Η αντιδήμαρχος που έφερε την θάλασσα στα Τρίκαλα!

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
7 Min Read

Η Βασιλένα Μητσιάδη είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Θα παίξει μαζί σου μπάλα και θα ντυθεί ξωτικό. Πέραν αυτών όμως, από τη θέση της Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Τρικκαίων, αναλαμβάνει να λύσει ένα από τα πιο καίρια ζητήματα στην πόλη των Τρικάλων, ή έστω να το ελαχιστοποιήσει. Αυτό είναι η δημιουργία μιας ατμόσφαιρας που θα αποπνέει υγεία και θα ομορφύνει την πόλη της.

-Advertisement-

Επειδή ενδεχομένως πολλοί να μην είναι εξοικειωμένοι με αυτό, θα ήθελες να μας πεις τι είναι ακριβώς η “Mobility Week”;

Αυτό που λέει η λέξη – Εβδομάδα Κινητικότητας! Για μια εβδομάδα, από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου, μπαίνουμε σε μια διαδικασία να κινηθούμε περισσότερο. Αυτό δεν αφορά μετακίνηση μόνο με κάποιο μέσο, αλλά παραπέμπει στην μείωση των αυτοκινήτων. Στόχος είναι να περπατάς, να χρησιμοποιείς ποδήλατο, ηλεκτροκίνηση και τα μέσα μεταφοράς, έτσι ώστε να μειωθεί η κίνηση μέσα στην πόλη, όπως και οι ρύποι. Βέβαια το να προσέξουμε το περιβάλλον και την υγεία μας, μπήκε τα τελευταία χρόνια στην εβδομάδα κινητικότητας.

Τι έχει αλλάξει σε σχέση με αυτό, τα τελευταία χρόνια;

- Advertisement -

Τα προηγούμενα χρόνια, το θέμα ήταν κυρίως να χρησιμοποιούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι απαιτήσεις έγιναν λίγο μεγαλύτερες. Από το 2014 που ασχολούμαι με αυτό, ο στόχος μας είναι αυτές τις επτά μέρες να βγάλουμε τον κόσμο έξω και να του δείξουμε ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι να μετακινηθεί. Όταν ζούμε σε μια πόλη σαν τα Τρίκαλα που η μετακίνηση με τα πόδια και το ποδήλατο είναι πολύ ευκολότερη,  θεωρώ κουτό να σκέφτεσαι να πάρεις το αυτοκίνητο.

Τα Τρίκαλα με ποιόν τρόπο συμμετείχαν σε αυτή τη δράση;

Για να ετοιμάσουμε την εβδομάδα γίνεται μια συνάντηση κάπου στα τέλη Μαΐου, μαζί με φορείς του δήμου, όπως και άλλους, σαν το Αστικό ΚΤΕΛ, σε συνδυασμό με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την αστυνομία, καθώς και με συλλόγους. Προσπαθούμε να κάνουμε ορισμένα πράγματα και προφανώς χρειαζόμαστε και τη δική τους γνώμη. Όταν κάποιος χρησιμοποιεί το ποδήλατο καθημερινά, θα γνωρίζει καλύτερα.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Τα διαδραστικά δρώμενα των σχολικών ομάδων δηλαδή, τι περιλάμβαναν;

Όσον αφορά τη συμμετοχή της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, λίγο καιρό πριν βγει το επίσημο πρόγραμμα της εβδομάδας, ερχόμαστε σε επικοινωνία με τον υπεύθυνο και κατασκευάζουμε δράσεις που έχουν να κάνουν με παιδιά, εκτός του σχολείου. Αναλόγως με τη δραστηριότητα, απευθυνόμαστε σε διαφορετικές τάξεις. Κάποιες από αυτές τις δραστηριότητες είναι να ζωγραφίσουμε στο δρόμο και να παίξουμε 5 x 5 ποδόσφαιρο. Δράσεις δηλαδή με τις οποίες θα έρθουμε καλύτερα σε επαφή με την πόλη. Θέλουμε να νιώθει ασφάλεια και ο καθηγητής με αυτό, βέβαια. Φέτος πήγαμε στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και μετά το μάθημα, ο υπεύθυνος έδωσε στα παιδιά της τρίτης και τετάρτης δημοτικού, το “Δίπλωμα Ποδηλάτη”. Για να μπει το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής περισσότερο στα σχολεία, έπρεπε να επέμβει ο δήμος.

