Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το έργο κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Ε65 στο τμήμα που θα συνδέει την Λαμία με το ήδη υπάρχον τμήμα στον Άγιο Στέφανο Δομοκού. Πρόκειται για το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,27 χιλιομέτρων και αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).

Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες. Η κατασκευή του υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2021 και θα απασχοληθούν συνολικά 1.100 εργαζόμενοι.

Το νότιο τμήμα θα ενωθεί με τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το Δεκέμβριο του 2017. Σύμφωνα με το Υπουργείο μειώθηκε η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000 ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000 συν περίπου 5.500.000 ευρώ που ήταν τα έργα που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση.

  • Το μεγάλο στοίχημα είναι η γρήγορη διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος μήκους 3χλμ η οποία έχει ήδη 1.000 μέτρα διανοιγμένα από την περίοδο 2008-2011.
  • Συν τις άλλοις για την γρήγορη εκτέλεση των εργασιών “στήνεται” και 3η εργοταξιακή μονάδα παραγωγής σκυροδέματος από ιδιώτη με έδρα την Κορινθία.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Κατασκευή του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)»/Τεχνική περιγραφή:

Το τμήμα ΠΑΘΕ-Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 ξεκινά από τη συμβολή του στον Η/Κ ΠΑΘΕ (Χ.Θ. 0+000), έχει μήκος 32,3 χλμ. και ολοκληρώνεται στον Α/Κ Ξυνιάδας (Χ.Θ. 31+700) διασχίζοντας τον Νομό Φθιώτιδας.

Αποτελείται από δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς και από λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Το πλάτος του αυτοκινητοδρόμου στo τμήμα 0+000-19+000 είναι 23.30 μ. με μεσαία νησίδα με στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey και φύτευση, ενώ στο τμήμα 19+000-32+270 είναι 22.00 μ. με αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey στην μεσαία νησίδα. Η ταχύτητα μελέτης είναι 120 χλμ./ώρα στα πεδινά τμήματα και 110 χλμ./ώρα στα ορεινά.

Περιλαμβάνει:

  • Πέντε κόμβους:

– Η/Κ ΠΑΘΕ περί τη Χ.Θ. 0+000

– Α/Κ Λαμίας περί τη Χ.Θ. 5+900

– Η/Κ Ανθήλης εντασσόμενος στον Α/Κ Λαμίας

– Α/Κ Καρπενησίου περί τη 14+150

– Α/Κ Ξυνιάδας περί τη Χ.Θ. 31+700

  • Μετωπικό Σταθμό Διοδίων περί τη Χ. Θ. 17+000
  • Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) & Κέντρο Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (Κτήρια Συντήρησης, Πυροσβεστικής και Αστυνομίας) στο Λιανοκλάδι στη Χ.Θ. 12+400
  • Σήραγγα (Τ2) μήκους 2983 μ. στη Χ.Θ. 26+800-29+800
  • Οκτώ γέφυρες με μήκος > 50 m:

– Γέφυρα μήκους 118 μ. στη Χ.Θ. 4+577

– Άνω Διάβαση μήκους 76 μ. στη Χ.Θ. 12+833

– Γέφυρα μήκους περ. 102 μ. (A) και 68 μ. (Δ) μ. στη Χ.Θ. 20+936

– Γέφυρα μήκους περ. 89 μ. (A) και 68 μ. (Δ) στη Χ.Θ. 21+506

– Γέφυρα μήκους περ. 122 μ. στη Χ.Θ. 24+025

– Γέφυρα μήκους περ. 67.50 μ. στη Χ.Θ. 24+700

– Γέφυρα μήκους περ. 137 μ. στη Χ.Θ. 25+365

– Γέφυρα μήκους περ. 310 μ. στη Χ.Θ. 26+475 (Α), 241 μ. στη Χ.Θ. 26+450

Χωματουργικά-Υδραυλικά-Τεχνικά:

Στη Γ.Ε. 1Ν (Χ.Θ. 0+000-14+500) έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες κατασκευής Α/Κ Λαμίας. Στη Γ.Ε. 2Ν (Χ.Θ. 14+500-32+500) έχει κατασκευαστεί τμήμα των χωματουργικών εργασιών, αποχέτευσης ομβρίων και τεχνικών κύρια στο τμήμα από Χ.Θ. 25+550 έως την είσοδο της σήραγγας Τ2 (Χ.Θ. 26+800).

Στη σήραγγα Τ2 (Χ.Θ. 26+825.50 – 29+809.50 δεξιά μήκους 2984.00μ. και Χ.Θ. 26+816.00 – 29+814.00 αριστερά μήκους 2998.00μ.) ήδη εκτελούνται εργασίες επανεκσκαφής και προσωρινής υποστήριξης.

 

Lamianow.gr
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

You may also like