Ήρωας και «φρουρός του Αιγαίου». Ο Γιώργος Μπαλταδώρος «έφυγε» την ώρα του καθήκοντος, όταν το Mirage 2000 – 5 το οποίο πιλοτάριζε, έπεσε το μεσημέρι της Πέμπτης, 12.04.2018, βορειοανατολικά της Σκύρου.
Ο θάνατός του συγκλόνισε την χώρα. Ένας νέος άνθρωπος, μόλις 34 ετών και πατέρας δύο μικρών παιδιών έχασε την ζωή του ηρωικά. Κάνοντας αυτό που έκανε πάντα με αυταπάρνηση, αυτό που ήξερε καλύτερα να κάνει. Αυτό που -για όσους τον γνώριζαν- έκανε καλύτερα από κάθε άλλον…
Η είδηση του τραγικού θανάτου, την οποία επιβεβαίωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος, φέρνει στην επιφάνεια νέες πληροφορίες. Κι ένα βίντεο νοτκουμέντο, που αποκάλυψε ο δημοσιογράφος του onalert.gr, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, στην τηλεοπτική εκπομπή Live News, με τον Νίκο Ευαγγελάτο, στο Epsilon TV.
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου βρέθηκε στην στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα, την Μεγάλη Τετάρτη του 2018 για ρεπορτάζ. Εκείνη την ημέρα, ο Γιώργος Μπαλταδώρος έμελλε να πραγματοποιήσει την τελευταία του απογείωση από την συγκεκριμένη Πτέρυγα Μάχης.
Οι στιγμές έχουν καταγραφεί στην κάμερα και τις αποκαλύπτει απόψε το Live News. Είναι η στιγμή που ο Γιώργος Μπαλταδώρος απογειώνεται από την Τανάγρα, με προορισμό την Σκύρο. Εκεί από όπου απογειώθηκε σήμερα το πρωί, πριν πέσει, κατά την επιστροφή του.
Δείτε το βίντεο ντοκουμέντο
Γιώργος Μπαλταδώρος – Οι τελευταίες πληροφορίες για την τραγωδία
Την Μεγάλη Τετάρτη, ο σχηματισμός των δύο Mirage 2000 – 5 θα μεταστάθμευε στην 135 Σμηναρχία Μάχης, στην Σκύρο. Από εκεί, θα επιχειρούσε για όλες τις αποστολές αναχαίτισης που θα δίνονταν από την μονάδα επιφυλακής.
Εκείνη την ημέρα, ο Γιώργος Μπαλταδώρος έφυγε μετά από συναγερμό άμεσης απογείωσης για αναχαίτιση εχθρικών αεροσκαφών. Με σκραμπλ αναχώρησε και σήμερα για να κάνει -όπως αποδείχθηκε- την τελευταία του πτήση…
Ο Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν ένας πιλότος εμπειρότατος. Πετούσε ένα καινούριο αεροσκάφος, αφού το συγκεκριμένο Mirage 2000 – 5 παρελήφθη τον Ιούνιο του 2007. Είχε «γράψει» περίπου 800 ώρες πτήσης.
Κατά την επιστροφή του προς την Σκύρο κι αφού είχε εκτελέσει μια πτήση επιτήρησης περίπου 45 λεπτών, φέρεται να πετούσε αρκετά χαμηλά. Κάτω από τα 6.000 πόδια. Κι αυτό επειδή υπήρχε μια υψηλής πυκνότητας υγρασία, που περιόριζε σημαντικά την ορατότητά του. Ωστόσο δεν φέρεται να έχει αναφέρει την ένδειξη κάποιας βλάβης, μηχανικής ή μη.
Δεν έχει προλάβει επίσης να ενεργοποιήσει το σύστημα αυτόματης εκτίναξης. Από εκεί και πέρα εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα.
Αυτή είναι η πορεία του μοιραίου Mirage 2000 – 5
Στο Live News αποκαλύφθηκε επίσης βήμα – βήμα το χρονικό της τραγωδίας. Στις 11.15 το πρωί της Πέμπτης, 12.04.2018, οι πιλότοι των δύο ελληνικών Mirage 2000 – 5 παίρνουν εντολή αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών.
Τα οποία είχαν παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο κοντά στην Μυτιλήνη.
Τα τουρκικά αεροσκάφη αποχώρησαν πριν προφτάσουν να φτάσουν οι Έλληνες πιλότοι. Δεν υπήρξε δηλαδή εμπλοκή. Διαπιστώνοντας ότι οι Τούρκοι έχουν υποχωρήσει, οι Έλληνες χειριστές ξεκινούν για την επιστροφή τους στην Σκύρο.
Στις 12.15, το νούμερο 2 του ελληνικού σχηματισμού αναφέρει πως έχει χάσει το νούμερο 1…
Δείτε το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Γιώργου Παπακωνσταντίνου στο Live News, με τον Νίκο Ευαγγελάτο