Ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη των αερομεταφορών με υδροπλάνα στη Στερεά Ελλάδα γίνεται στη Φωκίδα, την ώρα που στη Φθιώτιδα οι διαδικασίες παραμένουν στάσιμες.
Συγκεκριμένα, στους λιμένες Ερατεινής και Αγίου Νικολάου δόθηκε επίσημα το «πράσινο φως» για τη δημιουργία υδάτινων πεδίων, γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για αποθαλασσώσεις και προσθαλασσώσεις υδροπλάνων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υφυπουργού Δικαιοσύνης και βουλευτή Φωκίδας, Γιάννη Μπούγα, σύντομα θα ξεκινήσουν και οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις.

Η εξέλιξη αυτή θεωρείται κομβική για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της Φωκίδας, καθώς θα συνδέσει την περιοχή με περισσότερους προορισμούς, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και τη βιώσιμη αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών.
Την ίδια ώρα, όμως, στη Φθιώτιδα το σχέδιο για υδροπλάνα παραμένει σε εκκρεμότητα. Για τα λιμάνια του Αγίου Κωνσταντίνου, της Στυλίδας και της Γλύφας έχουν ήδη ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες και οι φάκελοι έχουν αποσταλεί προς έγκριση. Όπως είχε δηλώσει στις αρχές Απριλίου στον Lamia Polis 87.7 ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Φθιώτιδας, Γιάννης Πρεμέτης, «από τη μεριά μας έχουμε κάνει ό,τι ήταν δυνατό» και το θέμα βρίσκεται πλέον αποκλειστικά στα χέρια του Υπουργείου.
Στις 5 Ιουνίου του 2024 διαβάζαμε σε πολλαπλά αλά Non Paper δημοσιεύματα: “
Η Φθιώτιδα στο ίδιο δίκτυο υδροπλάνων μαζί με Εύβοια, Σποράδες και Αττική
Τα υδάτινα πεδία της Φθιώτιδας σε Αρκίτσα, Ράχες, Γλύφα, Θεολόγο και Λάρυμνα ανοίγουν το δρόμο για άμεση διασύνδεση της Φθιώτιδας με τα υδατοδρόμια της Εύβοιας σε Αιδηψό, Αλιβέρι, Κάρυστο, Κύμη, Χαλκίδα και τις υποδομές υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων σε Σκόπελο, Αλόννησο και Σκύρο. Σε συνδυασμό με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για υδάτινα πεδία στην Αττική, πέραν του εγκεκριμένου στο Λαύριο πλέον μιλάμε για ένα δίκτυο υποδομών Στερεάς Ελλάδας που μπορεί να στηρίξει έμπρακτα το project των υδροπλάνων και να απογειώσει πολύπλευρα την εικόνα των προορισμών του.

Παράλληλα με την ανάπτυξη των υδάτινων πεδίων, έρχονται και τα υδατοδρόμια σε Αγ. Κωνσταντίνο και Στυλίδα να διευκολύνουν τη μεταφορική διασύνδεση της Φθιώτιδας. Την αναγκαιότητα των υποδομών για υδροπλάνα και εύκολη μεταφορά έρχεται να ενισχύσει και η ξαφνική διακοπή στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Αγ. Κωνσταντίνο προς Σποράδες, με αποτέλεσμα το λιμάνι της Φθιώτιδας να υποβαθμίζεται παρά να αναβαθμίζεται και ειδικά μέσα στην έναρξη της τουριστικής σεζόν”
Παρά τις θετικές ενδείξεις και τις προφορικές διαβεβαιώσεις, μέχρι σήμερα δεν έχουμε ενημερωθεί για την οποιαδήποτε εξέλιξη στο Νομό Φθιώτιδας. Έτσι, ενώ στη Φωκίδα οι διαδικασίες προχωρούν και οι τοπικές κοινωνίες αναμένουν σύντομα τα πρώτα αποτελέσματα, η Φθιώτιδα εξακολουθεί να περιμένει τις τελικές εγκρίσεις...
Ας ελπίσουμε ότι θα έρθουν σύντομα – υπάρχει η αλήθεια είναι μια κινητικότητα το τελευταίο διάστημα- για ένα θέμα που από την στιγμή που έγινε γνωστό έχουν περάσει σχεδόν 2 χρόνια και κοντεύει να εξελιχθεί σε… ανέκδοτο.


Η ανάρτηση του Γιάννη Μπούγα για την Φωκίδα

Μια ζωη στο περιμενε ηταν
Η Λαμία είναι μια ζωή στο περίμενε