Πιο κοντά στην υπογραφή των συμβάσεων για την υλοποίηση των έργων αποκατάστασης των ζημιών από τις καταστροφικές πλημμύρες (Σεπτέμβριος 2023) σε Θεσσαλία και Εύβοια, συνολικής αξίας 1,252 δις., έρχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως εκτιμάται, εκτός απρόοπτου, θα καταστεί δυνατό να υπογραφούν σε περίπου ενάμιση μήνα.
Πληροφορίες της naftemporiki.gr και της Τετης Ηγουμενιδη, αναφέρουν ότι η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) με τις πρώτες αποφάσεις της απορρίπτει τα επιχειρήματα των εταιριών 6ης τάξεως, Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ., κατά της διαδικασίας ανάθεσης των έργων.
Η προαναφερόμενη κοινοπραξία έχει προσφύγει στην ΕΑΔΗΣΥ υποστηρίζοντας ότι έχει εμποδιστεί παρανόμως η συμμετοχή της στη διαδικασία (πρόσκληση στους 4 μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους να καταθέσουν προσφορές). Υπάρχει βεβαίως η πιθανότητα οι εταιρίες 6ης τάξεως να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προοπτική που θα εξαρτηθεί και από το πως ακριβώς τοποθετείται η Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων στις επίμαχες αποφάσεις της.
Παρά την προδικαστική προσφυγή και καθώς απορρίφθηκε το αίτημα περί αναστολής της διαδικασίας, οι προς υπογραφή συμβάσεις με τους Ομίλους, ΓΕΚ Τέρνα, Aktor, Άβαξ και Μέτκα, την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκαν από το υπουργείο Υποδομών προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Συγκεκριμένα, στο Ελεγκτικό Συνέδριο υποβλήθηκαν οι συμβάσεις για 4 οδικά έργα, 1 οδικό έργο που αφορά το παράπλευρο οδικό δίκτυο στην Θεσσαλία, 3 σιδηροδρομικά έργα και 2 φάκελοι Τεχνικών Συμβούλων για τα προαναφερόμενα έργα, ένας για τα οδικά και ένας για τα σιδηροδρομικά.
Σημειώνεται ότι μετά τον έλεγχο του ανώτατου δικαστηρίου οι συμβάσεις θα κατατεθούν και στη Βουλή.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, το τμήμα των έργων που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης (περί τα 600 εκατ. ευρώ) έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το χρόνο ισχύος του χρηματοδοτικού εργαλείου.
Για την ολοκλήρωση του υπόλοιπου αντικειμένου των οδικών έργων, που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 48 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής τους και αντίστοιχα για τα σιδηροδρομικά σε 15 μήνες.
Σημειώνεται ότι με βάση τις αποφάσεις κατακύρωσης η Τέρνα (Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα), η Aktor και η Άβαξ έχουν αναλάβει από δύο έργα, συνολικής αξίας 518,415 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), 349,561 εκατ. και 216,965 εκατ., αντίστοιχα και η Μέτκα ένα αξίας 166,656 εκατ. ευρώ.
18.6 εκ. ευρώ στην Φθιώτιδα
Ως προς τις περιοχές τις οποίες αφορούν τα οδικά έργα (1.007 οδικά τμήματα προς αποκατάσταση) για τη Μαγνησία διατίθενται 293,4 εκατ., τα Τρίκαλα 230,3 εκατ., την Καρδίτσα 184,5 εκατ., τη Λάρισα 85,6 εκατ., την Εύβοια 87,3 εκατ. και τη Φθιώτιδα 18,6 εκατ. ευρώ.

Σημείωση: Τα σχόλια που εμφανίζονται κάτω από τα άρθρα αποτελούν προσωπικές απόψεις των χρηστών που τα δημοσίευσαν και δεν εκφράζουν απαραίτητα τις θέσεις ή απόψεις του Lamianow.gr.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, σχόλια που έχουν διατυπωθεί δημόσια σε κοινωνικά δίκτυα ενδέχεται να εμφανίζονται κάτω από τα άρθρα, όταν έχουν δημοσιευθεί κάτω από σχετικές αναρτήσεις του ίδιου άρθρου. Το Lamianow.gr δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο αυτών των σχολίων.
Αν κάποιο σχόλιο θεωρείτε ότι παραβιάζει δικαιώματα, είναι προσβλητικό ή έχει αποσυρθεί από την αρχική του πηγή, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο lamianow.gr@gmail.com για την άμεση αφαίρεσή του.