Για μετά την προσπάθεια συγκρότησης του ΕΣΡ παρέπεμψε οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία για την μετάβαση στο νέο τηλεοπτικό τοπίο ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς, έπειτα από επικοινωνία που είχε με τον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση κι ενώ νωρίτερα είχε καταθέσει τροπολογία για τα κανάλια.
«Είχα πριν από λίγο επικοινωνία με τον πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, τον κ. Βούτση. Εξέφρασε την άποψη ότι η οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία για την μετάβαση στο νέο τηλεοπτικό τοπίο είναι καλύτερο να λάβει χώρα μετά τη νέα προσπάθεια συγκρότησης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης μέσω της Διάσκεψης των Προέδρων της βουλής», δήλωσε ο κ. Παππάς αργά χθες βράδυ, «αυτό και θα κάνουμε», τόνισε.
Ο κ. Παππάς υπογράμμισε ότι «είναι η ώρα να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια συναινέσεων, τόσο για τη συγκρότηση της ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής, του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης όσο και για τις ευρύτατες δυνατές συναινέσεις σε σχέση με τον τρόπο μετάβασης στο νέο τηλεοπτικό τοπίο».
«Ήρθε η ώρα νομίζω», είπε ο κ. Παππάς, «όλα τα κόμματα να κινηθούν με γνώμονα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και όχι με γνώμονα την υπεράσπιση ειδικών, ιδιαίτερων, συμφερόντων».
Η τροπολογία
Νωρίτερα, το βράδυ της Παρασκευής, είχε κατατεθεί στη Βουλή η τροπολογία του υπουργού Επικρατείας για τα κανάλια που προέβλεπε πως σε διάστημα πέντε ημερών από την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των ονομάτων των νέων τηλεοπτικών σταθμών, τα υπόλοιπα μη αδειοδοτημένα κανάλια θα πρέπει να σταματήσουν να εκπέμπουν.
«Μετά την πάροδο πέντε (5) εργάσιμων ημερών από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του υπουργού στον οποίον έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με την οποία χορηγούνται άδειες της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, επιβάλλονται οι κυρώσεις των άρθρων 76 και 77 του ν. 4070/2012 στις εξής περιπτώσεις:
(α) παροχής και με κάθε τρόπο διανομής περιεχομένου, ανεξαρτήτως στόχευσης, μέσω επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής σε ελεύθερη λήψη και εθνική ή περιφερειακή εμβέλεια από παρόχους μη αδειοδοτημένους κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου,
(β) διανομής, κωδικοποίησης, μετάδοσης και με οποιοδήποτε τρόπο διάθεσης στο κοινό από παρόχους δικτύου επίγειας τηλεοπτικής ευρυεκπομπής και σε οποιαδήποτε εμβέλεια ή γεωγραφική κάλυψη, προγραμμάτων, εκπομπών ή περιεχομένου των ανωτέρων υπό (α) αναφερομένων» αναφέρει η τροπολογία.
Παράλληλα, αυστηροποιούνται οι ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται τόσο για την DIGEA όσο και για τους καναλάρχες που θα εξακολουθήσουν να εκπέμπουν. Η ποινή φυλάκισης ορίζεται πλέον στον 1 έτος αντί για 6 μήνες ενώ τα πρόστιμα θα φτάνουν έως και 1 εκατ. ευρώ ενώ θα κατάσχονται και μηχανήματα.
Ταυτόχρονα, με την τροπολογία δεν αναγνωρίζονται ως φορολογικά έξοδα η διαφημιστική δαπάνη μιας επιχείρησης σε κανάλι που δεν έχει πάρει άδεια.
Την ίδια στιγμή, δίνεται προθεσμία έξι μηνών, ώστε οι τηλεοπτικοί σταθμοί με άδεια να εκπέμπουν σε high definition.
Επιπλέον, περνά στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης (αντί του ΕΣΡ) η αρμοδιότητα για την παροχή βεβαίωσης προς τους αδειοδοτούμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου για τον αριθμό των εργαζομένων, τις κτιριακές υποδομές κ.ά.
Η τροπολογία, που συμπεριελήφθη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας, έχει τίτλο «Τροποποίηση διατάξεων του ν.4339/2015 περί αδειοδότησης παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, συμπλήρωση του Κ.Φ.Ε. σχετικά με δαπάνες που αφορούν σε οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις, και μετάθεση έως 1.1.2017 της εφαρμογής της διαδικασίας για την απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων από τα Μ.Μ.Ε.».
Διαβάστε ολόκληρη την τροπολογία εδώ.
ΝΔ: Να αντισταθούμε με όλες μας τις δυνάμεις στις μαύρες αντισυνταγματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης
«Το πραξικόπημα Τσίπρα – Παππά κορυφώνεται με άλλη μια αυταρχική πράξη που οδηγεί μέσα σε πέντε εργάσιμες μέρες σε κλείσιμο τα τηλεοπτικά κανάλια», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ΝΔ για την τροπολογία σχετικά με τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών. «Οι ευθύνες τους για τις μαύρες αντισυνταγματικές μεθοδεύσεις είναι τεράστιες. Οφείλουμε όλοι και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, να συνειδητοποιήσουμε τον αντιδημοκρατικό κατήφορο στον όποιον οδηγεί η κυβέρνηση τη χώρα, και να αντισταθούμε με όλες μας τις δυνάμεις», τονίζει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Τι ανέφεραν κυβερνητικοί κύκλοι για την τροπολογία
Κυβερνητικές πηγές υπογράμμιζαν χθες βράδυ πως η τροπολογία Παππά αποβλέπει:
– Στην κατοχύρωση της επένδυσης των υπερθεματιστών.
– Στην ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου.
Αναφέρουν πως η τροπολογία κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνει τα εξής 6 σημεία:
1. «Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για μετάδοση μη αδειοδοτημένου σήματος . Ίσχυαν μόνο για τον πάροχο δικτύου. (Digea). Τώρα επεκτείνονται και στον πάροχο περιεχομένου (κανάλι). Επίσης αυστηροποιούνται.
– Ποινικές κυρώσεις: Φυλάκιση έως 12 μήνες. Χρηματική ποινή από 20.000 έως 1.5εκατ. Κατάσχεση εξοπλισμού. (για το κανάλι)
– Διοικητικές κυρώσεις: Σύσταση (με πρόστιμο 3 εκατ. εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση). Αναστολή ή ανάκληση της άδειας. (Αυτό προφανώς ισχύει για τον πάροχο αφού το κανάλι δεν θα έχει ούτως ή άλλως άδεια. Θα ισχύσει μελλοντικά, εφόσον θα υπάρξει και δεύτερος πάροχος).
Οι κυρώσεις θα ισχύσουν πέντε ημέρες μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που θα καθορίζει οριστικά τους αδειούχους.
2. Η εκπομπή των αδειοδοτημένων σε σήμα υψηλής ευκρίνειας.
Ο νόμος προβλέπει ότι οι αδειοδοτημένοι πρέπει να εκπέμψουν από την πρώτη στιγμή σε HD.Η τροπολογία δίνει μεταβατική περίοδο, ως εξής:
– Οι αδειοδοτημένοι έχουν 6 μήνες προθεσμία να εκπέμψουν και σε σύστημα HD.
– Κατόπιν έχoυν 2 χρόνια περιθώριο να εκπέμπουν και σε HD και σε SD. (Standard Definition)
– Μετά την παρέλευση της διετίας, θα πρέπει να εκπέμπουν αποκλειστικά σε HD.
– Παράλληλα δίνεται διετής προθεσμία, μέχρι το παραγόμενο πρόγραμμα να είναι εξ αρχής σε HD.
3. Η διαφημιστική δαπάνη σε μη αδειοδοτημένο σταθμό δεν εκπίπτει.
Εδώ υπάρχει ερώτημα για το τι θα γίνει αν ένας σταθμός εκπέμπει χωρίς άδεια (οπότε η δαπάνη δεν εκπίπτει), αλλά ταυτόχρονα εκπέμπει και νόμιμα σε ψηφιακή πλατφόρμα (nova, ote tv κλπ- οπότε η δαπάνη εκπίπτει). Ο Αλεξιάδης έχει φτιάξει έναν μηχανισμό ελέγχου, για το ποιο κομμάτι της δαπάνης αντιστοιχεί σε μη αδειοδοτημένη και ποιο σε αδειοδοτημένη εκπομπή.
4. Βεβαίωση συμμόρφωσης των αδειδοτημένων με τις ρυθμίσεις του νόμου (κατανομή προσωπικού ανά κλάδο, αριθμός απασχολούμενων, εγκαταστάσεις κλπ).
Η αρμοδιότητα αυτή (του να βεβαιώνει ποιος είναι σύννομος) ανήκει στο ΕΣΡ. Μεταβιβάζεται στην ΓΓΕ, μέχρι να συγκροτηθεί το ΕΣΡ.
5. Περιορισμός της δικτύωσης μεταξύ περιφερειακών σταθμών.
Ένας περιφερειακός σταθμός δικτυωμένος με πολλούς άλλους περιφερειακούς, μπορεί να λειτουργεί ντε φακτο ως σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας. Η τροπολογία περιορίζει την δικτύωση ως εξής:
– Κάθε περιφερειακός σταθμός μπορεί να διασυνδέεται μόνο με έναν άλλον περιφερειακό σταθμό.
– Η διασύνδεση δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις ώρες ημερησίως.
6. Παράταση, για ένα τρίμηνο, της έναρξης ισχύος του νόμου για απευθείας τιμολόγηση του διαφημιζόμενου.
Ο νόμος αυτός φτιάχτηκε το καλοκαίρι του 2014, με στόχο να παρακάμψει τους ενδιάμεσους στην διαφήμιση (media shops). Δεν εφαρμόστηκε, καθώς η έναρξη ισχύος του έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις. Η τελευταία παράταση λήγει κάπου τώρα.
Ο λόγος που παρατείνεται τώρα για ένα τρίμηνο είναι ότι μέσα στο διάστημα αυτό, (έως τον Δεκέμβριο του 2016) θα έχει έρθει στην Βουλή ο νόμος για την ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών. (Ένα ηλεκτρονικό «χρηματιστήριο», όπου ο καθενός, διαφανώς, θα αγοράζει και θα πουλάει διαφημιστικό χρόνο). Κρίνεται επομένως, περιττό, να αλλάξει τώρα το ισχύον καθεστώς, για να ξανααλλάξει μέσα στο επόμενο τρίμηνο».
Πηγή: newsbeast.gr