ΔΕΗ: Καταγγελίες για διακοπές ηλεκτροδότησης πίσω από το ‘κοινωνικό ρεύμα’

Δήμητρα Γιωτίδου
By Δήμητρα Γιωτίδου Add a Comment
22 Min Read
Καταγγελίες για διακοπές ηλεκτροδότησης εν μέσω Αυγούστου την ώρα που “τρέχει” η διαδικασία ρυθμίσεων των ληξιπρόθεσμων οφειλών με τη ΔΕΗ να δίνει και παράταση μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου για τους διακανονισμούς. Τι αναφέρει η Κίνηση Πολιτών Ενάντια Στις Διακοπές Ρεύματος στο NEWS 247, τι ισχύει για τους “πελάτες με αντισυμβατική συμπεριφορά”

Διακοπές ρεύματος εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου καταγγέλλονται από ιδιώτες που προσπαθούν να κοινοποιήσουν τις περιπτώσεις τους μέσα από κοινωνικές ομάδες και δίκτυα αλληλεγγύης. Την ίδια περίοδο “τρέχει” η διαδικασία ρυθμίσεων των ληξιπρόθεσμων οφειλών με τη ΔΕΗ να ανακοινώνει παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου του προγράμματος των ευνοϊκών διακανονισμών που έληγε στις 31 Ιουλίου.

-Advertisement-

Όπως προκύπτει από τις καταγγελίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, υπήρξαν άνθρωποι που αδυνατούσαν ή δεν πρόλαβαν να μπουν στη ρύθμιση διακανονισμών και βρέθηκαν αντιμέτωποι με τη διακοπή της ηλεκτροδότησης.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της επιχείρησης, από την1η Απριλίου που τέθηκε σε εφαρμογή το πρόγραμμα και έως τις 29 Ιουλίου, εντάχθηκαν στη ρύθμιση 290.000 καταναλωτές, ενώ υπάρχουν ακόμα 1.500.000 πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές, οι οποίοι δεν ανταποκρίθηκαν στην πρώτη πρόσκληση, με τη ΔΕΗ να τους καλεί εκ νέου να προσέλθουν για διακανονισμό έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Οι επίσημες ανακοινώσεις της ΔΕΗ

 

Με ημερομηνία 14 Ιουλίου:

“Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ, μετά την μεγάλη ανταπόκριση από πελάτες της, επιχειρήσεις, επαγγελματίες και νοικοκυριά, για ένταξη στο ευνοϊκό πρόγραμμα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 δόσεις, αποφάσισε την παράταση του συγκεκριμένου προγράμματος έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2016, προκειμένου να διευκολύνει τους ενδιαφερόμενους, καθώς αναμένεται αύξηση των αιτημάτων για διακανονισμό.

Υπενθυμίζεται ότι η καταβολή της 1ης δόσης πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού”.

Και στις 29 Ιουλίου:

“Με αφορμή την ολοκλήρωση του ιδιαίτερα ευνοϊκού προγράμματος διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 δόσεις και χωρίς προκαταβολή που ξεκίνησε από την 1η Απριλίου 2016, η ΔΕΗ ευχαριστεί θερμά τους 290.000 πελάτες της που έσπευσαν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους.

Παράλληλα, η Επιχείρηση δίνει την ευκαιρία και στους υπόλοιπους 1,5 εκατ. πελάτες της να ρυθμίσουν τις οφειλές τους παρατείνοντας την ισχύ του παραπάνω προγράμματος μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.

Η Εταιρεία ενημερώνει τους πελάτες της οι οποίοι δεν θα προσέλθουν να διακανονίσουν τις οφειλές τους επωφελούμενοι από την ευκαιρία που τους έδωσε ότι εφόσον γίνει διακοπή της ηλεκτροδότησης τους λόγω χρέους, δεν θα ισχύουν οι πιο πάνω ευνοϊκές ρυθμίσεις για την επανασύνδεση τους”.

Κραυγή αγωνίας από καταναλωτές

 

Οι παραπάνω ανακοινώσεις συνοδεύτηκαν από κραυγές αγωνίας ιδιωτών που αδυνατούν να πληρώσουν τη ΔΕΗ όντας άνεργοι και όπως οι ίδιοι αναφέρουν, βλέπουν τα σπίτια τους να μένουν χωρίς ρεύμα ή δέχονται προειδοποιητικά ειδοποιητήρια ακόμη και από εισπρακτικές εταιρείες.

Η καταγγελία του δημοσιογράφου Δημήτρη Σούλτα μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook σε ιδιαιτέρως σκληρή γλώσσα. Το κείμενο του δημοσιεύεται μετά από σχετική άδεια που μας έδωσε ο ίδιος:

“Πριν από λίγη ώρα η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα στο σπίτι μου. Βρίσκομαι στη Θεσσαλονίκη για να δω για λίγες μέρες τους γονείς μου και το έμαθα τυχαία, γιατί εκείνη την ώρα βρισκόταν εκεί η κοπέλα μου (που θα μπορούσε να έλειπε). Χτύπησε το θυροτηλέφωνο και της είπαν κοφτά “από τη ΔΕΗ” (καμία αναφορά σε διακοπή), Της είπα να τους πει ότι δεν μπορεί να κατέβει γιατί πίστεψα ότι ήταν από τις νέες εταιρείες παροχής ενέργειας. Τους τελευταίους μήνες έχουν χτυπήσει πολλές φορές το θυροτηλέφωνο εκπρόσωποι τέτοιων εταιρειών λέγοντας: “για τα ρολόγια της ΔΕΗ

Το ρεύμα κόπηκε σε έναν άνεργο (είμαι άνεργος από τον Μάιο του 2015). Επειδή ακριβώς τα οικονομικά μας είναι απελπιστικά στενά, έβαλα προχθές 30 ευρώ στο λογαριασμό της ΔΕΗ μέσω ηλεκτρονικής πληρωμής και θα έκανα με την επιστροφή μου τον διακανονισμό,τον οποίον διαφημίζει η εταιρεία και τον έχει παρατείνει μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.

Αλλά αυτό δεν φτάνει στους άθλιους μανατζερέους και στους ακόμα πιο άθλιους κυβερνητικούς που ανέχονται το να κόβεται το ρεύμα, Αύγουστο μήνα, σε έναν άνεργο. Που ακόμα κι αν δεν ήταν σ’΄αυτή τη δεινή οικονομική θέση, ήταν πολύ πιθανόν να έλειπε να έβρισκε μετά από λίγες μέρες μια χωματερή που σαπίζει, αφού ότι υπήρχε στο ψυγείο θα “έλιωνε” σε πολύ λίγο χρόνο.

Αυτή είναι η κοινωνική πολιτική των – μη γ…σω- “πρώτη φορά Αριστερά”. Κόβουν το ρεύμα μέσα στον Αύγουστο σε ανέργους, οι οποίοι μάλιστα μόλις πριν λίγες μέρες πλήρωσαν έστω ένα μικρό ποσό και ενώ “τρέχει” το πρόγραμμα διακανονισμού. Άθλιοι, σιχαμένοι και κοινοί απατεώνες και οι μανατζερέοι της εταιρίας και οι πολιτικοί ταγοί, που μιλάνε, χωρίς να κοκκινίζουν για κοινωνικές ευαισθησίες.

Συνεχίστε να επιτίθεστε στους πιο αδύναμους αυτής της κρίσης, άθλια υποκείμενα, συνεχίστε να δείχνετε “ρεαλιστές” και “αναπτυξιακοί” τσαλακώνοντας τη ζωή των ανθρώπων. Συνεχίστε…”.

Καταγγελία υπήρξε και από το κίνημα Δεν Πληρώνω. Όπως αναφέρεται στο επίσημο site του κινήματος:

“Οι συναγωνιστές του Κινήματος Δεν Πληρώνω δέχονται καθημερινά δεκάδες τηλεφωνήματα για κομμένα ρεύματα. Ανταποκρινόμαστε όπου είναι ανθρώπινα δυνατό με προτεραιότητα στις πιο σοβαρές περιπτώσεις.

Παρακάτω αναρτούμε την αγωνιώδη έκκληση μιας νέας κοπέλας, άνεργης, με καθολικό λέμφωμα, που γυρίζοντας από την χημειοθεραπεία που έκανε στο Νοσοκομείο βρήκε το ρεύμα της κομμένο.

Η ΔΕΗ είχε ενημερωθεί για το σοβαρό πρόβλημα της και κάποιος καρεκλοκένταυρος θεώρησε σκόπιμο να απορρίψει το αίτημα ενός συνανθρώπου μας με σοβαρότατο πρόβλημα υγείας. Προφανώς εκεί στη ΔΕΗ το παίζουν μικροί θεοί, από την ασφάλεια του δροσερού τους γραφείου και της ζεστής καρέκλας, τρομάρα τους.

Η κοπέλα μας έστειλε τα παρακάτω μηνύματα, φτάνοντας στα πρόθυρα αυτοκτονίας. Πολλοί συναγωνιστές του Κινήματος Δεν Πληρώνω  μίλησαν μαζί της , δίνοντας της κουράγιο και οι διαδικασίες επανασύνδεσης δρομολογήθηκαν άμεσα”.

Οι φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Δεν Πληρώνω:

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

 

Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε πως σύμφωνα με τον κώδικα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αναρτημένος και στο site της ΡΑΕ, και όπως προκύπτει από το άρθρο 34, παράγραφος 4,5:

“4. Το δικαίωμα του Προμηθευτή να υποβάλει στον αρμόδιο Διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης μετρητή φορτίου λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών, ή να καταγγείλει τη Σύμβαση σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 39, δεν μπορεί να ασκηθεί κατά Ευάλωτων Οικιακών Πελατών για το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως Μάρτιο, καθώς και κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου.

5. Ειδικώς για τους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες των περιπτώσεων 1(β) και 1(δ) του άρθρου 52 του ν. 4001/2011, ήτοι τους Πελάτες που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, και αυτούς με σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Προμηθευτής δικαιούται να καταγγείλει τη Σύμβαση Προμήθειας μόνο στην περίπτωση που ο Πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση έξι (6) διαδοχικών Λογαριασμών Κατανάλωσης, και εφόσον προηγουμένως έχει αποστείλει ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει τον Πελάτη: α) για τη δυνατότητα του Πελάτη για διακανονισμό πληρωμής των οφειλών του, και β) για την πρόθεσή του να καταγγείλει τη Σύμβαση τάσσοντάς του προθεσμία είκοσι (20) ημερών προς εξόφληση, η οποία και παρήλθε άπρακτη. Εφόσον ο Προμηθευτής προβεί στην καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας, ο ως άνω Ευάλωτος Οικιακός Πελάτης, ο οποίος χρήζει μηχανικής υποστήριξης ή έχει σοβαρά προβλήματα υγείας, μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας, χωρίς να προηγηθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο διακοπή της ηλεκτροδότησής του”.

“Δεν πρέπει να αγγίξουν αυτούς που είναι ενταγμένοι ήδη στο Κοινωνικό Τιμολόγιο”

 

Από τη δική του μεριά το Κίνημα ΑΛ.ΑΝΥ.Α – Κίνηση Πολιτών Ενάντια Στις Διακοπές Ρεύματος, κατήγγειλε με δική του επιστολή προς τη ΔΕΗ “σαν απαράδεκτη την αποστολή απειλητικών επιστολών προς τους 750.000 καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο ΚΟΤ με αποκλειστικό στόχο τον εκφοβισμό τους προκειμένου να προχωρήσουν σε ρύθμιση χρεών προς την επιχείρησή”, όπως αναφέρεται συγκεκριμένα.

“Η αποστολή τέτοιου είδους επιστολών, κάθε άλλο παρά αναδεικνύει το “’κοινωνικό πρόσωπο” της ΔΕΗ και της κυβέρνησης, αντίθετα επιβεβαιώνει τις υποψίες μας ότι η συνέχεια ενός ανάλγητου κράτους με αξιακό πρόθεμα την προάσπιση νεοφιλελεύθερων πολιτικών που αναδεικνύουν τους αριθμούς πάνω από την ανθρώπινη υπόσταση Υπερηφάνεια και Αξιοπρέπεια, δηλώνει παρόν και μάλιστα με “πάταγο”.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από τη διοίκηση της ΔΕΗ να διακόψει άμεσα την αποστολή προς τους πολίτες των εκβιαστικών απειλητικών και τρομοκρατικών επιστολών, να αλλάξει τη πολιτική της απέναντι στα “χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα” προστατεύοντας τα απόλυτα όπως άλλωστε έχει την υποχρέωση τόσο από το σύνταγμα της χώρας, όσο και από τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που απαιτούν απόλυτο σεβασμό και σύνεση απέναντι σε μια κοινωνία που αφανίζεται και έναν εφιάλτη δίχως τέλος”, αναφέρει το Κίνημα ΑΛ.ΑΝΥ.Α.

Δημοσιεύεται μάλιστα και το παρακάτω έγγραφο:

https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg
https://lamianow.gr/wp-content/uploads/2024/03/Iamia-Now-01-1-2-1-scaled.jpg

 

Ο Τάσος Καραγιώργος, μέλος του κινήματος, αναφέρει στο NEWS 247:

“Δεν πρέπει να αγγίξουν αυτούς που είναι ενταγμένοι ήδη στο Κοινωνικό Τιμολόγιο. Βάσει του νομοθετήματος και του κανονισμού της ΔΕΗ προστατεύονται απόλυτα. Στέλνουν και σε αυτούς επιστολές εκβιαστικές και τους λένε πως αν δεν ρυθμίσουν τον λογαριασμό τους θα προβεί η ΔΕΗ σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Ο ένας άξονας είναι αυτός και πρόκειται για αθλιότητα γιατί μιλάμε για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα. Από τις 750.000, στη χειρότερη περίπτωση οι 600.000 έχουν πραγματικά άμεση ανάγκη. Άντε να εκμεταλλεύονται το κοινωνικό τιμολόγιο 100.000 το πολύ 150.000 άνθρωποι. Εμάς μας ενδιαφέρει ο κανόνας και ο κανόνας λέει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών αυτών εντάσσεται στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα και όταν τους τρομοκρατείς μπορεί και να αυτοκτονήσουν, έτσι δεν είναι;”, και συμπληρώνει: “Δεν μπορείς να πάρεις κάτι από αυτούς τους ανθρώπους, τί να κατασχέσεις;”.

-Advertisement-
=Advertisement=

“Από την άλλη, υπάρχουν και καταναλωτές που δεν είναι στο κοινωνικό τιμολόγιο για πολλούς και διάφορους λόγους αλλά δεν ευημερούν. Μπορεί ας πούμε να είναι το εισόδημα τους 12.000 και ένα ευρώ αλλά να είναι πολύτεκνοι. Ένας πολύτεκνος με υποχρεώσεις, προηγούμενα δάνεια και τέσσερα παιδιά για παράδειγμα, ενδεχομένως θα δυσκολεύεται. Σε αυτούς δεν στέλνουν ειδοποίηση πως αν δεν κάνετε ρύθμιση θα προβούμε σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, αλλά έχουν στείλει επιστολές από εισπρακτικές εταιρείες και έχω λάβει στα χέρια μου πολλές τέτοιες από ανθρώπους που μου τις αποστέλλουν μέσα στην απόγνωση τους. Σε αυτούς που έχουν αφήσει τους λογαριασμούς και έχουν φτάσει πάνω από 1.500 ευρώ στέλνουν επιστολές μέσω εισπρακτικών και τους δίνουν προθεσμία”.

Στη συνέχεια ο κ. Καραγιώργος μας δίνει ένα παράδειγμα που έχει εξετάσει ο ίδιος:

“Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η κυρία Βίκυ, έμπορος στο επάγγελμα, που είχε ένα χρέος το 2013, 7.500 ευρώ που με παρέμβαση του κινήματος η τότε Δεξιά τις είχε ρυθμίσει με 100 δόσεις ενώ το όριο ήταν 8 δόσεων. Τώρα, έχει χρέος 3.500 και ενώ έχει εξοφλήσει τα προηγούμενα, της έστειλαν επιστολή και την ενημέρωσαν τηλεφωνικά πως μέχρι τις 4 Αυγούστου θα έπρεπε να ρυθμίσει την οφειλή της διαφορετικά θα προβούν σε κατάσχεση. Πώς όμως να τη ρυθμίσει; Της είπαν να καταβάλλει 1.000 ευρώ άμεσα και τα υπόλοιπα 2.500 σε δύο μήνες. Της ζήτησαν το αδύνατο της γυναίκας. Ήταν σε απόγνωση, επικοινώνησε μαζί μας και κάναμε παρέμβαση στη ΔΕΗ. Αυτοί μας είπαν πως δεν πρόκειται να γίνει τίποτα μέχρι τον Σεπτέμβρη και πως προσπαθούν να διασφαλίσουν τα συμφέροντα της εταιρείας. Εμείς συνεχίζουμε τον αγώνα μας, δεν υπάρχουν διακοπές Αυγούστου για εμάς”.

Τέλος, καταγγελία για διακοπή ρεύματος σε πολύτεκνη οικογένεια με καρκινοπαθή και διαβητικό, στο Κορωπί, υπήρξε και από το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λαυρίου.

Σημειώνεται πως κατόπιν επικοινωνίας του NEWS 247 με την εταιρεία, δεν υπήρξε επίσημη απάντηση από τη ΔΕΗ. Παραθέτουμε ωστόσο απόσπασμα από τη Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Πρόεδρος του Δ.Σ., Μ. Παναγιωτάκης στις 8 Ιουνίου, ο οποίος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο κοινωνικό τιμολόγιο αλλά και την έκπτωση 15% σε όλους τους οικιακούς και επαγγελματικούς καταναλωτές Χαμηλής και Μέσης Τάσης.

“Άλλωστε ενόψει της ύπαρξης του κοινωνικού τιμολογίου, για όσους έχουν ανάγκη, καθώς και της χορήγησης δωρεάν ρεύματος στις περιπτώσεις μεγάλης φτώχειας, για τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών που δεν πληρώνουν δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία”, ανέφερε μεταξύ άλλων, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί στα ειδοποιητήρια που έχουν λάβει ακόμη και εκείνοι που εντάσσονται στο ΚΟΤ.

Οι δηλώσεις του κ. Παναγιωτάκη:

“Το Δ.Σ. της ΔΕΗ στη σημερινή του συνεδρίαση αποφάσισε τη χορήγηση ενιαίας έκπτωσης 15% σε όλους τους οικιακούς και επαγγελματικούς καταναλωτές Χαμηλής και Μέσης Τάσης. Προϋπόθεση η εμπρόθεσμη εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών και η τήρηση των διακανονισμών που τυχόν έχουν συναφθεί ή θα συναφθούν με το ισχύον, ή έχουν συναφθεί με το προηγούμενο πρόγραμμα.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα η έκπτωση αυτή αφορά σε πλέον των 5.000.000 καταναλωτές – πελάτες της ΔΕΗ, οι οποίοι είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους έναντι της Επιχείρησης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη – μοναδική ίσως – μείωση τιμολογίων στα χρονικά της ΔΕΗ.

Η ρύθμιση πάντως αυτή είναι, σύμφωνα με τα ανωτέρω, ανοιχτή σε όλους τους καταναλωτές καθώς παρέχει το δικαίωμα ένταξης στους διακανονισμούς και σε αυτούς που σήμερα είναι υπερήμεροι. Πρόκειται για περίπου 2.100.000 ενεργούς καταναλωτές, τους οποίους, με την ευκαιρία αυτή καλούμε να σπεύσουν να τακτοποιηθούν. Η σημερινή πρωτοβουλία της ΔΕΗ καταδεικνύει εμφαντικά την κοινωνική της ευαισθησία και το ενδιαφέρον της για την στήριξη των επαγγελματιών, εμπόρων και βιομηχανιών σε όφελος της οικονομίας και της απασχόλησης.

Αφετέρου παρέχεται η μεγάλη ευκαιρία σε όλους, όσοι σήμερα δεν πληρώνουν το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώνουν, να γίνουν συνεπείς τερματίζοντας συμπεριφορές που επιβαρύνουν όλους τους υπολοίπους. Άλλωστε ενόψει της ύπαρξης του κοινωνικού τιμολογίου, για όσους έχουν ανάγκη, καθώς και της χορήγησης δωρεάν ρεύματος στις περιπτώσεις μεγάλης φτώχειας, για τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών που δεν πληρώνουν δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία.

Ο τερματισμός της ασυδοσίας είναι εξάλλου απολύτως απαραίτητος ενόψει της διαδικασίας υποχρεωτικού ανοίγματος της λιανικής αγοράς που ενεργοποιείται με τον πρόσφατο νόμο 4389/2016 με τα ΝΟΜΕ. Στο θέμα αυτό τονίζουμε ότι η ΔΕΗ, θα αναλάβει στο αμέσως προσεχές διάστημα και νέες πρωτοβουλίες και δράσεις, ώστε το άνοιγμα της αγοράς να γίνει με τον πιο ομαλό τρόπο, προκειμένου να ωφεληθούν, κατά το δυνατό, πρωτίστως οι καταναλωτές. Ο ηλεκτρισμός απαιτεί υπεύθυνες και σοβαρές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο κερδοσκοπίας”.

Διεύρυνση κριτηρίων και λεπτομέρειες της ρύθμισης

 

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζει πάντως και επισήμως τη “διεύρυνση των κριτηρίων χορήγησης του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου της ΔΕΗ” όπως έκανε γνωστό ο υπουργός κ. Σκουρλέτης σε σχετική ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ κ. Παπακώστα.

Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Σκουρλέτη το εγχείρημα της διεύρυνσης για το Κοινωνικό Τιμολόγιο είναι “απαιτητικό” εξαιτίας της δυσκολίας ελέγχου των ειδικών συνθηκών που οδηγούν “στη μη ταύτιση του δηλωθέντος εισοδήματος και των πραγματικών συνθηκών διαβίωσης του καταναλωτή”. Έτσι, προτεραιότητα, κατά την μελλοντική υλοποίηση του εγχειρήματος, “θα δοθεί στην ίση μεταχείριση των καταναλωτών”. Παράλληλα σύμφωνα πάντα με τον κ. Σκουρλέτη εξετάζεται η δυνατότητα μείωσης των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας, θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματικότητα της ρύθμισης των 36 δόσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, από τη διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα των διεθνών τιμών του πετρελαίου και του φυσικού αερίου και από τις εξελίξεις στην ελληνική αγορά ενέργειας.

Στην απάντηση του ο κ. Σκουρλέτης αναφέρθηκε και στην νέα ρύθμιση της ΔΕΗ για την οποία κάνουμε λόγο παραπάνω, στην οποία όπως είπε, “έχουν τη δυνατότητα να προσχωρήσουν για το υπόλοιπο της οφειλής τους και εκείνοι οι πελάτες, οι οποίοι έχουν ήδη προβεί σε διακανονισμό των οφειλών τους”. Διευκρινίζεται πως από το πρόγραμμα εξαιρούνται οι περιπτώσεις πελατών με ρευματοκλοπή.

Τέλος, ο κ. Σκουρλέτης έχει πολλάκις ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να κοπεί το ρεύμα “σε νοικοκυριά με κοινωνικά τιμολόγια, σε αρρώστους με μηχανική υποστήριξη, αλλά και σε αγρότες”. Ο ίδιος ο υπουργός έχει ζητήσει η προσπάθεια μείωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών να μην οδηγήσει σε κοινωνικές αδικίες, με άλλα λόγια να υπάρξει επιπρόσθετη προσοχή για τις “ιδιαίτερες” περιπτώσεις οφειλετών που χρωστούν πάνω από 1.000 ευρώ, ακόμη κι αν δεν έχει πληρωθεί λογαριασμός για πάνω από οκτώ μήνες.

Κοινώς, το αίτημα του υπουργείου σχετίζεται με το να γίνει “ηθικό” το “νόμιμο”.

Κλείνουμε με τις λεπτομέρειες της ρύθμισης που ισχύει αυτή τη στιγμή για όλους τους ενδιαφερόμενους:

-Μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου του 2016 όλοι οι πελάτες θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε 36 μηνιαίες δόσεις, χωρίς καμία προκαταβολή.

Στη ρύθμιση αυτή θα έχουν τη δυνατότητα να προσχωρήσουν για το υπόλοιπο της οφειλής τους και εκείνοι οι πελάτες, οι οποίοι έχουν ήδη προβεί σε διακανονισμό των οφειλών τους με βάση το ισχύον σήμερα σύστημα. Η καταβολή της 1ης δόσης θα πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού.

Από το παραπάνω πρόγραμμα εξαιρούνται οι περιπτώσεις πελατών με ρευματοκλοπή, για τους οποίους συνεχίζουν να ισχύουν τα προβλεπόμενα στον ισχύοντα Κανονισμό Διακανονισμών.

-Μετά την ολοκλήρωση του παραπάνω προγράμματος, από την 1η Οκτωβρίου και εξής οι οικιακοί πελάτες, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν πλέον να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα διακανονισμών ως εξής:

Πελάτες χωρίς αντισυμβατική συμπεριφορά:

-Προκαταβολή: μόλις το 5% της συνολικής οφειλής

-Μηνιαίες δόσεις: ύψος ίσο κατ’ αρχάς με το 30% του μέσου, σε ετήσια βάση, μηνιαίου λογαριασμού με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36.

Πελάτες με αντισυμβατική συμπεριφορά (αυθαίρετη παραβίαση μετρητή):

-Προκαταβολή: 15% της συνολικής οφειλής

-18 μηνιαίες δόσεις

Από τις παραπάνω ρυθμίσεις εξαιρούνται οι εποχικοί πελάτες, για τους οποίους προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις, καθώς επίσης: οι αγρότες, οι ενταγμένοι στο Μητρώο των ευάλωτων πελατών, οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Υδρευσης – Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και οι Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ/ΓΟΕΒ), οι οποίοι ήδη απολαμβάνουν ευνοϊκών ρυθμίσεων.

-Προϋπόθεση ισχύος του διακανονισμού είναι η εμπρόθεσμη εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών. Ακόμη όμως και σε περίπτωση κατά την οποία, λόγω αδυναμίας, στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους δεν καταβληθεί μία δόση, ο διακανονισμός συνεχίζεται κανονικά από τον επόμενο μήνα. Σε περίπτωση μη καταβολής περισσοτέρων της μίας δόσεων εντός ενός ημερολογιακού έτους, ο διακανονισμός εξακολουθεί να ισχύει με την προϋπόθεση καταβολής όλων -πλην μίας- των οφειλόμενων δόσεων.

Παράλληλα από την 1η Ιουλίου τρέχει η έκπτωση 15% στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ για τους συνεπείς ως προς τις πληρωμές των οφειλών πελάτες. Η έκπτωση αυτή θα φανεί από τον Σεπτέμβριο. Κι αυτό γιατί η μείωση αφορά τις καταναλώσεις που πραγματοποιούνται από την 1η Ιουλίου. Το τελικό ποσό λοιπόν θα φανεί στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς που θα φτάσουν στα σπίτια και στις επιχειρήσεις από τις αρχές του φθινοπώρου.

 

Πηγή

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *