτό- ή μήπως η αστυνομία(;)
-Και για ποιο λόγο “έπεσε” αν την έριξε η αστυνομία;

Δείτε σχετική εικόνα (από το βίντεο της αναμέτρησης).

Είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθεί αφού εξεταστούν οι κάμερες ασφαλείας.


του Πάνου Κατσώνη

Αν την έριξε φίλαθλος θα πρέπει να βρεθεί και να μην του ξαναεπιτραπεί η είσοδος στο γήπεδο και να υποστεί τις ποινικές ευθύνες.
Αν την έριξε αστυνομικός να εξεταστεί ο λόγος που προέβη στην συγκεκριμένη κίνηση και αν υπήρξε αλόγιστη χρήση;
Αν την έριξε φίλαθλος του ΠΑΟΚ -το διαβάσαμε και αυτό- έξω από το γήπεδο, ας αναζητηθεί στην τελική από τις κάμερες πέριξ του γηπέδου.


Και αν μέσα στο γήπεδο κανείς δεν μπορεί να δώσει σαφή απάντηση για το τι ακριβώς συνέβη στο 87′, πολλά είναι τα ερωτήματα που γεννιούνται για το τι συνέβη εκτός αυτού, λίγο μετά το τέλος του παιχνιδιού. Η πλευρά της αστυνομίας φέρεται να διαρρέει πως πάνω από 100(!)-δείτε το βίντεο που έχουμε ανεβάσει από χθες και θα αντιληφθείτε ότι δεν ήταν πάνω από 20- φίλαθλοι των γηπεδούχουν επιτέθηκαν στα όργανα της τάξης δημιουργώντας προβλήματα. Άλλο οι διαρροές και οι πληροφορίες βέβαια, άλλο η επίσημη θέση!
Επίσημη θέση από την ΕΛ.ΑΣ για το συμβάν – να το καταγράψουμε- δεν υπάρχει!


 

Η αλήθεια -όπως αποτυπώνεται και από το βίντεο- είναι πως όντως υπάρχει ένταση, αυτή η ένταση όμως δίνει την δυνατότητα σε κάποιους ή κάποιον (γενικότερα μιλάω) να χρησιμοποιεί το γκλοπ χτυπώντας στο κεφάλι (!) φίλους του ΠΑΣ Λαμία; Και επειδή το βίντεο είναι αδιάψευστος μάρτυρας γιατί ενήργησε έτσι ο εν λόγω αστυνομικός; Πήρε από κάποιον εντολή ή θεώρησε ότι κινδυνεύει η σωματική του ακεραιότητα;



Το όλο σκηνικό σύμφωνα με τα όσα τονίζουν οι φίλοι του ΠΑΣ Λαμία -πέντε εκ των οποίων είδα ο ίδιος με τα μάτια μου στα επείγοντα του ΓΝ Λαμίας το βράδυ της Δευτέρας- ξεκίνησε από το ότι οι αστυνομικοί απέτρεψαν την διέλευση φιλάθλων προς την Ακαδημία διότι είχαν “φράξει” τον δρόμο για λόγους ασφαλείας, όπως ειπώθηκε.

Επίσης από τους ίδιους τους φίλους της ομάδας λέγεται πως αστυνομικοί από την Α.Δ Φθιώτιδας προσπαθούσαν να ηρεμήσουν την κατάσταση απομακρύνοντας τους από το σημείο ώστε να μην δημιουργηθεί ένταση με τα ΜΑΤ που είχαν έρθει από… αλλού. Θα αναρωτηθείτε βέβαια για ποιο λόγο οι νεαροί φίλοι της Λαμίας “τσαμπουκαλεύτηκαν” στα ΜΑΤ. Αυτό είναι μια άλλη ιστορία!


Προσωπικά θεωρώ πως δεν υπήρχε λόγος να συμβεί κάτι τέτοιο και πως δεν έπρεπε οι φίλαθλοι να προσεγγίσουν τους αστυνομικούς να τους βρίσουν και να τους απωθήσουν όπως δείχνει και το βίντεο. Κανένας απολύτως λόγος!

Από την άλλη όμως κ. “ΜΑΤατζή”, που νομίζεις ότι βρίσκεσαι(;), στο άβατο των Εξαρχείων και έχεις να κάνεις με αναρχικούς που σου πετούν μολότοφ; Με ένα τσούρμο παιδαρέλια που το αίμα τους βράζει και με γυμνά -όπως φαίνεται τουλάχιστον από το βίντεο- χέρια, έχεις να κάνεις! “Γκλοπιά” στο κεφάλι; Μήπως υπάρχει αλόγιστη χρήση βίας εδώ; Μήπως; Αναρωτιέμαι!


Οι ανώτεροι της ΕΛ.ΑΣ ας ελέγξουν τα βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και στην τελική ας μας διαφωτίσουν τι ακριβώς συνέβη μέσα και έξω από το γήπεδο. Με το να διαρρέονται ανεπισήμως πληροφορίες που πολλές δεν ξέρουμε αν ευσταθούν κιόλας, δεν υπάρχει κανένα απολύτως όφελος. Το αντίθετο! Δημιουργεί μεγαλύτερες μελλοντικές “αντιδράσεις”. Πιθανολογώ…


Και αν όντως υπήρξαν τραυματισμοί αστυνομικών γιατί δεν εξέδωσε ένα δελτίο Τύπου, όπως γίνεται καθημερινά, η ΕΛ.ΑΣ για να μας ενημερώσει.

Σας παραθέτω παρακάτω δύο φωτογραφίες με μαρκαρισμένα τα πρόσωπα από φίλους της Λαμίας στα επείγοντα του Γ.Ν Λαμίας (από το ρεπορτάζ μου-για του λόγου το αληθές).

  • Καλό θα ήταν να πέσουν οι τόνοι και οι αρμόδιοι -της ΕΛ.ΑΣ- να μας διαφωτίσουν τι ακριβώς συνέβη!
  • Αν υπήρξε αλόγιστη χρήση βίας ή όχι.
  • Αν κινδύνευσε η σωματική ακεραιότητα των αστυνομικών ή όχι.

Ειδάλλως οι φίλοι της Λαμίας -που δάρθηκαν- παρότι δεν κινήθηκαν κόσμια (το ξανασημειώνω) έχουν κάθε λόγο να προβούν στην άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματος!

Η απρόκλητη βία, ο αυταρχισμός, η καταστολή και οι πρακτικές που θυμίζουν απολυταρχικά καθεστώτα δεν έχουν καμία θέση στην Λαμία.

Η Λαμία είναι μια ήσυχη πόλη με ήσυχους σε γενικές γραμμές φιλάθλους -άλλωστε δύο χρόνια δεν έχουν δώσει το παραμικρό δικαίωμα- και καλό θα ήταν την επόμενη φορά οι δυνάμεις καταστολής να είναι πιο καλά ενημερώμενες για το τι θα βρουν μπροστά τους. Δεν αντιμετωπίζουν μπαχαλάκηδες, αναρχικούς και μολότοφ αλλά παιδιά τα οποία πάνε στο γήπεδο να φωνάξουν για την ομάδα τους.

ΥΓ1: Περιμένουμε τις απαντήσεις της ΕΛ.ΑΣ!
ΥΓ2:Σύμφωνα με πληροφορίες φίλοι της ομάδας πιθανολογείται ότι θα κινηθούν νομικά για το παραπάνω περιστατικό.
Θα σας ενημερώσουμε σχετικά αν υπάρξει εξέλιξη.

Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Άρθρο του Παναγιώτη Ιακωβή / Η αρπαγή της Ευρώπης

Published

on

Η  όμορφη Ευρώπη, ανιψιά του ιδρυτή της Θήβας Κάδμου, πήγε στα λιβάδια να μαζέψει λουλούδια. Εκεί θαμπώθηκε από την ομορφιά της ο Δίας και έτσι μεταμορφώθηκε σε δυνατό ταύρο για να την εντυπωσιάσει. Η Ευρώπη γοητευμένη από τη δύναμη και την κορμοστασιά του τον πλησίασε και ξεκίνησε να τον ιππεύει. Ο Δίας – Ταύρος άρχισε να τρέχει τόσο γρήγορα που πλέον ήταν αδύνατον για την Ευρώπη να κατέβει. Την οδήγησε στην Κρήτη και τελικά την εγκατέλειψε αφού η Ευρώπη γέννησε τον Μίνωα και άλλα παιδιά του Δία. Η Ευρώπη πήρε δεύτερο σύζυγό της τον βασιλιά της Κρήτης Αστερίωνα που υιοθέτησε τα παιδιά του Δία.


Η σύγχρονη Ευρώπη θαμπώνεται συχνά από τη στρατιωτική και γεωστρατηγική ισχύ των ΗΠΑ, από την ενεργειακή και βουλησιαρχική δύναμη της Ρωσίας, από τον αναδυόμενο γίγαντα της Κίνας. Διαισθανόμενη την ισχύ τους και ενίοτε πλησιάζει σε αυτούς τους ισχυρούς παγκόσμιους πόλους.

Είναι όμως καιρός η Ευρώπη να αποκτήσει δική της στρατιωτική ισχύ. Να ενισχύσει την γεωπολιτική της δυναμική. Να προχωρήσει με πιο θαρραλέα βήματα στην Ένωση.

Του Παναγιώτη Ιακωβή/ Επεμβατικού Καρδιολόγου & Διδάκτορος Πανεπιστημίου Αθηνών

Τώρα που οι κάθε λογής ακραίες φωνές θέλουν να την αρπάξουν και να την διαμελίσουν καθοδηγούμενες από τις υπερδυνάμεις.

Τα λάθη που έγιναν είναι γνωστά: υποεκπροσώπηση των Λαών έναντι των ελίτ των Βρυξελλών, ανεπαρκής στήριξη των αδύναμων μελών της, ασύντακτη και ασυντόνιστη εξωτερική πολιτική, μειωμένη ικανότητα των Πολιτών να παρέμβουν στις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ακόμα και με τα λάθη της, η Ευρώπη δεν πρέπει να εντυπωσιαστεί ούτε να φοβηθεί την δύναμη των υπερδυνάμεων. Και αυτό διότι η υπέρτατη ομορφιά της δεν είναι η Ισχύς: είναι ο Πολιτισμός, η Τέχνη, η Επιστήμη, το Κράτος Δικαίου, η Ανοχή στη Διαφορετικότητα, η εξαντλητική συζήτηση και διαπραγμάτευση, η Ιστορία της, ο Διαφωτισμός και η καταγωγή του πνεύματός της.

Ακόμα και με τα λάθη της, παραμένει ο πιο προοδευτικός πόλος της ανθρωπότητας αυτή τη στιγμή. Είναι ένας προνομιακός χώρος όπου έχουμε το δικαίωμα να λέμε τη γνώμη μας χωρίς να κινδυνεύουμε. Όπου μπορούμε να ψηφίζουμε ελεύθερα και να αλλάζουμε τους Κυβερνήτες όταν το κρίνουμε σωστό. Δεν κινδυνεύουμε από διαμελισμό μέσα σε Ευρωπαϊκές Πρεσβείες, οι Κυβερνήσεις μας δεν δηλητηριάζουν τους Πολίτες τους με ραδιενεργό Πολώνιο, οι φυλακισμένοι μας δεν σαπίζουν στα μπουντρούμια του Σουλτάνου, ούτε αναγκαζόμαστε να στεκόμαστε μπροστά σε άρματα (πλέον) για να ζητήσουμε Δημοκρατία. Αυτά είναι πλέον το αυτονόητο για εμάς Ευρωπαϊκό κεκτημένο.

Ας διορθώσουμε τα αναπόφευκτα λάθη που κάναμε στη διαδικασία της Ευρωπαϊκής ενοποίησης. Κυρίως, ας επιτρέψουμε στους Ευρωπαίους Πολίτες να εκπροσωπούνται πιο άμεσα εντός των οργάνων της Ευρώπης. Ας διορθώσουμε τις τάσεις των μεγάλων Ευρωπαϊκών δυνάμεων να ηγεμονεύουν ερήμην των Πολιτών. Και ας δεχτούμε ότι κάθε Έθνος της Ευρώπης είναι πλούτος και συνεισφορά στην ομορφιά της και όχι εχθρός της ενοποιητικής διαδικασίας. Ας μην επιδιώξουμε έναν άμορφο «χυλό» χωρίς ποικιλομορφία, διότι τότε θα υπονομεύσουμε την απολύτως σεβαστή ατομική ταυτότητα των Πολιτών.


Και φυσικά, ας προωθήσουμε την ιδέα ενός Ευρωπαϊκού Στρατού. Ενός Στρατού που θα έχει αποστολή του την Ειρήνη διά της αποτροπής ισχύος. Ενός Στρατού που θα απαλλάξει την δυστυχή Πατρίδα μας από το δυσβάστακτο φορτίο να αμύνεται έναντι της Τουρκικής επεκτατικότητας. Ενός Στρατού που θα κυβερνάται από τις αρχές του πιο προοδευτικού πόλου του Κόσμου μας αυτή της στιγμή.

Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Άρθρο του Στέφανου Σταμέλλου / Ας κρατήσουμε τουλάχιστον τη διαχείριση του Νεκροταφείου…

Η δημοτική και κοινωνική διαχείριση των Σφαγείων είναι αυτή που μπορεί να εγγυηθεί καλύτερα την ποιότητα και τον έλεγχο για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας της λειτουργίας και της ορθής μεταχείρισης των ζώων. Και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί το κέρδος, το κέρδος του ιδιώτη, να μπαίνει πάνω από την υγεία των καταναλωτών και την ποιότητα διατροφής.

Published

on

Γράφαμε πριν λίγο καιρό σχολιάζοντας την ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής των απορριμμάτων – για την οποία, όσοι είχαν αυταπάτες ότι πρόκειται για προσωρινή και αναγκαία λύση, ο κ Σταυρογιάννης, όπως δήλωσε στην πρόσφατη συνέντευξή του, είναι περιχαρής και θέλει να εφαρμοστεί ως μοντέλο σε όλη την Ελλάδα – ότι επίκειται η ιδιωτικοποίηση των Σφαγείων και συζητιέται και η ιδιωτικοποίηση του Δημοτολογίου και του Ληξιαρχείου. Και όλα αυτά με το πρόσχημα ότι αδυνατεί ο Δήμος να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες και ότι πρόκειται για υπηρεσίες πολυδάπανες.

Ήρθε η πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την ιδιωτικοποίηση των Σφαγείων να μας δικαιώσει∙ και μένει πια να δούμε, από αυτή την δημοτική αρχή, και την ιδιωτικοποίηση του Δημοτολογίου και του Ληξιαρχείου. Όμως ο Δήμος πρέπει απαραίτητα και με κάθε τρόπο να κρατήσει τη διαχείριση του Νεκροταφείου, ως σημειολογικό στοιχείο των αρμοδιοτήτων του!!

Η απόφαση του κ Σταυρογιάννη για την ιδιωτικοποίηση των Σφαγείων αναγκαστικά μας οδηγεί σε διάφορες σκέψεις. Ο κ Σταυρογιάννης απέδειξε μια φορά ακόμα ότι δεν είναι αυτοδιοικητικός, αλλά παραμένει ένας συντηρητικός πολιτικός με συγκεκριμένη ιδεολογική πλατφόρμα, τον νεοφιλελευθερισμό. Η προσωπική του ατζέντα και οι πολιτικές του φιλοδοξίες τον σπρώχνουν σε τέτοιες αποφάσεις.  Και ήταν λογικό φυσικά οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης Κοτρωνιά – και αύριο του κ Καραΐσκου; – να μην διαφωνήσουν με την ιδιωτικοποίηση των Σφαγείων, αφού «εκπέμπουν στην ίδια συχνότητα». Άλλωστε η απαξίωση τέτοιων δημοτικών υπηρεσιών, όπως της Καθαριότητας, όπως και των Σφαγείων, και η συκοφάντηση της δημόσιας και κοινωνικής λειτουργίας τους, κρατάει χρόνια. Αυτό δεν το ξεχνάμε και δεν είμαστε αφελείς.

Του Στέφανου Σταμέλλου http://www.e-ecology.gr https://www.facebook.com/stefanos.stamellos

Ο πρώην αντιδήμαρχος, ο κ Ριζάκος, στη συνέντευξή του σε τοπικό ραδιόφωνο υποστηρίζει ότι στη διάρκεια της δικής του αντιδημαρχίας τα Σφαγεία είχαν θετικό αποτέλεσμα και ότι ως εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του αρνήθηκε ο δήμαρχος να συνεχίσει να έχει την αρμοδιότητα αυτή, αν και τη ζήτησε.

Επίσης ο κ Ρούλιας, ως πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής, ανέφερε σε ανύποπτο χρόνο ότι υπάρχει πρόβλημα στα Σφαγεία και υποσχέθηκε ότι σύντομα θα έρθει σχετικό πόρισμα στην Επιτροπή για συζήτηση. Όμως αυτό δεν έγινε ποτέ. Αντίθετα λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήρθε το θέμα, για συζήτηση και απόφαση εισήγησης στο Δημοτικό Συμβούλιο, στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής για την «εκμίσθωση της δημοτικής έκτασης, των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των Δημοτικών Σφαγείων σε ιδιώτες».

