Η Δημοτική Αρχή του Δήμου Μακρακώμης, καθώς και φορείς της περιοχής, το τελευταίο περίπου 1 έτος, θέτουν συστηματικά το ζήτημα της υπολειτουργίας ή/και του κλεισίματος τραπεζικών ιδρυμάτων στη Σπερχειάδα.
Τελευταία, Σύλλογοι της Σπερχειάδας απέστειλαν σχετική δημόσια επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών, με κοινοποίηση σε πλήθος προσώπων και φορέων, στην Κυβέρνηση και την Περιφέρεια, αλλά, για κάποιους λόγους που οι ίδιοι γνωρίζουν, όχι και στο Δήμο Μακρακώμης.
Παρά ταύτα, τους προηγούμενους μήνες, συνεργάστηκα με τη Δημοτική Αρχή για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς και για άλλα θέματα, όπως είναι η λειτουργία των Σφαγείων στη Σπερχειάδα και η ενίσχυση των σχολικών υποδομών και μονάδων στο Δήμο.
Μετά την ανακοίνωση του κ. Δημάρχου, οφείλω να καταθέσω, δημόσια, τις ενέργειες στις οποίες έχω προβεί:
1ον. Η Τράπεζα Πειραιώς θα έπαυε τη λειτουργία της στη Σπερχειάδα στις 3 Ιουνίου 2019.
Μετά από επικοινωνία με τη Διοίκηση της Τράπεζας, στις 18 Ιουνίου 2019, αυτή αποφάσισε «το κατάστημα να παραμείνει σε λειτουργία με τροποποιημένο ωράριο».
Προσέθετε όμως στην τότε Επιστολή της ότι «θα παρακολουθεί στενά τις εργασίες του καταστήματος ώστε σε περίπτωση μεταβολής των πελατειακών αναγκών, να προχωρήσει σε επαναπροσδιορισμό του ωραρίου ή/και των ημερών λειτουργία του».
Με λίγα λόγια, άφηνε ανοικτό το ενδεχόμενο, ανάλογα με «την εκτίμηση και στάθμιση σειράς παραμέτρων», πλήρους λειτουργίας ή κλεισίματος του υποκαταστήματος.
Αυτή η επιστολή κατατέθηκε από εμένα, δημόσια, στις 19 Ιουνίου 2019.
Συνεπώς, το περιεχόμενό της ήταν εις γνώση όλων των τοπικών παραγόντων, από τότε.
2ον. Έκτοτε, τα ποσοτικά στοιχεία λειτουργίας των υποκαταστημάτων (δορυφόρου στη Μακρακώμη και κινητού συνεργείου στη Σπερχειάδα), δεν είχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Ενδεικτικά, το ακίνητο στη Μακρακώμη είναι ιδιόκτητο, ενώ στη Σπερχειάδα ενοικιαζόμενο.
Το ημερήσιο πλήθος συναλλαγών είναι διπλάσιο στη Μακρακώμη.
Το υπόλοιπο χορηγήσεων είναι εικοσαπλάσιο στη Μακρακώμη.
Το πλήθος των πελατών είναι 45% μεγαλύτερο στη Μακρακώμη.
Με αυτά τα στοιχεία, και κάποια άλλα πρόσθετα που είναι εις γνώση της Δημοτικής Αρχής και παραγόντων της περιοχής, η Διοίκηση της Τράπεζας αποφάσισε να κλείσει το υποκατάστημα στη Σπερχειάδα.
Μαζί με άλλα, καταρχήν, 25 υποκαταστήματα σε όλη την Ελλάδα, κάποια από τα οποία στην περιοχή μας.
3ον. Με αυτά τα δεδομένα, υφίσταται πράγματι πρόβλημα στη Σπερχειάδα.
Σε επίσκεψη συνεπώς του κ. Δημάρχου, στο γραφείο μου στη Λαμία, στις 13 Αυγούστου 2020, έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:
Α. Επικοινώνησα με την Διοίκηση της Eurobank, καθώς και με τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ.
Η ακριβής απάντηση που έλαβα από τη Διοίκηση της Eurobank είναι η ακόλουθη:
«Η Τράπεζα, επανεξετάζοντας το αίτημα, θα προχωρήσει στη στελέχωση και λειτουργία στα ΕΛΤΑ Σπερχειάδας. Για το σκοπό αυτό έγινε σήμερα επικοινωνία με τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ, ώστε να υπογραφεί η απαραίτητη συμφωνία για την παραχώρηση χρήσης διακριτού και συγκεκριμένου χώρου στο κατάστημά τους.»
Τη σχετική απάντηση την έχω διαβιβάσει στον κ. Δήμαρχο.
Β. Επικοινώνησα με τη Διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας, προκειμένου να εγκατασταθεί νέο, καλύτερο ΑΤΜ στην περιοχή.
Η ακριβής απάντηση που έλαβα είναι η ακόλουθη:
«Θα εγκαταστήσουμε ένα νέου τύπου ΑΤΜ με καταθετήριο. Εκκρεμεί να υπογράψει ο Δήμος το μισθωτήριο με το ΚΕΠ και να μας το στείλει. Μόλις κλείσει αυτή η εκκρεμότητα από πλευράς τους θα εγκατασταθούμε.»
Τη σχετική απάντηση την έχω διαβιβάσει στον κ. Δήμαρχο.
4ον. Η Επιστολή Συλλόγων της Σπερχειάδας κάνει λόγο για «στοχευμένη καθοδήγηση των πελατών του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στη Σπερχειάδα από τους υπαλλήλους», και για «μαρτυρίες πελατών ότι με δόλιο τρόπο η κατάθεση μετρητών στους υφιστάμενους λογαριασμούς τους, στο υποκατάστημα Σπερχειάδας, τεχνηέντως κατατέθηκαν σε νέους λογαριασμούς που άνοιξαν εν αγνοία τους στο υποκατάστημα Μακρακώμης».
Είναι προφανές ότι τέτοια καταγγελία που γίνεται, εγγράφως σε επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών, με κοινοποίηση στον κ. Πρωθυπουργό, πρέπει να διερευνηθεί, για να αξιολογηθεί αν είναι βάσιμη ή αβάσιμη.
Για το λόγο αυτό, διαβιβάζω άμεσα για έλεγχο προς την Τράπεζα της Ελλάδος, στη Διεύθυνση Εποπτείας, η οποία διαθέτει ειδικό τμήμα καταγγελιών πελατών, με κοινοποίηση προς Εισαγγελία, Διοίκηση Εθνικής Τράπεζας και Διοίκηση Τράπεζας Πειραιώς τη σχετική επιστολή, για τυχόν δικές τους ενέργειες.
Ο τόπος έχει ανάγκη από συνεργασία, κοινή προσπάθεια, λογική, άθροισμα δυνάμεων, λιγότερες άγονες τοπικές εντάσεις και διαφάνεια.