Ένα e-shop ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ο «τόπος» όπου μια εταιρεία μπορεί να πουλήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της χρησιμοποιώντας ψηφιακά δίκτυα. Είναι ένα διαδικτυακό κατάστημα όπου οι πελάτες μπορούν να «επισκέπτονται» από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα περιήγησης στο internet από το κινητό ή τον φορητό υπολογιστή τους. Το Lockdown αύξησε κατακόρυφα τις διαδικτυακές αγορές και αναμφίβολα οι Έλληνες (και όχι μόνο) -κάθε ηλικίας- έχουν πλέον εξοικειωθεί με τις ηλεκτρονικές αγορές, όσο ποτέ άλλοτε. Επιχειρήσεις μικρές ή μεγάλες, πολυκαταστήματα ή καταστήματα της γειτονιάς έχουν καρπωθεί τα οφέλη των διαδικτυακών αγορών κάνοντας σωστή χρήση των… e-shop.

Ο Κώστας Σκλαβούνης

Αναμφίβολα, τα… νερά των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι (για πολλούς) “αχαρτογράφητα”. Για τον λόγο αυτό απευθυνθήκαμε στον συντοπίτη μας (Digital Marketer- ιδιοκτήτη της IMBNET), Κώστα Σκλαβούνη -και το επιτελείο της εταιρείας-, προκειμένου να μας λύσουν τις απορίες που συγκεντρώσαμε από όλους εσάς. Εσάς που ενδιαφέρεστε να επεκτείνετε ηλεκτρονικά το κατάστημα σας αλλά δεν γνωρίζετε πως να κάνετε το επόμενο βήμα.

Ενημερωθείτε σχετικά

  1. Είναι σωστή κίνηση για έναν επαγγελματία να αποκτήσει ηλεκτρονικό κατάστημα;

Φυσικά και είναι σωστή. Είναι πολλοί οι λόγοι που ένας επαγγελματίας χρειάζεται τη βοήθεια του online marketing για να αναπτύξει τις πωλήσεις του. Η υπάρχουσα υγειονομική κατάσταση είναι ένας πολύ σημαντικός λόγος, αλλά όχι ο μοναδικός.  Τα τελευταία χρόνια και πριν έρθει το lockdown υπήρξε ραγδαία αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν για τις αγορές τους το διαδίκτυο. Όμως, λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού θα πρέπει να αναπτύξει τις κατάλληλες στρατηγικές που θα του αποφέρουν γρήγορη απόσβεση των χρημάτων που διέθεσε για το e-shop αλλά και που διαθέτει στη διαφημιστική του δαπάνη.  

  1. Ποιο είναι το budget που πρέπει να διαθέσει ένας επαγγελματίας για να κατασκευάσει ένα e-shop;

Είναι γενική η συγκεκριμένη ερώτηση και θα σας εξηγήσω το γιατί.

Εάν κάνετε μια έρευνα στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλές εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων με διαφορετικές τιμές για υλοποίηση e-shop. Υπάρχει ένα μεγάλο εύρος που ξεκινάει από 400€ έως και 25.000€. Αυτή η διαφορά έχει να κάνει με τις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί η κάθε εταιρεία, το πλήθος των απαιτήσεων & δυνατοτήτων που έχει ανάγκη η επιχείρηση αλλά και τον όγκο της επιχείρησης.

 Σίγουρα δεν απευθύνονται όλα τα e-shop σε όλους, καθώς δεν έχουν όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα τις ίδιες ανάγκες. Για παράδειγμα άλλες δυνατότητες χρειάζεται το e-shop μιας επιχείρησης όπως το Praktiker, και άλλες δυνατότητες μια μικρή επιχείρηση που πουλάει υποδήματα.

Το τελικό κόστος εξαρτάται από το πλήθος των δυνατοτήτων που χρειάζεται η επιχείρηση ώστε να έχει ένα λειτουργικό, αξιόπιστο και βελτιστοποιημένο για πωλήσεις e-shop.

  1. Τι πρέπει να προσέξει κάποιος πριν δημιουργήσει ένα e-shop;

Είναι βέλτιστο να μελετήσει αν το προϊόν ή τα προϊόντα που πουλάει έχουν ζήτηση μέσω διαδικτύου. Στη συνέχεια να εντοπίσει ποιοι είναι οι online ανταγωνιστές, σε τι τιμές πουλάνε και ποιο θα είναι το περιθώριο κέρδους τους. Σίγουρα αυτή η μελέτη είναι πολυδιάστατη και μετρήσιμη οπότε μπορεί να την πραγματοποιήσει με ένα εξειδικευμένο σύμβουλο Digital Marketer ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή προσέγγιση. 

Στη συνέχεια να επιλέξει την καταλληλότερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού καταστήματος (CMS) ώστε να ικανοποιεί τόσο τις βραχυχρόνιες, όσο και τις μακροπρόθεσμες ανάγκες του.

Είναι λογικό ένας επιχειρηματίας να μη γνωρίζει πώς λειτουργεί απόλυτα το ηλεκτρονικό επιχειρείν και γι ’αυτό είναι καλό η εταιρεία που θα επιλέξει να συνεργαστεί να ασχολείται κυρίως με το Digital Marketing και όχι αποκλειστικά με το development. Με αυτό τον τρόπο θα σχεδιαστούν εξ’ αρχής μηχανισμοί και λειτουργίες στο e-shop που επιχείρηση θα έχει ανάγκη για τις διαφημιστικές της εκστρατείες.

  1. Ποια είναι η διαδικασία για να κατασκευάσει μια επιχείρηση ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Ξεκινάμε με την κατοχύρωση του ονόματος χώρου (domain name). Στη συνέχεια υλοποιούμε το e-shop προσαρμόζοντας το γραφιστικό σχεδιασμό με βάση την εταιρική και προϊοντική ταυτότητα της επιχείρησης. Εφόσον το e-shop υλοποιηθεί, σχεδιάζουμε τη στρατηγική marketing για την αύξηση των πωλήσεων. Το σημαντικό είναι η αμφίπλευρη συνεργασία της επιχείρησης με το Digital Marketing Agency.

Η IMBNET αντιλαμβανομένη τις δυσκολίες των καιρών σας δίνει την ευκαιρία με 1.100 ευρώ να δημιουργήσετε το δικό σας e-shop!

  1. Από τι εξαρτάται η απόδοση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος;

Η απόδοση ενός e-shop εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Οι σημαντικότεροι είναι:

Α. Η ζήτηση των προϊόντων. Δεν είναι όλα τα προϊόντα ιδανικά για προώθηση μέσω διαδικτύου καθώς δεν τα αναζητούν οι χρήστες με την ίδια ένταση.

Β. Κατά πόσο οι τιμές των προϊόντων είναι ανταγωνιστικές ή όχι. Όλοι οι χρήστες ερευνούν στο internet για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν ώστε να βρουν τις καλύτερες τιμές και την πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση.

Γ. Εάν υπάρχουν τα 2 παραπάνω τότε σπουδαίο ρόλο παίζει η λειτουργικότητα του e-shop. Η πλοήγηση των χρηστών πρέπει να είναι σύντομη και άμεση, χωρίς αργοπορία. Όσο πιο γρήγορο και εύχρηστο είναι το e-shop τόσο περισσότερο χρόνο θα παραμείνουν οι χρήστες μέσα σε αυτό. Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών χρησιμοποιούν την κινητή τους συσκευή για πλοήγηση. Επομένως το e-shop θα πρέπει να είναι mobile responsive.  

Δ. Οι πολλές μέθοδοι πληρωμής ενδυναμώνουν τις πωλήσεις του καταστήματος.

Ε. Επιπρόσθετος σπουδαίος παράγοντας για την απόδοση του e-shop είναι το after sales support. Ο πελάτης νιώθει όμορφα να λαμβάνει από τους διαχειριστές του e-shop μια τηλεφωνική κλήση, ένα email ή ένα sms για το εάν έμεινε ευχαριστημένος. Έτσι δημιουργείται σιγά-σιγά ένα ‘φανατικό’ κοινό που ψωνίζει τακτικά.

  1. Ποιες είναι οι πιο αποδοτικές μορφές προώθησης ενός e-shop;

Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι και αποδοτικοί είναι τα Marketplaces σύγκρισης τιμών όπως Skroutz, Bestprice, Glami, μέσω Social Media, Google Ads και SΕΟ. Επίσης, σε πολλά e-shop προωθούμε προσφορές μέσω Email Marketing, Viber Campaigns και λαμβάνουν αρκετά καλά αποτελέσματα. Για κάθε e-shop ακολουθούμε διαφορετική στρατηγική Marketing με βάση τα προϊόντα που έχουμε να προωθήσουμε. Σε κάποια e-shop μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική η ένταξη του e-shop στον Skroutz. Σε e-shop με συγκεκριμένα αντικείμενα όπως για παράδειγμα σε γυναικεία ενδύματα, είναι πιο αποδοτική μορφή προώθησης το Facebook και το Instagram. 

  1. Κάθε πότε πρέπει να αναβαθμίζω και να ανανεώνω το ηλεκτρονικό μου κατάστημα;

Οι υποχρεώσεις ενός e-shop δεν απέχουν πολύ από τις υποχρεώσεις που έχει ένα φυσικό κατάστημα. Στο φυσικό σας κατάστημα η επιχείρηση έχει έξοδα όπως το ενοίκιο, το ρεύμα, την καθαριότητα κ.ά. Αντιστοίχως υπάρχει και για το e-shop το κόστος συντήρησης και ανανέωσης. Το λογισμικό με το οποίο έχει υλοποιηθεί το e-shop χρειάζεται αρκετά συχνά αναβάθμιση για λόγους ασφαλείας αλλά και λειτουργικότητας. Στη συνέχεια και με βάση τις καμπάνιες προώθησης, όπως η Black Friday, Mid- Season Sales, Christmas Sales κτλ είναι αναγκαίο να δημιουργούνται νέα banners που να ελκύουν περισσότερο τους πελάτες.

  1. Υπάρχει κάποια αξιόπιστη λύση e-shop για μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε καλό κόστος ώστε μια επιχείρηση να ξεκινήσει να πουλάει αυτό το δύσκολο καιρό;

Η εταιρεία μας λόγω της κατάστασης έχει αναπτύξει μια αξιόπιστη λύση με πολλές δυνατότητες ώστε να βοηθήσει μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν το δικό τους e-shop. Το κόστος υλοποίησης είναι 1.100€ και ο χρόνος υλοποίησης είναι 10 εργάσιμες ημέρες. Η συγκεκριμένη προσφορά θα είναι ενεργή έως τέλους του έτους. Oι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν στο παρακάτω link όλες τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνει η πρότασή μας.

https://imbnet.gr/kataskevi-eshop-shopify/

Δείτε τα δύο τελευταία έργα της IMBNET

 

https://niriton.com/

https://www.gvmarket.gr/

Lamianow.gr
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

You may also like

More in:CHECK IT