Εκρηκτική αύξηση παρουσιάζουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ευρώπη, με το επιχειρηματικό μετοχικό κεφάλαιο (venture capital) που επενδύεται σε ευρωπαϊκές startups το 2021 να τείνει να ξεπεράσει το περσινό ρεκόρ των 45,3 δισ. ευρώ.
Στο πρώτο τρίμηνο, οι επενδύσεις έφθασαν στο υψηλό των 17,6 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Pitchbook. Μέχρι τώρα, το προβάδισμα σε επενδύσεις επιχειρηματικού μετοχικού κεφαλαίου είχαν οι ΗΠΑ με κεφάλαια της τάξης των 156 δισ. δολαρίων επενδεδυμένα σε αμερικανικές νεοσύστατες επιχειρήσεις μόνο στη διάρκεια του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αμερικανικής Ένωσης Venture Capital. Όμως, η όρεξη των επενδυτών για ευρωπαϊκές startups αρχίζει να γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη, καθώς η χρηματοδότηση επεκτείνεται πέραν των ΗΠΑ για καινοτόμες επιχειρήσεις. Ενδεικτικό το γεγονός ότι πέρυσι αντλήθηκαν περί τα 45,3 δισ. ευρώ από 7.825 συμφωνίες σε ολόκληρη την Ευρώπη, ποσό εντυπωσιακά αυξημένο σε σχέση με τα 7,5 δισ. ευρώ του 2011.
Ο Ναλίν Πατέλ, αναλυτής της Pitchbook, αναφέρει ότι το περσινό ετήσιο ρεκόρ στην Ευρώπη θα συνεχιστεί και φέτος, μετά τη δυναμική έναρξη του έτους. Ο Πατέλ σημειώνει ακόμη ότι οι περιορισμοί λόγω του Covid-19 δεν έκαμψαν την όρεξη των επενδυτών να αντλήσουν κεφάλαια, με το venture capital να εισρέει κυρίως σε startups στον χώρο της υγείας και της βιώσιμης ανάπτυξης. Από τις νεοσύστατες επιχειρήσεις, ξεχώρισε η γερμανική εταιρεία στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου Branded, η οποία άντλησε σε επίπεδο χρηματοδότησης κεφάλαιο περί τα 123,9 εκατ. ευρώ, καθώς και η εταιρεία παροχής υπηρεσιών σε κρυπτονομίσματα Blockchain.com, η οποία εξασφάλισε 50,3 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, οι startups σε Βρετανία και Ιρλανδία άντλησαν 6,1 δισ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο, ποσό που δείχνει ότι φέτος θα καταφέρουν να ξεπεράσουν το περσινό ρεκόρ των 15,4 δισ. ευρώ. «Στη μετά Brexit εποχή, οι επιχειρήσεις με έδρα τη Βρετανία κατάφεραν να προσελκύσουν κεφάλαιο και να πραγματοποιήσουν τις συνήθεις δραστηριότητές τους, παρότι ορισμένα αγαθά, όπως τρόφιμα και ένδυση, γνώρισαν μεγάλες αυξήσεις τιμών και καθυστερήσεις στις παραδόσεις τους», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Πατέλ.
Επίσης, οι υψηλού προφίλ εισαγωγές στο χρηματιστήριο, όπως της εφαρμογής διανομής φαγητού Deliveroo, της πλατφόρμας πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Auto1 και του site TrustPilot, προσείλκυσαν μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον. Να σημειωθεί ότι πέρυσι αντλήθηκαν 20,2 δισ. ευρώ από την πώληση μετοχών ή από αποεπενδύσεις, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2021 συγκεντρώθηκαν 21 δισ. ευρώ.
naftemporiki.gr / Από την έντυπη έκδοση