Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα κενά ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με δεκάδες φυλασσόμενες διαβάσεις να ελέγχονται από υπαλλήλους εταιρείας security, οι οποίοι με μόλις δύο μήνες εκπαίδευση ρυθμίζουν μόνοι τους την κυκλοφορία στη γραμμή.
Το protothema.gr πραγματοποιήσε αυτοψία στη φυλασσόμενη σιδηροδρομική διαβαση του Αυλώνα όπου ένας υπάλληλος φύλαξης, με ελλιπή εκπαίδευση, σηκώνει τις μπάρες με μια μανιβέλα, προκειμένου τα διερχόμενα τρένα να μην συγκρουστούν με κάποιο όχημα.
Το «σύστημα ασφαλείας» που τον ειδοποιεί ότι πλησιάζει το τρένο είναι ένας απαρχαιωμένος, ηλεκτρολογικός πίνακας με μια λάμπα.
Αν η λάμπα δεν ανάψει, τότε ο σεκιουριτάς επικοινωνεί μέσω ασυρμάτου με τον μηχανοδηγό και υπολογίζει το χρόνο, ώστε να κατεβάσει τη μπάρα. Στην 8ωρη βάρδια του φυλακίου υπάρχει μόνο ένας υπάλληλος, ο οποίος, αν χρειαστεί, χρονομετρά και υπολογίζει εμπειρικά ποτέ η αμαξοστοιχία πλησιάζει, ώστε να κατεβάσει τις μπάρες.
«Εγώ ήμουν πρώτα εργαζόμενος με τον ΟΣΕ 12 μήνες. Και τώρα είμαστε σε ιδιώτη, εργολάβο, εταιρεία security. Εμάς είναι η δουλειά μας να περάσει με ασφάλεια το τρένο. Να ανεβοκατεβάσουμε τις μπάρες, να σταματήσει η κυκλοφορία και να περάσει με ασφάλεια το τρένο» λέει στο protothema.gr ο υπάλληλος του φυλακίου στο σταθμό του Αυλώνα και επισημαίνει πως δεν είναι ασφαλές να υπάρχει ένα άτομο σε κάθε βάρδια.
«Αν δεν ανάψει η λάμπα, τότε έχουμε και τον ασύρματο. Μιλάμε και με το μηχανοδηγό και με το σταθμάρχη και μετράμε πόση ώρα θα κάνει το τρένο για να κατεβάσουμε τις μπάρες. Έχουμε περάσει πιστοποίηση, κανονικά. Έχουμε κάνει εκπαίδευση ηλεκτροκίνησης για ένα μήνα και ένα μήνα πιστοποίηση» δηλώνει στο protothema.gr ένας άλλος υπάλληλος εταιρείας security, ο οποίος κάνει βάρδιες στο φυλάκιο του Αυλώνα και τρέμει κάθε φορά που το τρένο πλησιάζει τη διάβαση.
Και όλα αυτά, σε μία γραμμή στην οποία καθημερινά κινούνται δεκάδες τρένα είτε της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη είτε του Προαστιακού, με δρομολόγια από και προς Χαλκίδα.