Στον απόηχο των μεγάλων συγκεντρώσεων που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Ελλάδα για την τραγωδία στα Τέμπη, νέα στοιχεία έρχονται στη δημοσιότητα για την υπόθεση ενώ τα ερωτήματα που χρήζουν επίσημης απάντησης αυξάνονται.
Το ερώτημα που έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα και προκαλεί αμηχανία στην κυβέρνηση είναι τι είδους φορτίο μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, που προκάλεσε την έκρηξη και από τη φωτιά πέθαναν πάνω από 30 άνθρωποι. Οι οικογένειες των θυμάτων έχουν ορκιστεί ότι θα φτάσουν μέχρι τέλους για να αποδοθεί δικαιοσύνη, ενώ σχεδόν δύο χρόνια μετά διατυπώνουν τους φόβους τους για οργανωμένη προσπάθεια συγκάλυψης.
Στην εκπομπή Live News του MEGA βρέθηκε στο επίκεντρο η φονική έκρηξη με τον μηχανολόγο και αεροναυπηγό Κώστα Λακαφώση να εστιάζει στα διάφορα σενάρια που κυκλοφορούν. Ο Νίκος Ευαγγελάτος μάλιστα σχολίασε τις τελευταίες εξελίξει αφήνοντας σαφείς αιχμές για τους χειρισμούς της πολιτείας και της κυβέρνησης. «Πώς είναι δυνατόν η εμπορική αμαξοστοιχία να πέρασε από 15 κάμερες και να μην υπάρχει ούτε ένα πλάνο της;», απόρησε ο δημοσιογράφος και συμπλήρωσε «Μπορεί να είναι συγκυρία, μπορεί να είναι και κάτι άλλο».
Τέμπη: «Μόνο στο κυλικείο πέθαναν 25»
Ο Κώστας Λακαφώσης μιλώντας στην εκπομπή εξήγησε αναλυτικά: «Όταν είδαμε όλο το σχήμα, είδαμε πως οι ποσότητες ήταν μεγαλύτερες. Οι χημικές αναλύσεις έγιναν αργότερα, και αυτά τα βίντεο είναι πολύ σημαντικά γιατί είναι επιστημονικά δεδομένα. Τα πλάνα (της εμπορικής αμαξοστοιχίας) έπρεπε να υπήρχαν στο επίσημο σύστημα του ΟΣΕ. Είμαστε σίγουροι και έχουμε αποδείξεις πως πέντε άτομα πέθαναν από τη φωτιά.
Η φωτιά κάλυψε το κυλικείο και μία δεύτερη φωτιά πήγε στο άλλο βαγόνι. Με αυτά τα δεδομένα γνωρίζουμε τί συνέβη στον καθένα. Το κυλικείο έγινε μία άμορφη μάζα. Από το κυλικείο έχουμε 6 επιζώντες που πρόλαβαν να φύγουν. 25 άνθρωποι πέθαναν στο κυλικείο».
Ενώ σχετικά με την εμπορική αμαξοστοιχία και τι θα μπορούσε να μεταφέρει σχολίασε:
«Η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε στις 3 πρώτες πλατφόρμες λαμαρίνες. Αφήνεται ένα κενό στην αρχή και στο τέλος. Σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς, η εκτίμησή μας ήταν για 2.000 κιλά(καυσίμου) βλέποντας από μπροστά την πυρόσφαιρα, αλλά τώρα έχουμε καταλήξει πως δεν ψάχνουμε για κάτι που είναι παραπάνω από 3-3.5 τόνους το πολύ. Δεν ψάχνουμε για μεγάλους τόνους. Αν είναι ένα καύσιμο που το παίρνεις σαν διαλύτη και το κάνεις βενζίνη μπορεί να φτάσει η τιμή 5-7.000 ευρώ ανά δρομολόγιο. Τώρα μιλάμε για εικασίες.
Οι πλαστικές δεξαμενές είναι ένας τρόπος να το γεμίσει πολύ γρήγορα. Τώρα σταματάνε οι εικασίες. Δώσαμε τις αρχικές συνθήκες(για την επιστημονική απεικόνιση), δοκιμάσαμε και τα έλαια σιλικόνης αλλά δεν μας έδωσαν τέτοια ανάφλεξη(πολλή θερμοκρασία, μεγάλα νέφη). Αποδεικνύεται πως το αποτέλεσμα προκύπτει για 3-3.5.000 κιλά καυσίμου».
Θέμα ημερών η πραγματογνωμοσύνη
Όλα αυτά εν αναμονή του πορίσματος από το ΕΜΠ για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που αναμένεται να δρομολογήσει νέες εξελίξεις.
Φαίνεται πάντως ότι έχει βρεθεί μια πιθανή λύση του μυστηρίου, με τη χρήση πολύ εξελιγμένων μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής. Πανεπιστήμια του εξωτερικού εργάζονται εντατικά και σε μερικές εβδομάδες αναμένεται να έχουν καταλήξει σε τελικά συμπεράσματα. Εν αναμονή των τελικών ανακοινώσεων των ερευνητικών ομάδων, το θολό τοπίο φαίνεται σιγά – σιγά πως αρχίζει να ξεδιαλύνει.
Το αίτημα για πλήρη διαλεύκανση των αιτιών του πολύνεκρου δυστυχήματος και ο καταλογισμός ευθυνών είναι καθολικό. Το απέδειξαν οι χθεσινές συγκεντρώσεις και οι δηλώσεις του κόσμου που έδωσε το «παρών».
koutipandoras.gr