Η απάντηση σχετικά με τις εκκωφαντικές εκρήξεις πάνω από την Χαλκίδα!

Απάντηση φαίνεται πως δίνεται στο ερώτημα σχετικά με τις δύο εκκωφαντικές εκρήξεις που ακούστηκαν λίγο πριν τις 7.00 το απόγευμα της Τετάρτης πάνω από την περιοχή της Χαλκίδας και την ευρύτερη περιοχή. Μέσα σε λίγα λεπτά, γέμισαν αναρτήσεις τα social media από κατοίκους της περιοχής και όλοι ρωτούσαν να μάθουν τι έχει συμβεί, ενώ ακόμη επικρατεί σύγχυση σχετικά με το συμβάν.

-Advertisement-

Σημειωτέον από την αστυνομική διεύθυνση Εύβοιας δεν καταγράφηκε κάποιο συμβάν που να έχει σχέση με τις εκρήξεις μάλιστα μέχρι και αυτή την ώρα κανείς δεν γνωρίζει από τι προήλθε ο θόρυβος. Ίδια ήταν η απάντηση και από την Πυροσβεστική Υπηρεσία. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες ακολούθησε ωστικό κύμα που κράτησε περίπου για ένα λεπτό ενώ ο θόρυβος ακούστηκε σε όλη την Εύβοια και την Βοιωτία.

Την “ζημιά” έκαναν τα… Mirage 2000!

Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από την πολεμική αεροπορία, νοτίως της Σκύρου, σε ύψος 26.000 ποδών πέταγαν δύο Μιράζ 2000, ένα εκ των οποίων ή και τα δύο, έσπασαν το φράγμα του ήχου προκαλώντας τον συγκεκριμένο πανικό στις 18.45 το απόγευμα. Μάλιστα όπως αναφέρουν οι καλά γνωρίζοντες η “μύτη” των αεροσκαφών πετώντας που πετούσαν από την Τανάγρα ήταν προς την Χαλκίδα για αυτό και ο ήχος κατευθύνθηκε τόσο ισχυρός προς τα εκεί.

Πάνω από 20.000 πόδια επιτρέπεται η ταχύτητα άνω της ταχύτητας του ήχου. Να σημειώσουμε πως η μέγιστη ταχύτητα‎ των Μιράζ 2000 είναι ‎2.340 km/h (2,2 Mach), όταν το αεροσκάφος πλησιάσει τη ταχύτητα του ήχου –περίπου 760 μίλια/ώρα (1225 χλμ/ώρα)-αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση με αποτέλεσμα τη δημιουργία ισχυρής ταλάντωσης στη φορά της ταχύτητας. Έτσι τα κύματα του ήχου που εκπέμπει το αεροπλάνο δεν μπορούν να ξεπεράσουν το αεροπλάνο και έτσι συσσωρεύονται στο πίσω μέρος του σε μορφή κώνου! Για να είμαστε όπως απόλυτα ακριβής, θα πρέπει να τονίσουμε οτι το παραπάνω φαινόμενο, δηλαδή η συμπύκνωση του νερού γύρω απο το αεροσκάφος σε μορφή κώνου, πραγματοποιείται λίγο πριν αυτό ξεπεράσει τη ταχύτητα του ήχου, δηλαδή σπάσει το φράγμα του ήχου και όχι εκείνη τη στιγμή όπως συνηθίζεται να λέγεται.

- Advertisement -

Τι συμβαίνει όταν ένα αεροσκάφος σπάει το φράγμα του ήχου (sound barrier );

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Η ταχύτητα του ήχου, σε ατμοσφαιρικό ξηρό αέρα στους 20οC, είναι 343 m/sec ή 1235 km/h. Γενικά δεν είναι σταθερή, αφού επηρεάζεται απο τις καταστατικές μεταβλητές του συστήματος (πίεση,θερμοκρασία). Όταν λοιπόν ένα αεροσκάφος, πλησιάσει τη ταχύτητα του ήχου και την ξεπεράσει, τότε λέμε οτι έσπασε το φράγμα του ήχου. Να σημειωθεί, οτι όταν μιλάμε για τη ταχύτητα του αεροσκάφους, χρησιμοποιούμε σαν μέτρο σύγκρισης -αν μπορούμε να το πούμε έτσι- τον όρο Μαχ (Mach), όπου γενικά είναι ο λόγος της ταχύτητας ενός αντικειμένου προς την τοπική ταχύτητα μετάδοσης του ήχου. Πρακτικά, 1 Ma = 1225 km/h ή 761,2 mph (=μίλια ανά ώρα). Γενικά, καθώς ένα αεροσκάφος διέρχεται μέσω του αέρα, δημιουργείται μπρος και πίσω από αυτό, μια σειρά από κύματα πίεσης. Αυτά τα κύματα ταξιδεύουν με την ταχύτητα του ήχου και καθώς η ταχύτητα του αεροσκάφος αυξάνεται, τα κύματα αναγκάζονται να συμπιεστούν, καθώς δεν μπορούν να κάνουν κάτι άλλο. Τελικά συγχωνεύονται σε ένα κύμα, το οποίο ταξιδεύει με την ταχύτητα του ήχου – περίπου 760 μίλια/ώρα (1225 χλμ/ώρα) με αποτέλεσμα ένας κώνος ατμού να δημιουργείται πίσω από το αεροσκάφος, καθώς συμπυκνώνεται το νερό της ατμόσφαιρας.

Πιο συγκεκριμένα, όταν το αεροσκάφος πλησιάσει τη ταχύτητα του ήχου, αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση με αποτέλεσμα τη δημιουργία ισχυρής ταλάντωσης στη φορά της ταχύτητας. Έτσι τα κύματα του ήχου που εκπέμπει το αεροπλάνο δεν μπορούν να ξεπεράσουν το αεροπλάνο και έτσι συσσωρεύονται στο πίσω μέρος του σε μορφή κώνου! Για να είμαστε όπως απόλυτα ακριβής, θα πρέπει να τονίσουμε οτι το παραπάνω φαινόμενο, δηλαδή η συμπύκνωση του νερού γύρω απο το αεροσκάφος σε μορφή κώνου, πραγματοποιείται λίγο πριν αυτό ξεπεράσει τη ταχύτητα του ήχου, δηλαδή σπάσει το φράγμα του ήχου και όχι εκείνη τη στιγμή όπως συνηθίζεται να λέγεται. Επίσης, η στιγμή αυτή (δηλαδή όταν σπάει το φράγμα του ήχου) συνοδεύεται απο μια “ηχητική έκρηξη” (sonic boom) την οποία ακούει κάποιος που παρατηρεί το φαινόμενο αυτό. Το συμπέρασμά μας λοιπόν, είναι οτι: όταν το αεροσκάφος πλησιάζει τη ταχύτητα του ήχου έχουμε συμπύκνωση νερού στο πίσω του μέρος και τη στιγμή που τη ξεπεράσει, έχουμε ηχητική έκρηξη.

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *