Τα εξωτικά ριάλιτι τραβούν την κατηφόρα: Πόσο κοστίζει το Survivor και γιατί βυθίζεται - LamiaNow.gr - Ειδήσεις από τη Λαμία
Connect with us

Life

Τα εξωτικά ριάλιτι τραβούν την κατηφόρα: Πόσο κοστίζει το Survivor και γιατί βυθίζεται

Published

on

Γιατί από την πρώτη απογείωση προγράµµατα όπως το «Survivor» και το «Νomads» διαγράφουν φθίνουσα πορεία στους πίνακες τηλεθέασης και στα διαφηµιστικά έσοδα

Προσδοκώμενος τζίρος τα -τουλάχιστον- 32 εκατ. ευρώ στο µισό µιας τηλεοπτικής σεζόν και από ένα πρόγραµµα µόνο. Η παραδοχή αυτή στελεχών ιδιωτικού σταθµού είναι καταγεγραµµένη και αποτέλεσε αδιάσειστο στοιχείο για το Εθνικό Συµβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ώστε να καθορίσει το τίµηµα στα 35 εκατ. ευρώ αναφορικά µε την πρώτη κατηγορία αδειών εθνικής εµβέλειας στον πρόσφατο διαγωνισµό.  Όταν ένα κανάλι σε ένα τετράµηνο-πεντάµηνο προϋπολογίζει τέτοια διαφηµιστική απόδοση, τι είναι τα 35 εκατ. ευρώ για µια τηλεοπτική άδεια µε δυνατότητα αποπληρωµής του τιµήµατος σε βάθος δεκαετίας; Αυτό ήταν το σκεπτικό του ΕΣΡ. Το πρόγραµµα-νοµισµατοκοπείο ήταν το «Survivor». Και ύστερα ήρθε το «Nomads». Και αυτό διαφηµίστηκε ως υπερπαραγωγή. Με τηλεοπτική αιχµή και αυτό την επιβίωση.

Μια άλλου είδους, όµως, επιβίωση, µε ψευδαίσθηση εξωτισµού, που πιστεύεται ότι αποσπά το µυαλό από την πραγµατική επιβίωση του τηλεθεατή µέσα στην οικονοµική κρίση και την ανέχεια. Τα ριάλιτι επιβίωσης µοιάζουν µε τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα. ∆εν µπορείς να τα έχεις, όµως σε «ταξιδεύουν». Στο τέλος τι µένει; Πλην του Ντάνου, τίποτα. Αυτά για τον τηλεθεατή. Η επιλογή των καναλιών να έχουν τα δήθεν εξωτικά ριάλιτι στα προγράµµατά τους δεν γίνεται για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Και η τηλεθέαση στο µέσον. Ποια ακριβώς τηλεθέαση; Αυτό µένει προς διασάφηση. Τα κανάλια εµφανίζονται ικανοποιηµένα από τις αποδόσεις των επιλογών τους. Το µέσο µερίδιο (προσέξτε, όχι το ποσοστό) τηλεθέασης είναι πάνω από το κοµµάτι καθενός σταθµού από την πίτα της τηλεθέασης.

ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ…

Το κόστος τους προκαλεί αίσθηση, όµως δεν είναι υπερβολικό, ισχυρίζονται άνθρωποι του χώρου που έχουν γνώση και αντίληψη του αντικειµένου. Το «Survivor» εκτιµάται ότι κοστίζει κάπου µεταξύ 5,2 και 5,5 εκατ. ευρώ (τα 80 επεισόδια). Με κόστος 42.000 ευρώ η ώρα για µια εκποµπή διάρκειας από δυόµισι έως τέσσερις ώρες (ανάλογα µε το επεισόδιο), η παραγωγή δεν θεωρείται ακριβή στην τηλεοπτική πιάτσα, λένε οι ίδιοι άνθρωποι. Σηµειώνουν δε πως το προπέρσινο «Survivor» είχε διαφηµιστική απόδοση περί τα 26 εκατ. ευρώ, από τα οποία κάπου (ή τουλάχιστον) 4 εκατ. ευρώ κατέληξαν στο ταµείο του ΣΚΑΪ. Πιο ακριβή παραγωγή θεωρείται πως είναι το «Nomads», µε το κόστος του να εκτιµάται από στελέχη της αγοράς περίπου στα 6 εκατ. ευρώ. Υπολογίζεται, όµως, ότι το περσινό «δεν έβγαλε τα λεφτά του» (διαφηµιστικά έσοδα δεν δηµοσιοποιούνται ούτε από τη Media Services ούτε και από τα κανάλια).

