Πάνω από 1.500 άνθρωποι θα χρειαστούν για να στελεχωθούν τα ψηφοδέλτια των Δήμων στη Φθιώτιδα για τις επόμενες εκλογές και μάλιστα περισσότερες από 600 θα πρέπει να είναι γυναίκες. Μάλιστα το μέγεθος αυτό γίνεται εφιαλτικό αφού αφοράτην ύπαρξη ενός και μόνο πλήρους συνδυασμού σε κάθε Δήμο.
Ωστόσο ακόμη και με τα ελάχιστα θα χρειαστούν 600 περίπου άνθρωποι για να στελεχώσουν από ένα ψηφοδέλτιο σε κάθε Δήμο από τους οποίους οι 230 περίπου θα πρέπει να είναι γυναίκες. Εκεί ακριβώς συγκλίνουν οι προβλέψεις της νέας νομοθεσίας για την συγκρότηση των ψηφοδελτίων και μάλιστα όλο αυτό το σενάριο γίνεται περισσότερο εφιαλτικό αν υπολογίσουμε και τα επιμέρους ζητήματα αποκλεισμών τα οποία θέτει ο εκλογικός νόμος, όπως για παράδειγμα το όριο 3%. Όλα αυτά οδηγούν μαθηματικά στο συμπέρασμα ότι πολύ δύσκολα αναμένεται να συγκροτηθούν πολλοί συνδυασμοί σε κάθε Δήμο καθώς τα ίδια τα μεγέθη γίνονται εφιαλτικά, καθώς ακόμη και κινήσεις ή κόμματα τα οποία μέχρι τώρα παραδοσιακά συγκροτούσαν ψηφοδέλτιο δεν αποκλείεται είτε να επιδιώξουν ευρύτερες συνεργασίες είτε να μην κατεβάσουν ψηφοδέλτια.
Δεν είναι μόνο ότι αυξάνονται οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι, είναι ότι ουσιαστικά το κάθε ψηφοδέλτιο θα πρέπει να είναι διαρθρωμένο με την εκπροσώπησή του ακόμη και σε επίπεδο τοπικών κοινοτήτων και μάλιστα δεν αφήνει την ελευθερία σε ένα συνδυασμό να κατεβάσει όσα τοπικά συμβούλια μπορεί αλλά απαιτεί να καλύπτει ψηφοδέλτια στο 80%. Ωστόσο το ίδιο εφιαλτικό είναι το σενάριο όταν εξετάζονται τα επιμέρους ζητήματα για διάφορους Δήμους μεταξύ των οποίων και ο Δήμος
της Λαμίας.
Στη Λαμία
Στη Λαμία μπορεί συνολικά το δημοτικό συμβούλιο να είναι μειωμένο σε σύγκριση με αυτό που υπάρχει τώρα και αντί για 41 συνολικά έδρες να έχει 35 με την καινούργια του σύνθεση, ωστόσο οι κατανομές στις δημοτικές ενότητες αναμένεται να έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα σε σχέση με τις υποψηφιότητες στο δημοτικό συμβούλιο για ένα συνδυασμό το ελάχιστο είναι 35 άτομα και μέγιστο τα 88 άτομα κατανεμημένο σε δημοτικές ενότητες. Σε ότι αφορά το Γοργοπόταμο παραμένει ως έχει ενώ το ίδιο παραμένει το Λιανοκλάδι και η Παύλιανη.
Αντίθετα μειώνεται κατά μία έδρα η Υπάτη και οι υπόλοιπες έδρες θα είναι σε βάρος της Λαμίας. Μόνο στη δημοτική ενότητα της Λαμίας στο δημοτικό συμβούλιο αντιστοιχούν 29 έδρες και οι υποψήφιοι σε κάθε συνδυασμό θα πρέπει να είναι από 29 το ελάχιστο έως 72 το μέγιστο και αυτό μόνο για την δημοτική ενότητα Λαμίας. Συνολικότερα κάθε ψηφοδέλτιο για το Δήμο Λαμιέων θα πρέπει να κινείται από τον αριθμό των μέτρων έως την προσαύξηση του 150% γεγονός το οποίο σημαίνει ότι για το σύνολο των υποψηφίων θα χρειαστούν 381 άτομα για να καλύψουν όλες τις θέσεις στο μέγιστο επίπεδο, από τις οποίες 96 θα είναι γυναίκες αφού τίθεται όριο το 40% να είναι του άλλου φύλου.
Σε ότι αφορά τώρα τους μικρούς συνδυασμούς οι προβλέψεις ξεπερνούν κάθε όριο αφού θα χρειαστούν για το Δήμο της Λαμίας 143 άτομα από τα οποία 58 θα είναι γυναίκες. Θα πρέπει να σημειώσουμε συγκριτικά με τις προηγούμενες εκλογές ο αριθμός των ελάχιστων υποψηφίων σχεδόν τριπλασιάζεται ενώ ακόμη και με το παλιό καθεστώς έως και τις εκλογές του 2014 ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα πλήρη ψηφοδέλτια έχουμε μία αύξηση στους υποψήφιους πάνω από 50% αν υπολογίσουμε ότι υπήρξαν και μεταβολές στις έδρες ιδιαίτερα στις τοπικές κοινότητες. Όλο αυτό το εγχείρημα δεν επιτρέπει πολλές κινήσεις από την πλευρά των φερόμενων ως υποψήφιοι. Είναι αυτονόητο ότι για πολλούς λόγους κάποιοι θα αναγκαστούν να μην κατέβουν ούτε στις εκλογές.
Αν συγκρίνουμε τα δεδομένα με βάση τα αποτελέσματα της προηγούμενης περιόδου θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 3% που τίθεται ως όριο αν ίσχυε στις προηγούμενες εκλογές δεν θα ήταν στο δημοτικό συμβούλιο εκπρόσωπος της Λαικής Συσπείρωσης.
Σε σχέση με τις επόμενες εκλογές με βάση τα στοιχεία τα οποία προκύπτουν σε αυτή τη φάση για τη συσπείρωση των κινήσεων και παρατάξεων δείχνει να επικρατεί ένας προβληματισμός σε αρκετές πλευρές έτσι ώστε να αξιολογηθεί το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί ενιαίο μέτωπο αφού πλέον ελάχιστοι έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν στη συγκρότηση ενός ψηφοδελτίου το οποίο θα μπορούσε να έχει αξιώσεις και να χτυπήσει τις εκλογές στο Δήμο της Λαμίας. Επιπλέον η εφαρμογή της διανομής των 3/5 των εδρών στο συνδυασμό της πλειοψηφίας είναι αυτονόητο ότι περιορίζει τεράστια τη δυνατότητα εκπροσώπησης των άλλων συνδυασμών η οποία σε κάθε περίπτωση αναμένεται να είναι αισθητά μειωμένη σε σχέση με αυτή που καταγράφεται στις μέρες που διανύουμε.
Έτσι λοιπόν όλο το εγχείρημα γίνεται δύσκολο και σε κάποιες περιπτώσεις ιδιαίτερα δύσκολο αφού πιέζει όλο αυτό το καθεστώς την κατεύθυνση της μη καθόδου γεγονός το οποίο ενισχύει τους μεγάλους σχηματισμούς.
Στο Δήμο Αμφίκλειας Ελάτειας
Στο Δήμο Αμφίκλειας Ελάτειας για την πλήρη συγκρότηση ενός ψηφοδελτίου θα χρειαστούν 129 άτομα από τα οποία 52 θα πρέπει να είναι γυναίκες. Όλο αυτό κάνει το εγχείρημα απολύτως δύσκολο αφού ακόμη και στα ελάχιστα επίπεδα θα πρέπει ένα ψηφοδέλτιο να έχει περίπου 60 ανθρώπους από τους οποίους πάνω από 35 θα πρέπει να είναι του άλλου φύλου. Κάτω από το πρίσμα αυτό κανείς δεν ξέρει πως τελικά θα συγκροτηθούν ψηφοδέλτια, αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι υπάρχει εκεί η δυνατότητα να συγκροτούνται ψηφοδέλτια με αυστηρά γεωγραφικά χαρακτηριστικά που λόγω των μεγάλων πληθυσμιακών συγκεντρώσεων σε κάθε πόλο δίνει τη δυνατότητα έκφρασης με ποσοστά πάνω από 10% σε κάθε περιοχή.
-Advertisement-
Ωστόσο αυτό που αποτελεί πλεονέκτημα για να ξεπεράσουν το 3% αποτελεί αρνητικό στοιχείο καθώς θα πρέπει να συμπληρώσουν ψηφοδέλτια στις δημοτικές κοινότητες και τοπικές κοινότητες, γεγονός το οποίο δείχνει να είναι περισσότερο δύσκολο για να καλύψουν αυτόν τον όρο που βάζει η νομοθεσία.
Στον Δήμο Δομοκού
Στο Δομοκό γίνονται περισσότερο εφιαλτικά τα συγκεκριμένα θέματα αφού απαιτούνται για πλήρη σύνθεση ψηφοδελτίων 229 άνθρωποι από τους οποίους 92 θα πρέπει να είναι γυναίκες για τη συγκρότηση του ψηφοδελτίου.
Συγχρόνως σε ότι αφορά τα ελάχιστα επίπεδα και εκεί είναι ιδιαίτερα αυξημένα αφού χρειάζονται 85 άνθρωποι για να συγκροτήσουν το ψηφοδέλτιο από τους οποίους οι 34 θα πρέπει να είναι γυναίκες, κάνοντας βεβαίως αυτό το εγχείρημα ιδιαίτερα δύσκολο.
Αν σκεφτούμε και την κατανομή που πρέπει να γίνει σε δημοτικές ενότητες που είναι και εκλογικές περιφέρειες για το δημοτικό συμβούλιο γίνεται σαφές ότι πλέον οι δυσκολίες για τη συγκρότησή του δείχνουν να είναι τεράστιες κάνοντας αυτό το εγχείρημα απολύτως δύσκολο και το κυριότερο να είναι πολλοί εκείνοι οι οποίοι σκέφτονται τελικά πως θα μπορέσουν να συγκροτήσουν ψηφοδέλτια αφού πρέπει να έχουν εκπροσώπηση στο 80% των τοπικών κοινοτήτων πράγμα το οποίο δείχνει να είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο σε κάποιες περιπτώσεις.
Στον Δήμο Λοκρών
Στον Δήμο των Λοκρών υπάρχει ιδιαιτερότητα μαζική έκφραση των δημοτικών ενοτήτων πράγμα το οποίο δυσκολεύει το εγχείρημα ακόμη και για τους μεγάλους συνδυασμούς που βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη καθώς έχει λίγες δημοτικές και τοπικές
κοινότητες αλλά στο σύνολό τους είναι μεγάλες γεγονός το οποίο απαιτεί περισσότερες εκπροσωπήσεις στο ψηφοδέλτιο. Για την συγκρότηση ενός ψηφοδελτίου με όλες τις θέσεις συμπληρωμένες στο συγκεκριμένο Δήμο απαιτούνται 175 άτομα από τα οποία οι 70 είναι γυναίκες γεγονός που κάνει το εγχείρημα απολύτως δύσκολο ακόμη και σε μεγάλους συνδυασμούς ενώ αντίθετα σε ελάχιστα επίπεδα θα χρειαστούν 67 υποψηφιότητες από τις οποίες οι 27 θα είναι γυναίκες.
Με απλά λόγια οι υποψήφιοι θα κινηθούν από 65 έως 175 για το δημοτικό συμβούλιο και τις τοπικές κοινότητες σε κάθε συνδυασμό και οι γυναίκες θα κινηθούν από 25 έως 70 ανάλογα βεβαίως το σύνολο των υποψηφίων που θα έχει κάθε συνδυασμός.
Εκείνο το οποίο προκύπτει μέσα από μία ανάλυση των επικείμενων στοιχείων είναι ότι πολύ δύσκολα ορισμένοι συνδυασμοί που στο παρελθόν κατέγραφαν εκλογικές επιτυχίες στην περιοχή να κινηθούν στα ίδια επίπεδα καθώς οι απαιτήσεις είναι πολύ μεγάλες και ελάχιστοι βεβαίως μπορούν να ανταποκριθούν απέναντι σε αυτές τις απαιτήσεις.
Στον Δήμο Μακρακώμης
Στον Δήμο Μακρακώμης το εγχείρημα είναι ένας γρίφος καθώς οι ελάχιστες προυποθέσεις συγκρότησης ενός ψηφοδελτίου είναι τα 120 άτομα από τα οποία περίπου 50 είναι γυναίκες ενώ αν κάποιος θελήσει να συμπληρώσει το ανώτατο επίπεδο των υποψηφιοτήτων για να έχει αξιώσεις θα πρέπει να χρησιμοποιήσει 325 άτομα από τα οποία 130 είναι γυναίκες.
Αν σκεφτούμε ότι στη συγκεκριμένη περιοχή υπάρχει πληθώρα από χωριά τα οποία έχουν από 25 έως 55 κατοίκους γίνεται φανερό ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα συμπλήρωσης των ψηφοδελτίων αποτελεί ένα μεγάλο αγκάθι γι’ αυτούς που είτε επισκέπτονται είτε διαμένουν στην περιοχή και επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση στα δημοτικά πράγματα.
Κάτω από αυτές τις προυποθέσεις στη συγκρότηση ενός συνδυασμού στο συγκεκριμένο Δήμο με πληθώρα δημοτικών διαμερισμάτων κάνει το εγχείρημα πολύ πιο δύσκολο απ’ ότι στο πρόσφατο αλλά και το απώτερο παρελθόν καθώς θα πρέπει να απευθυνθεί σε γερασμένες κοινωνίες, σε χωριά σχεδόν χωρίς κατοίκους μέσα από τα οποία θα πρέπει να βρεθούν οι υποψηφιότητες οι οποίες θα πρέπει να ανταποκρίνονται και σε κάποιες ελάχιστες συνθήκες σε ότι αφορά την διαχείριση των κοινών.
Στον Δήμο Καμένων Βούρλων
Στον Δήμο Καμένων Βούρλων τα προβλήματα εντοπίζονται απλά και μόνο σε μία δημοτική ενότητα που έχει πολλά δημοτικά διαμερίσματα, έχει πολλές δηλαδή τοπικές κοινότητες. Πρόκειται για τη δημοτική ενότητα Μώλου καθώς οι άλλες δύο δημοτικές ενότητες των Καμένων Βούρλων και του Αγίου Κωνσταντίνου δεν περιλαμβάνουν πολλές τοπικές κοινότητες με σχετικά μικρό πληθυσμό. Ωστόσο για την συγκρότηση ψηφοδελτίου στο μέγιστο επίπεδο θα χρειαστούν 155 άνθρωποι για να στελεχώσουν όλες τις θέσεις του ψηφοδελτίου τόσο στις δημοτικές ενότητες δηλαδή για δημοτικοί σύμβουλοι, όσο και στις τοπικές κοινότητες ενώ από αυτούς θα χρειαστούν οι 62 να είναι γυναίκες. Αν βεβαίως κρίνουμε στο ελάχιστο επίπεδο παρουσίας θα χρειαστούν 59 υποψήφιοι για να στελεχώσουν σε ελάχιστο επίπεδο τα ψηφοδέλτια μεταξύ των οποίων 24 γυναίκες.
Το εγχείρημα σε αυτό το Δήμο είναι περισσότερο εύκολο καθώς περιλαμβάνει πολλές τοπικές ενότητες με μεγάλο αριθμό υποψηφιοτήτων γεγονός το οποίο από μόνο του συνηγορεί στο να υπάρχει η σύνθεση πολύ πιο γρήγορη.
Στον Δήμο Στυλίδας
Στο Δήμο της Στυλίδας θα χρειαστούν για τα ψηφοδέλτια πολλοί περισσότεροι άνθρωποι απ’ ότι στο παρελθόν. Ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος θα χρειαστεί σε μέγιστο επίπεδο 175 υποψηφίους από τους οποίους πάνω από 70 θα πρέπει να είναι γυναίκες ενώ στο ελάχιστο επίπεδο θα χρειαστεί 65 υποψηφίους από τους οποίους οι 26 θα πρέπει να είναι γυναίκες.
Αυτό που διευκολύνει λίγο πολύ την κατάσταση είναι ότι τόσο στη Στυλίδα όσο και στη δημοτική ενότητα Εχιναίων υπάρχει μία συγκέντρωση του πληθυσμού σε μεγάλες κυρίες ενότητες που επιτρέπει την επιλογή των υποψηφιοτήτων ενώ αντίθετα υπάρχουν ελάχιστα μικρά χωριά όπου εκεί η έκφραση σε τοπικό επίπεδο μπορεί και να περιοριστεί και να είναι μέσα στα πλαίσια της υφιστάμενης νομοθεσίας.
Οι προβλέψεις
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες εκλογές πλέον κάθε δήμαρχος θα πρέπει κάτω από το ψηφοδέλτιό του το οποίο θα πρέπει να είναι κατανεμημένο σε εκλογικές περιφέρειες, δηλαδή σε δημοτικές ενότητες που συγκροτούν το Δήμο του, κάτω ακριβώς σε κάθε τοπική ή δημοτική κοινότητα θα πρέπει να περιλαμβάνονται οι υποψήφιοι που έχει σ’ εκείνη την περιοχή.
Ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα δημοτικά συμβούλια η μεγάλη τους πλειοψηφία είναι πλέον 25 ατόμων και όχι 27 που ήταν στην προηγούμενη περίοδο, εκτός από το Δήμο της Λαμίας το οποίο θα έχει 35 μέλη δημοτικούς συμβούλους και όχι 41 που είχε από τις προηγούμενες εκλογές.
Αυτό το οποίο επίσης θα πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι όλες αυτές οι εκτιμήσεις γίνονται με βάση την υφιστάμενη απογραφή αφού είναι μαθηματικά βέβαιο ότι δεν πρόκειται να ισχύει στις επόμενες εκλογές η νέα απογραφή η οποία εξελίσσεται αυτό το διάστημα γεγονός το οποίο επιτρέπει στο να γίνονται υπολογισμοί με βάση την υφιστάμενη κατάσταση.
Ένα δεύτερο στοιχείο που έχει σχέση με τις προυποθέσεις είναι ότι για να μετέχει ένα ψηφοδέλτιο στις εκλογές θα πρέπει να έχει υποψηφίους στο 80% των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και βεβαίως να καλύπτει τις ελάχιστες θέσεις σε ότι αφορά το κεντρικό ψηφοδέλτιο. Ένα τρίτο στοιχείο είναι ότι οι υποψηφιότητες σε σχέση με τις τοπικές ή δημοτικές κοινότητες έχουν σχέση με τον πληθυσμό και έτσι έως 300 άτομα πληθυσμού υπάρχει το ελάχιστο ένας υποψήφιος και το μέγιστο τρεις υποψήφιοι.
Σε ότι αφορά τον πληθυσμό από 301 κατοίκους έως και 2.000 αυτά τα συμβούλια γίνονται τριμελή με συνέπεια στο ψηφοδέλτιο δεν μετέχουν από 3 έως 8 άτομα. Μέσα σε αυτά τα επίπεδα κινείται η μεγάλη πλειοψηφία των τοπικών κοινοτήτων που είναι μεγάλο στοίχημα για τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων για την επόμενη περίοδο.
Ένα ακόμη στοιχείο το οποίο έχει σημασία είναι η συμμετοχή του άλλου φύλου και εν προκειμένου η συμμετοχή γυναικών καθώς προσδιορίζεται πως στο σύνολο των υποψηφιοτήτων που υπάρχουν στο ψηφοδέλτιο θα πρέπει να καλύπτεται το 40% με γυναίκες.
Όσο κι αν φαίνεται απλό όλο αυτό το σκηνικό το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα μεγάλο και μάλιστα στις περιπτώσεις που υπάρχουν μειωμένες υποψηφιότητες κυρίως σε χωριά το εγχείρημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο.
Χρηματοπιστωτικός τομέας, ασφαλιστικές δραστηριότητες και επαγγελματίες επιστήμονες τεχνικών δραστηριοτήτων, βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας μισθών, σύμφωνα με τη «χαρτογράφηση» των αμοιβών που διενήργησε...