Σύγκρουση τρένων: Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ πήγε στα Τέμπη, είδε «εκατόμβη» και… εξαφανίστηκε

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
12 Min Read

Συνδικαλιστής της ΠΑΣΚΕ επί δεκαετίες, εργαζόμενος ανέκαθεν στη Θεσσαλία, ο Δημήτρης Νικολάου έφτασε από τους πρώτους στο σημείο της τραγωδίας, για να πάρει την άλλη μέρα ένα μήνα αναρρωτική

-Advertisement-

Σε αναρρωτική άδεια βρίσκεται από την 1η Μαρτίου, από την επομένη δηλαδή του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, Δημήτρης Νικολάου. Ο Καρδιτσιώτης στην καταγωγή, ανώτερος υπάλληλος του ΟΣΕ, κάτοικος Βόλου και σε θέση ευθύνης την τελευταία διετία, φαίνεται πως αναζήτησε την ησυχία του, μένοντας μακριά από το επίκεντρο των δραματικών γεγονότων, δηλαδή το Σταθμαρχείο της Λάρισας, τη λειτουργία του οποίου είχε υπό την ευθύνη του.

Υπηρετώντας την τελευταία διετία ως Προϊστάμενος κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ, ο κ. Νικολάου ήταν αυτός που κατήρτισε τις βάρδιες του περασμένου Φεβρουαρίου, επιλέγοντας τον Βασίλη Σαμαρά ως βραδινό Σταθμάρχη Λάρισας, τις ημέρες της Αποκριάς. Μετά την τραγική κατάληξη του τριημέρου, που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 57 επιβατών, στην πλειοψηφία τους νεαρής ηλικίας, μετά την μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity62 με διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία, ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ φέρεται να κατέφυγε στο Νοσοκομείο του Βόλου – και όχι της Λάρισας όπου εδρεύει η υπηρεσία του- προκειμένου να λάβει αναρρωτική άδεια και να απέχει για τριάντα μέρες νόμιμα από τα καθήκοντά του.

Σκηνικό «πολέμου»

- Advertisement -

Είχε προλάβει, ωστόσο, να μεταβεί από τους πρώτους και λίγες στιγμές αμέσως μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στον τόπο του δυστυχήματος, από όπου περιέγραφε ένα σκηνικό «πολέμου». «Πολύ φοβάμαι ότι σε λίγες ώρες θα μιλάμε για εκατόμβη νεκρών. Αυτό που βλέπουμε δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια. Παντού υπάρχουν συντρίμμια. Τα μπροστινά βαγόνια έχουν σχεδόν πολτοποιηθεί. Τόσα χρόνια στον σιδηρόδρομο δεν έχω αντιμετωπίσει τέτοια κατάσταση», περιέγραψε στον «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ», σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, που συνεχίζει πως «και η φωνή του (σ.σ. του Νικολάου) ίσα που ακουγόταν. Το σοκ ήταν μεγάλο. Ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που μετέβησαν στο σημείο». «Η μυρωδιά του θανάτου είχε «κυκλώσει» την ατμόσφαιρα, ενώ το σκηνικό σε απόσταση πολλών μέτρων από το σημείο της σύγκρουσης έμοιαζε με βομβαρδισμένο τοπίο. Και όλα αυτά λίγη ώρα μετά το συμβάν», καταλήγει το δημοσίευμα.

