Τι αγοράζουν περισσότερο οι Έλληνες μέσα από τα κανάλια του ηλεκτρονικού εμπορίου; Ρούχα; Παπούτσια; Ηλεκτρονικές συσκευές; Κι όμως, η σωστή απάντηση είναι: καφέδες και σουβλάκια!
Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμου φαγητού φαίνεται ότι εξελίσσονται στο δυναμικότερα αναπτυσσόμενο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, ένα επιχειρηματικό Ελντοράντο, καθώς «τρέχουν» με το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης από όλους τους επιμέρους κλάδους του e-commerce και υπολογίζεται ότι έκαναν τζίρο άνω των 500 εκατ. ευρώ το 2018.
Το 2019, ο συνολικός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ, ενώ ο κλάδος του έτοιμου φαγητού θα έχει και πάλι την ταχύτερη ανάπτυξη πωλήσεων, όπως και το 2018, για να φθάσει σε ένα μερίδιο επί της «πίτας» του e-commerce που θα ξεπερνά κατά πολύ το 10%.
Σύμφωνα με στοιχεία της πανελλήνιας έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικού Εμπορίου (ΣΕΛΠΕ) για το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι υπηρεσίες του ευρύτερου τουριστικού τομέα βασιλεύουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Το 50% των ερωτηθέντων, οι οποίοι έκαναν ηλεκτρονικές αγορές το 2018, απάντησαν ότι έκαναν ηλεκτρονικές κρατήσεις σε ξενοδοχεία και το 46% ότι αγόρασαν ηλεκτρονικά άλλες ταξιδιωτικές υπηρεσίες.
Ενώ, όμως, θα περίμενε κανείς ότι στις προτιμήσεις των πελατών του ηλεκτρονικού εμπορίου θα ακολουθούσαν, όπως συμβαίνει διεθνώς, οι αγορές ειδών, όπως τα ενδύματα-υποδήματα, ή οι ηλεκτρονικές συσκευές, στην τρίτη θέση των προτιμήσεων, με ποσοστό 43%, βρέθηκαν οι αγορές έτοιμου φαγητού.
Ακολούθησαν ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%).
Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, στις κορυφαίες κατηγορίες δεν υπήρξαν σημαντικές διάφορες στις κατατάξεις σε σχέση με το 2017, με εξαίρεση την σημαντική αύξηση για την «παραγγελία έτοιμου φαγητού», λόγω των σημαντικών επενδύσεων που έγιναν στον τομέα αυτό σε ψηφιακές υπηρεσίες αλλά και σε κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης.
Η ηλεκτρονική παραγγελία καφέ και φαγητού έχει μπει στην καθημερινότητα πολλών Ελλήνων. Το 50% των online αγοραστών παραγγέλνουν φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκονται στην δουλειά.
Οι millennials, όσοι δηλαδή έχουν γεννηθεί από το 2000 και μετά, φαίνεται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των πωλήσεων έτοιμου φαγητού μέσω καναλιών ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς έχουν τη μεγαλύτερη έφεση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Οι πρωταγωνιστές
Μεταξύ των πλέον δημοφιλών εταιρειών του κλάδου ξεχωρίζει η εισηγμένη γερμανική πολυεθνική DeliveryHero, η οποία μέσω της Online Delivery ΑΕ ελέγχει τις πλατφόρμες παραγγελίας e-food.gr, clickdelivery.gr και Deliveras.gr. Μάλιστα εκτιμάται ότι ο τζίρος της ξεπέρασε τα 20 εκατ. ευρώ το 2018.
Ο πιο εύχρηστος βεβαίως ιστότοπος είναι το delivery.gr που ανήκει σε ομώνυμη ΙΚΕ από την Πάτρα.
Επίσης στο παιχνίδι των online παραγγελιών έχει εισέλθει εδώ και πάνω από ένα χρόνο η Vivartia η οποία ελέγχει τα Goody’ s και μέσω αυτών την γνωστή forky.gr (FORKY FOOD SERVICES ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ).
Τέλος δυναμικά στο παιχνίδι βρίσκεται και η οικογένεια των “Thelo..” με τις ιστοσελίδες thelosouvlakia.gr, thelopizza.gr και theloburger.gr που ελέγχονται από την Δ.ΠΟΥΛΗΣ- Δ.ΚΟΥΝΔΟΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
πηγή economistas