Κεραμέως: Στόχος μας η καθιέρωση βάσης εισαγωγής και η κατάργηση «αιώνιων» φοιτητών

Νίκος Μώκος
By Νίκος Μώκος Add a Comment
5 Min Read

Επιστολή στους τομεάρχες Παιδείας για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΑΕΙ.

-Advertisement-
Καθιέρωση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ, κατάργηση των «αιωνίων» φοιτητών, δημιουργία εσωτερικού Εράσμους και θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων στους βασικούς στόχους του υπουργείου Παιδείας.

Νέα επιστολή έστειλε, συγκεκριμένα, η ηγεσία του υπουργειου Παιδειας, Nίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, στους τομεάρχες κομμάτων προσκαλώντας τους σε διάλογο και συναινετικές αποφάσεις.

Στην επιστολή γίνεται λόγος για: Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων, σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης. καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus, ΣΔΙΤ για την κάλυωη αναγκών των Πανεπιστημίων, ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, eνίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα και καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων) , νέο πλαίσιο αξιολόγησης .

«Πρόθεσή μας είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στόχος μας είναι αυτή να αποτελέσει κεντρικό πλαίσιο συζήτησης, κατά την εκκίνηση του μεταξύ μας διαλόγου», επισημαίνει το υπουργείο.

Στις προτάσεις του υπουργείου συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω:

– Αποτελεσματικότεροι Θεσμοί Διοίκησης

– Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου (εύρος και εσωτερική κατανομή αρμοδιοτήτων, με στόχο την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων και αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων).

– Θεσμικά αντίβαρα εντός του Πανεπιστημίου, απαραίτητα για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου.

– Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).

– Οικονομική Διαχείριση & Προσέλκυση Επιπλέον Πόρων

– Κρατική Χρηματοδότηση

– Θέσπιση νέων κανόνων (αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών) για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης ανά Ίδρυμα. Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.

– Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα Ιδρύματα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός.

– Πρόσθετοι Πόροι

-Ίδρυση Ν.Π.Ι.Δ. για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα, αξιοποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας και περιουσίας Πανεπιστημίων.

– Επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off): Θέσπιση νέων κανόνων, διαδικασιών και κινήτρων για την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ιδρυμάτων (ενδεικτικά, μέσω επιχειρηματικών επιταχυντών, θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων, της υλοποίησης πατεντών και επιστημονικών ιδεών κ.αλ.).

– Αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ για την κάλυψη αναγκών των Ιδρυμάτων.

– Αναμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για τις δωρεές.

– Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της Ποιότητας

– Αναβάθμιση και ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

– Θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων εν γένει, καθώς και για τη διαμόρφωση εφεξής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, ιδίως με τη θέσπιση αντικειμενικών διαδικασιών και κριτηρίων και την πρόβλεψη προηγούμενης σχετικής τεκμηρίωσης.

– Ενίσχυση του θεσμού της αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών.

– Προγράμματα Σπουδών

– Διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

– Απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

– Ενίσχυση των θερινών/χειμερινών προγραμμάτων.

– Καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

– Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

-Ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

– Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων).

– Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων.

– Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα και προτεινόμενες δράσεις για την επίλυση προβλημάτων (διοικητικής φύσης ή άλλης) που δημιουργήθηκαν από την πρόσφατη ενοποίηση των πρώην Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

– Θεσμικό πλαίσιο για τη στέγαση και τη σίτιση φοιτητών.

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *