Hκατάσταση στην αγορά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλάζει μέρα με τη μέρα και η ολοένα και αυξανόμενη εγκατεστημένη βάση του TikTok αλλάζει τα πάντα. Κάπως έτσι, το Facebook θα προχωρήσει σε πολλές και σημαντικές αλλαγές.
Όπως φαίνεται, η διαρροή νέων χρηστών προς το TikTok έχει θορυβήσει τη Meta και τα στελέχη της εταιρείας φαίνεται να ανησυχούν ιδιαίτερα για το Facebook που δείχνει να… γερνάει. Η διοίκηση του Facebook έχει ξεκαθαρίσει εσωτερικά εδώ και καιρό πως πρώτο της μέλημα είναι να σταθεί απέναντι στο TikTok, το οποίο και είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής και φόβος αυτή τη στιγμή.
Για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στα «θέλω» των σύγχρονων χρηστών, το Facebook θα προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές και ένα εσωτερικό έγγραφο της Meta είδε το φως της δημοσιότητας μέσα από την ιστοσελίδα τεχνολογίας The Verge. Όπως φαίνεται λοιπόν, η Meta εστιάζει να αλλάξει πλήρως την πληροφορία που περνάει από το χρονολόγιο του χρήστη, δίνοντας έμφαση στο περιεχόμενο που βρίσκεται στις τάσεις, ακόμη και από χρήστες που δεν ακολουθεί κάποιος. Ακολουθώντας, δηλαδή, τον τρόπο λειτουργίας του Tiktok στο πως σερβίρεται το περιεχόμενο.
Όπως σημειώνει ο Tom Alison, επικεφαλής της εφαρμογής Facebook στη Meta, στόχος είναι να μετατραπεί η πλατφόρμα σε μια μηχανή εξερεύνησης, η οποία θα στέλνει στο χρήστη περιεχόμενο που θα εξαρτάται από τις προτάσεις της κοινότητας. Σε αυτό το περιεχόμενο θα περιλαμβάνονται αναρτήσεις, Facebook Reels και ίσως οι χρήστες σταματήσουν να βλέπουν στο άμεσο μέλλον τόσο υλικό από τους φίλους και τα μέλη της οικογένειάς τους.
Στο πλάνο υπάρχει ακόμη και η εμφάνιση εισερχόμενων μηνυμάτων του Messenger, σε μια προσπάθεια της πλατφόρμας να ενθαρρύνει χρήστες να μοιράζονται περισσότερα. Δεν είναι προς το παρόν ξεκάθαρο το πόσο θα χρειαστεί για να δούμε να εφαρμόζονται όλες αυτές οι αλλαγές, με κάποιες να είναι ήδη στο πλάνο (ή και να έχουν εφαρμοστεί ήδη) στο Instagram.
O προβληματισμός που υπάρχει στο εσωτερικό της εταιρείας για το μέλλον της κοινωνικής δικτύωσης έχει εμφανιστεί ήδη και σε δημόσιες τοποθετήσεις στελεχών. Μέχρι και ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ σημείωσε σε πρόσφατη δήλωσή του πως έρχονται μεγάλες αλλαγές που θα διαμορφώσουν διαφορετικά τη νέα εποχή της ροής στα χρονολόγια των χρηστών.
Μένει βέβαια να δούμε πως θα λειτουργούν τα φίλτρα που θα αποφασίζουν τι θα προσφέρεται στα μάτια του χρήστη, καθώς έχουμε δει αρκετές φορές στο παρελθόν ουκ ολίγα ευτράπελα. Και σε όλα αυτά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε να σημειώσουμε πως το Facebook έχει να προσφέρει αρκετό περισσότερο διαφημιστικό περιεχόμενο από άλλες πλατφόρμες, κάτι που βάζει άλλη μια δύσκολη παράμετρο στην εξίσωση.
reader.gr