Το θέμα όμως της οικονομικής λειτουργίας των Σφαγείων είναι καθαρά θέμα της Οικονομικής Επιτροπής και αφορά στη διαχείριση και αξιοποίηση της περιουσίας του Δήμου. Σύμφωνα με τις αρμοδιότητες, η Οικονομική Επιτροπή, ως όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου: «εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο ετήσιο σχέδιο διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του δήμου. Παρακολουθεί την υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου και ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο» Τι από αυτά έγιναν; Πότε κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο ετήσιο σχέδιο αξιοποίησης της περιουσίας και πότε παρακολούθησε η Οικονομική Επιτροπή το συγκεκριμένο θέμα, της διαχείρισης δηλαδή των οικονομικών των Σφαγείων;

Το θέμα επίσης της αυστηρής εφαρμογής της νομοθεσίας και της τήρησης των όρων λειτουργίας των σφαγείων, που επιβάλει ο νόμος, είναι θέμα σωστής διοίκησης και οργάνωσης. Έχουμε σκεφθεί γιατί ο ιδιώτης θα μπορέσει καλύτερα; Μήπως γιατί θα ρισκάρει στην ποιότητα και στην τήρηση των όρων; Κι αυτό τι σημαίνει;;

Όχι, δεν είμαστε αφελείς. Αν πράγματι υπήρχε οικονομικό πρόβλημα με ζημίες στη λειτουργία των Σφαγείων, έπρεπε να συζητηθεί έγκαιρα σε όλες τις αρμόδιες επιτροπές και στο δημοτικό συμβούλιο με άλλο στόχο. Με στόχο την εξασφάλιση των όρων βιωσιμότητας και όχι ιδιωτικοποίησης. Γιατί η δημοτική και κοινωνική διαχείριση των Σφαγείων είναι αυτή που μπορεί να εγγυηθεί καλύτερα την ποιότητα και τον έλεγχο για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας της λειτουργίας και της ορθής μεταχείρισης των ζώων. Και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί το κέρδος, το κέρδος του ιδιώτη, να μπαίνει πάνω από την υγεία των καταναλωτών και την ποιότητα διατροφής.

 

***Από την Τετάρτη 19/09 το lamianow.gr δημιούργησε την κατηγορία “Απόψεις” προκειμένου να δίνει βήμα στους πολίτες της Λαμίας και όχι μόνο. Οι συντάκτες θα μπορούν να εκφράζουν την προσωπική τους γνώμη σε κόσμια πλαίσια και με δεοντολογικό τρόπο.

Ο κάθε συντάκτης έχει προσωπικά την ευθύνη των γραπτών του και όχι η ιστοσελίδα.

Continue Reading
Advertisement




konstantinos_kolovos

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κόσμος5 ώρες ago

Μια φιλόζωη γυναίκα κινδυνεύει να φυλακιστεί επειδή τάιζε αδέσποτα σκυλιά

Μια ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των ζώων κινδυνεύει να οδηγηθεί στη φυλακή, στο Μαυροβούνιο, καθώς δεν μπορεί να πληρώσει το...

Euroleague5 ώρες ago

Ξύπνησε στο φινάλε

Ο Παναθηναϊκός έπεσε για 38 λεπτά θύμα της άγνοιας κινδύνου της ουραγού Νταρουσάφακα, με τον MVP της αναμέτρησης, Ντίνο Μήτογλου,...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ5 ώρες ago

Τα ματς του Σαββάτου – Τι δείχνει η τηλεόραση

Τα παιχνίδια της 14ης αγωνιστικής της Super League, οι αγώνες για την 9η αγωνιστική της Βasket League καθώς και οι...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ5 ώρες ago

“Μετωπική” Τσίπρα – Μητσοτάκη για Σκοπιανό με… “άρωμα” προεκλογικό (Video)

Σχεδόν… “αντικριστά” μίλησαν την Παρασκευή (14.12.2018) το βράδυ οι Αλέξης Τσίπρας και Κυριάκος Μητσοτάκης, αφού ο πρωθυπουργός μίλησε σε συγκέντρωση...

Toπικά6 ώρες ago

Λαμία: Η «Μαγεία της διαφορετικότητας» έρχεται και φέτος τα Χριστούγεννα στη πόλη μας!

Ο Δήμος Λαμιέων, η Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας (Ε.Κ.Ψ.& Ψ.Υ.), η Εταιρία Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ψυχικής Υγείας (Ε.Π.Α.Ψ.Υ.),...

Διαβάζονται