ΠΕΦΤΕΙ Η ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ

Το πρώτο «Survivor», που επαναλανσαρίστηκε 14 χρόνια έπειτα από την πρώτη προβολή του στην ελληνική τηλεόραση µέσω Mega το 2003, είχε «γκελ», διότι µια γενιά ανθρώπων απλώς το είχε ακουστά. Αν και το πρώτο «Survivor» του ΣΚΑΪ στο peak του είχε τηλεθέαση 21,8%, που σε απόλυτα νούµερα ισοδυναµεί µε 2.268.000 τηλεθεατές (τηλεθέαση τελικού την οποίαν είδαν στις 5 Ιουλίου 2017 έξι στους δέκα που εκείνο το διάστηµα ήταν µπροστά στις τηλεοράσεις τους), η πορεία του δεύτερου «Survivor», που παρέλαβε τη σκυτάλη από εκείνο το σηµείο (τηλεθέασης), ήταν φθίνουσα. Η έναρξη του ριάλιτι επιβίωσης στον δεύτερο κύκλο του σηµείωσε τηλεθέαση 21,5% (ή 2.232.000 τηλεθεατές), γρήγορα όµως είδε τον δείκτη να κυµαίνεται µεταξύ 9% και 13%. Ο τελικός στις 13 Ιουλίου 2018 άγγιξε το 10,3%, κάτι που σηµαίνει ότι τον παρακολούθησαν 1.074.000 τηλεθεατές, σύµφωνα µε τις µετρήσεις που διενεργεί η Nielsen. Πάντως το πρόγραµµα «τα έφερε», όπως υποστηρίζεται στον ΣΚΑΪ.

ΚΑΙ ΤΟ «NOMADS»

Στην ίδια σεζόν ο ΑΝΤ1, έχοντας υποστεί «πατατράκ» εξαιτίας του «Survivor» (του είχε αρχικώς προταθεί), µετέδωσε το οµοειδές «Nomads», το οποίο γυρίστηκε στις Φιλιππίνες. Το πρόγραµµα κάλυψε σηµαντικό κοµµάτι της ζώνης υψηλής τηλεθέασης του σταθµού για ένα δίµηνο, αλλά οι προσδοκίες διαψεύστηκαν. Θεωρήθηκε ότι ήταν «κακά στηµένο» και ότι η επιλογή των παικτών ήταν κακή. Το κανάλι του Αµαρουσίου επέµεινε στο «Nomads», επιχειρώντας αλλαγές στο σκεπτικό του τηλεριάλιτι το οποίο θεωρείται επιτυχηµένο όπου αλλού έχει προβληθεί. Χαµήλωσε, όπως υποστηρίζεται, το µπάτζετ και η δράση µεταφέρθηκε στη Μαδαγασκάρη.

Η ισχνή απόδοση µε το «καληµέρα» προκάλεσε κρίση στον σταθµό (κάποιοι υποστηρίζουν ότι ήταν τεχνητή), που οφειλόταν στη συγκριτική παρατήρηση της πρώτης τετράδας επεισοδίων του ριάλιτι επιβίωσης σε σχέση µε την περσινή απόδοση του προγράµµατος, βάσει των µετρήσεων της Nielsen. Τα στοιχεία τηλεθέασης είναι µια πραγµατικότητα. Η απόδοση του τηλεριάλιτι στην εκκίνησή του ήταν φέτος σχεδόν 50% κάτω από εκείνη της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Η ιντριγκαδόρικη µετάγγιση του «Nomads 2» µε παίκτες από το πρώτο «Survivor» αποτελεί απόδειξη ότι η απόδοση του προϊόντος δεν ήταν καλή και µε αυτή την κίνηση επιχειρήθηκε να περιοριστεί το µέγεθος της διαφαινόµενης ήττας.

Φέτος ο ΣΚΑΪ ποντάρει σε µια ίντριγκα µε ρίζες στην αναχρονιστική αντίληψη της υποτιθέµενης αντιπαλότητας µεταξύ των λαών Ελλάδας – Τουρκίας. Μοιάζει µε απόπειρα να αναθερµανθεί το ενδιαφέρον στοχεύοντας σε εθνικιστικά φρονήµατα. ∆ιόλου τυχαία φαίνεται να είναι η επιλογή παίκτη από την Κύπρο, ο οποίος στο πρώτο επεισόδιο κάνει αναφορά στα Κατεχόµενα.

ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ

Η τακτική αυτή αποδεικνύεται ξεπερασµένη. Η πρόκληση είχε εφαρµοστεί στο µακρινό 2006, όταν σε εκείνο το «Survivor» του Mega, στον Παναµά, η αντιπαλότητα που στήθηκε ήταν µεταξύ δύο οµάδων, µίας από την Ελλάδα και µίας από την Τουρκία, έµεινε στον τίτλο του προγράµµατος. Το «Survivor» µε την υπονοούµενη ελληνοτουρκική σύρραξη αποτέλεσε πόλο έλξης για 1.182.000 τηλεθεατές -ήτοι 1,4% τηλεθέαση-, µόλις 108.000 περισσότερους από εκείνους που είχαν δει τον περσινό τελικό και 1.000.000 λιγότερους από όσους είχαν δει το πρώτο επεισόδιο του περσινού «Survivor». «Η µατιά µε την οποία αντιµετωπίζουµε τους γείτονές µας έχει αλλάξει από τον Αύγουστο του 1999.

Αφορµή στάθηκε ο σεισµός των 7,6 Ρίχτερ στην Τουρκία, µε τους 17.000 νεκρούς και τους 50.000 τραυµατίες» σηµειώνει ο Βασίλης Βαµβακάς, επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας της Επικοινωνίας στο Τµήµα ∆ηµοσιογραφίας και ΜΜΕ στο ΑΠΘ. «Τα ελληνικά ΜΜΕ έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη µεταστροφή της αντιµετώπισης που είχαµε ως τότε προς την τουρκική κοινωνία. Αµβλύνθηκαν στερεοτυπικές αντιλήψεις, καλλιεργήθηκαν η ανεκτικότητα και η κατανόηση. Απόδειξη, εξάλλου, είναι η απήχηση των τουρκικών σίριαλ» συµπληρώνει ο καθηγητής, υπογραµµίζοντας πως η πρόσφατη εξέλιξη, η επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Τουρκία, έπειτα από επίσηµη πρόσκληση του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερτογάν, ακυρώνει τα τηλεοπτικά σενάρια.

Τονίζει, πάντως, ότι «ο κόσµος, κρίνοντας από τα πρώτα επεισόδια του “Survivor” µε αντίπαλες την Ελλάδα και την Τουρκία αναγνωρίζει µια εικονική αναµέτρηση, µια αντιπαράθεση επιχειρούµενη µε τεχνητό τρόπο. ∆εν βρίσκει κοινά στοιχεία µε τους συµµετέχοντες, οι δοκιµασίες, που επαναλαµβάνονται, δεν έχουν αθλητική διάσταση. Το πρόγραµµα παρουσιάζει ενδείξεις φθοράς. ∆εν θα µάθουµε τι θα συνέβαινε αν ήταν ένα “Survivor” µε αντιπάλους την Ελλάδα µε τη Βόρεια Μακεδονία». Στη συζήτηση προσθέτουν οι ειδικοί και το στοιχείο της µυθοπλασίας, στο οποίο φέτος επένδυσαν µε µεγαλύτερη ένταση τα κανάλια – ενέργεια που βρίσκει αποδοχή στους τηλεθεατές, όπως δείχνουν οι µετρήσεις τηλεθέασης.

ethnos.gr

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Life

Η κόρη του Ρωχάμη έγινε τραγουδίστρια και ανάβει «φωτιές» στις πίστες

Published

on

Η κόρη του Βαγγέλη Ρωχάμη, το ένα από τα έξι παιδιά του διάσημου Έλληνα «Πεταλούδα», ακολουθεί έναν διαφορετικό δρόμο από αυτόν του πατέρα της

Για δεκαετίες ο Βαγγέλης Ρωχάμης άναβε «φωτιές» στην ελληνική αστυνομία και στις φυλακές της χώρας, καταφέρνοντας να αποδράσει περισσότερες από δέκα φορές, με αποτέλεσμα να του προσδώσουν το παρατσούκλι «Πεταλούδας». Το όνομά του έγινε θρύλος και συνώνυμο της παρανομίας, χωρίς όμως να διαπράξει εγκλήματα κατά της ανθρώπινης ζωής.

