Η Google έβαλε στο μάτι την… κρεβατοκάμαρα σας - LamiaNow.gr - Ειδήσεις από τη Λαμία
Connect with us

Tech-Science

Η Google έβαλε στο μάτι την… κρεβατοκάμαρα σας

Published

on

Η Google έχει μεγάλα σχέδια για το μέλλον – και αυτά περιλαμβάνουν την κρεβατοκάμαρά σας. Αυτό αποκαλύπτουν δύο νέες τεχνολογικές πατέντες που η αμερικανική εταιρεία κατοχύρωσε, με στόχο να αξιοποιήσει ολοένα περισσότερα στοιχεία από το μελλοντικό «έξυπνο» σπίτι. Μόνο που έτσι το smart home θα αρχίζει να θυμίζει επικίνδυνα Big Brother home…

Στην ουσία ο στόχος της Google είναι να μάθει περισσότερα «μυστικά» των χρηστών της, τρυπώνοντας ακόμη και στα πιο απόκρυφα μέρη των σπιτιών τους, έτσι ώστε μετά να μπορεί να τους «σερβίρει» ακόμη πιο εξατομικευμένες διαφημίσεις από ό,τι σήμερα. Όλοι μάλλον ήδη γνωρίζουν ότι αν ψάξουν κάτι στη μηχανή αναζήτησης, μετά θα αρχίσουν να βλέπουν παντού σχετικές ηλεκτρονικές διαφημίσεις.

Μερικές φορές δεν χρειάζεται καν να έχει προηγηθεί κάποια διαδικτυακή αναζήτηση, αφού η Google μπορεί να έχει ήδη μάθει αρκετά για το χρήστη από το ιστορικό των διαδικτυακών αναζητήσεών του, τα e-mails του, τα δημογραφικά στοιχεία του, τη γεωγραφική τοποθεσία του κ.α., προκειμένου να του «σερβίρει» διαφημίσεις που οι αλγόριθμοί της κρίνουν ότι μπορεί να τον ενδιαφέρουν.

Οι νέες πατέντες πάνε μερικά βήματα παραπέρα, σε μια προσπάθεια της Google να αξιοποιήσει για λογαριασμό της τις τεχνολογίες του «έξυπνου» σπιτιού (smart home). Η πρώτη πατέντα αφορά συσκευές που θα σαρώνουν και θα αναλύουν το εσωτερικό του σπιτιού του χρήστη και μετά θα του παρουσιάζουν διαδικτυακό περιεχόμενο (διαφημιστικό και μη), ανάλογα με αυτά που αυτά θα έχουν «δει» μέσα στο σπίτι του.

Αν, για παράδειγμα, οι «έξυπνες» κάμερες αναγνωρίσουν το πρόσωπο ενός γνωστού ηθοποιού ή τραγουδιστή τυπωμένο πάνω σε ένα μπλουζάκι του χρήστη πεταμένο στο πάτωμα και μετά επιβεβαιώσουν από το ιστορικό των διαδικτυακών αναζητήσεών του ότι όντως αυτός ενδιαφέρεται για τον εν λόγω καλλιτέχνη, τότε η «έξυπνη» συσκευή μπορεί να πει φωναχτά: «Φαίνεται να σου αρέσει ο τάδε. Η νέα ταινία του προβάλλεται σε ένα κοντινό κινηματογράφο» ή «υπάρχει μια συναυλία του στην πόλη σε λίγες μέρες».

Οι νέες πατέντες οραματίζονται κάτι φιλόδοξο. Αφού «κατασκοπεύουν» συστηματικά τους χρήστες μέσα στα σπίτια τους (από τη μόδα των ρούχων ως τη μόδα των επίπλων και των πινάκων ζωγραφικής στους τοίχους), χρησιμοποιώντας τις τεχνολογίες οπτικής αναγνώρισης, μετά θα τους ταξινομούν σε κατηγορίες εισοδήματος και προτιμήσεων, κάτι πολύ χρήσιμο από άποψη μάρκετινγκ. Σε αυτό θα βοηθά και η αναγνώριση φωνής, ώστε η Google να ξέρει το φύλο, την (κατά προσέγγιση) ηλικία, ακόμη και τη συναισθηματική κατάσταση του κάθε χρήστη.

Με αυτό τον τρόπο, το «έξυπνο» σπίτι θα προδίδει τα γούστα και άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ανθρώπου, προκειμένου μετά η τεχνητή νοημοσύνη της Google να κάνει προτάσεις για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών που θα ταιριάζουν στο «προφίλ» καθενός χρήστη. Αν μοιάζει λιγάκι με «Μεγάλο Αδελφό», είναι γιατί όντως πρόκειται για μια εκδοχή του…

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό «Ατλάντικ», αυτό ήδη συμβαίνει, αφού η Google και το Facebook καταγράφουν και αναλύουν την online συμπεριφορά των χρηστών, ώστε μετά να τους «στοχεύσουν» με κατάλληλο περιεχόμενο. Ακόμη και το Netflix καταγράφει προσεκτικά τι παρακολουθεί κάθε χρήστης του, ώστε να βγάλει συμπεράσματα γι’ αυτόν και μετά να του κάνει προτάσεις για νέες ταινίες και σειρές.

Η νέα πατέντα της Google «απλώς» πάει πέρα από τα στοιχεία που ήδη συλλέγονται μέσω υπολογιστή και κινητού τηλεφώνου, τρυπώνοντας πλέον στο ίδιο του σπίτι του χρήστη και χρησιμοποιώντας το ως «ορυχείο» για την εξόρυξη πολύτιμων -και εμπορικά εκμεταλλεύσιμων- δεδομένων.

«Μεγάλος Αδελφός» για παιδιά

Η δεύτερη πατέντα εστιάζει στην παιδική κρεβατοκάμαρα. Προτείνει ένα «έξυπνο» σύστημα που, κάνοντας χρήση αισθητήρων και καμερών, θα παρακολουθεί το παιδί, ώστε να περιορίζει τη συμπεριφορά του μέσα στα επιθυμητά (από τους γονείς) πλαίσια. Οι «έξυπνες» συσκευές θα ακούνε αν το παιδί τους χρησιμοποιεί βωμολοχίες όταν μιλάει με άλλους στο δωμάτιό του, θα καταγράφουν αν βλέπει «πονηρές» ή δυνητικά επικίνδυνες ιστοσελίδες στο Ίντερνετ, θα βλέπουν αν κάνει αταξίες (π.χ. πίνει κρυφά αλκοόλ) όταν λείπουν οι γονείς κ.α. Εννοείται για το καλό του παιδιού…

Μάλιστα, η πατέντα προβλέπει ότι οι γονείς θα μπορούν να προγραμματίζουν το σύστημα, ώστε αυτό να αρχίσει να αναβοσβήνει τα φώτα ή να τα μετατρέπει σε κόκκινα, αν τα τεχνητά «μάτια» του πιάσουν το παιδί να ξεστρατίζει. Μπορεί ακόμα το σύστημα να σβήνει μόνο του τελείως τα φώτα του σπιτιού ή τις ηλεκτρονικές συσκευές, όταν το παιδί «αμαρτάνει». Μερικοί γονείς θα βρουν την ιδέα αποκρουστική, αλλά αρκετοί άλλοι μάλλον θα ενθουσιαστούν από την προοπτική να βάλουν το σπίτι να παρακολουθεί τα «ζιζάνιά» τους και μάλιστα να τα φοβίζει ή να τους κόβει το ρεύμα!

Αλλά οι νέες πατέντες ανοίγουν και μία άλλη πιο εμπορική προοπτική. Οι εταιρείες να ανταμείβουν ή να τιμωρούν τους καταναλωτές για τις συμπεριφορές που οι τελευταίοι θα ακολουθούν μέσα στο σπίτι τους. Το Νοέμβριο για πρώτη φορά η αμερικανική ασφαλιστική εταιρεία United Healthcare άρχισε να συνεργάζεται με εργοδότες, ώστε να προσφέρουν δωρεάν «έξυπνα» ρολόγια Apple Watch σε όσους τηρούν ορισμένους στόχους φυσικής κατάστασης στη δουλειά τους.

Αυτό μπορεί μελλοντικά να επεκταθεί στα σπίτια. Οι ασφαλιστικές θα προσφέρουν κίνητρα (π.χ. μειωμένα ασφάλιστρα) σε όσους ασφαλισμένους τρώνε υγιεινά και κάνουν γυμναστική. Αλλά πώς θα αποδεικνύεται αυτό; Από το «έξυπνο» μάτι της Google. Αν, από την άλλη, κάποιος καπνίζει σαν φουγάρο μέσα στο σπίτι του, άρα αυξάνει τον κίνδυνό του για διάφορες ασθένειες, η ασφαλιστική θα το μαθαίνει και θα τον τιμωρεί με υψηλότερα ασφάλιστρα.

Οι εταιρείες μπορεί ακόμη και να προσφέρουν «μπόνους» στους καταναλωτές που -πάλι αποδεδειγμένα από τον «Μεγάλο Αδελφό» της Google στην κουζίνα- είναι πιστοί σε κάποιο προϊόν, πχ όλη η οικογένεια συστηματικά τρώει μια συγκεκριμένη μάρκα δημητριακών.

Για να λειτουργήσει κάτι τέτοιο στην πράξη, θα πρέπει το «έξυπνο» σπίτι να βλέπει και να ακούει τι κάνει ο καθένας μέσα στο 24ωρο. Βέβαια, από τις πατέντες μέχρι την εφαρμογή υπάρχει μεγάλη απόσταση, γι αυτό, άλλωστε, οι περισσότερες πατέντες ποτέ δεν υλοποιούνται. Όμως αντανακλούν μια τάση για το πού πάνε τα πράγματα.

Το ερώτημα είναι αν όντως οι πολίτες-καταναλωτές θα δέχονταν οικειοθελώς να βάλουν τον πανοπτικό «Μεγάλο Αδελφό» στο «έξυπνο» σπίτι τους; Ασφαλώς ένα ποσοστό θα πουν όχι. Αλλά ένα άλλο -μάλλον όχι ευκαταφρόνητο ποσοστό μπορεί να θεωρήσει ότι έτσι η ζωή του θα γίνει πιο βολική (ιδίως αν αυτό συνδυάζεται με οικονομικά κίνητρα…).

topontiki.gr

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Tech-Science

Πέθαναν λόγω του κρύου τα πρώτα κινεζικά φυτά που βλάστησαν στο φεγγάρι

Published

on

Δεν πρόλαβε να αποκτήσει ζωή η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού και την έχασε κιόλας, καθώς τα πρώτα πράσινα φυλλαράκια που είχαν σκάσει μύτη, πέθαναν μόλις 24 ώρες μετά την εντυπωσιακή φωτογραφία τους που η Κίνα είχε δώσει στη δημοσιότητα.

Τα φυτά του βαμβακιού που είχαν στείλει στη Σελήνη οι Κινέζοι με το σκάφος Chang’e-4 και τα οποία είχαν προ ημερών πετάξει βλαστάρια χάρη στις ηλιακές ακτίνες, είναι ήδη νεκρά εξαιτίας του πολύ κρύου που φθάνει τους μείον 170 βαθμούς Κελσίου, από τη στιγμή που χάθηκε ο Ήλιος πάνω από το σημείο της προσελήνωσης και έπεσε η μακριά σεληνιακή νύχτα που διαρκεί περίπου δύο εβδομάδες.

Πρόκειται για ένα βιολογικό πείραμα, που περιλαμβάνει επίσης σπόρους πατάτας, κανόλας (ποικιλίας της ελαιοκράμβης) και αραβίδοψης, καθώς επίσης αυγά μυγών και ζυμομύκητες, σε μια προσπάθεια να μελετηθεί πώς αντιδρούν και αναπτύσσονται τα φυτά και άλλοι οργανισμοί στο αφιλόξενο σεληνιακό περιβάλλον – με την προοπτική να τραφεί μια μελλοντική σεληνιακή αποικία ανθρώπων.

Λίγο μετά την ιστορική κινεζική προσελήνωση στις αρχές Ιανουαρίου, άρχισε το πείραμα μέσα στο βάρους 2,6 κιλών δοχείο από αλουμίνιο, μια μίνι βιόσφαιρα που περιείχε τα γήινα δείγματα. Στην αρχή οι σπόροι βαμβακιού τα πήγαν πολύ καλά και έγιναν τα πρώτα φυτά που βλάστησαν στην επιφάνεια ενός άλλου κόσμου.

Όμως, όπως έκαναν γνωστό σε συνέντευξη Τύπου οι Κινέζοι επιστήμονες του πειράματος, με επικεφαλής τον καθηγητή Λίου Χανλόνγκ από το Πανεπιστήμιο Τσονγκκίνγκ, η θερμοκρασία μέσα στο δοχείο με τα φυτά έπεσε στους μείον 52 βαθμούς Κελσίου και το πείραμα έλαβε τέλος. Κάτι που, όπως είπαν, περίμεναν να συμβεί. Επειδή το δοχείο είναι σφραγισμένο, τα υλικά από τα φυτά που θα αποσυντεθούν τις επόμενες εβδομάδες, δεν θα διαρρεύσουν στη σεληνιακή επιφάνεια, διαβεβαίωσαν εκπρόσωποι της Κινεζικής Διαστημικής Υπηρεσίας.

Οι σπόροι βαμβακιού ήσαν οι πρώτοι που βλάστησαν σε άλλο ουράνιο σώμα, αλλά όχι οι πρώτοι που βλάστησαν στο διάστημα. Κάτι ανάλογο έχει συμβεί σε τρεις διαστημικούς σταθμούς έως τώρα, στον ρωσικό Μιρ, στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και στον κινεζικό Τιανγκόνγκ-2.

Οι Κινέζοι δεν έδωσαν πληροφορίες για τα άλλα φυτά και τους άλλους οργανισμούς, που πάντως δεν φαίνεται να έχουν δώσει σημεία ζωής μέχρι στιγμής, δηλαδή είτε τα φυτά να βλαστήσουν, είτε τα αυγά των μυγών να εκκολαφθούν.

Πηγή: skai.gr

Continue Reading

Tech-Science

Τα πρώτα «έξυπνα» αθλητικά παπούτσια είναι εδώ: Δένονται μόνα τους με εντολή από το κινητό! (Video)

Published

on

Η εταιρεία Nike παρουσίασε τα πρώτα αθλητικά παπούτσια, τα οποία προσαρμόζονται μόνα τους στο σχήμα του ποδιού, ελεγχόμενα με εντολή που παίρνουν από ένα “έξυπνο” κινητό τηλέφωνο ή με το πάτημα ενός κουμπιού πάνω στο παπούτσι.

Το αθλητικό παπούτσι «Nike Adapt ΒΒ», που καταργεί την ανάγκη για λύσιμο και δέσιμο κορδονιών και έχει σχεδιασθεί κατ’ αρχήν για παίκτες μπάσκετ, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα σπορ, θα κοστίζει 350 δολάρια και θα κυκλοφορήσει το Φεβρουάριο αρχικά στην αμερικανική αγορά.

Το παπούτσι θα απαιτεί φόρτιση ανά διαστήματα και γι’ αυτό θα διατίθεται μαζί με ένα “πατάκι” επαναφόρτισης. Η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει πώς ακριβώς επικοινωνεί το παπούτσι με το τηλέφωνο και λαμβάνει εντολές.


Όπως δήλωσε ο διευθυντής καινοτομιών της εταιρείας, Έρικ Αβάρ, σύμφωνα με το BBC, «στη διάρκεια ενός παιγνιδιού μπάσκετ το πόδι του αθλητή αλλάζει και η ικανότητα να αλλάζει εξίσου γρήγορα η προσαρμογή του παπουτσιού στο πόδι, χαλαρώνοντας ώστε να αυξηθεί η κυκλοφορία του αίματος και μετά σφίγγοντας πάλι για καλύτερη απόδοση, είναι κάτι που πιστεύουμε ότι θα βελτιώσει την όλη εμπειρία ενός αθλητή».


Οι χρήστες μπορούν να εξατομικεύσουν την αυτόματη προσαρμογή του παπουτσιού στο πόδι τους, μέσω μιας κινητής εφαρμογής (app), που αποθηκεύει εκ των προτέρων τις προτιμήσεις του κάθε χρήστη και μετά τις ενεργοποιεί στο παπούτσι στον κατάλληλο χρόνο. Οι αισθητήρες του «έξυπνου» παπουτσιού αντιλαμβάνονται την ένταση που βάζει το πόδι σε διαφορετικές φάσεις (π.χ. αν υπάρχει ‘τάιμ-άουτ’ ή αντίθετα γρήγορο παιγνίδι μέσα στο γήπεδο) και ανάλογα χαλαρώνουν ή σφίγγουν το παπούτσι.

Η Nike προτίθεται να χρησιμοποιήσει την ίδια τεχνολογία και σε άλλα παπούτσια της στο μέλλον, αλλά, σύμφωνα με τους αναλυτές, παραμένει ερωτηματικό σε ποιο βαθμό θα την «αγκαλιάσουν» οι καταναλωτές.

 

Continue Reading

Tech-Science

Η Κίνα «εισβάλλει» στη Γερμανία: Η Alibaba αγόρασε εταιρεία ανάλυσης δεδομένων που ίδρυσε Έλληνας

Published

on

Ο κινεζικός όμιλος Alibaba Group Holding απέκτησε τη γερμανική εταιρία ανάλυσης δεδομένων Data Artisans, όπως ανακοίνωσε η νεοφυής εταιρία που εδρεύει στο Βερολίνο, σε μια συμφωνία η αξία της οποίας φέρεται να είναι γύρω στα 90 εκατ. ευρώ.
Η συναλλαγή σηματοδοτεί την πρώτη ολοκληρωμένη εξαγορά από κινεζική εταιρία στον αναπτυσσόμενο τομέα νεοφυών εταιριών του Βερολίνου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Data Artisans Κώστας Τζούμας δήλωσε ότι η Alibaba θα επενδύσει επίσης ένα ποσό, το οποίο δεν έγινε γνωστό, στην εταιρία για να αναπτύξει το λογισμικό Apache Flink που μπορεί να διεκπεραιώσει μεγάλους όγκους δεδομένων και για να επεκταθεί σε νέους επιχειρηματικούς τομείς.
Το τίμημα της συμφωνία φέρεται να είναι 90 εκατ. ευρώ σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων και η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt. Η Data Artisans αρνήθηκε να σχολιάσει το τίμημα της εξαγοράς.
Η Alibaba, η οποία ανταγωνίζεται με τον όμιλο ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon.com, ήταν πελάτης της Data Artisans από το 2016. Η γερμανική εταιρία, που ιδρύθηκε το 2014, εξυπηρετεί επίσης πελάτες όπως η Netflix και η Uber.
Continue Reading
Advertisement




konstantinos_kolovos

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Sterea Sports7 ώρες ago

Παναθηναϊκός: Πολλές απουσίες ενόψει Λαμίας!

Ο Παναθηναϊκός συνέχισε την προετοιμασία του για το παιχνίδι με τη Λαμία, έχοντας αρκετές απουσίες στην προπόνηση της Πέμπτης. Ο...

Sterea Sports7 ώρες ago

Λαμία: Η μικρή Αναστασία κέρδισε την οξεία λεμφοβλαστική ανεπάρκεια και οι παίκτες του ΠΑΣ Λαμία την συνόδευσαν στο σχολείο της! (Εικόνες)

Την πρώτη της επίσκεψη σε σχολείο της περιοχής για τη νέα χρονιά πραγματοποίησε αντιπροσωπεία της ομάδας της Λαμίας, το πρωί...

Toπικά7 ώρες ago

Λοκρίδα: Ο Θανάσης Ζεκεντές υποψήφιος Δήμαρχος Λοκρών

Μια νέα Δημοτική Κίνηση θα διεκδικήσει τον Δήμο Λοκρών στις επερχόμενες Αυτοδιοικητικές εκλογές. Πρόκειται για τον Συνδυασμό «Λοκρίδα για όλους»...

Super League7 ώρες ago

Παναθηναϊκός: Πρόταση ανανέωσης στον Κουλιμπαλί

Ο Παναθηναϊκός θέλει να διατηρήσει στο ρόστερ του τον Ουσμάν Κουλιμπαλί και τα επόμενα χρόνια. Ο Παναθηναϊκός κατέθεσε την πρόταση...

ΕΛΛΑΔΑ7 ώρες ago

Κοζάνη: Άρχισε η δίκη για τη μόλυνση του νερού τεσσάρων χωριών

Ξεκίνησε σήμερα στην αίθουσα του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Κοζάνης η δίκη για την ρύπανση με εξασθενές Χρώμιο του νερού της πηγής...

Ιανουάριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Διαβάζονται