Την απαγόρευση μεσαίων και μεγάλων φορτηγών από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, επαναφέρει το υπουργείο Υποδομών, βάζοντας φραγμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων. Ήδη το περασμένο Σάββατο η τροχαία Ελευσίνας έκοψε δύο πρόστιμα συνολικής αξίας 4.000 ευρώ σε επαγγελματίες στην περιοχή της Κάζας στην παλιά εθνική οδό Ελευσίνας-Θηβών, εγκαινιάζοντας την νέα κυβερνητική πολιτική, που συναντά την καθολική αντίδραση των επαγγελματιών του κλάδου αλλά και των επιμελητηρίων της χώρας. Τα εμπόδια δεν μπαίνουν μόνα σε οχήματα δημόσιας χρήσης αλλά και σε ιδιωτικά φορτηγά που εξυπηρετούν συνοικιακά μαγαζιά, super market κ.α τα οποία στο εξής θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδικές άδειες για να λάβουν το ελευθέρας.
Σε συνέχεια προηγούμενης νομοθετικής ρύθμισης και υπουργικής απόφασης που εξειδίκευε τις νέες ρυθμίσεις, ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης προχώρησε σε μικρής κλίμακας τροποποιήσεις του νόμου, που ενσωματώθηκαν στο νομοσχέδιο του υπουργείου για την λειτουργία των πρατηρίων καυσίμων. Με βάση τις παρεμβάσεις αυτές, τα πρόστιμα δεν αλλάζουν, με τη διαφορά ότι οι εξαιρέσεις στις διελεύσεις των οχημάτων για λόγους π.χ διαμονής ιδιοκτήτη, έδρας επιχείρησης, φύσης επαγγέλματος κ.α καθορίζονται με υπουργική απόφαση. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται αντίστοιχα και οι οδοί ή τα τμήματα αυτών που επιβάλλεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας. Με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται ότι με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση των υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Υποδομών καθορίζονται οι κυρώσεις των παραβάσεων.
Διευκρινίζεται ωστόσο ότι μέχρι την έκδοση του ΠΔ στους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες των οχημάτων επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 στον καθένα, το οποίο οφείλουν να καταβάλλουν επί τόπου! Σε περίπτωση μη καταβολής, οι αστυνομικές αρχές θα προβαίνουν σε αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας μέχρι την εξόφληση του προστίμου. “Είναι ένα εξωπραγματικό μέτρο που ευνοεί τις τράπεζες και τους εργολάβους των αυτοκινητοδρόμων” επισημαίνει στο “newmoney” ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Πέτρος Σκουλικίδης.
Όπως σημειώνει, στην παρέμβαση που έκανε χθες στην Bουλή κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου στις αρμόδιες επιτροπές, αλλά και σε μέλη της κυβέρνησης όπως ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Μαυραγάνης, “απαιτείται ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων και υποχώρηση των τιμών των διοδίων σε τέτοια επίπεδα ώστε οι οδηγοί να μην αναζητούν το παράπλευρο δίκτυο για να μην καταβάλλουν διόδια”. Το Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών έχει καταθέσει εναντίον της υπουργικής απόφασης αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο ΣτΕ που εκδικάζεται τον προσεχή Μάρτιο και αντίστοιχα αίτηση αναστολής της απόφασης. Το υπουργείο υπερασπίζεται την νομοθετική ρύθμιση, ως επιχείρημα για την αποσυμφόρηση των οδικού δικτύου πλησίον οικιστικών περιοχών, της προστασίας και ασφάλειας των κατοίκων και της καταπόνησης του οδοστρώματος. Από τον κανόνα εξαιρούνται τα οχήματα άμεσης ή έκτακτης ανάγκης, οδικής βοήθειας ή λόγοι ανωτέρας βίας.