Η κόρη του Βαγγέλη Ρωχάμη, το ένα από τα έξι παιδιά του διάσημου Έλληνα ποινικού από διαφορετικούς γάμους, ακολουθεί ένα διαφορετικό δρόμο από αυτόν του πατέρα της, ανάβοντας «φωτιές» στις πίστες. Η Μαρία Ρωχάμη είναι τραγουδίστρια σε νυχτερινά κέντρα της Θεσσαλονίκης και φιλοδοξεί να κάνει καριέρα όχι με το «βαρύ» επίθετο που φέρει, αλλά με τις φωνητικές της δυνατότητες.

roxamis01
Η Μαρία Ρωχάμη με τον πατέρα της σε νεαρή ηλικία
roxamis02

Πάντως το επίθετο της μελαχρινής τραγουδίστρια, την έχει βοηθήσει όπως παραδέχεται, προκειμένου να μην την «ρίξουν» οι επιχειρηματίες στις συμφωνίες που κάνει. «Σε πολλές συνεργασίες μου, με έβλεπαν επιφυλακτικά γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζεται σ’ αυτές τις δουλειές πολλές φορές άλλα σου λένε στην αρχή, άλλα σε βάζουν να υπογράψεις και άλλα φανερώνονται στην πράξη. Σε εμένα επειδή θα τους ήταν δύσκολο να αθετήσουν τις συμφωνίες, απέφευγαν να πάρουν το ρίσκο. Αν και δεν άφηνα τον μπαμπά να ξέρει πολλά πράγματα για τα επαγγελματικά μου, εντούτοις αυτοί οι άλλοι, διακατέχονταν από ένα φόβο. Δεν μου το έλεγαν, αλλά το έβλεπα στο πρόσωπό τους. Μόλις τους έλεγα για το επίθετό μου, αμέσως με ρωτούσαν για το είδος της συγγενικής σχέσης. Εγώ από την άλλη δεν μπορούσα και δεν ήθελα να το κρύψω, εξάλλου αργά ή γρήγορα αυτά φαίνονται στα χαρτιά. Εγώ δεν έκανα κάτι γι αυτό. Τις πρωτοβουλίες της έπαιρνα μόνη μου σαν “αγόρι”» δηλώνει η Μαρία Ρωχάμη στο protothema.

Η τραγουδίστρια κόρη του Βαγγέλη Ρωχάμη ανάβει “φωτιές” στις πίστες
roxamis05
roxamis06

Τα πρώτα της καλλιτεχνικά βήματα η Μαρία Ρωχάμη τα έκανε στη Θεσσαλονίκη, όπου και γνώρισε μεγάλους καλλιτέχνες όπως την αείμνηστη Ρίτα Σακελλαρίου. Συνεργάστηκε με τον Πάνο Ρουμελιώτη δημιουργώντας συνολικά εννέα τραγούδια, σε στίχους των Άκη Πάνου, Παύλου Μπέλου, Λίτσας Διαννέλου, Αποστολίας Διαννέλου, Κλεοπάτρας Τσόλη και Ηλία Φιλλίπου. Έκανε εμφανίσεις και στο εξωτερικό όπου γνώρισε και συνεργάστηκε με καταξιωμένους τραγουδιστές, όπως τους Σταμάτη Γονίδη, Θέμη Αδαμαντίδη και Γιώργο Βασιλείου. Την περίοδο που η Μαρία Ρωχάμη ανέβαινε τα σκαλιά του μουσικού πενταγράμμου, ο πατέρας της μπαινόβγαινε στις φυλακές. «Ο μπαμπάς μου, ασφαλώς και υπήρξε παραβατικός αλλά γνωστός έγινε βασικά για τις εξεγέρσεις στις φυλακές και τις κινηματογραφικές του αποδράσεις», σχολιάζει η ίδια.

roxamis03
roxamis04

protothema.gr

Continue Reading

Life

Νίκη Λειβαδάρη: Ποια είναι η ηθοποιός που πέθανε ξαφνικά στα 33 της χρόνια [pics,vid]

Published

on

Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση ότι έφυγε ξαφνικά από τη ζωή μόλις στα 33 της χρόνια η ηθοποιός Νίκη Λειβαδάρη. Η Νίκη προδώθηκε από την καρδιά της όπως έγραψε στο προφίλ του στο facebook, ο πρόεδρος του ΤΑΣΕΗ και ηθοποιός  Σπύρος Μπιμπίλας και πέθανε ξαφνικά. Η Νίκη αγαπούσε πολύ το θέατρο και φέτος έπαιζε στην παράσταση  Stamboul Train του Γκράχαμ Γκρην στο Θεατρικό Βαγόνι της Αμαξοστοιχίας – Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ.


Όπως μετέδωσε η εκπομπή «Μαζί σου» της Τατιάνας Στεφανίδου η ηθοποιός, που δεν είχε κάποιο πρόβλημα υγείας, πέθανε από έμφραγμα του μυοκαρδίου. Συντετριμμένη μίλησε στην εκπομπή η θεία της Νίκης, η γνωστή σεφ Ιωάννα Τσουλομίτη, η οποία είπε ότι ήταν ένα ταλαντούχο και χαρούμενο παιδί που αγαπούσε πολύ τη δουλειά της.

Δες το βίντεο με τη θεία της Νίκης αλλά και τον συνάδελφό της ηθοποιό Αντώνη Χατζή

Δες τη Νίκη να μιλάει για την παράσταση που συμμετείχε φέτος

Φωτογραφίες: Instagram Νίκη Λειβαδάρη

πηγη-tlife.gr

Continue Reading

Life

Αύριο η δεύτερη υπερπανσέληνος του 2019 – Μένει ακόμα μία για φέτος…

Published

on

Το φαινόμενο θα σημειωθεί στις 17:53 ώρα Ελλάδας

Η δεύτερη υπερ-Σελήνη του 2019 θα υπάρξει την Τρίτη (19 Φεβρουαρίου), στις 17:53 ώρα Ελλάδας. Η πρώτη υπερπανσέληνος είχε συμβεί στις 21 Ιανουαρίου, ενώ φέτος θα υπάρξει μόνο άλλη μία στις 21 Μαρτίου.

Υπερ-Σελήνη ή υπερπανσέληνος συμβαίνει, όταν υπάρχει πανσέληνος και ταυτόχρονα η τροχιά του φεγγαριού το φέρνει πιο κοντά στη Γη (περίγειο), με αποτέλεσμα ο δορυφόρος του πλανήτη μας να φαίνεται μεγαλύτερος και πιο φωτεινός από ό,τι συνήθως.

Η Σελήνη ακολουθεί μια ελλειπτική τροχιά και η απόστασή της από τον πλανήτη μας δεν είναι σταθερή. Η μέση απόσταση Γης-Σελήνης είναι περίπου 384.400 χιλιόμετρα, αλλά αυξάνεται κατά 5% περίπου στο απόγειο και μειώνεται κατά 5% στο περίγειο.

Ο όρος υπερ-Σελήνη ή σούπερ-Σελήνη δεν είναι επιστημονικός, αλλά μάλλον δημιουργήθηκε από αστρολόγους.

protothema.gr
Continue Reading
Advertisement






konstantinos_kolovos

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΛΛΑΔΑ3 λεπτά ago

ΟΑΕΔ: Ξεκινά αύριο το πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας – Πώς θα κάνετε αίτηση

Οι αιτήσεις ξεκινούν αύριο από τις 11 η ώρα το πρωί και μπορούν όσοι επιθυμούν να ξεκινήσουν μία νέα επιχειρηματική...

ΕΛΛΑΔΑ27 λεπτά ago

Από τις… εκπομπές της Νικολούλη στα κρατητήρια της Σύρου!

Εξιχνιάστηκαν άμεσα -4- διαρρήξεις επιχειρήσεων στη Σύρο – Ο δράστης εντοπίσθηκε και συνελήφθη

ΕΛΛΑΔΑ40 λεπτά ago

Ανοιξιάτικος ο καιρός πριν από την ψυχρή εισβολή!

Γενικά αίθριος θα είναι ο καιρός σήμερα Τρίτη, ενώ η θερμοκρασία δεν θα παρουσιάσει αξιόλογη μεταβολή. Παγετός θα σημειωθεί στα...

ΕΛΛΑΔΑ48 λεπτά ago

ΑΑΔΕ: Με παραβάσεις ένα στα τρία πρατήρια υγρών καυσίμων

Απολογιστικά στοιχεία για το 2018, με βάση τα δεδομένα που προέκυψαν από την παρακολούθηση των πρατηρίων καυσίμων μέσω του συστήματος...

ΕΛΛΑΔΑ1 ώρα ago

Πανελλαδικές εξετάσεις: Τέλος ο βαθμός του απολυτηρίου – Τι αλλάζει

“Κόβεται” ο βαθμός του απολυτηρίου από τις μονάδες για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Δώρο – άδωρο η εισαγωγή...

Φεβρουάριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιαν    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Διαβάζονται