Με μια αστεία και χωρίς ίχνος τεκμηρίωσης δικαιολογία, το Μέγαρο Μαξίμου (συνεπικουρούμενο και από «κύκλους του υπουργείου Άμυνας»…) προσπάθησε να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις και τον σάλο που προκλήθηκε, από την αναφορά του Αλέξη Τσίπρα στα Σκόπια σε «αεροδρόμιο της Μίκρας» του διεθνούς αερολιμένα της Θεσσαλονίκης, αντί του αναγνωρισμένου παγκοσμίως ονόματός του ως «αεροδρόμιο Μακεδονία».
Στην κοινή συνέντευξη που έδωσαν Τσίπρας και Ζάεφ, μετά τις συνομιλίες που είχαν, ο Έλληνας πρωθυπουργός αναφέρθηκε μεταξύ των άλλων και στην «σημαντική συμφωνία ανάμεσα στις υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας, για τη βοήθεια που θα δώσουμε και σε ότι αφορά την εκπαίδευση στελεχών της Βόρειας Μακεδονίας, αλλά και την τεχνική βοήθεια μέσω του ραντάρ υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε στο αεροδρόμιο της Μίκρας στη Θεσσαλονίκη, να μπορέσουμε να δώσουμε σημαντική τεχνική υποστήριξη στον τομέα της ασφάλειας των πτήσεων».
Στο σχετικό βίντεο από την συνέντευξη, μάλιστα, διακρίνεται εμφανέστατα και κάποιος «δισταγμός», μια μικρή παύση στην ροή του λόγου του κ. Τσίπρα, ακριβώς μετά την λέξη «στο αεροδρόμιο…», πριν ακολουθήσει ο επίμαχος προσδιορισμός «…της Μίκρας στην Θεσσαλονίκη». Σα να πρόσεξε μην… παρασυρθεί και πει «αεροδρόμιο Μακεδονία στην Θεσσαλονίκη»!
Είναι σαφές ότι ο ΄Ελληνας πρωθυπουργός, για λόγους… διπλωματικής αβρότητας, επέλεξε ν’ αποφύγει την χρήση του όρου «Μακεδονία» στα Σκόπια, την μέρα της πολυδιαφημισμένης πανηγυρικής επίσκεψής του στην πρωτεύουσα της γειτονικής χώρας. Αλλά η συγκεκριμένη διαστρέβλωση μιας διεθνώς αναγνωρισμένης και εν χρήση πραγματικότητας σ’ ότι αφορά το όνομα του διεθνούς αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, δεν πέρασε απαρατήρητη, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και οδήγησε σε υπόνοιες περί επικείμενης αλλαγής του επίσημου ονόματος του αεροδρομίου. Εξ ου και οι… «εξηγήσεις».
«Πηγές» από το περιβάλλον του πρωθυπουργού (κι’ από κοντά και του ΥΕΘΑ…), διευκρίνιζαν ότι το ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που θα χρησιμοποιηθεί για την υποβοήθηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Βόρειας Μακεδονίας και στο οποίο αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός, βρίσκεται στο Τρίλοφο της Μίκρας, εκτός του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης!
Μόνο που το συγκεκριμένο σύστημα, άσχετα με το πού είναι εγκατεστημένο, εντάσσεται στις λειτουργίες και της υπηρεσίες του «Αεροδρομίου Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, από εκεί δραστηριοποιείται και σ’ αυτό φθάνουν οι «πληροφορίες» του. Ραντάρ και άλλα βοηθητικά συστήματα της Πολιτικής Αεροπορίας, υπάρχουν… και στην Πάρνηθα, τα Γεράνια, τον Υμηττό. Θα διανοείτο κανείς να αναφερθεί σε… «αεροδρόμιο της Πάρνηθας» ή «αεροδρόμιο των Γερανίων»;
Το διεθνές αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ονομαζόταν πράγματι «Αεροδρόμιο της Μίκρας», μέχρι το 1992, οπότε και μετονομάσθηκε σε «Αεροδρόμιο Μακεδονία», έτσι αναφέρεται σε όλους τους διεθνείς αεροπορικούς χάρτες, με το «Αεροδρόμιο Μακεδονίας” συνομιλούν και ζητούν άδεια προσγείωσης ή απογείωσης οι πιλότοι όλων των αεροπορικών εταιριών, διεθνών και ελληνικών!
Κάποιος θα έπρεπε να ενημερώσει σχετικά το Μέγαρο Μαξίμου ( και το ΥΕΘΑ…) για να φροντίσουν να επικαλεσθούν κάτι πιο πειστικό στην προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν την «γκάφα»(;) του κ. Τσίπρα…
Ας σημειωθεί ότι με πρωτοσέλιδο της σκοπιανής εφημερίδας «Dnevnik» της 25/7/2008, τα Σκόπια στις διαπραγματεύσεις είχαν ζητήσει τη μετονομασία του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης σε «Μίκρα».
iefimerida.gr