Απίστευτο κι όμως ελληνικό. Το Υπουργείο Μεταφορών ξέμεινε… από πλαστικό και δεν μπορεί να προχωρήσει ούτε στη νέα έκδοση ούτε στην ανανέωση ψηφιακών καρτών ταχογράφου, υποχρεώνοντας συνεργεία αυτοκινήτων σε «στάση εργασίας» και οχήματα άνω των 3,5 τόνων σε «ακινησία». Ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων αλλά και φορτηγών στη Μαγνησία περιμένουν κάρτες από τον περασμένο Αύγουστο αλλά κάρτες δεν βλέπουν και καλούνται να κάνουν… υπομονή!
Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Τον περασμένο μήνα ήταν η έλλειψη τσίγκου για την παραγωγή νέων πινακίδων κυκλοφορίας που απασχολούσε Διευθύνσεις Μεταφορών στη χώρα, που αναζητούσαν πινακίδες στις αντίστοιχες υπηρεσίες γειτονικών νομών για να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν ολοκαίνουρια οχήματα που βρίσκονταν ακινητοποιημένα σε αντιπροσωπείες.
Αποδέκτης αιτημάτων δανεισμού πινακίδων είχε γίνει και η Διεύθυνση Μεταφορών Μαγνησίας, η οποία έχοντας απόθεμα στις αποθήκες της, δάνειζε σε άλλες πόλεις της Θεσσαλίας, εν αναμονή παραλαβής των νέων παρτίδων. Το πρόβλημα μάλιστα της έλλειψης τσίγκου για την παραγωγή νέων πινακίδων είχε επιβεβαιώσει και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ο οποίος ανέφερε ότι η χώρα εισάγει τα υλικά για τις πινακίδες από το εξωτερικό και ότι γίνονται προσπάθειες να αντιμετωπιστεί η κατάσταση άμεσα.
Μετά τον τσίγκο, στο Υπουργείο φαίνεται ότι… τελείωσε και το πλαστικό για τη νέα έκδοση ή την ανανέωση καρτών ταχογράφου! Σε αυτή την περίπτωση όμως, η κατάσταση είναι ακόμη πιο σοβαρή, καθώς ούτε συνεργεία μπορούν να δουλέψουν ούτε οδηγοί οχημάτων άνω των 3,5 τόνων.
Σημειώνεται ότι οι κάρτες ψηφιακού ταχογράφου είναι κάρτες που χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες οδηγούς (κάρτα οδηγού), επιχειρήσεις (κάρτα επιχείρησης), τεχνικούς (κάρτα τεχνίτη) και αρχές ελέγχου (κάρτα ελέγχου) για την πιστοποίηση, την αποθήκευση και την ανάκτηση δεδομένων σχετικά με την οδήγηση, τους χρόνους ανάπαυσης και την ταχύτητα σε επαγγελματικά οχήματα, όπως φορτηγά και λεωφορεία. Είναι απαραίτητες για τη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και είναι εξατομικευμένες (με εξαίρεση την κάρτα επιχείρησης).
Περιμένουν από τον Αύγουστο
Η κάρτα τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου εκδίδεται για εξουσιοδοτημένα συνεργεία και επιτρέπει στον τεχνίτη τη πρόσβαση στη λειτουργία του ταχογράφου για σκοπούς εγκατάστασης, βαθμονόμησης και επισκευής.
Σύμφωνα με το μέλος της διοίκησης του ΣΙΣΑΜ (Σύλλογος Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μοτοσυκλετών) Μαγνησίας, Δημήτρη Αποστολόπουλο, σήμερα υπάρχουν εξουσιοδοτημένα συνεργεία στον νομό που δεν μπορούν να δουλέψουν επειδή δεν έχει γίνει ανανέωση της κάρτας ψηφιακού ταχογράφου για τους τεχνίτες τους.
«Το αίτημα ανανέωσης της κάρτας υποβάλλεται 15 ημέρες πριν τη λήξη της ισχύος της στη διεύθυνση Μεταφορών Μαγνησίας. Κανείς ωστόσο δεν μας ενημέρωσε, ούτε από την τοπική Διεύθυνση, ούτε από το Υπουργείο για το πρόβλημα που υπάρχει. Υπάρχουν αιτήματα που εκκρεμούν από τον περασμένο Αύγουστο», αναφέρει το μέλος της διοίκησης του ΣΙΣΑΜ.
Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα κάρτες να έχουν λήξει και τεχνικοί να μην έχουν εξουσιοδότηση για πρόσβαση σε ταχογράφους. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να δουλέψουν.
«Στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία αυτού του είδους η υπηρεσία αφορά σε περίπου 50- 70 οχήματα κατά μέσο όρο τον μήνα. Πρόκειται για διαφυγόντα κέρδη», σημειώνει ο κ. Αποστολόπουλος, τονίζοντας ότι ακόμη για το πρόβλημα δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση.
«Ιδιώτες φτάσαμε μέχρι το τμήμα έκδοσης καρτών στο Υπουργείο Μεταφορών για να ενημερωθούμε ότι υπάρχει πρόβλημα έλλειψης πλαστικού. Με δική μας πρωτοβουλία και επειδή δεν μπορούμε να δουλέψουμε. Και μας απάντησαν, κάντε υπομονή», λέει αγανακτισμένος.
Οδηγοί χάνουν μεροκάματα
Όμως το πρόβλημα δεν αφορά μόνο στα συνεργεία. Και οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων, οι κάρτες των οποίων έχουν λήξει, επίσης δεν μπορούν να εργαστούν. Σημειώνεται ότι η κάρτα ψηφιακού ταχογράφου του οδηγού είναι εξατομικευμένη και υποχρεωτική. Χρησιμοποιείται για την ταυτοποίηση του οδηγού και την καταγραφή των δεδομένων δραστηριότητάς του.
Το θέμα είχε θίξει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Μισθωτών Οδηγών (ΣΕΟΦΑΕ) όταν είχε «σκάσει» το θέμα με την έλλειψη τσίγκου για τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Μάλιστα στη σελίδα του Συλλόγου στα social media οι διαμαρτυρίες έπεσαν με τη μορφή βροχής για τον χρόνο αναμονής καρτών. Χρήστες μιλούν για καθυστερήσεις από τέσσερις έως και έξι μήνες κάποιοι, διερωτώμενοι αν η έκδοση κάρτας «χρειάζεται 15 ημέρες ή 15 μήνες».
Υπάρχουν δε επαγγελματίες οδηγοί που καταγγέλλουν ότι έχουν υποχρεωθεί σε ανεργία, καθώς χωρίς κάρτα ψηφιακού ταχογράφου δεν μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμά τους και χάνουν μεταφορικό έργο και άρα μεροκάματα.
πηγή taxydromos.gr

Σημείωση: Τα σχόλια που εμφανίζονται κάτω από τα άρθρα αποτελούν προσωπικές απόψεις των χρηστών που τα δημοσίευσαν και δεν εκφράζουν απαραίτητα τις θέσεις ή απόψεις του Lamianow.gr.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, σχόλια που έχουν διατυπωθεί δημόσια σε κοινωνικά δίκτυα ενδέχεται να εμφανίζονται κάτω από τα άρθρα, όταν έχουν δημοσιευθεί κάτω από σχετικές αναρτήσεις του ίδιου άρθρου. Το Lamianow.gr δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο αυτών των σχολίων.
Αν κάποιο σχόλιο θεωρείτε ότι παραβιάζει δικαιώματα, είναι προσβλητικό ή έχει αποσυρθεί από την αρχική του πηγή, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο lamianow.gr@gmail.com για την άμεση αφαίρεσή του.