Ερωτηματικά για την αναρρωτική

Ακολούθησε, τις αμέσως επόμενες ώρες η προσέλευσή του στο Νοσοκομείο του Βόλου, χωρίς κατά πληροφορίες να περάσει από το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, από το οποίο νοσοκομείο και έλαβε αναρρωτική άδεια ενός μήνα, από την ίδια κιόλας ημέρα. Τόσο, όμως, η ημερομηνία έναρξης της αναρρωτικής άδειας, δηλαδή η επόμενη ημέρα της αιματηρής σιδηροδρομικής σύγκρουσης, όσο και η διάρκειά της, που ισοδυναμεί με έναν ολόκληρο μήνα (κάτι που δεν είθισται να συμβαίνει), προκάλεσαν την άμεση παρέμβαση του Υπουργού Υγείας, Θάνου Πλεύρη, ο οποίος διέταξε κατεπείγουσα έρευνα για τις συνθήκες χορήγησης της άδειας, η οποία, παρεμπιπτόντως, προστατεύει τον ανώτερο υπάλληλο του ΟΣΕ, σε περίπτωση διαθεσιμότητας.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Υπουργός Υγείας, ο γιατρός που επιλήφθηκε της αναρρωτικής άδειας είναι υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας στις επικείμενες εθνικές εκλογές. Την όποια καχυποψία του κ. Πλεύρη επιτείνει το γεγονός ότι το πολιτικό στέλεχος τυγχάνει να είναι διευθυντής που αν και «δεν είναι να κάνει εκείνη τη στιγμή υπηρεσία στο ιατρείο του και επειδή γνωρίζει το περιστατικό, γνωματεύει προς αυτή την κατεύθυνση», όπως δήλωσε ο Υπουργός. Ταυτόχρονα, «δεν προκύπτει να έχει γίνει καμία διαγνωστική εξέταση που να δικαιολογεί ότι τα ευρήματα έχουν αποτυπωθεί και διαγνωστικά» ανέφερε ο κ. Πλεύρης, ιδίως όταν σε αντίστοιχες περιπτώσεις χορηγείται μια ολιγοήμερη άδεια και κατόπιν «γίνεται επανεξέταση».

Από πλευράς του, ο Διευθυντής της Νευροχειρουργικής Κλινικής και συνδικαλιστής της Υγείας ως Πρόεδρος των Νοσοκομειακών Γιατρών του Νοσοκομείου Βόλου, Νίκος Χαυτούρας, επιβεβαίωσε -μιλώντας στην ΕΡΤ- ότι πράγματι εκείνη την ημέρα τον αναζήτησε ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, αλλά επειδή ο ίδιος δεν είχε ιατρείο και επειδή γνώριζε παλαιότερο πρόβλημα υγείας και επειδή εμφανώς κούτσαινε, τον παρέπεμψε για έλεγχο στον γιατρό Θ. Μ., ο οποίος και εν τέλει υπέγραψε την αναρρωτική άδεια. Επιπλέον, ο κ. Χαυτούρας διέψευσε ότι έδωσε εντολή για την αναρρωτική, ενώ επέμενε ότι η αναρρωτική δεν φέρει το όνομά του, όπως και ότι ο κ. Νικολάου εξετάστηκε από τον γιατρό που έκανε εκείνη την ώρα ιατρείο και ότι όλα είναι στο πλαίσιο της ιατρικής δεοντολογίας.

Το γεγονός, ωστόσο, ότι ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ αναζήτησε πρώτα τον κ. Χαυτούρα δεν ξένισε την τοπική κοινωνία του Βόλου, καθώς ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, Δημήτρης Νικολάου είναι εκλεγμένος με την παράταξη της ΠΑΣΚΕ στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο του Βόλου, έχοντας διανύσει μια πολυετή συνδικαλιστή διαδρομή, με τη συνδικαλιστική παράταξη του ΠΑΣΟΚ. Ενδιάμεσοι σταθμοί αυτής ήταν η εκλογή του ως Πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, ως μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και ως Αναπληρωτής Γραμματέας ως Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βόλου, όταν οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ στους σιδηροδρομικούς «χτυπούσαν ταβάνι» τις εποχές προ μνημονίων και ο «πράσινος» συνδικαλισμός συνδιαμόρφωνε την εργασιακή ατζέντα των υπουργών του Κινήματος.

-Advertisement-
=Advertisement=

Οι 2.000 και η «ομπρέλα»

Μόνο που η «πράσινη» συνδικαλιστική ορμή ανακόπηκε απότομα το 2010, όταν η τρόικα ζήτησε από τους πρώτους μήνες της εγκατάστασής της στην Ελλάδα σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. Το «πικρό ποτήρι» της σύγκρουσης με τη συνδικαλιστική παράταξη του ΠΑΣΟΚ ήπιε ο τότε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών του Κινήματος, Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος κλήθηκε να υλοποιήσει πρόγραμμα μετατάξεων υπαλλήλων του ΟΣΕ (Ν.3891/2010), αφαιρώντας από το βαρύ οργανόγραμμα του Οργανισμού περίπου 2.000 υπαλλήλους. Μπροστά στην καταιγίδα τυχόν απολύσεων, εκατοντάδες σιδηροδρομικοί εγκαταλείπουν το… τρένο, αναζητώντας καταφύγιο σε άλλους, ασφαλέστερους φορείς και δομές του δημοσίου. Ανάμεσά σε όσους ακολούθησαν την οδό της μετάταξης είναι σταθμάρχες, κλειδούχοι, μηχανοδηγοί, αλλά και επικουρικό προσωπικό, μεταξύ των οποίων και ο μετέπειτα Σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, ο οποίος κατευθύνθηκε προς το Υπουργείο Παιδείας.

Προειδοποιώντας, μάλιστα, τα μέλη της για την μνημονιακή μπόρα που επίκειτο, η ΠΑΣΚΕ φέρεται να είχε κυκλοφορήσει και μια αφίσα που απεικόνιζε μια ομπρέλα, δείχνοντας με νόημα το δρόμο προς το δυναμικό της, στον ΟΣΕ. Η σύγκρουση της κυβέρνησης Παπανδρέου με το συνδικαλιστικό της βραχίονα ήταν τόσο σφοδρή, που κορυφαίο συνδικαλιστικό στέλεχος φέρεται να υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο στις ημέρες των διαπραγματεύσεων εκείνη την περίοδο κι ενώ εκατοντάδες σιδηροδρομικοί αναζητούσαν σανίδα σωτηρίας προς πάσα κατεύθυνση. Οι δραματικές, μνημονιακές μεταβολές στο οργανόγραμμα του ΟΣΕ δεν άγγιξαν, ωστόσο, τον σημερινό Επιθεωρητή του ΟΣΕ, Δημήτρη Νικολάου ο οποίος εμφανίζεται, κατά πληροφορίες, να διατηρεί αμετάβλητη την υπηρεσιακή του κατάσταση από το 2013 (οπότε υπάρχει συστηματική καταγραφή των εργαζόμενων στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα) μέχρι και σήμερα, ενώ οι όποιες κοινωνικές και οικονομικές ανακατατάξεις στη χώρα άφησαν ανεπηρέαστη και την κομματική του ένταξη. Αντίθετα, στα «πέτρινα χρόνια» που προηγήθηκαν, δεν έπαψε να υποστηρίζει με πάθος τις συνδικαλιστικές του θέσεις, ευρισκόμενος τόσο σε σκληρές αντιπαραθέσεις με την ΔΑΚΕ, όπως στις εκλογές του 2010, όσο και επιτιθέμενος στη συνδικαλιστική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλίας, στους σιδηροδρόμους.

«Ανάρμοστη συνδικαλιστική συμπεριφορά»

«Τα συνδικαλιστικά «ρετάλια» του Δικτύου, οι ιδεολόγοι συνδικαλιστές που συντέλεσαν στη συνδικαλιστική εκτροπή του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, τα συνδικαλιστικά ανδρείκελα που θα πρέπει να κυκλοφορούν με μπούρκα και όχι με μάσκα, οι συνδικαλιστικοί «πραξικοπηματίες» που δεν σεβάστηκαν τις δημοκρατικές εκλογές και την ψήφο των εργαζομένων, συνεχίζουν να καταγγέλλουν, χρησιμοποιώντας ό,τι κακόβουλο υπάρχει» ανέφερε σε δήλωσή του το 2020 ο κ. Νικολάου, καταγγέλλοντας τους συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ πως «ευθύνονται για τον μαρασμό και την απαξίωση του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου».

Αποτυπώνοντας τη συνδικαλιστική ατμόσφαιρα στην περιοχή, ένα χρόνο νωρίτερα τα μέλη της νέας Διοίκησης του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας εγκαλούσαν τον κ. Νικολάου για «ανάρμοστη συνδικαλιστική συμπεριφορά», κάνοντας λόγο για αναίτια, συκοφαντική, κατάπτυστη και υβριστική επίθεση από μέρους του Εργατικού Κέντρου Βόλου, όπου δραστηριοποιείται συνδικαλιστικά και ο σημερινός Επιθεωρητής του ΟΣΕ. Κάνοντάς του ονομαστική αναφορά, τα νέα μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, εγκαλούσαν τότε δημόσια τον κ. Νικολάου για βαριές κατηγορίες. Συγκεκριμένα, αποβλέποντας στη «συγκρότηση αντιπροσωπευτικού αναλογικού προεδρείου χωρίς αποκλεισμό καμιάς παράταξης», όπως δήλωναν, την ίδια ώρα τα μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας εξηγούσαν πως «η διαφωνία μας αλλά και η ένσταση δεν αφορούσε την παράταξη της Ενωτικής κίνησης αλλά στο πρόσωπο του απερχόμενου προέδρου κου Νικολάου για ανάρμοστη συνδικαλιστική συμπεριφορά κατά την διάρκεια της θητείας του ως προέδρου του σωματείου μας, για ηθικούς και λοιπούς λόγους που έχουμε εξηγήσει και γνωρίζουν όλοι οι συνάδελφοί μας». «Στις συνεδριάσεις δεν μας δόθηκε ποτέ η δυνατότητα να μιλήσουμε αφού κάθε φορά η Ενωτική κίνηση της ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ αποχωρούσε από την συνεδρίαση», κατέληγαν.

Οι μοιραίες βάρδιες

Σε κάθε περίπτωση, πλην της συνδικαλιστικής του δράσης, ο κ. Νικολάου ήταν επιφορτισμένος υπηρεσιακά με την κατάρτιση του προγράμματος για τις βάρδιες των Σταθμαρχών της Λάρισας. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, όπως προκύπτει και από το έγγραφο που δημοσιοποίησε ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ, στο Σταθμό της Λάρισας φέρεται να λειτουργούσαν τρείς βάρδιες για τους πέντε Σταθμάρχες, μια πρωινή, μια απογευματινή και μια μεταμεσονύκτια βάρδια. Συγκεκριμένα, δύο άτομα υπηρετούσαν στην πρωινή βάρδια (06.00-15.00), δύο στην απογευματινή (14.00-23.00) και ένας στην μεταμεσονύκτια βάρδια (23.00- 07.00).

Με βάση τα παραπάνω, μεταξύ 22.00-23.00 της 28ης Φεβρουαρίου, οπότε το Σταθμαρχείο Λάρισας κατεύθυνε την επιβατική αμαξοστοιχία Intercity62 με δρομολόγιο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, στην «αίθουσα επιχειρήσεων» θα έπρεπε να βρίσκονται τρεις Σταθμάρχες σε υπηρεσία, καθώς υπήρχε αλληλοκάλυψη στο ωράριο της απογευματινής και της μεταμεσονύκτιας βάρδιας κατά μία ώρα. Εντός αυτής της ώρας και συγκεκριμένα στις 22.10 πέρασε ο Προαστιακός, οπότε και ο Σταθμάρχης χρειάστηκε να γυρίσει το «κλειδί», το οποίο εν συνεχεία δεν μπήκε στην σωστή θέση, παρά την δυνητική παρουσία στο χώρο τριών Σταθμαρχών, με αποτέλεσμα η εμπορική και η επιβατική αμαξοστοιχία να βρεθούν δυστυχώς στην ίδια γραμμή. Σύμφωνα με το ίδιο πρόγραμμα, την ώρα της μοιραίας σύγκρουσης, ωστόσο, δηλαδή στις 23:21 της 28ης Φεβρουαρίου, ο Σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς ήταν μόνος του, όπως άλλωστε προβλεπόταν βάσει των βαρδιών.

Τούτων δοθέντων, ο ιεραρχικά Προϊστάμενος του Σταθμάρχη Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου, έχει τεθεί σε αργία «μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό της πόλης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι η ενέργεια αυτή «στερείται νομικής βάσης».

protothema.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *