H θρυλική “Ομορφούλα” του ΚΤΕΛ Φθιώτιδας…βολτάρει στη Θεσσαλονίκη – Ο ΑΕΚτζής Παραπέρας και οι κουμπάροι που την ερωτεύτηκαν- ΕΙΚΟΝΕΣ, ΒΙΝΤΕΟ

LamiaNow News
By LamiaNow News Add a Comment
5 Min Read

Κάποτε, στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 έκαιγε καρδιές στη Λαμία και τα χωριά της Φθιώτιδας. Παρά τα χρονάκια της -και μετά το σχετικό…λίφτιγκ- παραμένει όμορφη και ζωηρή, και γοητεύει τους Θεσσαλονικείς στο πέρασμα της!

Το ιστορικό λεωφορείο του ΚΤΕΛ Φθιώτιδας, η θρυλική «Ομορφούλα», βγήκε βόλτα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και ξύπνησε ευχάριστες αναμνήσεις στους μεγαλύτερους ενώ το έμαθαν και οι νεότεροι.

-Advertisement-

Πρόκειται για ένα υπεραστικό λεωφορείο μάρκας Mercedes-Benz Ο 302 ΒΙΑΜΑΞ, το οποίο προ ημερών βγήκε σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, διέσχισε τη Λεωφόρο Νίκης έφτασε και στο πέταλο της πλατείας Αριστοτέλους, τραβώντας πάνω του τα βλέμματα.

Ο ιδιοκτήτης της «Ομορφούλας», Απόστολος Κυριαζής, μίλησε στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 6» στην ΕΡΤ για την ιστορία του λεωφορείου όπως και για την ανακατασκευή του.

- Advertisement -

Όπως είπε ο κ. Κυριαζής, ο ίδιος και ο κουμπάρος του, ο Δημήτρης Σκαμπετζάκης, είχαν «τρέλα» με αυτά τα οχήματα από παιδιά. Έτσι αποφάσισαν να βρουν τέτοιου είδους λεωφορεία και να τα ανακατασκευάσουν.

Μαζί με την «Ομορφούλα», ένα ακόμα λεωφορείο Mercedes-Benz Ο 302 ΒΙΑΜΑΞ, αποκτήθηκε από τις Σέρρες και είναι και αυτό έτοιμο για βόλτες.

Ο κ. Κυριαζής μίλησε για το πόσο «διάσημη» ήταν η «Ομορφούλα» στους κατοίκους της Λαμίας όπως και για το πώς κατάφεραν μαζί με τον κουμπάρο του να βρουν τα ανταλλακτικά για την επισκευή των δύο ιστορικών λεωφορείων.

Η ιστορία των «δύο φίλων» 

  • Του Δημήτρη Σκαμπετζάκη

Ο θαυμασμός για το λεωφορείο ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία. Ήμασταν σχεδόν 6 ετών πιτσιρικάδες.

Δεν διαχωρίζαμε το αστικό, από το υπεραστικό ή από το τουριστικό λεωφορείο. Αρκούσε που ανεβαίναμε σαν επιβάτες και κάναμε μια διαδρομή είτε μεγάλη, είτε μικρή. Δεν είχε σημασία αν ήταν ταξίδι ή σχολική εκδρομή!

Τα μάτια ήταν πάντα κολλημένα στο ταμπλώ και στις κινήσεις του οδηγού. Ίσως μάς έκαναν εντύπωση τα πολλά όργανα στο καντράν. Ίσως οφειλόταν στη θέα από ψηλά, από τα μεγάλα παρμπρίζ που πλαισιώνονταν από τους μεγάλους καθρέπτες και το χαρακτηριστικό ρολόι.

=Advertisement=
-Advertisement-

Με την πάροδο του χρόνου ο ζήλος για τα Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία μεγάλωνε ολοένα και περισσότερο.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Τι ζήσαμε μικροί

Ζούσαμε για τη στιγμή της ημερήσιας εκδρομής. Αναζητούσαμε κάποιο ταξίδι με τους γονείς μας. Θέλαμε την κατάλληλα αφορμή για κάποια εκδρομή στο χωριό με το ΚΤΕΛ. Αρκούσε άλλες φορές, μια βόλτα με αστικό λεωφορείο μέσα στη πόλη. Πάντοτε είχαμε ιδιαίτερη αδυναμία στα Mercedes O302, τα οποία ήταν πάρα πολλά κατά τη δεκαετία του 1980.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Την άνοιξη του 2000 οι δρόμοι μας συναντήθηκαν σε ένα αστικό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, στη γραμμή «58». Με τον Αποστόλη αρχίσαμε να μιλάμε κι από τα πρώτα λεπτά της συνομιλίας μας φάνηκε το ενδιαφέρον που είχαμε για τα λεωφορεία.

Τι να επισημάνω! Είχαμε ίδιες απόψεις, ίδια ενδιαφέροντα, ίδια τρέλα! Αρχίσαμε να κάνουμε διαδρομές με το αυτοκίνητο σε διάφορα μέρη της Ελλάδος ώστε να βρούμε και να φωτογραφήσουμε παλιά λεωφορεία τα οποία είχαν εγκαταλείψει σε χωράφια, αυλές ή και βουνά.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Το πρώτο μας Ο302

Όνειρό μας ήταν να εντοπίσουμε κάποιο λεωφορείο σε σχετικά καλή κατάσταση και να το αναπαλαιώσουμε. Το όνειρο έγινε πραγματικότητα όταν μάς δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσουμε ένα O302 από λεωφορειούχο του ΚΤΕΛ Σερρών. Αυτό το λεωφορείο είχε φύγει από τις Σέρρες και το βρήκαμε στο Ναύπλιο να λειτουργεί ακόμα σαν εκπαιδευτικό.

Δεν περιγραφόταν η χαρά μας. Το ανεβάσαμε στη Θεσσαλονίκη κι άρχισαν αμέσως οι εργασίες αποκατάστασης. Σκεφθήκαμε να το έχουμε «συνεταιρικά», ωστόσο, τα σχέδια μας άλλαξαν όταν μάθαμε ότι επρόκειτο να αποσυρθεί ένα άλλο Ο302 που προερχόταν από το ΚΤΕΛ Φθιώτιδος και κυκλοφορύσε σαν εκπαιδευτικό στη Λαμία.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Αυτό ήταν το πρώην «10», το λεωφορείο που δεν γνώριζαν με τον αριθμό του παρπρίζ του αλλά με το επίθετο «Ομορφούλα», με το οποίο το είχε βαφτίσει ο ΑΕΚτζής ιδιοκτήτης του, ο Παραπέρας. Το λεωφορείο ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη κι αφού εκτιμήσαμε ότι ήταν σε κακή εξωτερική κατάσταση το αμάξωμά του, αποφασίσαμε να δώσουμε προτεραιότητα στην ανακατασκευή της «Ομορφούλας».

Στο δρόμο για τη Θεσσαλονίκη…
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Έτσι καταφέραμε να αποκτήσουμε από ένα Ο302 έκαστος. Τώρα καταφέραμε να επισκευάσουμε και να ανακατασκευάσουμε πλήρως εσωτερικά και εξωτερικά αυτό το λεωφορείο που είναι έτοιμο να μας ταξιδεύσει στο παρελθόν…  

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

με πληροφορίες από το http://busoldtimers.blogspot.com/

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *