Στην εκπομπή “Ανοσία στην Ανοησία” του Lamia Polis 87.7 με τον Πάνο Κατσώνη, φιλοξενήθηκε ο Θάνος Τζήμερος, ο οποίος σχολίασε τα γεγονότα που συγκλονίζουν την ελληνική κοινωνία και το πολιτικό σκηνικό μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Ο κ. Τζήμερος, ως πρώην πρόεδρος του κόμματος Δημιουργία Ξανά αλλά και ως π. Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής, μίλησε για τις παθογένειες του ελληνικού κράτους και τον τρόπο που αυτές οδηγούν σε διαχρονικές τραγωδίες.
@lamiapolis877 Θάνος Τζήμερος : Άρση μονιμότητας ή αξιολόγηση στο δημόσιο; "Όποιος δουλεύει bonus, όποιος όχι…. πόδι!" #tzimeros #lamiapolis877 #anosiastinanoisia #panoskatsonis #lamia #radio
♬ πρωτότυπος ήχος – Lamia Polis 87.7
Αναφερόμενος στη δυσλειτουργία της δημόσιας διοίκησης, τόνισε ότι “κανένας δεν είναι υπεύθυνος”, καθώς οι αρμοδιότητες επικαλύπτονται, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ξεκάθαρη λογοδοσία. Ο ίδιος είχε προειδοποιήσει για τέτοιες καταστάσεις εδώ και χρόνια, δημοσιεύοντας άρθρα όπως το “Ο επόμενος καμένος θα είσαι εσύ“, όπου προέβλεπε ότι η ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού θα οδηγούσε σε νέες τραγωδίες.

Στο θέμα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, ανέδειξε το πρόβλημα της απουσίας τηλεδιοίκησης και της συστηματικής κλοπής καλωδίων από εγκληματικές ομάδες, τις οποίες, όπως υποστήριξε, το κράτος δεν αγγίζει για πελατειακούς λόγους. Η αποσύνθεση των δημόσιων υπηρεσιών και η αργοπορία στη λήψη αποφάσεων έχουν ως αποτέλεσμα να χρειάζονται μήνες ή και χρόνια για την επισκευή ή αντικατάσταση βασικών υποδομών, ενώ στον ιδιωτικό τομέα παρόμοιες ενέργειες γίνονται σε ώρες.
Ο κ. Τζήμερος κατηγόρησε το πολιτικό σύστημα για διαχρονική ανευθυνότητα, εστιάζοντας στην περίπτωση του σταθμάρχη που ενεπλάκη στο δυστύχημα. Όπως ανέφερε, η πρόσληψή του έγινε με κομματικές παρεμβάσεις, παρακάμπτοντας τους ισχύοντες κανονισμούς. Επεσήμανε ότι το γεγονός αυτό αποκαλύπτει μια βαθύτερη παθογένεια του ελληνικού δημοσίου, όπου κυριαρχούν οι προσλήψεις με “βύσμα”, χωρίς αξιολόγηση ικανοτήτων.
Ο κ. Τζήμερος επεσήμανε πως ενώ στην Ευρώπη οι σιδηρόδρομοι είναι το ασφαλέστερο και πιο αξιόπιστο μέσο μεταφοράς, στην Ελλάδα επικρατεί χάος και αναξιοπιστία. Η γραφειοκρατία, η αδυναμία υλοποίησης έργων και η διαφθορά δημιουργούν ένα αναποτελεσματικό σύστημα που εμποδίζει την ανάπτυξη και την ασφάλεια.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στη γενικότερη δυσλειτουργία του ελληνικού κράτους, χρησιμοποιώντας χαρακτηριστικά παραδείγματα από την προσωπική του εμπειρία, όπως οι δυσκολίες συμπλήρωσης του “πόθεν έσχες” και η προβληματική ψηφιοποίηση της γραφειοκρατίας. Έθιξε επίσης το ζήτημα της ατιμωρησίας και της απουσίας σοβαρού ελεγκτικού μηχανισμού, που επιτρέπει σε οργανωμένα συμφέροντα να απομυζούν το δημόσιο χρήμα.
Τέλος, αναφέρθηκε στη γενικότερη πολιτική αδράνεια και στην αδυναμία του κράτους να εφαρμόσει ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, καταλήγοντας πως “η πολιτική παπάντζα παραμένει το πιο ευπώλητο πολιτικό προϊόν γιατί υπάρχουν πρόθυμοι αγοραστές”. Επεσήμανε πως η απουσία αξιοκρατίας και η διατήρηση ενός φαύλου κράτους οδηγούν στη συνεχή αναπαραγωγή των ίδιων προβλημάτων, με τους πολίτες να μένουν όμηροι ενός δυσλειτουργικού συστήματος.
Η συζήτηση έκλεισε με την επισήμανση ότι η αλλαγή δεν μπορεί να γίνει αν δεν υπάρξει πολιτική βούληση και αν οι πολίτες δεν απαιτήσουν ουσιαστική λογοδοσία και αναμόρφωση του δημόσιου τομέα.