Θεωρείς ότι έχει αλλάξει κάτι στις μετακινήσεις στα Τρίκαλα;

-Advertisement-
=Advertisement=

Ναι. Μπορώ να στο πω γιατί έχω και μετρήσιμα μεγέθη. Μέσα σε ένα χρόνο που μετρήσαμε τα ποδήλατα μέσα στην πόλη μετά την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου, φαίνεται ότι αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε περισσότερο τα ποδήλατα. Δεν σέβονται όμως ακόμα, δυστυχώς, τον ποδηλάτη. Σίγουρα ο οδηγός αυτοκινήτου θα τον προσέξει περισσότερο πλέον, αλλά όχι πλήρως ακόμα. Ούτε όμως οι ποδηλάτες έχουν σωστή συμπεριφορά πάνω στο ποδήλατο. Υπάρχει ένας ποδηλατόδρομος που ναι μεν δεν είναι τέλειος, είναι όμως υπαρκτός. Ωστόσο θα ανέβουνε ακόμα πάνω στα πεζοδρόμια, θα πάνε ανάποδα και θα δημιουργήσουν ένα μικρό θέμα. Χρειάζονται και εκείνοι μια παιδεία δηλαδή.

Τι θα ήθελες να έχεις καταφέρει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όσον αφορά το κυκλοφοριακό;

Στο μέλλον, θα ήθελα η πόλη να είναι φιλική τόσο για τον ποδηλάτη όσο και για τον πεζό. Πρέπει να κάνεις τον πεζό να θελήσει να περπατήσει, έτσι θα πρέπει να δημιουργηθούν οι ανάλογες συνθήκες. Όπως ο ποδηλάτης χρειάζεται τον ποδηλατόδρομο, έτσι και ο πεζός θέλει ένα δρόμο με πράσινο, με λουλούδια, ακόμα και με όργανα γυμναστικής, που θα τον προκαλέσουν να περπατήσει.

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

Στα πλαίσια της “Mobility Week” είδαμε και κάποιες ξαπλώστρες δίπλα στον Ληθαίο

 Είπαμε να ικανοποιήσουμε το πάγιο αίτημα των Τρικαλινών, να φέρουμε δηλαδή τη θάλασσα στα Τρίκαλα! Και αφού δεν μπορέσαμε να φέρουμε την ίδια τη θάλασσα, φέραμε μια παραλία. Ήταν για πέντε μέρες μόνο, όμως. Το ποτάμι δεν ανήκει στο Δήμο, αλλά στο κράτος. Έτσι δεν μπορούμε συχνά παρεμβάσεις, ενώ συνεχώς πρέπει να ζητάμε άδεια. Για να μπορέσουμε να φτιάξουμε το λιμάνι με τις βάρκες, πήρε αρκετό κόπο και μετ’ εμποδίων πήραμε την άδεια για να χρησιμοποιήσουμε την εξέδρα που είχαμε φτιάξει. Οπότε, για να μην δημιουργήσουμε προβλήματα, είπαμε στον ήδη υπάρχοντα αυτό χώρο, να βάλουμε ξαπλώστρες και να δημιουργήσουμε την παραλία που όλοι θα θέλαμε να έχει η πόλη μας. Θεωρώ ότι το ποτάμι είναι από τα πιο όμορφα σημεία της πόλης μας. Πόλεις με υγρό στοιχείο, είναι πάντα όμορφες.

Πέρα από τις ξαπλώστρες, έγινε κάποια ακόμα δράση στο… μικρό λιμάνι;

Ένα μαθητικό γκρουπάκι έπαιξε απίστευτη μουσική. Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε παιδιά με τέτοια ποιότητα στην πόλη μας, σε όλες τις μορφές τέχνης. Πήγε καλά το όλο project, διαφημίστηκε αρκετά και μας δίνεται έτσι η δυνατότητα να σκεφτόμαστε και άλλες δράσεις για το μέλλον.

Υπάρχει κάτι στην ατζέντα σου για το άμεσο μέλλον;

Πριν δύο μέρες, έγινε η τρίτη θεματική διαβούλευση για το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην πόλη μας. Προσπαθούμε να βάλουμε σε μια λογική και τους πολίτες αλλά και τους μελετητές των ΣΒΑΚ που ασχολούνται με αυτό, έτσι ώστε να μετατρέψουμε κάπως την πόλη, να της αλλάξουμε λίγο την κατεύθυνση.  Άλλα είναι οι αερομεταφορές μέσω drone στην πόλη, όπως και το λεωφορείο χωρίς οδηγό. Σίγουρα φαντάζουν πρωτόγνωρα ακόμα και για εμάς τους ίδιους όλα αυτά. Είναι πολλά αυτά που υπάρχουν στην ατζέντα μας. Μεταξύ τους είναι η βελτιστοποίηση του κυκλοφοριακού: Υπάρχουν σημεία αρκετά δύσκολα, όπως η λαϊκή μας αγορά και η κεντρική πλατεία. Είμαστε μια δύσκολη για μελέτη πόλη. Πόλη με στενούς δρόμους. Αλλά προσπαθούμε να την κάνουμε προσβάσιμη για όλους.

pezodromio.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *