Έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την προσπάθεια ανελκύσης από τον πυθμένα της θάλασσας του αεροσκάφους Mirage-2000EGM της 332 Μοίρας Παντός Καιρού, του οποίου ο χειριστής χθες το μεσημέρι αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει, λόγω τεχνικής βλάβης, κάνοντας χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματός του ασφαλώς.
Το αεροσκάφος δεν επέπλευσε ούτε «μεταφέρθηκε» από τα κύματα, απλώς σύμφωνα με κορυφαία πηγή του ΓΕΑ, με την οποία μίλησε ο υπογράφων, «από το σημείο που διαπιστώθηκε η βλάβη και δόθηκε η εντολή για εγκατάλειψη από τον πιλότο του, κάτω από ιδανικές συνθήκες εγκαταλείψεως, με το αεροσκάφος να πετά ακόμα σε ευθεία και οριζόντια πτήση, μέχρι το σημείο που προσέκρουσε στην επιφάνεια της θαλάσσης, διήνυσε την απόσταση ως το σημείο που είναι τώρα βυθισμένο». Σύμφωνα με τον ίδιο, στην περιοχή χθες επικρατούσαν άνεμοι εντάσεως 4-5 Μποφόρ και το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι δεν υπήρχε καλύπτρα λόγω της εγκαταλείψεως, ήταν ζήτημα χρόνου, ολίγων λεπτών, η είσοδος υδάτων στο κόκπιτ μαζί με την ταυτόχρονη είσοδο υδάτων από την εξαγωγή καυσίμων του κινητήρα, και η βύθιση του αεροσκάφους.
Το σημείο αυτό βρίσκεται σε απόσταση περίπου 1,5-2 ναυτικών μιλίων από την ακτή της Ευβοίας και σε εκτιμώμενο βάθος περί τα 80 μέτρα, αν και στην περιοχή ο βυθός είναι κατωφερής και τα βάθη κυμαίνονται από 40 μέχρι 550 μέτρα.
Στην περιοχή έχει σπεύσει το εξειδικευμένο προσωπικό της Κινητής Ομάδος Συντηρήσεως Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που έχει τεράστια – επιτυχή – εμπειρία στις ανελκύσεις συντριμμιών βυθισμένων αεροσκαφών, προκειμένου να «ακούσουν» το ειδικό beacon που διαθέτει το βυθισμένο αεροσκάφος για τον ευκολότερο εντοπισμό του.
Επίσης η Πολεμική Αεροπορία έχει ζητήσει από το Πολεμικό Ναυτικό τη βοήθειά του στην όλη επιχείρηση και το Ναυτικό στέλνει στην περιοχή το βοηθητικό του Στόλου «ΣΤΡΑΒΩΝ», που χάρις στα ειδικά μηχανήματα που διαθέτει μπορεί να «σαρώσει» την περιοχή και να εντοπίσει το βυθισμένο μαχητικό.
Πρόθεση της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η ανέλκυση του αεροσκάφους για δύο λόγους. Πρώτος και βασικός, για να βοηθήσει στη διερεύνηση των αιτίων του συμβάντος για την αποτροπή κάποιου νέου περιστατικού από την ίδια αιτία. Δεύτερο, αν η επιχείρηση πάει κατ’ ευχήν και το αεροσκάφος παραμείνει στη θάλασσα για σύντομο σχετικώς διάστημα, τότε θεωρείται βέβαιο ότι κάποια τμήματα από αυτά που θα έχουν «διασωθεί», θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά.