Με γοργούς ρυθμούς τρέχουν τα έργα στο νότιο τμήμα του Ε65 από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Το τμήμα μήκους 32,5χλμ που με την ολοκλήρωση του θα συνδέσει επιτέλους το σε λειτουργία “τυφλό” τμήμα του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) είναι σε προχωρημένη κατασκευή 2 περίπου χρόνια από την έναρξη των κατασκευών. Σημαντικά τεχνικά έργα κατασκευάζονται και μεταξύ του 24ου-26ου χιλιομέτρου στο Όρυγμα Στίρφακας όπου έχουν γίνει σημαντικές διαμορφώσεις πλαγιών αλλά και γέφυρες. Μετά από αυτό το δύσκολο τμήμα ακολουθεί η Σήραγγα Όθρυος. Το τελευταίο σημαντικό σημείο του νότιου τμήματος είναι η κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Ξυνιάδας όπου θα επιτευχθεί και η σύνδεση με το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα.
Έτοιμα και τα διόδια – Υπό παράδοση το πρώτο τμήμα
Από εκεί και μετά σε ρυθμούς παράδοσης (ίσως μέχρι τα τέλη Ιουνίου) είναι το πρώτο υποτμήμα από τον ημικόμβο Ανθήλης (όπου συνδέεται ο Ε65 με την Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης) μέχρι την περιοχή του Σταυρού, 3χλμ πριν τον σταθμό διοδίων Καρπενησίου. Τα 14,2 χιλιόμετρα είναι πλήρως έτοιμα να υποδεχθούν τους πρώτους οδηγούς, που επιπλέον δεν θα πληρώνουν προς το παρόν κάποιο αντίτιμο διοδίου καθώς και ο προγραμματισμένος να λειτουργήσει σταθμός διοδίων είναι επίσης λίγο βορειότερα. Υπό κατασκευή στο έκτο χιλιόμετρο του νότιου τμήματος είναι και ο ανισόπεδος κόμβος Λαμίας που προγραμματίζεται να λειτουργήσει προς το τέλος του έτους. Στο 13ο χιλιόμετρο θα λειτουργήσει μελλοντικά και το ΣΕΑ Σταυρού.
Στο νέο τμήμα του Ε65 οι οδηγοί θα εισέρχονται από Νότο από τον ημικόμβο ΠΑΘΕ και από Βορρά από τον ημικόμβο Ανθήλης (δηλαδή πριν και μετά τη Λαμία). Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και δεν περιλαμβάνει διόδια (στο τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας προβλέπεται ένας σταθμός μετά τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου, (στο 17ο χλμ.). Τεχνικά περιλαμβάνει τρεις γέφυρες, εκ των οποίων η μία είναι η γέφυρα Σπερχειού, 15 άνω και κάτω διαβάσεις (που εξυπηρετούν την τοπική κυκλοφορία) και διαβάσεις πανίδας.
Με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 και την σύνδεση του με το υφιστάμενο τμήμα, θα δημιουργηθεί ένας αυτοκινητόδρομος 111 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Αθήνα με τα Τρίκαλα σε λιγότερο από 3 ώρες.
Ο αναβαθμισμένος Ε65 εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικά μεγαλύτερη κυκλοφορία από τη σημερινή ενώ οι οδηγοί θα αποφεύγουν τις στροφές στο δύσκολο ορεινό τμήμα από τη Λαμία μέχρι την περιοχή της Ξυνιάδας. Η λειτουργία του νότιου τμήματος προβλέπεται για το 2022.
Ο προϋπολογισμός του έργου (που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ) είναι 300 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Οδό, η οποία θα έχει την ευθύνη λειτουργίας του, με το κόστος να καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το νότιο τμήμα θα παραδοθεί στο τέλος του 2021 – ωστόσο το πιθανότερο είναι να παραδοθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.
Για τους Ευρυτάνες και τους επισκέπτες του νομού, το τμήμα μήκους 14,4χλμ, από την έναρξη του Ε65 κοντά στην Ανθήλη έως και τον Σταυρό, έχει τη μεγαλύτερη σημασία καθώς παρακάμπτει την πόλη της Λαμίας και ενώνεται απευθείας με την Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης, συντομεύοντας έτσι τη διαδρομή Καρπενήσι – Αθήνα κατά περίπου 20 λεπτά. Όταν παραδοθεί οι οδηγοί δεν θα εισέρχονται στον αστικό ιστό της Λαμίας, αλλά θα κινούνται με υψηλές ταχύτητες νότια-νοτιοδυτικά της φθιωτικής πρωτεύουσας, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο. Ιδιαίτερα σε περιόδους αυξημένης κίνησης, η διάσχιση της Λαμίας με ΙΧ αποτελεί πραγματική ταλαιπωρία, άπαντες ομολογούν.
Πιθανότατα το συγκεκριμένο κομμάτι (Λαμία-Ξυνιάδα) θα δοθεί σε χρήση τους πρώτους μήνες του 2022. Περισσότερα θα γνωστοποιηθούν τότε…
με πληροφορίες από ypodomes.com