Η πρόσκαιρη μητρόπολη, γνωστή ως «Burning Man», που ανορθώνεται κάθε χρόνο στην Black Rock Desert της Νεβάδα, έπαψε να υπάρχει στις 5 Σεπτεμβρίου. Εβδομήντα χιλιάδες «burners» έκαναν μια πυρακτωμένη έξοδο. Όπως κάθε χρόνο.
Η πόλη χτίζεται με δέκα πολύ συγκεκριμένες αρχές, που κατέγραψε για πρώτη φορά το 2004 ο Larry Harvey οι συμμετέχοντες οικοδομούν την πόλη, έχουν τη μέθεξη της εμπειρίας της κατασκευασμένης κοινότητας και παίρνουν μέρος στη δημιουργία των καλλιτεχνημάτων που είναι διάσπαρτα στο έρημο τοπίο.
«Το εργαστήριο του Ντα Βίντσι» ήταν το φετινό θέμα. Οι οργανωτές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν τις ομοιότητες μεταξύ της Φλωρεντίας του 15ου αιώνα και του ηλικίας 30 χρόνων, πλέον, ετήσιου φεστιβάλ στην κολοσσιαία πρόσκαιρη «πόλη» τους. Τα καλλιτεχνικά πρότζεκτ προσπάθησαν να αναβιώσουν αυτήν τη συγχώνευση τέχνης, επιστήμης και τεχνολογίας, τόσο χαρακτηριστικής της ιταλικής Αναγέννησης, και να αναδείξουν την πόλη στην Έρημο του Μαύρου Βράχου ως το «επίκεντρο μιας νέας αναγέννησης».
Ανεξάρτητα από την επιτυχία τους εγχειρήματος, το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Στο κρανίο και τα χέρια που δημιούργησαν οι Ryan Elmendorf και Nick Geurts, είχε ενταχθεί ένα από τα αγαπημένα μηχανήματα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι: η camera obscura. Οι συμμετέχοντες έμπαιναν μέσα στον σκοτεινό χώρο στο εσωτερικό του «κρανίου», και φακοί στους «οφθαλμούς» του κρανίου προέβαλlαν στον τοίχο ό,τι συνέβαινε στον έξω κόσμο.
Ο «Guardiano Leone», ο φύλακας λέων του Kevin Clark ήταν ο «προστάτης του ανθρώπου», των συμμετεχόντων στο Burning Man 2016.Το «Βλέποντας την ανθρωπότητα όπως είναι στην πραγματικότητα», της Laurence Vallieres, δύο γιγάντιοι ξύλινοι πίθηκοι, που επρόκειτο να έχουν φτερά, εμπνευσμένα από την ιπτάμενη μηχανή του Ντα Βίντσι.
Δεν θα μπορούσε να λείψει και φέτος από την Black Rock City ο Ναός, χώρος στον οποίο, κατά παράδοση, οι συμμετέχοντες θρηνούν απώλειες στη χρονιά που πέρασε: Φέτος, απέτισαν φόρο τιμής στον Ντέιβιντ Μπάουι, τον Πρινς, τον Τζιν Ουάιλντερ και άλλους.