Ώρα για δράση – Όχι άλλη μοιρολατρία: ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ τώρα δημιουργία Πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Λαμία!

Η Λαμία, μετά από πέντε χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στο προσκήνιο του Ράλι Ακρόπολις, βρίσκεται σήμερα μπροστά σε μια κρίσιμη καμπή. Η αποχώρηση του αγώνα από την πόλη, για πολιτικούς και τουριστικούς λόγους, όπως αναφέρθηκε, δεν πρέπει να μετατραπεί σε μοιρολατρία — αλλά σε αφορμή για μια νέα διεκδίκηση. Μια διεκδίκηση που αφορά όχι μόνο τον αγώνα, αλλά το ίδιο το μέλλον της πόλης: τη δημιουργία μιας μόνιμης πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενός έργου που θα ανήκει στη Λαμία και δεν θα εξαρτάται από αποφάσεις τρίτων.
6 Min Read
Γιατί όχι μια πίστα μηχανοκίνητου αθλητισμού στο ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ;

Η Λαμία τα τελευταία πέντε χρόνια απέδειξε ότι μπορεί να σταθεί επάξια στο επίκεντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, φιλοξενώντας με επιτυχία το Ράλι Ακρόπολις και δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες. Παρ’ όλα αυτά, η πρόσφατη απόφαση της αναθέτουσας αρχής να μεταφέρει τον αγώνα στο Λουτράκι — για πολιτικούς και τουριστικούς λόγους, όπως ειπώθηκε — αφήνει πίσω της και απογοήτευση, αλλά και μια ευκαιρία.


Ευκαιρία να περάσουμε από τη φιλοξενία στη διεκδίκηση, στην διεκδίκηση της δημιουργίας μιας μόνιμης υποδομής που κανείς δεν θα μπορεί να μας την πάρει ή να την αναθέσει αλλού.


Μια τέτοια υποδομή δεν θα αποτελεί μόνο έναν ισχυρό πυλώνα για τη διεκδίκηση επιστροφής του Ράλι Ακρόπολις ίσως και σε πιο μακροχρόνια βάση (ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΠΟΤΕ να ξεχνάμε ότι υπάρχει ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ ΕΚΕΙ εννοώ για το Ράλι Ακρόπολις), αλλά θα μετατρέψει την πόλη σε ΜΟΝΙΜΟ κέντρο μηχανοκίνητου αθλητισμού για όλη την Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

image 164 | Lamianow.gr

Σύμφωνα με πληροφορίες του Lamianow.gr, το σχέδιο δεν έχει μείνει στα λόγια που έχουμε ακούσει κατά καιρούς. Έχουν ήδη γίνει προκαταρκτικές έρευνες και οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει μάλιστα προμελέτη και συζητήσεις ανάμεσα στους φορείς και τους αιρετούς του τόπου για την διερεύνηση χώρων και πιθανών πηγών χρηματοδότησης, προκειμένου να δημιουργηθεί μια εγκατάσταση που θα μπορούσε να φιλοξενεί ακόμη και αγώνες Formula 3 και πλήθος άλλων διοργανώσεων.

Η διερευνητική προσέγγιση είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο, θα συμπλήρωνα ωστόσο πως η ανάθεση του ΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ στο Λουτράκι θα μπορούσε να αποτελέσει επιταχυντική ουσία για μια τέτοια συντεταγμένη διεκδίκηση από όλους τους φορείς .

Στην τελευταία του συνέντευξη στον Lamia Polis 87.7, ο Δήμαρχος Λαμιέων Πανουργιάς Παπαϊωάννου ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο δημιουργίας πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού στην περιοχή, με αφορμή την αποχώρηση του Ράλι Ακρόπολις από τη Λαμία.

«Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Και δεν είναι μόνο το Ράλι Ακρόπολις που θα διεκδικήσουμε ξανά – υπάρχουν κι άλλα πράγματα που μπορούν να γίνουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ξέρω ότι υπάρχουν πολλοί που αγαπούν αυτό το άθλημα. Θα καθίσουμε όλοι μαζί, με την Περιφέρεια και τους φορείς, να σχεδιάσουμε τι μπορεί να έχει και να φιλοξενεί αυτός ο τόπος τα επόμενα χρόνια. Δεν μιλάμε για κάτι βραχυπρόθεσμο, αλλά για ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο.»

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου αν αναφέρεται σε δημιουργία πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Δήμαρχος απάντησε:

«Ναι, για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό μιλάω. Μια πίστα, όπως είχε ανοίξει στο παρελθόν μια τέτοια συζήτηση, θα μπορούσε η περιοχή μας να την έχει άνετα. Η Λαμία, έτσι όπως είναι διαμορφωμένη, με τόσους δρόμους και στο κέντρο της Ελλάδας, θα μπορούσε να φιλοξενεί αγώνες όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό – ακόμη και από τα Βαλκάνια. Είμαστε μαζί όλοι. Ένας μόνος δεν μπορεί, όσο και μάγκας να είναι. Υπάρχει λοιπόν ένα κοινό όραμα για τη δημιουργία μιας τέτοιας εγκατάστασης, και η συζήτηση έχει ήδη αρχίσει με τους άλλους φορείς. Όλοι μαζί μπορούμε κάτι να κάνουμε – ένας μόνος δεν μπορεί να κάνει τίποτα.»

Είναι εφικτή η δημιουργία μιας τέτοιας πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού που έμεινε στα χαρτιά παρότι ξανασυζήτηθηκε και στο παρελθόν;

image 162 | Lamianow.gr
ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΧΩΡΟΣ

Αν κάποιοι θεωρούν ένα τέτοιο έργο υπερβολικά φιλόδοξο, ας θυμηθούμε το παράδειγμα του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών. Δημιουργήθηκε το 1998 και απέδειξε πως, με όραμα, σχεδιασμό και συνεργασία, τέτοιες επενδύσεις είναι εφικτές.

image 163 | Lamianow.gr
εΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΕΡΡΩΝ

Η εκτίμηση κόστους για μια αντίστοιχη πίστα φτάνει περίπου τα 7–7,5 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει:

  • Αγορά ή παραχώρηση γης 800–1.000 στρεμμάτων (~1 εκ. €)
  • Κατασκευή πίστας μήκους 3 χλμ. (~3,5–4 εκ. €)
  • Κτίρια υποστήριξης, pits, paddock, γραφεία, ιατρείο (~700 χιλ. €)
  • Μέτρα ασφαλείας και υποδομές θεατών (~1 εκ. € συνολικά)
  • Τεχνολογικά συστήματα και μελέτες (~500–600 χιλ. €)

Η χρηματοδότηση μπορεί να εξασφαλιστεί μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, ή μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα και τη λειτουργική διαχείριση του έργου.

Η δημιουργία ενός αυτοκινητοδρομίου στη Λαμία δεν είναι απλώς ένα έργο υποδομής· είναι μια στρατηγική επένδυση για το μέλλον. Θα ενισχύσει την τοπική οικονομία, θα φέρει νέες θέσεις εργασίας και θα τοποθετήσει τη Φθιώτιδα στον χάρτη του ελληνικού και βαλκανικού motorsport.

Αν λάβουμε υπόψη ότι η αναθέτουσα αρχή του Ράλι Ακρόπολις δεν αξιολόγησε όπως θα έπρεπε την απόλυτα επιτυχημένη παρουσία της Λαμίας τα τελευταία πέντε χρόνια και αποφάσισε να δώσει τον αγώνα στο Λουτράκι, τότε ας προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα.

Να διεκδικήσουμε συντονισμένα και συντεταγμένα τη δημιουργία μιας τέτοιας υποδομής για τον τόπο μας — μιας υποδομής που δεν θα εξαρτάται από αποφάσεις τρίτων, αλλά θα αποτελεί διαρκές σημείο αναφοράς για τη Λαμία και τη Στερεά Ελλάδα.

Share This Article
6 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *