Δόθηκαν στην κυκλοφορία τα 14 πρώτα χιλιόμετρα του νότιου τμήματος του οδικού άξονα Ε65, που προοπτικά θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό. Πρόκειται για το τμήμα το οποίο παρακάμπτει την πόλη της Λαμίας και δίνει πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο για τη Δυτική Φθιώτιδα και την Ευρυτανία.

Παρόντες στην τελετή εγκαινίων που έγινε στο Λιανοκλάδι -στο μέσο δηλαδή του τμήματος που δόθηκε στην κυκλοφορία- ήταν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας αλλά και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, καθώς και ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Οικονόμου. «Αν δεν υπήρχε το ΕΣΠΑ και τα κοινοτικά χρήματα, δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τέτοια έργα και αυτό πρέπει να το θυμίζουμε πάντα. Τα χρήματα αυτά υπάρχουν γιατί είμαστε μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης σημειώνοντας την ανάγκη τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο να είναι ο άμεσος μεγάλος στόχος του υπουργείου Υποδομών.

«Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας αφού μηδενίζει την απομόνωση κρίσιμων περιοχών της χώρας μας» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, σημειώνοντας ακόμη ότι «το συγκεκριμένο έργο αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου για την οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα σε όλη τη χώρα». Ο κ. Σταϊκούρας στάθηκε ιδιαίτερα στην ιστορία του συγκεκριμένου έργου, ζήτησε δε την επέκταση των έργων τονίζοντας πως «με τα σημερινά εγκαίνια πιστοποιείται η αποφασιστικότητα, η βούληση και η αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης για να διαμορφωθούν και να προωθηθούν καλύτεροι όροι βιώσιμης ανάπτυξης ισόρροπα σε όλες τις περιοχές της χώρας».

Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ιστορικό του αυτοκινητόδρομου Ε65 και το πώς εξελίχθηκε εν μέσω κρίσης, υπογράμμισε δε ότι το τελευταίο διάστημα επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες και στο νότιο τμήμα και προανήγγειλε ιδιαίτερα μεγάλη πρόοδο των εργασιών στο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, που είναι το μοναδικό τμήμα που απομένει για να ενωθούν ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών – Θεσσαλονίκης με τα Τρίκαλα. Σημείωσε επίσης πως «ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος θα ολοκληρωθεί με το βόρειο τμήμα για το οποίο εξασφαλίστηκε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προωθήθηκε η αναθεώρηση των συμβάσεων οι οποίες κυρώθηκαν και από τη Βουλή και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στον προκάτοχό του κ. Σπίρτζη τονίζοντας ότι «στα μεγάλα έργα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν» καθώς, όπως είπε, «άλλος συλλαμβάνει την ιδέα, άλλος προωθεί τις μελέτες και τις ολοκληρώνει, άλλος πιθανά δημοπρατεί, άλλος υπογράφει συμβάσεις και άλλος υπουργός επιταχύνει τις διαδικασίες και ολοκληρώνει το έργο». Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά και σε μικρότερα έργα τα οποία θα προωθηθούν μέσα στο 2021, έργα τα οποία αφορούν τη σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το δρόμο Λαμία-Άμφισσα-Αντίρριο αλλά και οδικούς άξονες της Εύβοιας. Τέλος τόνισε πως «με την ολοκλήρωση των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων πέφτει πλέον το βάρος στο σιδηροδρομικό δίκτυο» και προανήγγειλε διάθεση πιστώσεων 3,2 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του και τη σύνδεσή του με την Ευρώπη.

Προηγουμένως γγ Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δρόμου και στον τρόπο με τον οποίο αίρεται η απομόνωση της Δυτικής Φθιώτιδας και της Ευρυτανίας σημειώνοντας πως το συγκεκριμένο τμήμα είναι προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα τόνισε ότι μέσα στο 2021 θα ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65 το οποίο ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων και φτάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών. Έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, με χρονική διάρκεια κατασκευής τους 36 μήνες.

Στην σχετική τελετή ήταν παρόντες ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, βουλευτές από τη Φθιώτιδα, τη Φωκίδα και την Ευρυτανία, όπως επίσης δήμαρχοι και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και των κοινωνικών τάξεων.

Ειδικότερα, το τμήμα αυτό των 14,26 χλμ, προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ, ξεκινά από τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο (στο 207o χλμ.) και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι, ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

  • 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
  • 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
  • Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000
  • Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος των 14,26χλμ. συναντάμε μεταξύ άλλων:

  • 3 Γέφυρες
  • 9 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
  • 48 Κιβωτοειδείς Οχετοί, Κανάλια και Διαβάσεις Πανίδας
  • 2 Ανισόπεδους Κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου)  & 2 Ημικόμβους
  • 1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών– Μελλοντική κατασκευή
  • 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
  • 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)

Το έργο στο σύνολο του

Να σημειώσουμε πως στα μέσα Ιουνίου υπεγράφη και η κατασκευή του τελευταίου, βόρειου τμήματος που ολοκληρώνει στο σύνολο του τον Ε65. Το βόρειο τμήμα ξεκινά από τα Τρίκαλα και καταλήγει στο Κηπουρειό Γρεβενών σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Έχει μήκος 70,5 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα κατασκευαστεί επίσης από την ΤΕΡΝΑ.

Αυτό το έργο των 238 χλμ. συνολικά, είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και αφορά στην κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 181 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που διαχειρίζεται η Κεντρική Οδός ΑΕ, διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όρθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό στο Δρυμό της Πίνδου. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα.

Lamianow.gr
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

You may also like

More in:Featured