Εμπορικά καταστήματα, κομμωτήρια, σούπερ μάρκετ, αλυσίδες εστίασης, βιβλιοπωλεία, πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης, αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, ακόμη και αεροπορικές εταιρείες συμμετείχαν φέτος στον θεσμό της Black Friday.
Όπως αναφέρει η Kαθημερινή τα προϊόντα τεχνολογίας είχαν, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και πληροφορίες, την τιμητική τους και στη φετινή Black Friday, όχι όμως τόσο η κατηγορία των κινητών τηλεφώνων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπήρχαν μέχρι χθες, από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, από μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες και από τους κατά τόπους εμπορικούς συλλόγους, άνοδος πωλήσεων σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές καταγράφεται στις λεγόμενες λευκές ηλεκτρικές συσκευές. Η τάση αυτή φαίνεται να συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τον ανταγωνισμό προσφορών που αναπτύσσεται στην κατηγορία και αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα λόγω της δραστηριοποίησης σε αυτή της αλυσίδας «Πλαίσιο» και της εξαγοράς της MediaMarkt από τον όμιλο Olympia (συμφερόντων Π. Γερμανού).
Δημοφιλείς κατηγορίες στη φετινή Black Friday ήταν τα είδη υπόδησης και οι τσάντες, καθώς και κάποια είδη ακριβών καλλυντικών.
Τα κινητά τηλέφωνα, που τα προηγούμενα χρόνια αποτελούσαν τη δημοφιλέστερη κατηγορία, φέτος φαίνεται να έχασαν τη δυναμική τους. Αντιθέτως, άνοδος παρατηρήθηκε –σύμφωνα πάντα με τα προκαταρκτικά στοιχεία και εκτιμήσεις των επιχειρήσεων– στις πωλήσεις φορητών υπολογιστών (laptops) και στα προϊόντα που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια (άλλωστε, η κατηγορία του gaming καταγράφει ολοένα και περισσότερα κέρδη τα δύο τελευταία χρόνια και όχι μόνο κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ανοδικές τάσεις καταγράφηκαν στις πωλήσεις τηλεοράσεων μεγάλων ιντσών. Η εξέλιξη αυτή συνδέεται με τις σημαντικές εκπτώσεις, έως και 60%, στις οποίες προχώρησαν οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών.
Πρόκειται για απόφαση που σχετίζεται με το γεγονός ότι οι πωλήσεις τηλεοράσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 υποχώρησαν σημαντικά σε σύγκριση με το 2018 και άρχισαν να ανακάμπτουν ελαφρώς από τον Ιούλιο και μετά. Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις επέλεξαν να διαθέσουν με μεγάλες εκπτώσεις τηλεοράσεις, ένα είδος η αξία του οποίου μειώνεται πολύ γρήγορα, καθώς βγαίνουν στην αγορά συνεχώς νέα μοντέλα.
Οι αφυγραντήρες, η ηλεκτρική οικιακή συσκευή της οικονομικής κρίσης, αποτέλεσαν και φέτος μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της Black Friday. Ο λόγος; Οι περισσότεροι οικονομικοί δείκτες είναι μεν θετικοί, τα καλοριφέρ όμως σε πολλές πολυκατοικίες παραμένουν κλειστά –και όχι λόγω καλοκαιρίας– εδώ και δέκα χρόνια.
Ερευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την Black Friday του 2018 έδειξε ότι το 81% των καταναλωτών είχε αγοράσει είδη ένδυσης και υπόδησης, 45% καλλυντικά, 38% ηλεκτρονικές συσκευές, 34% δώρα, 29% είδη σπιτιού και 26% ηλεκτρικές συσκευές.
Πρόσφατη έρευνα, επίσης, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την πρόθεση αγορών κατά τη φετινή Black Friday έδειξε ότι το 75% των καταναλωτών σκοπεύει να αγοράσει είδη ένδυσης – υπόδησης, 44% ηλεκτρονικές συσκευές, 30% καλλυντικά, 24% αξεσουάρ – κοσμήματα, 22% ηλεκτρικές συσκευές.
πηγή: Καθημερινή