Ήταν μία από τις σημαντικότερες δημοπρασίες των τελευταίων ετών και δε συγκέντρωσε άδικα πάνω της όλο το ενδιαφέρον των φιλότεχνων συλλεκτών. Η 24η Νοεμβρίου ήταν μία σπουδαία μέσα για την ελληνική Τέχνη, καθώς δημοπρατήθηκε από τον Οίκο Bonhams στο Παρίσι ένας από τους σπουδαιότερους πίνακες της νεοελληνικής ζωγραφικής.

Ο λόγος για την “Αποθέωση του Αθανασίου Διάκου” του Κωνσταντίνου Παρθένη, μια θριαμβευτική έκφραση του ποιητικού οράματος του ζωγράφου και μια ένδοξη ανακεφαλαίωση των υψηλών συμβολιστικών ιδανικών του.

Ο εμβληματικός αυτός πίνακας δημοπρατήθηκε τη χρονιά του εορτασμού των 200 χρόνων από την έναρξη του Απελευθερωτικού αγώνα και αποτέλεσε μήλον της έριδος για πολλούς συλλέκτες έργων Τέχνης που προσπάθησαν να τον κάνουν δικό τους.

Οι προσφορές ξεπέρασαν κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις και ο πίνακας τελικά πουλήθηκε έναντι 644,312 ευρώ σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ πώλησης έργου του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου.

Λίγα λόγια για την “Αποθέωση του Αθανασίου Διάκου”

Η “Αποθέωση του Αθανασίου Διάκου” του Κωνσταντίνου Παρθένη
 APOTHEOSE DE ATHANASSIOS DIAKOS BY CONSTANTINOS PARTHENIS/BONHAMS

Η “Αποθέωση του Αθανασίου Διάκου” φέρει όλα τα χαρακτηριστικά του ευρωπαϊκού μοντερνισμού και των Avant-Garde τάσεων της εποχής, εκφρασμένα σε μία αρμονική και λυρική σύνθεση που μαγεύει τον θεατή.

Ιδεολογικά συγγενές με την ποίηση του Κωστή Παλαμά και του Άγγελου Σικελιανού, είναι ένα μεγάλο έργο εθνικής ανάτασης, που εκφράζει την αναβίωση του ελληνισμού και τις προσπάθειες επέκτασης της Ελλάδας και ανασυγκρότησής της σε ένα σύγχρονο κράτος.

Φορτωμένο με παλιές αναμνήσεις και γοητευμένο από τον δυναμισμό και την τόλμη του εικοστού αιώνα, η «Αποθέωση του Αθανασίου Διάκου» είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο έργο τολμηρής νεωτερικότητας που επεξεργάζεται πρωτοποριακά οράματα και ανακαλύψεις, φέροντας τα χαρακτηριστικά του στιλ της υπογραφής του Κωνσταντίνου Παρθένη και μεταφέρει μια διαρκή αίσθηση πνευματικής ανάτασης και ποιητικής αίσθησης.

Αποτυπωμένος σε λεπτές γραμμές και καμπυλόγραμμα σχήματα που απηχούν την απλότητα της αρχαίας ελληνικής αγγειογραφίας, αυτός ο εντυπωσιακός καμβάς αποτίει φόρο τιμής στον Αθανάσιο Διάκο (1788-1821), έναν από τους ηγέτες της εξέγερσης του 1821 και του Πολέμου της Ανεξαρτησίας.

Η «Αποθέωση του Αθανασίου Διάκου» ήταν η κορωνίδα της περίφημης συλλογής του Σπύρου Λοβέρδου (1874-1936), συνιδρυτή της Λαϊκής Τράπεζας μαζί με τον αδελφό του Διονύσιο. Η σχέση του Παρθένη με τους αδελφούς Λοβέρδου ήταν ιδιαίτερα στενή. Ενώ ήταν ακόμη δημοσιογράφος στην εφημερίδα Άστυ, ο Σπύρος Λοβέρδος είχε λατρέψει τα έργα που του είχε πρωτοδείξει ο Παρθένης στην Αθήνα. Έκτοτε, ο ίδιος και ο αδερφός του, ως προστάτες των τεχνών, τον στήριξαν με συνέπεια, αποκτώντας σημαντικά και εμβληματικά έργα σε εξαιρετικά υψηλές τιμές.

Χαρακτηριστικό είναι πως ο εμβληματικός Έλληνας ζωγράφος δεν πούλησε ποτέ έργο τέχνης του σε κανέναν που δε γνώριζε ούτε σε ανθρώπους που δεν ήταν σίγουρος πού και πώς θα κρεμούσαν τους πίνακές του. Όπως σημειώνει ο Εμμανουήλ Ζέπος, ένας από τους κορυφαίους μαθητές του καλλιτέχνη, «πούλησε μόνο στον Λοβέρδο και στον Παπαστράτο». Καλλιεργημένοι διανοούμενοι και φιλότεχνοι τραπεζίτες, οι αδελφοί Λοβέρδου άσκησαν μια εξαιρετικά παραγωγική επιρροή στον ζωγράφο, «ολόψυχα και ανοιχτά. -Υποστηρίζοντας έμπρακτα την καθιέρωση ενός μοντερνιστικού νεοβυζαντινού καλλιτεχνικού ύφους.»

news247.gr

Lamianow.gr
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

You may also like

More in:LIFE