Πανελλαδικές: Έδωσαν σε μαθητή… τρύπιο τετράδιο και τον υποχρέωσαν να ξαναγράψει τις απαντήσεις

lamianow
By lamianow Add a Comment
7 Min Read

Ο μαθητής διαπίστωσε ότι σε σελίδα του τετραδίου που του είχαν δώσει οι επιτηρητές υπήρχε τρύπα και τελικά του είπαν 40 λεπτά πριν την λήξη του χρόνου ότι έπρεπε να αντιγράψει σε νέο τετράδιο όλες τις απαντήσεις και να λύσει ένα ακόμα θέμα – Το περιστατικό συνέβη στην Ρόδο

Μια απίθανη ιστορία που εκτιλίχθηκε πρόσφατα στις Πανελλαδικές σε εξεταστικό κέντρο της Ρόδου, με «πρωταγωνιστή» τον μαθητή Νίκο Σκουμιό, αποκάλυψε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Γενικός Διευθυντής του «Ροδίων Παιδεία», Κυριάκος Κυριακούλης.
-Advertisement-

Όπως φαίνεται με λάθος των επιτηρητών είχε δοθεί στον εξεταζόμενο μαθητή τετράδιο με τρύπιες σελίδες, στο μάθημα της Χημείας. Το παιδί διαπίστωσε το πρόβλημα λίγο πριν τελειώσει το γράψιμο και ζήτησε οδηγίες, που τελικά του δόθηκαν μετά από διαβουλεύσεις με την επιτροπή εξετάσεων: Σαράντα λεπτά πριν την λήξη του χρόνου έπρεπε να αντιγράψει όλες τις απαντήσεις σε νέο τετράδιο και να λύσει και το τελευταίο θέμα, που θεωρείται και το δυσκολότερο!

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μαθητής έδωσε τον καλύτερό του εαυτό και τελικά βαθμολογήθηκε με 18,7, σε θέματα που θεωρήθηκαν τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.

Αναλυτικά η ανάρτηση του καθηγητή:
Μία ιστορία των πανελληνίων εξετάσεων 2019 που θα θυμόμαστε για χρόνια. Ή πώς ένας υποψήφιος διαχειρίστηκε έναν κίνδυνο.

Ήθελα να περάσουν λίγες ημέρες από την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων προκειμένου να δημοσιοποιήσω την παρακάτω ιστορία. Εξελίχθηκε στο μάθημα της χημείας, τελευταίο εξεταζόμενο της θετικής κατεύθυνσης.

Ο μαθητής αφού έχει απαντήσει τα τρία πρώτα θέματα και πριν ασχοληθεί με το τέταρτο και τελευταίο θέμα, διαπιστώνει πως η επόμενη σελίδα του τετραδίου του είναι τρυπημένη.

Μία εμφανής τρύπα στο κέντρο της σελίδας θα μπορούσε να θεωρηθεί ύποπτο σημάδι και το τετράδιο να μηδενιστεί στο βαθμολογικό κέντρο. Πολύ σωστά ο υποψήφιος γνωστοποιεί το πρόβλημα στους επιτηρητές και περιμένει οδηγίες.

Πριν προχωρήσω στην συνέχεια της ιστορίας μερικές χρήσιμες πληροφορίες για τους αμύητους των πανελληνίων εξετάσεων.

Τα τετράδια πριν δοθούν σε υποψηφίους ελέγχονται από την επιτροπή εξετάσεων του εξεταστικού κέντρου και προφανώς το συγκεκριμένο διέλαθε της προσοχής τους. Επίσης τα θέματα της χημείας των φετινών εξετάσεων χαρακτηρίστηκαν εκ των υστέρων τα δυσκολότερα της δεκαετίας και οι απαντήσεις θα πρέπει να καλύψουν πολλές σελίδες.

Το 4ο θέμα με το οποίο στην συνέχεια πρέπει να καταπιαστεί ο μαθητής είναι ένα πρόβλημα αυξημένης δυσκολίας με πολλά ερωτήματα που απαιτεί ευχέρεια χρόνου. Υπολείπονται όμως 50 λεπτά μέχρι την ολοκλήρωση της εξεταστικής διαδικασίας και εν αναμονή των οδηγιών της επιτροπής για το πρόβλημα, ο μαθητής ξεκινά να προσεγγίζει τις απαντήσεις του 4ου θέματος.

Η πρόεδρος του εξεταστικού κέντρου μεταφέρει το ερώτημα σε ανώτερο επίπεδο επιτροπής εξετάσεων και έρχεται η απάντηση πως ο μαθητής οφείλει να ξαναγράψει τα θέματα σε άλλο τετράδιο στο χρόνο που υπολείπεται χωρίς παράταση.

Αυτήν την απάντηση μεταφέρουν στο μαθητή ο οποίος πρέπει στα 40 πλέον λεπτά που απομένουν να διαχειριστεί μία οξεία κρίση με απίστευτη πίεση χρόνου, με το βάρος της κρισιμότητας των πανελληνίων εξετάσεων και σε συνθήκες απόλυτης μοναξιάς όπως είναι οι συνθήκες των εξετάσεων.

Στα επόμενα λίγα λεπτά θα κριθούν η ψυχραιμία, η ταχύτητα νου και γραφής, η αυτοσυγκέντρωση, η συναισθηματική και νοητική ισορροπία καθώς και η ικανότητα του μαθητή να επιλέξει τη σειρά των ερωτημάτων που θα απαντήσει και θα γράψει.

Ο μαθητής Νίκος Σκουμιός δεν αξιολογείται πλέον σε ένα γνωστικό αντικείμενο αλλά σε ποιο βαθμό διαθέτει ικανότητες υπερανθρώπου. Ξεκινά αμέσως την μεταφορά των απαντήσεών του, στο νέο τετράδιο επιλέγοντας παράλληλα ποιές από τις προτάσεις των αιτιολογήσεων του θα παραλείψει και ποιές θα επαναδιατυπώσει περιληπτικά ώστε να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες βαθμολογίας και κυρίως να κερδίσει πολύτιμο χρόνο για την ολοκλήρωση του 4ου θέματος.

Στον ελάχιστο χρόνο πρέπει να χωρέσουν τα πάντα. Στην εκπνοή του χρόνου βάζει την τελεία στο τελευταίο ερώτημα του τελευταίου θέματος. Εκτιμώ πως αυτήν την τελεία από εδώ και στο εξής θα ζηλεύει το θαυμαστικό.

Αναρωτιέμαι πόσες διεργασίες συντελέστηκαν στο μυαλό αυτού του υπέροχου νέου σε εκείνα τα κρίσιμα μαρτυρικά λεπτά της απρόσμενης «απειλής». Πόσες αντοχές μπορεί να διαθέτει ένα παιδί για να παραμείνει νηφάλιο και τελικά να αριστεύσει επιτυγχάνοντας βαθμό 18,9 και μάλιστα με 24/25 στο τέταρτο θέμα από τον έναν βαθμολογητή!

Μία επίδοση αξιοζήλευτη για το μάθημα της χημείας των φετινών εξετάσεων όχι όμως ικανοποιητική για τον Νίκο Σκουμιό. Όχι επειδή οι συνθήκες του στέρησαν την προσωπική του ικανοποίηση από το απόλυτο 20άρι αλλά γιατί – όπως υποψιάζομαι – ήθελε να δικαιώσει το σχολείο του στο οποίο και μόνο στηρίχθηκε και να χαροποιήσει τους αγαπημένους του εκπαιδευτικούς.

Αγαπημένε μας Νίκο είμαστε πολλαπλά περήφανοι γιατί απέδειξες πως δεν είσαι μαθητής του «θερμοκηπίου». Η θύελλα δεν σε λύγισε. Είσαι ένας αξιοθαύμαστος μαχητής. Όπως θα έλεγε και ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης τα λιοντάρια της ανοιχτής σαβάνας είναι ομορφότερα και ερωτεύσιμα, αν και πληγωμένα, επειδή έχουν μάθει να μάχονται.

Η φωτογραφία που αναρτώ είναι της Παρασκευής 14/6/2019. Το πρωί της ημέρας αυτής έδωσες την μάχη που περιέγραψα παραπάνω και το απόγευμα της ίδιας ημέρας στην εκδήλωση «ο δρόμος προς την κορυφή» έλαβες πολλαπλά βραβεία από τις φετινές διακρίσεις σου σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Είναι τιμή μου που είμαι δίπλα στο Νίκο Σκουμιό τον μαθητή που διακρίνεται για το ήθος, την ευγένεια, την σεμνότητα και την μαχητικότητά του.

Για την ολοκλήρωση της ιστορίας οι βαθμοί του Νίκου στις πανελλήνιες εξετάσεις είναι;
19,9 στα Μαθηματικά 19,7 στη Φυσική 18,7 στη Χημεία και 15,8 στη Γλώσσα.

Πηγή: rodiaki.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *