Υπογράφηκε σήμερα, Πέμπτη 21 Φεβρυαρίου, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) από τον Δήμαρχο Λαμιέων Νίκο Σταυρογιάννη και τους εκπροσώπους της αναδόχου εταιρείας, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών του διαγωνισμού που είχε ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2018.
Ο Δήμαρχος Λαμιέων Νίκος Σταυρογιάννης, ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Μετά τη χρηματοδότηση που πήραμε από το Πράσινο Ταμείο ύψους 60.000 ευρώ και τον διαγωνισμό που προκηρύξαμε, σήμερα υπογράψαμε τη σύμβαση εκπόνησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Λαμιέων.
Ένα ΣΒΑΚ δεν αποτελεί μία ακόμα κυκλοφοριακή μελέτη.
Αποτελεί ένα σύνολο μέτρων που εναρμονίζονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αφορούν στη μείωση χρήσης αυτοκινήτου, τον επανασχεδιασμό της αστικής συγκοινωνίας, τα έξυπνα λεωφορεία, την κατασκευή πεζοδρομίων και υποδομών για ΑΜΕΑ, την οδική ασφάλεια, την αστική εφοδιαστική αλυσίδα, τα έξυπνα συστήματα Μεταφορών.
Επιδιώκουμε έργα που εξυπηρετούν τους δημότες και ενσωματώνουν την άποψή τους μέσα από τη διαβούλευση που προβλέπεται και η οποία έρχεται ως συνέχεια της διαβούλευσης επί του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης το περασμένο καλοκαίρι.
Είναι, δε, ένα εργαλείο σχεδιασμού στον τομέα των μεταφορών που λειτουργεί ως «ομπρέλα» για τις αναπλάσεις και τα έργα που εντάξαμε στη Στρατηγική ΒΑΑ-ΟΧΕ (Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη – Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις) και στο Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου Λαμίας, τον περασμένο Νοέμβριο.
Συμπληρώνεται έτσι το «παζλ» της αναδόμησης της Λαμίας με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα πόλεων.
Ο Δήμος Λαμιέων εξοπλίζεται με σύγχρονο σχεδιασμό, αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και αλλάζει στην πράξη!»
Το ΣΒΑΚ είναι ένα στρατηγικό σχέδιο για να καλύψει τις ανάγκες κινητικότητας και μετακινήσεων των ανθρώπων σήμερα και στο μέλλον, για μια καλύτερη ποιότητα ζωής στην πόλη. Είναι ευρωπαϊκή πρακτική, χρηματοδοτούνται από μηχανισμούς όπως το HORIZON 2020 και σύντομα θα αποτελούν απαίτηση για την εκταμίευση πόρων που αφορούν την αστική μετακίνηση.
Οι βασικοί στόχοι του Σ.Β.Α.Κ. είναι:
- η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης,
- η βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη,
- η μείωση της ρύπανσης, του θορύβου και της κατανάλωσης ενέργειας,
- η βελτίωση της μετακίνησης με μέσα μαζικής μεταφοράς,
- η ενίσχυση του περπατήματος και του ποδηλάτου,
- η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και προστασίας του μετακινούμενου,
- η διαφύλαξη των κοινόχρηστων χώρων,
- η αύξηση της αποτελεσματικότητας και της οικονομικής αποδοτικότητας των μεταφορών ανθρώπων και εμπορευμάτων.
Τα προβλήματα κινητικότητας που αντιμετωπίζει η Λαμία αφορούν στη προσβασιμότητα των δημοτών στα πεζοδρόμια, στην έλλειψη υποδομών για ΑΜΕΑ, στα προβλήματα που προκύπτουν από την παράνομη στάθμευση, στην άναρχη δόμηση και στη δύσκολη γεωμορφολογία της.
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ανοίγει το δρόμο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση παρεμβάσεων που θα αντιμετωπίσουν οριστικά τα προβλήματα αυτά και θα βελτιώσουν σημαντικά την προσβασιμότητα των πεζών και την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πόλης.
Οι εργασίες εκπόνησης του ΣΒΑΚ ξεκίνησαν και στην πράξη σήμερα με την πρώτη συνάντηση της Ομάδας έργου. Συνολικά, περιλαμβάνουν:
- 1. Καταγραφή και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης
- Διαβούλευση με πολίτες και εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα της Μετακίνησης.
- 3. Διαμόρφωση του οριστικού σχεδίου κυκλοφοριακής οργάνωσης που λειτουργεί συμπληρωματικά με τη Στρατηγική ΒΑΑ-ΟΧΕ και το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Λαμίας.
Από το Γραφείο Τύπου
Η αληθινή αποσυμφόρηση θα συμβεί όταν ο κ. Σταυρογιάννης πάει στο σπίτι του. Κατά τα άλλα αυτές οι συμβάσεις είναι τού τύπου: Ο καθένας με τα λόγια χτίζει ανώγεια και κατώγια.
Γελανε και οι νερατζιες… Ευτυχως σε 3 μήνες φευγετε κύριοι της δημοτικής αρχής!