Στον «αέρα» για δεύτερη μέρα η απάντληση στο Αγία Ζώνη ΙΙ

lamianow
By lamianow Add a Comment
7 Min Read

Ισως και σήμερα αλλά χωρίς να είναι βέβαιο θα φτάσει στο Αγ. Ζώνη ΙΙ το νέο δεξαμενόπλοιο που θα αναλάβει την απάντληση των καυσίμων μετά το φιάσκo με το πλοίο «Lassea» που πιάστηκε με λαθραία καύσιμα. 

-Advertisement-

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες που επικαλείται το protothema.gr, προέκυψε πρόβλημα με πλοίο «NEDA» που θα συνέχιζε τις εργασίες, μετά την απόσυρση του Lassea, καθώς… κόλλησε στη Σκύρο λόγω ισχυρών ανέμων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, την απάντληση τώρα θα συνεχίσει νέο πλοίο, άλλης εταιρείας, το «Aegean Princess 1».

Η διαδικασία απάντλησης πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ» έχει σταματήσει από χθες την ώρα που δίνεται μάχη για την απορρύπανση του Σαρωνικού. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 fm» ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε ότι πιθανόν και εντός της ημέρας θα έχει έλθει νέο δεξαμενόπλοιο.

Η απάντληση στο «Αγ Ζώνη ΙΙ» προχωρήσει αρκετά, ήδη έχουν απαντληθεί πάνω από τα 2/3 (1533 κυβικά) και το ζητούμενο είναι τι γίνεται στις παραλίες, όπου η εικόνα σήμερα από την ενημέρωση που έχουμε από τον συντονιστή είναι αρκετά βελτιωμένη.

- Advertisement -

Για το «Lassea», που μέχρι την περασμένη Τρίτη έκανε απάντληση διευκρίνισε: «Βρέθηκε όντως με κάποια ποσότητα λαθραίων καυσίμων και -ακριβώς αυτό δείχνει ότι εμείς δεν εξαρτόμαστε από κανέναν, δεν εξαρτόμαστε ούτε καν από σκοπιμότητες- μόλις ανακαλύψαμε ότι υπάρχει αυτό, διατάξαμε να προχωρήσει η διαδικασία, γιατί όλα τα φέρνουμε στο φως».

Σαντορινιός: Το πλοίο του EMSA δεν θα… χωρούσε στη Σαλαμίνα

Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε πως «το υπουργείο κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ούτως ώστε να διασφαλιστεί ότι όσοι -με αποδεικτικά- έχουν πληγεί θα μπορέσουν να αποζημιωθούν», εξηγώντας πως ένας τρόπος απόδειξης των απωλειών για τις επιχειρήσεις και επαγγελματίες που επλήγησαν (αλιείς, επιχειρηματίες εστίασης, ξενοδόχοι κ.λπ.) είναι η σύγκριση του τρέχοντος κύκλου εργασιών με τον αντίστοιχο περσινό. «Πρόθεση είναι να αποζημιωθούν. Αυτό θα γίνει μέσα από τη διαδικασία των διεθνών αποζημιώσεων από την ασφαλιστική εταιρεία και άλλα διεθνή κεφάλαια, που υπάρχουν για τέτοιες περιπτώσεις» σημείωσε.

-Advertisement-
=Advertisement=

Κάνοντας μία αποτίμηση της διαχείρισης της κατάστασης από την κυβέρνηση ο υφυπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι «δεν υπήρξε καθυστέρηση στην αντίδραση» και εξήγησε: «Όταν παίρνεις σήμα 2.31 -όχι από το πλοίο, αλλά από άλλο σκάφος, το οποίο βρίσκεται κοντά- και 2.35 στέλνεις δύο περιπολικά να πάνε στο σημείο και ουσιαστικά 16 λεπτά μετά, κηρύσσεις την έναρξη εθνικού σχεδίου απορρύπανσης και έχει συνέχεια σκάφη και ρυμουλκά, που βρίσκονται εκεί, νομίζω ότι στην αρχική αντίδραση δεν έχεις κάνει λάθος. Όταν βυθίστηκε στις 4 η ώρα το πλοίο, στις 6 η ώρα ξεκίνησε η πόντιση του φράγματος, καθώς δεν μπορείς να ποντίσεις φράγμα ή να κάνεις οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, μέχρι να βυθιστεί ολοκληρωτικά το πλοίο. Από εκεί και πέρα μπαίνουν απορρυπαντικά σκάφη -και του λιμενικού σώματος και των ιδιωτών- και αυτά διαρκώς κλιμακώνονται. Η κηλίδα πηγαίνει στη Σαλαμίνα, όπου υπάρχουν λιμανάκια. Στα λιμανάκια ένα μεγάλο σκάφος, όπως αυτό του EMSA, δεν μπορεί να επιχειρήσει. Και για πρώτη φορά βλέπουμε την κηλίδα να έρχεται την Τρίτη το μεσημέρι. Την Τρίτη το βράδυ καλούμε το σκάφος του EMSA, αφού προηγουμένως από τη Δευτέρα γνωρίζαμε ότι βρισκόταν σε αποστολή. Το πλησιέστερο σκάφος βρισκόταν στη Μάλτα. Με την ταχύτητα των 10 κόμβων ένα σκάφος θα κάνει 3 μέρες να έλθει, άρα και την Κυριακή να το είχαμε καλέσει δε θα ερχόταν πριν την Τετάρτη. Την Τετάρτη το πρωί ξεκίνησε να επιχειρεί το σκάφος του EMSA».

Ο κ. Σαντορινιός επισήμανε ότι «υπάρχει μία διελκυστίνδα της άμεσης αντίδρασης και της πιστής εφαρμογής ενός σχεδίου που έχει γραφτεί πριν από 15 χρόνια», προσθέτοντας ότι για τον λόγο αυτό σε ένα μεγάλο κομμάτι των ενεργειών που προβλέπονται στο εθνικό σχέδιο για τη διαχείριση τέτοιων περιστατικών «επιλέξαμε να κάνουμε τις ενέργειες πρώτα τηλεφωνικά και μετά γραφειοκρατικά». «Τα χαρτιά μένουν αλλά το ζητούμενο είναι να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα γρήγορα. Είναι σημαντικό ότι σε αυτό το ναυάγιο ουσιαστικά δοκιμάσαμε το σύνολο του σχεδιασμού. Υπάρχουν ζητήματα, καθώς είναι ένα εθνικό σχέδιο, το οποίο είναι εξαιρετικά γραφειοκρατικό και πραγματικά να απλοποιηθεί και να γίνει πιο επιχειρησιακό» είπε.

Kουρουμπλης: Δεν… φαινόταν στην αρχή το μέγεθος της κηλίδας

Το πιο κοντινό πλοίο του EMSA στην Ελλάδα, εκτός από αυτό που ήταν στην Ελλάδα, βρισκόταν στη Μάλτα, εξήγησε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, απαντώντας στις επικρίσεις για ολιγωρία από τις ελληνικές αρχές, σε ότι αφορά την έκκληση για συνδρομή στις προσπάθειες, από τον αρμόδιο ευρωπαϊκό οργανισμό. Μιλώντας στην εκπομπή «ΣΗΜΕΡΑ» του ΣΚΑΪ, ο υπουργός επανέλαβε πως ήταν «ατυχία για τη χώρα μας», που η βύθιση του δεξαμενόπλοιου έγινε νύχτα και υποστήριξε πως το πλοίο της EMSA ήταν δεσμευμένο με άλλη σύμβαση.

Όπως εξήγησε ο κ. Κουρουμπλής, το πλοίο της EMSA που βρισκόταν στην Ελλάδα αποδεσμευόταν την Τρίτη, δηλαδή την ίδια ημέρα που εμφανίστηκε και η πρώτη κηλίδα στον Πειραιά. «Δεν φαινότανε αυτό το πράγμα την Κυριακή», είπε. Το πλοίο από τη Μάλτα ταξίδευε με 10 κόμβους και θα χρειαζόταν τρεισίμισι ημέρες για να φτάσει στην χώρα μας καθώς «το πλοίο δεν είναι αεροπλάνο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά. Για το λόγο αυτό, είπε ότι κάναμε το αίτημα στις 12 Σεπτεμβρίου (την Τρίτη) γιατί τότε φάνηκε ο μέγεθος της πετρελαιοκηλίδας.

Ο κ. Κουρουμπλής συμπλήρωσε ότι «την Τρίτη είχαμε την πρώτη κηλίδα να φαίνεται ότι πάει στον Πειραιά, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, δεν φαινόταν την Κυριακή τέτοιο πράγμα, δεν φαινότανε». Σε ερώτηση για το εάν οι επαγγελματίες ψαράδες μπορούν να ξαναρχίσουν το ψάρεμα στις πληγείσες περιοχές, ο κ. Κουρουμπλής ζήτησε να «κάνουν λίγη υπομονή». «Το ατύχημα έγινε ξημερώματα Κυριακής στις 10 του μηνός και στις 12 υποβάλαμε αίτημα», συνέχισε ο υπουργός.

Πηγή: thetoc.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *