Τέμπη – Επιμένει η Hellenic Train: “Το θέμα του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει ήδη διευκρινιστεί”

Lamianow.gr
By Lamianow.gr 7 Comments
6 Min Read

Επιμένει η Hellenic Train για το φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με την επιβατική στα Τέμπη, μετά τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από τη δημοσίευση των βίντεο και των ηχητικών από τη σιδηροδρομική τραγωδία αλλά και τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος δήλωσε πως “η εταιρεία πρέπει να λογοδοτήσει αν υπήρχε εύφλεκτο υλικό”.

Ειδικότερα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, επισημαίνεται πως “η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα”.

Παράλληλα, στην ανακοίνωση της η Hellenic Train αναφέρεται και στο ζήτημα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501, τονίζοντας πως “έχει ήδη διευκρινιστεί στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων”, τονίζοντας πως “τα τρία πρώτα που εκτροχιάστηκαν μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο”.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.

- Advertisement -

Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.

Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία

Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:

Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).

Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:

Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)

-Advertisement-

Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)

Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)

Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)

Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.

Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα.

Μητσοτάκης: Η Hellenic Train πρέπει να λογοδοτήσει αν υπήρχε εύφλεκτο φορτίο

Απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως κόσμος βγήκε στους δρόμους σοκαρισμένος από το ηχητικό, το οποίο δεν είναι καινούργιο και είναι μέρος της δικογραφίας. “Ίσως κάποιοι θα πρέπει να σκεφτούν και τον πόνο των γονέων. Δεν μπορώ να το διανοηθώ, τον γονιό να ακούει τη φωνή του παιδιού του δημόσια, γιατί την έχει ήδη αναγνωρίσει. Ναι, και γι’ αυτό και πρέπει να καταλάβουμε, γιατί σίγουρα -δεν ξέρω πόσοι είναι- υπήρχαν άνθρωποι οι οποίοι πέθαναν στο τρένο όχι ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης. Το πόσοι είναι, δεν θα το μάθουμε ποτέ. Γι’ αυτό και η γενεσιουργός αιτία της φωτιάς έχει σημασία. Αλλά θέλω να τονίσω ότι δεν είναι ένα το πόρισμα μόνο του πραγματογνώμονα. Υπάρχουν πολλοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι θα εισφέρουν σε αυτή την προσπάθεια να μάθουμε την αλήθεια”, πρόσθεσε.

Σχετικά με το πόρισμα του Πολυτεχνείου και τις πληροφορίες ότι καταλήγει σε ένα συμπέρασμα ότι η φωτιά δεν προκλήθηκε από τα έλαια που έχει η μηχανή του τρένου αλλά από κάτι άλλο, ο πρωθυπουργός απάντησε πως το ερώτημα τον έχει απασχολήσει πολύ και συμπλήρωσε ότι 15 μέρες μετά το ατύχημα, με βάση τις πληροφορίες που είχε τότε στην διάθεση του, είχε πει ότι αυτή η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο.

“Και γιατί ήμουν απόλυτα βέβαιος εκείνη τη στιγμή; Διότι γι’ αυτό με είχαν διαβεβαιώσει οι εμπλεκόμενοι: η Hellenic Train, με απάντηση σε ερώτηση που είχε γίνει στην Βουλή, η Πυροσβεστική, ο ΟΣΕ. Έναν χρόνο μετά, όμως, είπα ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. ‘Αρα, εξίσου ενδιαφέρομαι και εγώ να μάθω εάν υπήρχε κάποιο λαθραίο…”, συμπλήρωσε και σε ερώτηση αν παραπλανήθηκε σημείωσε: “Μου είπαν αυτά τα οποία ήξεραν και οι ίδιοι. Δεν θα χρησιμοποιήσω εγώ τέτοια έκφραση. Αυτά ξέραμε, αυτά είπαμε. Στην πορεία, θα έλεγα, φούντωσε αυτή η συζήτηση, για την οποία δεν έχουμε πάρει ακόμα ξεκάθαρη απάντηση. Αλλά θέλω να τονίσω επίσης -μιας και αναφερθήκατε και σίγουρα όλοι διυλίζουν αυτά τα οποία έχω πει- σε κάθε τοποθέτησή μου λέω ότι καλώς τοποθετήθηκε από τον εισαγγελέα δεύτερος πραγματογνώμονας, γιατί πρέπει να δώσουμε μια απάντηση. Αυτό το οποίο μπορεί να φάνταζε τότε απίθανο σενάριο, μπορεί τελικά να είναι πιθανό. Να πω και κάτι ακόμα. Ο εφέτης ανακριτής έχει μια δύσκολη δουλειά να κάνει. Είναι ένας σοβαρός άνθρωπος. Υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα. Υπάρχουν, ξέρετε, διαφορετικές προσεγγίσεις. Ο ένας μπορεί να λέει το Α, ο άλλος μπορεί να λέει κάτι διαφορετικό. Εγώ δεν είμαι επιστήμονας, δεν είμαι χημικός και δεν είμαι αυτός ο οποίος θα μπορέσει να σχηματίσει μια άποψη για το ζήτημα αυτό. Ξέρω, όμως, ότι θέλω κι εγώ να μάθω την αλήθεια”.

Σε ερώτηση αν έκανε λάθος τότε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε πως δεν έκανε λάθος και πως μετέφερε τις πληροφορίες που είχε.

thetoc.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
7 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *