Έρευνα μεταξύ των ενεργών μελών του, πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Λαμίας, θέλοντας να καταγράψει την πραγματική κατάσταση που βιώνουν οι επιχειρήσεις στη Φθιωτική πρωτεύουσα, αλλά και να συγκεντρώσουν προτάσεις που θα καταστήσουν βιώσιμη την επιχειρηματικότητα στην περιοχή μας. Από τις απαντήσεις που δόθηκαν στο σχετικό ερωτηματολόγιο της ερευνας διαφαίνεται η ανησυχία του εμπορικού κόσμου για την περιορισμένη κίνηση στην αγορά, ενώ οι περισσότεροι δηλώνουν συγκρατημένα αισιόδοξοι για τις προοπτικές του κλάδου.
Στην έρευνα, διαπιστώνεται μια στασιμότητα ή μείωση του τζίρου των καταστημάτων, ενώ ως βασικότερες αιτίες της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των πολιτών, θεωρούνται η ακρίβεια και το ενεργειακό κόστος. Οι έμποροι καταθέτουν τις απόψεις τους για το ωράριο των καταστημάτων τις Κυριακές προτείνοντας να είναι ανοιχτά μόνο τις δύο Κυριακές των γιορτών αλλά και τους θερινούς μήνες.
Παράλληλα αισιοδοξούν ότι η αγορά θα τονωθεί τόσο με την προσέλκυση επισκεπτών από άλλες περιοχές όσο και με την δημιουργία θέσεων στάθμευσης στην πόλη. Συγκεκριμένα, από τα 350 μέλη του Εμπορικού Συλλόγου απάντησαν 156 ενώ τα ερωτηματολόγια πολλαπλών επιλογών αναλύθηκαν ποσοτικά.
Τα ερωτήματα στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν είναι τα παρακάτω:
• Κατά το πρώτο 6μηνο του 2023 η επιχείρησή σας παρουσίασε:
• Ποιον θεωρείτε ως το σημαντικότερο παράγοντα ομαλής λειτουργίας της επιχείρησή σας: (Αύξουσα σειρά προτεραιότητας 1-7)
• Ποιον θεωρείτε ως το σημαντικότερο παράγοντα μείωσης /επιβράδυνσης του ρυθμού κατανάλωσης των πολιτών, ποσοτικά και αξιακά. ( Έως 3 προτιμήσεις)
• Ποιες θεσμοθετημένες 8 Κυριακές θα επιθυμούσατε να λειτουργεί η αγορά της Λαμίας; (Αύξουσα σειρά προτίμησης 1 έως 8)
• Επιθυμείτε να κλείνει η αγορά το Σάββατο κατά τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο;
• Ποιό θεωρείται ως ενδεδειγμένο απογευματινό ωράριο τους καλοκαιρινούς μήνες Ιούλιο – Αύγουστο;
• Τοποθετήστε με αύξουσα σειρά τις προτεινόμενες λύσεις για την τόνωση της αγοράς, για καλύτερη πρόσβαση και εικόνα στο κέντρο της πόλης.
• Η επιχείρησή σας καλύπτεται από το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας του Εμπορικού Συλλόγου;
Ως βάση συζήτησης, πως θα κρίνατε τη δημιουργία από τον Εμπορικό Σύλλογο, κοινής κάρτας επιβράβευσης – συλλογής/εξαργύρωσης πόντων, ενημέρωσης προσφορών – παροχών, προς το καταναλωτικό κοινό της πόλης, με τη συμμετοχή καταστημάτων αποκλειστικά των μελών. (Θα προηγηθεί επικοινωνία, διαβούλευση και συμφωνία των μελών πριν από οποιαδήποτε απόφαση επί του θέματος).
Τα αποτελέσματα, όπως προέκυψαν από τις απαντήσεις στα ερωτηματολόγια: