Σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στο τέλος του χρόνου, το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που δρομολογήθηκε από σήμερα Δευτέρα (20/05) το πρωί.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, συμμετείχε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιό του, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, Θάνο Βούρδα, και τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και ολόκληρη τη σιδηροδρομική οικογένεια.
Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καθώς αυτή η Κυβέρνηση μετά από 4Ο χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ».
«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε:
«Θα είμαστε εδώ μαζί με τον Πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη. Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές».
Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι περίπου σε 2,5 χρόνια θα είναι έτοιμος ο νέος υπερσύγχρονος Σιδηροδρομικός Σταθμός στον Σταθμό Λαρίσης που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο Σταθμό του Μετρό και θα αποτελεί ενιαία ενότητα.
Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο Σταθμό προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ.
Μάλιστα η ολοκλήρωσή του, είπε ο κ. Σπίρτζης, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση του πολύ σημαντικού έργου της υπογειοποίησης της τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, μήκους τριών χιλιομέτρων, που θα αλλάξει ριζικά της περιοχής αλλά και την υπογειοποίηση της γραμμής στις Αχαρνές μήκους 800 μέτρων από το ΣΚΑ μέχρι το βόρειο μέρος της πόλης που τώρα χωρίζεται στα δύο.
Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης την κατασκευή δύο νέων σταθμών στο δίκτυο του Προαστιακού. Έναν στον Γέρακα, στον οποίο θα σταματά και το Μετρό και έναν στο Κρυονέρι. Οι δύο σταθμοί θα είναι έτοιμοι περίπου σε δύο χρόνια.
Ανακοίνωσε επίσης την ανάταξη της υφιστάμενης γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Οινόη, την υπογειοποίηση της διάβασης στον Άγιο Στέφανο καθώς και πολλά άλλα έργα βελτίωσης της γραμμής και της σηματοδότησης που θα συμβάλουν ώστε το γρήγορο τρένο να καλύπτει, προς το τέλος του χρόνου, τη διαδρομή σε 3 ώρες και ένα τέταρτο αναπτύσσοντας πρωτοφανείς ταχύτητες για τα ελληνικά δεδομένα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το όριο που έχει θέσει ο ΟΣΕ είναι τα 220 χιλιόμετρα την ώρα, όπως ανέφερε ο κ. Βούρδας διευκρινίζοντας ότι τα τρία ηλεκτροκίνητα τρένα που μπαίνουν από τη Δευτέρα στα τακτικά δρομολόγια θα αναπτύσσουν τεράστιες ταχύτητες.
Από Τιθορέα μέχρι Λιανοκλάδι αλλά και από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη θα φτάνουν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το γρήγορο τρένο θα εκτελεί τα συγκεκριμένα δρομολόγια σε μόλις 4 ώρες.
Ειδικότερα, το νέο, γρήγορο δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τραίνων, το οποίο θα διανύει σε:
3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.
4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
– Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.
– Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.
– Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.
Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.
Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.
Αναβαθμισμένες υπηρεσίες εντός της αμαξοστοιχίας Intercity Express
Μεταξύ άλλων, το Intercity Express θα διαθέτει:
Πρίζα σε κάθε θέση.
Υποστηρικτικό προσωπικό on board.
WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).
Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ.
Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.
Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαράντη.
Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%).
ΤΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΤΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΤΕ ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ???