Ο Αμερικανός υπουργός αρμόδιος για τον Προϋπολογισμό δήλωσε χθες ότι τίποτε δεν αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα των σχολικών προγραμμάτων υποστήριξης των άπορων παιδιών, τα οποία λαμβάνουν ένα γεύμα, το οποίο ορισμένες φορές είναι και το μοναδικό της ημέρας στο σχολείο, θέλοντας να δικαιολογήσει την κατάργηση των προγραμμάτων αυτών στα δημόσια σχολεία που απευθύνονται σε περισσότερο από ένα εκατομμύριο μαθητές.
Τα δημόσια προγράμματα σχολικής υποστήριξης «έχουν ως σκοπό να βοηθήσουν τα παιδιά που δεν έχουν φαγητό στο σπίτι να τραφούν για να προοδεύσουν στο σχολείο. Ε, λοιπόν, μαντέψτε. Δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη απόδειξη ότι αυτό έχει αποτέλεσμα», δήλωσε ο Μικ Μαλβάνι, διευθυντής του Γραφείου Διαχείρισης και Προϋπολογισμού του Λευκού Οίκου κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ο Μαλβάνι παρουσίαζε το σχέδιο για τον προϋπολογισμό του 2018, τον πρώτο προϋπολογισμό της κυβέρνησης Τραμπ, που θα πρέπει να εγκριθεί από το Κονγκρέσο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την κατάργηση του προγράμματος «21st Century Community Learning Centers», τα οποία, σύμφωνα με τον ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας, αφορούν περισσότερο από ένα εκατομμύριο παιδιά και εφήβους.
«Δεν υπάρχουν ισχυρές αποδείξεις ότι το πρόγραμμα επιτυγχάνει τους στόχους του, ανάμεσά τους και η βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών», σύμφωνα με το σχέδιο του προϋπολογισμού, που εξηγεί ότι με τον τρόπο αυτόν εξοικονομείται ποσόν 1,2 δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Μία συμμαχία δημοσίων και ιδιωτικών οργανώσεων, η Afterschool Alliance, που υπερασπίζεται τα προγράμματα σχολικής υποστήριξης, κατήγγειλε «την προδοσία εκατομμυρίων μαθητών και των γονέων τους που εξαρτώνται από τα προγράμματα αυτά».
Οι ανισότητες είναι κραυγαλέες στα αμερικανικά σχολεία, όπου παιδιά φτωχών οικογενειών εξασφαλίζουν χάρη στα προγράμματα αυτά το μοναδικό γεύμα της ημέρας.
Περισσότερα από 31 εκατομμύρια παιδιά έλαβαν το 2012 δωρεάν ή φθηνά γεύματα χάρη σε ένα πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από ομοσπονδιακά κονδύλια, το National School Lunch Program, δηλαδή σχεδόν το 10% του πληθυσμού των Ηνωμένων Πολιτειών.
Εκθεση του Πανεπιστημίου του Harvard το 2008 έδειξε ότι τα προγράμματα αυτά σχολικής υποστήριξης όχι μόνον βελτιώνουν τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών, αλλά μειώνουν για τους μαθητές και τον κίνδυνο να στραφούν προς τη βία, τα ναρκωτικά και το αλκοόλ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